lwieserce85 pisze:skad wziac stope?od groszka.. co bitwa rzuca ze trzy:-D

lwieserce85 pisze:skad wziac stope?od groszka.. co bitwa rzuca ze trzy:-D
przecież nie ma oceny malowania jest tylko wymóg, że ma być pomalowane, to 2 różne rzeczyna szturmy sie nie wybiera gdyz poziom malowania moich pacyn duzo do życzenia pozostawia a nie chce sie wstydzic za moje poczatkowe malowanie:-D
pomyślę w sierpniumisha pisze:a nie lepiej zamienić? na duże ptk można zagrać takiego pre-silesiana (tydzien dwa przed masterem), co potencjalnie da frekwencję, bo ludzie lubią trenować jeśli jadą na mastera, a armie i tak musza mieć pomalowaną, więc plastiki grać nie powinny
a szturm zrobić w październiku
szturm wrześniowy w konserwatywnym wydaniu ucierpi tak czy siak - grupa docelowa jest minimalna, w mniej konserwatywnym ucierpi może mniej, ale szału bym się nie spodziewał, prawo rynku
najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS, czy podciągniemy to pod PKS czy jakkolwiek inaczej nie ma to znaczenia"KC" się udał m.in. dlatego ze gralismy PKS, i ja jestem za utrzymaniem tego formatu.
Silesian - Kozłów 2013 pisze:Format turnieju:
2800pkt ograniczenia:
- Można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii,
- Dwellers Below zabija bohaterów jedynie przy wyniku 6 na test siły.
- Doom and darkness, Purple sun of Xereus i Okkam's mind razor max. z 5 kości (dotyczy również armii DE)
Skaven:
- Warlock Engineer 0-3
Chaos Dwarfs:
- K'daai Destroyer 0-1
- Chalice of darkness nie może być użyte między rzutem na cast Chaos Dwarfów a dispellem przeciwnika
Warriors of Chaos
- Ilość oddziałow trolli jako core w armii Throgga 0-1.
Daemons of Chaos
- Epidemius - 0 models in army, czyli na tą chwilę niedopuszczony
General:
- SLoS (patrz polskie uściślenia sędziowskie)
Zgadzam sie. PKS ma te ważną zaletę, że jest ukonstytuowany, wiele osób wie w jaki sposób powstał i czym jest, a to zawsze lepsze niż tworzenie nowego zestawu zasad.najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS...
Bearded Unclean 'Un pisze:Zgadzam sie. PKS ma te ważną zaletę, że jest ukonstytuowany, wiele osób wie w jaki sposób powstał i czym jest, a to zawsze lepsze niż tworzenie nowego zestawu zasad.najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS...
Docelowo myślę że 2500 pkt byłoby OK. To już dostatecznie dużo, żeby pograć fajnej wielkości armiami a jednocześnie nie za dużo, by bitwy nie trwały za długo. No i blisko formatu ETC, co może zachęcić ludzi zwykle grających na ten format.Bearded Unclean 'Un pisze:Jesli chodzi o comp-score, to trzeba koniecznie budowac go pod konkretny pułap punktowy, więc moze warto byłoby zastanowić sie nad jakąś docelową wielkoscią rozpisek na Szturmie?
WIELKIE DZIĘKI SZCZEPAN. Przeczytałem twojego posta bardzo dokładnie, kilka razy i przeanalizowałem to co napisałeś. Większość twoich propozycji już wcieliłem do compscore'a.Bearded Unclean 'Un pisze:Moje sugestie dotyczące compu w jego obecnej formie (wypowiadam sie tylko na temat armii, którymi gram, i które znam):
Ogólne:
- Dispel Scroll powinien znajdowac się w puli mocy
DOC:
- Fiends of Slaanesh nie powinny się znajdować w puli soft, to jest całkiem dobra jednostka, marginalnie przegrywająca z innymi jednostkami z podręcznika, np z bestiami, które w compie sa penalizowane.
- Bloodcrushers of Khorne nie powinny być w puli soft, to jest, owszem, jednostka słabsza od Plague Drones, ale muchy są już w compie penalizowane.
- Chaos Furies nie powinny być w puli mocy, gdyz zamiast multiplikacji furii, sensowniejszym staje się schemat 1x furie + x pojedynczych bestii nurgla. Ta jednostka jest trzonem armii, ale jej power-level nie jest absolutnie zbyt wysoki.
- dodatkowo, jesli furie sa penalizowane, to Seekers of Slaanesh nie powinni być w puli soft
- Maska Slaanesha nie powinna byc w puli soft, to jest bardzo dobra alternatywa dla herolda w roli generała, za +50pkt, dostajemy bohatera o duzo większej przeżywalnosci, mobilnosci, i wiekszym wygarze w CC, z bardzo dobrą zdolnoscią, która potrafi wygrywac bitwy.
- wszytkie rydwany Slaanesha powinny byc w puli soft, sa absolutnie niegrywalne i definitywnie przegrywaja z praktycznie wszystkimi innymi wyborami ze swoich kategorii.
