CompScore by Furion
Furion a co zrobisz z imperialnymi detkami? Jeśli zróznicuję ich skład (ilośc, rodzaj) to każdy oddział liczy się jakby miał osobne, inne wyposażenie na potrzeby liczenia core? Czy jakoś inaczej? Bo że same z siebie ograniczają jakoś core to mam nadzieję jakiś bład w moim rozumowaniu?
mysle, ze najlepiej bedzie je pominac... chyba, ze ktos zaraz mi wykaze, ze tozbyt duze przegiecieMyth pisze:Furion a co zrobisz z imperialnymi detkami? Jeśli zróznicuję ich skład (ilośc, rodzaj) to każdy oddział liczy się jakby miał osobne, inne wyposażenie na potrzeby liczenia core? Czy jakoś inaczej? Bo że same z siebie ograniczają jakoś core to mam nadzieję jakiś bład w moim rozumowaniu?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
detaczmenty pomijamy zupelnie, tj nie zajmuja zadnych slotow, liczy sie tylko macierzysta jednostka
1 Treeman Ancient @ 350 Pts
General
Annoyance of Netlings [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Lamentation of Despairs [25]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
5 Glade Riders @ 129 Pts
Spear; Longbow; Musician
7 Wild Riders @ 225 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
5 Wild Riders @ 148 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
7 Wardancers @ 165 Pts
Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
4 Treekin @ 260 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2247
No i sympatyczne WE - nie wiem czy takie słabe.
General
Annoyance of Netlings [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Calaingor's Stave [25]
1 Spellsinger @ 175 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Lamentation of Despairs [25]
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
10 Glade Guard @ 126 Pts
Longbow; Musician
5 Glade Riders @ 129 Pts
Spear; Longbow; Musician
7 Wild Riders @ 225 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
War Banner [25]
5 Wild Riders @ 148 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
7 Wardancers @ 165 Pts
Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
4 Treekin @ 260 Pts
1 Great Eagle @ 50 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 79
Total Army Cost: 2247
No i sympatyczne WE - nie wiem czy takie słabe.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2008, o 14:53 przez Scimitar, łącznie zmieniany 1 raz.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Naprawdę radzę spróbować złożyć rozpiskę ogrów na jakieś 2500 przy wykorzystaniu tych zasad. Mała liczba jednostek powoduje, że na przyład, aby wziąć 4 speciale trzeba wziąć każda jednostkę przynajmniej raz, a to w połączeniu z faktem, że te speciale wystawić trzeba bo w core'ach też za dużo punktów wystawić nie można powoduje iż prawie wszystkie armie ogrów muszą być złożone na jedno kopyto, czyli wszystkiego po trochu. Jak dla mnie to dość mocno w te ogry uderza.
A licky boom boom down!!!
Imho zbyt daleko posunieta interpretacja.b_sk pisze:powoduje iż prawie wszystkie armie ogrów muszą być złożone na jedno kopyto,
nie wysnuwalbym wnioskow, ze CS jest slaby bo uderza w ogry zlozone na 2500 punktow
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
goly lord na smoku z gazami to 600 gola krowa z 1 ds to 100, nie miesci sie nawet na zwykla tarcze czy flaila...Furion pisze:...Furion pisze:caddy nie musi mieć 2x dispell scrollKosa pisze:...
tak jak ktos napisal, watpie zeby pojawial sie przy takim Compie na turach inny chaos niz z teczowym smokiem z golden eyem i pałka szczescia, tudziez golden eyem slomka i dwoma scrollami...
pzdr
nie wyrywaj mi wypowiedzi z kontekstuthurion pisze: goly lord na smoku z gazami to 600 gola krowa z 1 ds to 100, nie miesci sie nawet na zwykla tarcze czy flaila...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
a ja w to nie watpie. juz Trikk zapodal swoja wizje, ktora jest diametralnie inna od Twojej.tak jak ktos napisal, watpie zeby pojawial sie przy takim Compie na turach inny chaos niz z teczowym smokiem z golden eyem i pałka szczescia, tudziez golden eyem slomka i dwoma scrollami...
W rozpach Demonów to teraz będą same BT na powyzej 2k, bo inni lordzi są drożsi ... O zmieszczeniu GUO to już nawet nie marze, Mogę wstawić GUO za 670 i tyle ;/
Nie ma takiej opcjiRomek pisze:ale mozesz miec drozszego lorda niz 700 pkt, ale bedzie wtedy jedynym herosem....
