Warszawa, 19.07.2014, 1750 pkt, Szturm #4 - Hobbystyczny

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warszawa, 19.07.2014, 1750 pkt, Szturm #4 - Hobbystyczny

Post autor: Grolshek »

lwieserce85 pisze:skad wziac stope?od groszka.. co bitwa rzuca ze trzy:-D
:badgrin:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

na szturmy sie nie wybiera gdyz poziom malowania moich pacyn duzo do życzenia pozostawia a nie chce sie wstydzic za moje poczatkowe malowanie:-D
przecież nie ma oceny malowania jest tylko wymóg, że ma być pomalowane, to 2 różne rzeczy
masz czas i chęć to wpadaj też na takie szturmy jeśli masz pomalowaną armię

ogarnięcie podstawek czy podestawowych kolorów na modelach to tylko trochę czasu :) chcesz to się na zajęcia ze speed paintingu umówimy jak szybko zrobić TT i podstawki :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

pomyslimy i pogadmy o tym na DMP.....
a co z tym turniejem na pks ?
bedzie?
bo moi specjalni herosi sie kurza
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie wiem, to raczej po DPM jeśli już
Liwan zobaczy swój napięty harmonogram wykorzystania klubu i podzieli się może planami :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Orki nie uznają specherosów. Orki używają PIĄCHY :mrgreen:
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

Szturm #5 będzie we wrześniu, a kolejny Kromlech WFB Challenge w październiku pewnie...może parowy?
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a nie lepiej zamienić? na duże ptk można zagrać takiego pre-silesiana (tydzien dwa przed masterem), co potencjalnie da frekwencję, bo ludzie lubią trenować jeśli jadą na mastera, a armie i tak musza mieć pomalowaną, więc plastiki grać nie powinny

a szturm zrobić w październiku
szturm wrześniowy w konserwatywnym wydaniu ucierpi tak czy siak - grupa docelowa jest minimalna, w mniej konserwatywnym ucierpi może mniej, ale szału bym się nie spodziewał, prawo rynku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
liwan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: liwan »

misha pisze:a nie lepiej zamienić? na duże ptk można zagrać takiego pre-silesiana (tydzien dwa przed masterem), co potencjalnie da frekwencję, bo ludzie lubią trenować jeśli jadą na mastera, a armie i tak musza mieć pomalowaną, więc plastiki grać nie powinny

a szturm zrobić w październiku
szturm wrześniowy w konserwatywnym wydaniu ucierpi tak czy siak - grupa docelowa jest minimalna, w mniej konserwatywnym ucierpi może mniej, ale szału bym się nie spodziewał, prawo rynku
pomyślę w sierpniu :)
klub Adeptus Mechanicus
http://admech.club/

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Parowo to się jeździ bobslejem...
Ja sie na multiplaye nie piszę ;)
"KC" się udał m.in. dlatego ze gralismy PKS, i ja jestem za utrzymaniem tego formatu.
"Szturm" mogłby zostać open, jak dotychczas, ewentualnie ze zmianą LOS, albo z jakims comp-scorem
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

"KC" się udał m.in. dlatego ze gralismy PKS, i ja jestem za utrzymaniem tego formatu.
najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS, czy podciągniemy to pod PKS czy jakkolwiek inaczej nie ma to znaczenia
zauważ, że dobrze trzeba się postarać, żeby czegoś nie móc wystawić w tej kompozycji, Specjal Charactery są, większość buildów jest otwarta

Co chłopaki ustalą na Silesiana to się dowiemy pewnie bliżej DMP to można będzie pomyśleć dalej.
tak było w zeszłym roku, więc na pełnym luzie praktycznie wszystko wchodzi.
Silesian - Kozłów 2013 pisze:Format turnieju:
2800pkt ograniczenia:
- Można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii,
- Dwellers Below zabija bohaterów jedynie przy wyniku 6 na test siły.
- Doom and darkness, Purple sun of Xereus i Okkam's mind razor max. z 5 kości (dotyczy również armii DE)
Skaven:
- Warlock Engineer 0-3
Chaos Dwarfs:
- K'daai Destroyer 0-1
- Chalice of darkness nie może być użyte między rzutem na cast Chaos Dwarfów a dispellem przeciwnika
Warriors of Chaos
- Ilość oddziałow trolli jako core w armii Throgga 0-1.
Daemons of Chaos
- Epidemius - 0 models in army, czyli na tą chwilę niedopuszczony

