Grave Guard czy Black Knights?

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

To zależy. Ja jestem fanem 12 GG z GW - Jedni mają hate, drudzy Barrows. Na 2250 mieści mi się jeszcze 18 z War Bannerem do której idą magowie z avatarem. Armia typowo piechotna. Reszty wam nie podpowiem, ale zaufajcie mi GG na tyle łatwo się wskrzesza, że przy dużej magii są bardziej opłacalni niż BK. Wszystko zależy od armii. To drakenhoff ujednolica wampiry. Można zrobić dużo ciekwaych rozpisek na GG bez tego gówna.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Co za duzo to niezdrowo. 3 oddzialy GG to za duzo. Ja mam tylko jeden, w zaleznosci od wielkosci bitwy od 15 do 20 z GW , FCG z barrowsem. Naprawde sam wampir to za malo by rozwalic czolg w sensownym czasie a oni sa na tyle morderczy ze na ostatnim turnieju rozkrecili dwa czolgi w 3 tury. Na strzelanie sa niewiele bardziej podatni od wesji z tarczami, w zasadzie tylko przy szarzy kawalerii widac roznice, ale wystarczy ze ustoja i juz pozamiatane ;)

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Jak piechotnie, to piechotnie ^^ 3 oddziały, fell baty i varghulf. Styka ^^
Do tego lord wskrzeszający ghoule z skull staffem i mamy całą impreże ^^
Darkenhoff nie jest potrzebny na szczęście.

Awatar użytkownika
Ish
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: Łask

Post autor: Ish »

pewnie ,ze nie jest potrzebny;) za koszt 125 pkt mozna sporo wiecej zrobic jak sie ma glowe;)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

A propos sztandarów, jak już wspominałem, VC mają chyba obecnie najlepsze w grze. W sumie do wyboru jest aż 13, z których 3 poprawiają CR (War Banner, 2 x US, +4 za szeregi), 2 poprawiają trafianie (+1 to hit, hate), 4 poprawiają przeżywalność (regeneracja, ward 4+ od strzelania, niesypanie się po śmierci generała, -1 stracony na 4+ po przegranej walce), są jeszcze 4 inne (fear na +1 kości, marsz, magiczne płonące ataki dla oddziału, sztandar "bijący" po przejęciu przez wroga ;)).

Taki wybór pozwala na tworzenie "chorych" (choć czasem nieopłacalnych) kombinacji. I tak Blood Knights mogą mieć naraz regenerację i warda 4+ od strzelania - super przeżywalność (choć to topienie zbyt wielkiej liczby punktów w jednym oddziale). Można też skupić się na static CR (można wyciągnąć maksymalnie +9 CR za 3 szeregi, sztandar, przewagę liczebną, Walking Death na wampirze, BSB, War Banner i Banner of the Endless Nightmare). Pozostaje też opcja super trafiania: +1 to hit i hate na jednym oddziale, czyli prawie wszystko trafiamy na 3+ z przerzutem, a oddziały z WS2 na 2+ z przerzutem. Jak do tego mamy Helm of Commandment to trafiamy wszystko na 2+ z przerzutem (co jest już przegięciem, wowczas lepiej darować sobie hate i zostawić +1 to hit, wtedy trafiamy wszystkich na 2+ bez zbędnego już wówczas przerzutu).

Drugą sprawą, którą chciałbym poruszyć są figurki GG i BK. Mocno się zdziwiłem, że zmieniono GG, podczas gdy to BK znacznie bardziej potrzebują wymiany. Te modele były kiepskie już w momencie wydania kilka lat temu, a teraz to po prostu kompromitacja GW, prawie każdy woli ich zrobić z Empire Knights i/lub Knights of the Realm. Co do GG to fajnie, że pojawili się w plastiku ale, co może niektórych zaskoczy, dość zdecydowanie wolę metalowe wzory. Ale plastiki też nie są złe, może gdybym robił 2 oddziały to jeden byłby metalowy, a drugi plastikowy.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Zablokowany