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
800p albo chociaż 750 na herosów.
Arcymage 175p
Generał
Asarnil the Dragonlord 460p
Paymaster 61p
Heavy Armour, Shield.
Razem 696p. Jakby można było 750, to już Arcymage dostaje level i Book of Mage kosztem zamiany Heavy armour na Light Armour u Paymastera.
Zaraz się na mnie rzucą że to smok + duży mag. Ale ten smok to śmiech, jeździec jest do dupy. Poza tym mam obowiązek beznadziejnego paymastera... Więc byłbym wdzięczny za 750p....![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Arcymage 175p
Generał
Asarnil the Dragonlord 460p
Paymaster 61p
Heavy Armour, Shield.
Razem 696p. Jakby można było 750, to już Arcymage dostaje level i Book of Mage kosztem zamiany Heavy armour na Light Armour u Paymastera.
Zaraz się na mnie rzucą że to smok + duży mag. Ale ten smok to śmiech, jeździec jest do dupy. Poza tym mam obowiązek beznadziejnego paymastera... Więc byłbym wdzięczny za 750p....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bum...!
Nie mówię, że jest słaby ale tak mocne ograniczenie core'ów jest wg mnie zupełnie niepotrzebne bo naprawdę niezbalansowane core'y to można na palcach jednej ręki policzyć i z tego co wiem, żedna z tych jednostek to nie jest niestrzelająca piechota rankowa. CS powinien wg mnie właśnie zachęcać do brania piechoty bo tak teoretycznie powinny wyglądać armie wg GW.Furion pisze:Imho zbyt daleko posunieta interpretacja.b_sk pisze:powoduje iż prawie wszystkie armie ogrów muszą być złożone na jedno kopyto,
nie wysnuwalbym wnioskow, ze CS jest slaby bo uderza w ogry zlozone na 2500 punktow
A licky boom boom down!!!
A mnie się nie podoba.
Tnie magię nieproporcjonalnie do jej aktualnych możliwości, bo teraz już nie można wymieniać się kostkami, czar są słabsze, a tych mocniejszych mag drugiego poziomu nie rzuci.
W magii uprzywilejowani są Khemri i VC - pierwszym wszystko wchodzi, drudzy mają recasta (i spokojnie wyciągają 8 PD przy takim ograniczeniu herosów, a podstawowe czary sa łatwe do rzucenia). Po dupie dostają HE, Demony no i pewnie nowe DE, które do swoich czarów potrzebują dużo PD oraz posiadają dużo możliwości wygenerowania dodatkowych kości.
CS jest przystosowany do przycinania standardowych rozpisek turniejowych, ale np. posadzenie czarodzieja na orzełku sprawia, że imperium czy elfy tracą dodatkowego rare'a. Przy takim układzie znowu zyskują undeadzi, bo khemri żadnych mountów praktycznie nie ma, a u VC konik i tak jest jednym z najlepszych. Dodatkowo taki układ udupia armie ze smokami, ale już demony z bloodthirsterem nic nie tracą, mimo posiadania modelu latającego, ściągającego szeregi i wypłacającego dużą liczbę ataków z wysoką siłą.
Obciąłeś imperium, HE i DE maszyny, a krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn, tylko trochę bardziej róznorodnych. Dodatkowo, przycięcie maszyn u imperium i elfów sprawia, że będą miały jeszcze trudniej z demonami (bloodthirstera z dwóch RBT się nie zdejmie), VC (dwie armatki czy czy dwa bolty to mało na wagon BK czy oddział blood knightów), Khemri (nie zdejmie się oddziału w jedną fazę strzelania, a przy tak ustawionej magii błyskawicznie się wskrzeszą). Przycięcie PD jeszcze sytuację wspomnianych armii pogarsza, bo nie ma jak zmniejszyć ilości mocnych w hth jednostek przeciwnika.
Na całym CS najlepiej wychodzą armie, które i tak są mocne (tudzież przegięte), czyli:
Bretka - mniej strzelania, mniej magii, więcej lanc dojedzie
VC - wskrzeszają się tak samo szybko, a ciężko je wystrzelać
Krasnale - tracą tylko jedne organki, ale w porównaniu do innych armii ich strzelanie bardzo się poprawia
Demony - nie da się ich wystrzelać czy zniszczyć z magii
Reszta bez zmian, albo dostaje w dupę. CS Kołaty jest dużo lepszy, bo eliminuje przegięcia, ale nie uderza w zrównoważone rozpiski/armylisty. CS oparty na Euro premiuje armie najmocniejsze, a jedyną jego zaletą jest to, że urozmaica rozpiski, ale w żaden sposób nie wyrównuje szans.