General:
- SLoS (patrz polskie uściślenia sędziowskie)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS...
Zgadzam sie. PKS ma te ważną zaletę, że jest ukonstytuowany, wiele osób wie w jaki sposób powstał i czym jest, a to zawsze lepsze niż tworzenie nowego zestawu zasad.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bearded Unclean 'Un pisze:
najważniejszą zmianą jest ograniczenie magii i SLOS...
Zgadzam sie. PKS ma te ważną zaletę, że jest ukonstytuowany, wiele osób wie w jaki sposób powstał i czym jest, a to zawsze lepsze niż tworzenie nowego zestawu zasad.
=D> =D> =D>
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: YoungOlo »

Ufff, wreszcie mam wolny dzień i trochę wolnego czasu by wszystkim odpisać. Z góry przepraszam za ogromniastego posta, ale chciałem się odnieść do wszystkich ważnych spraw a bez sensu multipostować.
Bearded Unclean 'Un pisze:Jesli chodzi o comp-score, to trzeba koniecznie budowac go pod konkretny pułap punktowy, więc moze warto byłoby zastanowić sie nad jakąś docelową wielkoscią rozpisek na Szturmie?
Docelowo myślę że 2500 pkt byłoby OK. To już dostatecznie dużo, żeby pograć fajnej wielkości armiami a jednocześnie nie za dużo, by bitwy nie trwały za długo. No i blisko formatu ETC, co może zachęcić ludzi zwykle grających na ten format.
Bearded Unclean 'Un pisze:Moje sugestie dotyczące compu w jego obecnej formie (wypowiadam sie tylko na temat armii, którymi gram, i które znam):

Ogólne:
- Dispel Scroll powinien znajdowac się w puli mocy

DOC:
- Fiends of Slaanesh nie powinny się znajdować w puli soft, to jest całkiem dobra jednostka, marginalnie przegrywająca z innymi jednostkami z podręcznika, np z bestiami, które w compie sa penalizowane.
- Bloodcrushers of Khorne nie powinny być w puli soft, to jest, owszem, jednostka słabsza od Plague Drones, ale muchy są już w compie penalizowane.
- Chaos Furies nie powinny być w puli mocy, gdyz zamiast multiplikacji furii, sensowniejszym staje się schemat 1x furie + x pojedynczych bestii nurgla. Ta jednostka jest trzonem armii, ale jej power-level nie jest absolutnie zbyt wysoki.
- dodatkowo, jesli furie sa penalizowane, to Seekers of Slaanesh nie powinni być w puli soft
- Maska Slaanesha nie powinna byc w puli soft, to jest bardzo dobra alternatywa dla herolda w roli generała, za +50pkt, dostajemy bohatera o duzo większej przeżywalnosci, mobilnosci, i wiekszym wygarze w CC, z bardzo dobrą zdolnoscią, która potrafi wygrywac bitwy.
- wszytkie rydwany Slaanesha powinny byc w puli soft, sa absolutnie niegrywalne i definitywnie przegrywaja z praktycznie wszystkimi innymi wyborami ze swoich kategorii.
- Bloodletters of Khorne powinni byc w puli soft, to jest nieoptymalna jednostka, o power-levelu znacząco niższym od Plaguebearers i Pink Horrors.
- Daemonettes of Slaanesh- j.w
- Mono-Khorne nie powinien miec -2, tylko mono-slaanesh zasługuje na taki bonus.