- Bloodletters of Khorne powinni byc w puli soft, to jest nieoptymalna jednostka, o power-levelu znacząco niższym od Plaguebearers i Pink Horrors.
- Daemonettes of Slaanesh- j.w
- Mono-Khorne nie powinien miec -2, tylko mono-slaanesh zasługuje na taki bonus.
DF:
- jednostki piechoty powinny miec plusy i minusy niezaleznie od liczebnosci, w tym momencie jest tak, ze wzięcie 19-u młociarzy nie jest penalizowane, a 20-u juz tak. Ten oddział robi duze ziaziu nawet w ilosci 15, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym. Analogicznie jest z jednostkami z puli soft.
- Bolt Thrower nie powinien byc w puli mocy, tylko ewentualnie w puli soft (powyżej pierwszego), tak, jest aż tak słaby, i w armii, majacej dostęp do doskonałych maszyn jest absolutnie nieoptymalnym wyborem.
- pierwsze 2 maszyny w rozpisce nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest karanie krasnali za to, do czego sa powołane, a do tego wraz z reedycją maszyny zostały zbilansowane poprzez podniesienie kosztów. Zapisy "3-ci GT liczy sie jako 2" jest całkowiocie martwy, nigdy nie widziałem armii z trzema GT, nawet na duze punkty, to jest po prostu nieoptymalne.
- Ironbreakers nie powinni byc w puli soft, to jest jednostka nieznacznie przegrywająca z hammerersami w slocie special, a "hamy" są w compie penalizowane
- Josef Bugman nie powinien byc w puli soft, to jest cakiem przyzwoity heros.
Generalnie krasnale sa obecnie bardzo ładnie zbilansowaną armią, ilosc jednostek w obu pulach powinna byc jak najmniejsza.
OG:
- zapis w puli mocy: "10+ Trolls/River Trolls" jest martwy, najbardziej optymalna ilosc troli w jednostce to 8, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym.
Trole nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest "bread and butter" tej armii, a przypominam, ze to armia o ogromnych problemach z morale, w compie, w którym sztandar dyscypliny jest penalizowany.
- Savage Orc 'Big Uns powinny byc w puli mocy bezwarunkowo, i tak nikt nie weźmie kloca zwyklaków, zeby nie dostac kary.
- Mangler Squig nie powinien byc w puli mocy, jest dobry, ale nie az tak
- Doom Diver i Rock lobba powinny byc penalizowane z dopiskiem "drugi"
- oprócz Black Orc Warbossa, w puli power powinni byc potencjalnie wszyscy bohaterowie z zdolnoscia "quell animosity".
-Arachnarok nie powinien byc w puli soft, on daje radę, po prostu zazwyczaj przegrywa z maszynami z slota rare.
Bearded Unclean 'Un pisze:Jesli chodzi o poluzowanie wymogów malowania, i wprowadzenie punktowej penalizacji (równoznacznej z punktowaniem armii pomalowanych), to jestem przeciwny. Taka polityka jest w polskim WFB obecna od lat, i wybitnie się nie sprawdza, wywołując masę kontrowersji oraz oburzenia związanego z "upadkiem" tego szlachetnego hobby.
Rygorystyczne zasady Szturmu czynia go wyjątkowym, a jednoczesnie dają uczestnikom dodatkową radochę.
Grolshek pisze:Nie idźcie drogą niepomalowanych modeli.Będziecie mieć szkaradki na stole...
gervaz pisze:Błagam - zachowajmy wymóg pomalowania armii. Obecny ludzie przynoszą w większości tak świetnie pomalowane figurki, że nawet przegrywanie z nimi mnie cieszy![]()
misha pisze:Groszek dobrze pisze pomalowane armie niech zostaną
thorash pisze: - Malowanie - jestem na równi modelarzem jak i graczem... wkładam tyle samo wysiłku w grę co w wygląd armii. Po prostu za jasną, ciemną, a nawet stonowaną cholerę nie przeszedłbym przez brak wymogu pomalowanej armii na turnieju. Co kto robi w domu jego sprawa - turniej to jest turniej.
(...)
Pakuje masę wysiłku w wygląd armii i marzy mi się oglądać armie oponentów z podbnym podejściem. Zarywam nocki, cisne freehandy gdzie się da, rzeźbie sam modele wiozę to 200km i dostaje oklep od wypakowanej szarej pacynkisorry - no way.
(...)