Tnie magię nieproporcjonalnie do jej aktualnych możliwości, bo teraz już nie można wymieniać się kostkami, czar są słabsze, a tych mocniejszych mag drugiego poziomu nie rzuci.
W magii uprzywilejowani są Khemri i VC - pierwszym wszystko wchodzi, drudzy mają recasta (i spokojnie wyciągają 8 PD przy takim ograniczeniu herosów, a podstawowe czary sa łatwe do rzucenia). Po dupie dostają HE, Demony no i pewnie nowe DE, które do swoich czarów potrzebują dużo PD oraz posiadają dużo możliwości wygenerowania dodatkowych kości.
CS jest przystosowany do przycinania standardowych rozpisek turniejowych, ale np. posadzenie czarodzieja na orzełku sprawia, że imperium czy elfy tracą dodatkowego rare'a. Przy takim układzie znowu zyskują undeadzi, bo khemri żadnych mountów praktycznie nie ma, a u VC konik i tak jest jednym z najlepszych. Dodatkowo taki układ udupia armie ze smokami, ale już demony z bloodthirsterem nic nie tracą, mimo posiadania modelu latającego, ściągającego szeregi i wypłacającego dużą liczbę ataków z wysoką siłą.
Obciąłeś imperium, HE i DE maszyny, a krasnale cały czas mogą wystawić komplet maszyn, tylko trochę bardziej róznorodnych. Dodatkowo, przycięcie maszyn u imperium i elfów sprawia, że będą miały jeszcze trudniej z demonami (bloodthirstera z dwóch RBT się nie zdejmie), VC (dwie armatki czy czy dwa bolty to mało na wagon BK czy oddział blood knightów), Khemri (nie zdejmie się oddziału w jedną fazę strzelania, a przy tak ustawionej magii błyskawicznie się wskrzeszą). Przycięcie PD jeszcze sytuację wspomnianych armii pogarsza, bo nie ma jak zmniejszyć ilości mocnych w hth jednostek przeciwnika.
Na całym CS najlepiej wychodzą armie, które i tak są mocne (tudzież przegięte), czyli:
Bretka - mniej strzelania, mniej magii, więcej lanc dojedzie
VC - wskrzeszają się tak samo szybko, a ciężko je wystrzelać
Krasnale - tracą tylko jedne organki, ale w porównaniu do innych armii ich strzelanie bardzo się poprawia
Demony - nie da się ich wystrzelać czy zniszczyć z magii
Reszta bez zmian, albo dostaje w dupę. CS Kołaty jest dużo lepszy, bo eliminuje przegięcia, ale nie uderza w zrównoważone rozpiski/armylisty. CS oparty na Euro premiuje armie najmocniejsze, a jedyną jego zaletą jest to, że urozmaica rozpiski, ale w żaden sposób nie wyrównuje szans.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Czemu mam wrażenie, możliwe, iż mylne, że CS nie tnie skinkowiska?
@Jankiel:
Rozumiem, że dla Ciebie to krasnale mają być armią całkowicie do kitu? Tak? Przykro mi, że krasnale nie mają w specialach kawalerii i nie ruszaja się szybciej. Gdyby tak było na pewno bym nie wystawiał defensa, który i tak jest taki sobie.
P.S.
Postuluje ściąć graczom krasnoludzkim strzelanie. Niech się męcza na piechotę.. przecież ona jest taaaka pakeeerna.
btw.
Mam nadzieję, że będą jakieś turnieje ew. inne imprezy, bez CS'ów. No bo teraz nie wiem czy malować te moje armie, czy dać sobie spokój i nie marnować czasu na daremno.
@Jankiel:
Rozumiem, że dla Ciebie to krasnale mają być armią całkowicie do kitu? Tak? Przykro mi, że krasnale nie mają w specialach kawalerii i nie ruszaja się szybciej. Gdyby tak było na pewno bym nie wystawiał defensa, który i tak jest taki sobie.
P.S.
Postuluje ściąć graczom krasnoludzkim strzelanie. Niech się męcza na piechotę.. przecież ona jest taaaka pakeeerna.
btw.
Mam nadzieję, że będą jakieś turnieje ew. inne imprezy, bez CS'ów. No bo teraz nie wiem czy malować te moje armie, czy dać sobie spokój i nie marnować czasu na daremno.