DF:
- jednostki piechoty powinny miec plusy i minusy niezaleznie od liczebnosci, w tym momencie jest tak, ze wzięcie 19-u młociarzy nie jest penalizowane, a 20-u juz tak. Ten oddział robi duze ziaziu nawet w ilosci 15, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym. Analogicznie jest z jednostkami z puli soft.
- Bolt Thrower nie powinien byc w puli mocy, tylko ewentualnie w puli soft (powyżej pierwszego), tak, jest aż tak słaby, i w armii, majacej dostęp do doskonałych maszyn jest absolutnie nieoptymalnym wyborem.
- pierwsze 2 maszyny w rozpisce nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest karanie krasnali za to, do czego sa powołane, a do tego wraz z reedycją maszyny zostały zbilansowane poprzez podniesienie kosztów. Zapisy "3-ci GT liczy sie jako 2" jest całkowiocie martwy, nigdy nie widziałem armii z trzema GT, nawet na duze punkty, to jest po prostu nieoptymalne.
- Ironbreakers nie powinni byc w puli soft, to jest jednostka nieznacznie przegrywająca z hammerersami w slocie special, a "hamy" są w compie penalizowane
- Josef Bugman nie powinien byc w puli soft, to jest cakiem przyzwoity heros.
Generalnie krasnale sa obecnie bardzo ładnie zbilansowaną armią, ilosc jednostek w obu pulach powinna byc jak najmniejsza.

OG:
- zapis w puli mocy: "10+ Trolls/River Trolls" jest martwy, najbardziej optymalna ilosc troli w jednostce to 8, i to w bardzo szerokim spektrum punktowym.
Trole nie powinny byc w ogóle penalizowane, to jest "bread and butter" tej armii, a przypominam, ze to armia o ogromnych problemach z morale, w compie, w którym sztandar dyscypliny jest penalizowany.
- Savage Orc 'Big Uns powinny byc w puli mocy bezwarunkowo, i tak nikt nie weźmie kloca zwyklaków, zeby nie dostac kary.
- Mangler Squig nie powinien byc w puli mocy, jest dobry, ale nie az tak
- Doom Diver i Rock lobba powinny byc penalizowane z dopiskiem "drugi"
- oprócz Black Orc Warbossa, w puli power powinni byc potencjalnie wszyscy bohaterowie z zdolnoscia "quell animosity".
-Arachnarok nie powinien byc w puli soft, on daje radę, po prostu zazwyczaj przegrywa z maszynami z slota rare.
WIELKIE DZIĘKI SZCZEPAN. Przeczytałem twojego posta bardzo dokładnie, kilka razy i przeanalizowałem to co napisałeś. Większość twoich propozycji już wcieliłem do compscore'a.