YoungOlo - elitarność (w moim mniemaniu) twoich turniejów, polega na tym, że nie ma punktów za malowanie - pomalowana armia to wymóg i takie coś marzy mi się na każdy turnieju - wiadomo jak jest - (coraz lepiej ale wiadomo) ten wymóg ciągnął mnie 200km do Opola - teraz ciągnie 200km do W-wy
Vox populi, vox Dei. Nie bójcie się, wymóg malowania bezwzględnie zostanie. Prawie na pewno z głosowaniem nie na jedną najładniejszą armię, ale na 1sze, 2gie i 3cie miejsce.ladyariadne pisze:3. Wymóg pomalowania armii jak najbardziej bym zostawiła - ze względu na to, że miło się patrzy na modele, które po prostu są pomalowane. Dużo lepiej niż na szare. Zwłaszcza, iż tak jak Olek napisał było naprawdę kilka ładnych armii i też miałam problem z wyborem tej najładniejszejMożna faktycznie wprowadzić 1,2,3 miejsce bo jeśli poziom się utrzyma to będzie problem z decyzją.
misha pisze:powodem niskiej frekwencji jest - 1. Open 2. TLOS
Bearded Unclean 'Un pisze:zgadzam się z tym, ze open odpycha potencjalnych uczestników, a najbardziej TLOS.
thorash pisze: - SLOS - to chyba jedyny sensowny homerules jaki został wymyślony w 8ed i moim zdaniem strasznie ułatwia turnieje - na SLoS gram praktycznie zawsze, ale nie naciskam i jakoś mocno mi TloS na żadnym Szturmie nie przeszkadzał... (może też dzięki obszernej bazie fajnych makiet)
Jak wyżej. Vox populi, vox Dei. Choć ja osobiście wolałbym pozostać przy TLOSie, ostatecznie turniej robię dla Was, a nie dla siebie. Damy szansę SLOSowi.liwan pisze:Właśnie namawiam Olka na SLOS
Comp score'y są w poście z wynikami (w nawiasie przy nazwisku każdego gracza)Bobson pisze:A jakie byly comp score'y w waszych rozpiskach?
Jestem Ciekawy czy gdybym gral tym co chcialem, to czy bym zagial srednia
Po każdej bitwie, ilość Puntów Turniejowych zdobytych w tej bitwie była natychmiast modyfikowana o różnicę Ocen Kompozycji obu graczy.misha pisze:@Olo
a jak liczyliście ostatecznie wyniki? kara/bonus był na koniec turnieju czy w każdej bitwie wynik był modyfikowany o score?
Hoax pisze:Kurcze kuszą te szturmy, tylko z pożyczoną armią obciach przyjechać, a swoją maluję wręcz chorobliwie powolnie...
@Hoax: Dokładnie. Nie wymagamy, aby Twoja armia była pomalowana przez Ciebie, tylko żeby w ogóle była pomalowana. Oczywiście, tak jak napisał Liwan, przy pożyczonej armii odpada zgłaszanie jej do konkursu Best Painted, ale to nie ma żadnego wpływu na przebieg turnieju (to dwie osobne rywalizacje). Więc wbijaj śmiało na następny Szturm, choćby z pożyczoną armią. Zakosztujesz klimatu Szturmów, a uwierz mi - nic tak nie motywuje do malowania swojej armii jak wizja zbliżającego się fajnego turnieju, w którym chcesz wziąć udziałliwan pisze:myślę że pożyczona na luzie tylko nie dostaniesz w razie czego best painted
lwieserce85 pisze:na szturmy sie nie wybiera gdyz poziom malowania moich pacyn duzo do życzenia pozostawia a nie chce sie wstydzic za moje poczatkowe malowanie:-D
@lwieserce85: Dokładnie. Nie wymagamy nie wiadomo czego. Schludny basecoat + jakiś wash i estetyczne podstawki to wszystko czego potrzebujesz. Może nie powalczysz o best painted, ale będziesz się dobrze bawił cały dzień. Zapraszamy!misha pisze:przecież nie ma oceny malowania jest tylko wymóg, że ma być pomalowane, to 2 różne rzeczy
masz czas i chęć to wpadaj też na takie szturmy jeśli masz pomalowaną armię
2500 z Waszym compscorem nijak nie ma się do formatu Euro...YoungOlo pisze:Docelowo myślę że 2500 pkt byłoby OK. To już dostatecznie dużo, żeby pograć fajnej wielkości armiami a jednocześnie nie za dużo, by bitwy nie trwały za długo. No i blisko formatu ETC, co może zachęcić ludzi zwykle grających na ten format.
Wróćcie do PKS, obowiązek pomalowanych armii zostawcie i możemy grać
W Warszawie w ostatnim sezonie te pęczki to JEDEN turniej. Kromlech.Profi pisze:Ja jestem za pozostaniem przy CompScor'ze, ale zmianą na SLOS. PKSowych imprez jest na pęczki.
gervaz, jak już pisałem wcześniej, będą 3 bitwy na 2000 pktYoungOlo pisze:Szturm #5 planujemy wstępnie na wrzesień (zdecydownie NIE w terminie mastera/DMP czy czegokolwiek innego!). Grać będziemy 3 bitwy (a nie 4), na 2000 punktów. Ocena Kompozycji zostaje, może z drobnymi poprawkami. Prawdopodobnie zrobimy trzy pary scenariuszy, po jednej na każdą bitwę i już na turnieju, tuż przed rozpoczęciem bitwy jednym rzutem kostką rozstrzygniemy który scenariusz z pary będzie grany na wszystkich stołach (przykładowo, w pierwszej bitwie na 1-3 gramy Meeting Engagement a na 4-6 Battle for the Pass)