Zachęcam i proszę pozostałych doświadczonych graczy turniejowych o wyrażanie swoich opinii na temat pul mocy i soft armii, które znacie. To pozwoli zbudować lepszy compscore, a co za tym idzie poprawi zabawę wszystkim uczestnikom przyszłych Szturmów. (link do compscore'a w pierwszym poście tematu)
Bearded Unclean 'Un pisze:Jesli chodzi o poluzowanie wymogów malowania, i wprowadzenie punktowej penalizacji (równoznacznej z punktowaniem armii pomalowanych), to jestem przeciwny. Taka polityka jest w polskim WFB obecna od lat, i wybitnie się nie sprawdza, wywołując masę kontrowersji oraz oburzenia związanego z "upadkiem" tego szlachetnego hobby.
Rygorystyczne zasady Szturmu czynia go wyjątkowym, a jednoczesnie dają uczestnikom dodatkową radochę.
Grolshek pisze:Nie idźcie drogą niepomalowanych modeli. [-X Będziecie mieć szkaradki na stole...
gervaz pisze:Błagam - zachowajmy wymóg pomalowania armii. Obecny ludzie przynoszą w większości tak świetnie pomalowane figurki, że nawet przegrywanie z nimi mnie cieszy :)
misha pisze:Groszek dobrze pisze pomalowane armie niech zostaną
thorash pisze: - Malowanie - jestem na równi modelarzem jak i graczem... wkładam tyle samo wysiłku w grę co w wygląd armii. Po prostu za jasną, ciemną, a nawet stonowaną cholerę nie przeszedłbym przez brak wymogu pomalowanej armii na turnieju. Co kto robi w domu jego sprawa - turniej to jest turniej.
(...)
Pakuje masę wysiłku w wygląd armii i marzy mi się oglądać armie oponentów z podbnym podejściem. Zarywam nocki, cisne freehandy gdzie się da, rzeźbie sam modele wiozę to 200km i dostaje oklep od wypakowanej szarej pacynki [-X sorry - no way.
(...)
YoungOlo - elitarność (w moim mniemaniu) twoich turniejów, polega na tym, że nie ma punktów za malowanie - pomalowana armia to wymóg i takie coś marzy mi się na każdy turnieju - wiadomo jak jest - (coraz lepiej ale wiadomo) ten wymóg ciągnął mnie 200km do Opola - teraz ciągnie 200km do W-wy
ladyariadne pisze:3. Wymóg pomalowania armii jak najbardziej bym zostawiła - ze względu na to, że miło się patrzy na modele, które po prostu są pomalowane. Dużo lepiej niż na szare. Zwłaszcza, iż tak jak Olek napisał było naprawdę kilka ładnych armii i też miałam problem z wyborem tej najładniejszej :) Można faktycznie wprowadzić 1,2,3 miejsce bo jeśli poziom się utrzyma to będzie problem z decyzją.
Vox populi, vox Dei. Nie bójcie się, wymóg malowania bezwzględnie zostanie. Prawie na pewno z głosowaniem nie na jedną najładniejszą armię, ale na 1sze, 2gie i 3cie miejsce.
misha pisze:powodem niskiej frekwencji jest - 1. Open 2. TLOS
Bearded Unclean 'Un pisze:zgadzam się z tym, ze open odpycha potencjalnych uczestników, a najbardziej TLOS.
thorash pisze: - SLOS - to chyba jedyny sensowny homerules jaki został wymyślony w 8ed i moim zdaniem strasznie ułatwia turnieje - na SLoS gram praktycznie zawsze, ale nie naciskam i jakoś mocno mi TloS na żadnym Szturmie nie przeszkadzał... (może też dzięki obszernej bazie fajnych makiet)
liwan pisze:Właśnie namawiam Olka na SLOS :)
Jak wyżej. Vox populi, vox Dei. Choć ja osobiście wolałbym pozostać przy TLOSie, ostatecznie turniej robię dla Was, a nie dla siebie. Damy szansę SLOSowi.
Bobson pisze:A jakie byly comp score'y w waszych rozpiskach?

Jestem Ciekawy czy gdybym gral tym co chcialem, to czy bym zagial srednia :P
Comp score'y są w poście z wynikami (w nawiasie przy nazwisku każdego gracza)
misha pisze:@Olo
a jak liczyliście ostatecznie wyniki? kara/bonus był na koniec turnieju czy w każdej bitwie wynik był modyfikowany o score? 8)
Po każdej bitwie, ilość Puntów Turniejowych zdobytych w tej bitwie była natychmiast modyfikowana o różnicę Ocen Kompozycji obu graczy.
Hoax pisze:Kurcze kuszą te szturmy, tylko z pożyczoną armią obciach przyjechać, a swoją maluję wręcz chorobliwie powolnie... #-o
liwan pisze:myślę że pożyczona na luzie tylko nie dostaniesz w razie czego best painted :)
@Hoax: Dokładnie. Nie wymagamy, aby Twoja armia była pomalowana przez Ciebie, tylko żeby w ogóle była pomalowana. Oczywiście, tak jak napisał Liwan, przy pożyczonej armii odpada zgłaszanie jej do konkursu Best Painted, ale to nie ma żadnego wpływu na przebieg turnieju (to dwie osobne rywalizacje). Więc wbijaj śmiało na następny Szturm, choćby z pożyczoną armią. Zakosztujesz klimatu Szturmów, a uwierz mi - nic tak nie motywuje do malowania swojej armii jak wizja zbliżającego się fajnego turnieju, w którym chcesz wziąć udział :-D
lwieserce85 pisze:na szturmy sie nie wybiera gdyz poziom malowania moich pacyn duzo do życzenia pozostawia a nie chce sie wstydzic za moje poczatkowe malowanie:-D
misha pisze:przecież nie ma oceny malowania jest tylko wymóg, że ma być pomalowane, to 2 różne rzeczy
masz czas i chęć to wpadaj też na takie szturmy jeśli masz pomalowaną armię
@lwieserce85: Dokładnie. Nie wymagamy nie wiadomo czego. Schludny basecoat + jakiś wash i estetyczne podstawki to wszystko czego potrzebujesz. Może nie powalczysz o best painted, ale będziesz się dobrze bawił cały dzień. Zapraszamy!

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

YoungOlo pisze:Docelowo myślę że 2500 pkt byłoby OK. To już dostatecznie dużo, żeby pograć fajnej wielkości armiami a jednocześnie nie za dużo, by bitwy nie trwały za długo. No i blisko formatu ETC, co może zachęcić ludzi zwykle grających na ten format.
2500 z Waszym compscorem nijak nie ma się do formatu Euro...
W ogólności wprowadzenie compscoru mnie osobiście zniechęca do udziału w Szturmie. Nazbyt to wszystko skomplikowane dla mnie, ja prosty człowiek jestem... Gram WoChem na zasadzie "aha to jest Twoja strefa rozstawienia? No to jadę tam" :)
Z jednej strony Euro comp z drugiej comp na punktach mocy dodatnich i ujemnych i dla mnie to żadna odmiana bo w tym nie mogę czegoś wystawić a w drugim nie opłaca mi się czegoś wystawić.
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

Wróćcie do PKS, obowiązek pomalowanych armii zostawcie i możemy grać :D
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Wróćcie do PKS, obowiązek pomalowanych armii zostawcie i możemy grać :D

jestem za....:-P tylko format troszke wiekszy bo 2400 juz mi sie przejadło
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Profi
Chuck Norris
Posty: 382
Lokalizacja: Worcław
Kontakt:

Post autor: Profi »

Ja jestem za pozostaniem przy CompScor'ze, ale zmianą na SLOS. PKSowych imprez jest na pęczki :roll: .

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Profi pisze:Ja jestem za pozostaniem przy CompScor'ze, ale zmianą na SLOS. PKSowych imprez jest na pęczki :roll: .
W Warszawie w ostatnim sezonie te pęczki to JEDEN turniej. Kromlech.
Ja jak zwykle 2600 PKS który dla takiego fana Ojro jak ja jest złem ale do przyjęcia :roll: Jasny prosty niezły.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Rozumiem, że organizatorom (Olek & Liwan) zależy na frekwencji i pewnie przy piątej edycji nie będzie się dało uniknąć pewnych zmian w dotychczasowej formule szturmu. Mi osobiście bardzo odpowiadała dotychczasowa atmosfera niszowości - i udział osób, dla których aspekt hobbystyczny jest być może ważniejszy od grania.
Niemniej jednak planuję uczestniczyć dalej, niezależnie od zmian. Proszę tylko organizatorów o uwzględnienie następującego wniosku: dobrze byłoby gdyby przeznaczyć na bitwy tyle czasu, by nie trzeba się było spieszyć z ich rozgrywaniem i kończyć ich przed czasem. Mogłoby być ich nawet mniej 3 - zamiast 4. Nie każdy niestety jest turniejowym wyjadaczem i ma w małym palcu wszystkie zasady i kodeksy oraz ruchy na każdą okazję.

Awatar użytkownika
YoungOlo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159

Post autor: YoungOlo »

YoungOlo pisze:Szturm #5 planujemy wstępnie na wrzesień (zdecydownie NIE w terminie mastera/DMP czy czegokolwiek innego!). Grać będziemy 3 bitwy (a nie 4), na 2000 punktów. Ocena Kompozycji zostaje, może z drobnymi poprawkami. Prawdopodobnie zrobimy trzy pary scenariuszy, po jednej na każdą bitwę i już na turnieju, tuż przed rozpoczęciem bitwy jednym rzutem kostką rozstrzygniemy który scenariusz z pary będzie grany na wszystkich stołach (przykładowo, w pierwszej bitwie na 1-3 gramy Meeting Engagement a na 4-6 Battle for the Pass)
gervaz, jak już pisałem wcześniej, będą 3 bitwy na 2000 pkt :-) Wielkich zmian w zasadach też nie będzie, praktycznie tylko SLOS zamiast TLOS (czyli górki zasłaniają do nieba).

ODPOWIEDZ