Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Re: Nasze dzieła i starania

Post autor: Grazbird »

da się tym grać...bez problemu
grałem bardzo podobną rozpiską na dniach fantastyki we wrocku ( zeszły rok) i otarłem się o podium.
ostatnio biorę demoniarza z 5A,+1 do hita i No armour save..

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

lord 301
generał
na tarczy
GW
mr. of kragg the grim
r. of cleaving
mr. of stone
r. of furnace
r. of resistance
r. of stone

runesmith 147
tarcza
3 x r. of spellbreaking

thane 116
tarcza
GW
mr. of challenge
r. of stone
r. of warding

thane 185
BSB
mr. of gromril
r. of resistance
r. of cleaving
r. of furnance

quarrellers X 10 125
tarcze
muzyk

quarrellers x 10 125
muzyk
tarcze

longbeards x 20 300
FCG
tarcze
r. of courage

katapulta 130
inżynier z pistoletami
r. of accuracy
r. of burning

katapulta 125
inżynier z pistoletami
r. of accuracy

hammerersi x 23 354
FCG
tarcze
r. of battle

slayers x 15 225
4 x giant slayer


organ gun 120


lord i than z czelendżem siedzą w hamkach, BSB w brodatych, kowal do maszynek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

pomyśl o koniecznej w dzisiejszych czasach odporności na killing blow dla bsb-ka...

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

zamiast walczącego thane'a wstawiłbym dragon slayera, a za punkty ze zmniejszenie hammererów wstawił +1S na klopie. Czy ja wiem, czy ta odpornosc na kb+poison jest konieczna na tym bsb...ja tam nigdy jej nie zakładam - przy lordzie ma taki zestaw jak teraz, a przy kowadle zamiast siły i furnance'a nosi challenge'a. No i jak mam lorda, to challenge zawsze ląduje na nim.
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

może jestem uczulony ale mój zawsze ginie od Killing Blowa...

Awatar użytkownika
Jacuchna
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 193
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jacuchna »

Mam jeszcze pytanie co do mojej rozpy kilka postów wyżej. Czy zamiast m. r. of challenge na thanie nie opłacałoby się dać kamień przysięgi? Nigdy na nim jeszcze nie grałem i nie wiem za bardzo, czy się sprawdza w czasie gry.

Awatar użytkownika
Menace
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: Menace »

Niedługo u mnie w mieście chcemy sobie zrobić for fun turniej bez napinki na format 1993 i chciałem zagrać czymś troche innym niż zwykle więc wyszło coś takiego. Nie pamiętam dokładnie kosztów punktowych odziałów, ale było to coś takiego (format dziwny bo 1993):

Hero:
Runesmith
- general
- 2* RoSpellbreaking
- tarcza

Thane
-BSB
- 1+ Sv, reroll
- chalenge

Core:
10 Thunderers

10 Quarrelers

20 warriors
- tarcza, sztandar, muzyk

20 długobrowych
- tarcza, sztandar (Courage i Ancestor rune/ Determination na tymże nie pamiętam na co starczyło punktów)

10 Longbeards rangers (!)
- muzyk chyba tylko no i GW bo bo trzeba

Special:
1 Katapulta
- +1 S, reroll scattera

20 Hammerers
- sztandar (Courage), muzyk

20 Troll Slayers
- bez niczego chyba, myśle czy by nie dać 15 z 4 czempionami i sztandarem

Rare:
Flame canon (jakoś tak mam ochota na coś innego niż organki, a może żyros ;p ?)

Co by tu można poprawić nie zmieniając jednoczesnie zbyt dużo i zachowując ducha rozpiski

Awatar użytkownika
Łukasz_
Chuck Norris
Posty: 544
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Łukasz_ »

Może zamiast kuszmenów jakieś działo albo bolczyk+championi dla slayerów?

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

rozpa na 3999
czesto gram na ten format.

3999 Pts - Dwarfs Army

Dwarf Lord 301
General Shieldbearers Great Weapon
Runic Armour Rune of Stone
Runic Weapon Master Rune of Kragg the Grim; Great Weapon retains abilities; Rune of Snorri Spangelheim; +1 to hit; Rune of Striking; +1 Weapon Skill [55]
Runic Talisman Master Rune of Spite; Ward Save 4+; Rune of Luck; Reroll one failed to-hit, to-wound or saving throw roll. One use only.; Rune of the Furnace; Bearer is immune to Fire.

Runelord 459
Great Weapon Gromril Armour Shield
Runic Talisman Master Rune of Balance; Takes one power die from opponent and adds to dispel pool.; Rune of Luck; Reroll one failed to-hit, to-wound or saving throw roll. One use only.; Rune of Spellbreaking; Dwarven Dispel Scroll - one use only. [90]
Runic Armour Rune of Preservation; Immune to Poison and Killing Blow; Rune of Resistance; Allows re-rolled armour saves.; Rune of Stone; +1 Armour Save. Exception to Rule of Pride. [45]

Runesmith 151
Great Weapon Gromril Armour; Shield
Runic Talisman Master Rune of Challenge; One use only. At start of enemy turn, pick unit within 20" that could normally charge bearer and isn't Immune to Psychology. Unit must charge or flee; Rune of Spellbreaking (x2); Dwarven Dispel Scroll - one use only. [75]

Thane 275
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner Master Rune of Stromni Redbeard; +1 CR to all units w/in 12" of banner; Rune of Guarding; Bearer gets 5+ Ward Save; Strollaz's Rune; Before rolling to see who goes first, all Dwarf units (except Gyrocopters) within 12" may make one move/march (multiples no effect) [185]

Dragon Slayer 120
Runic Weapon Master Rune of Swiftness; Always strikes first.; Rune of Cleaving; +1 Strength; Rune of Snorri Spangelheim; +1 to hit [70]

Longbeards 20
FCG shilds
Runic Banner Rune of Courage; Unit is Immune to Fear and Terror; Rune of Determination; One use only. Take on break test on 1D6. [50]

Miners 12
Musician Prospector

2xTroll Slayers 16 350
fcg
Giant Slayer 6


Grudge Thrower
Engineering Runes Rune of Accuracy; May re-roll scatter die.; Rune of Burning; Flaming Attacks; Rune of Penetrating; +1 Str [55]
Engineer Brace of Pistols


Bolt Thrower
Engineering Runes Rune of Burning; Flaming Attacks; Rune of Penetrating; +1 Str [30]
Engineer Brace of Pistols


Bolt Thrower
Engineering Runes Flakkson's Rune of Seeking; +1 to hit flyers; Rune of Penetrating; +1 Str [40]
Engineer Brace of Pistol



2xGyrocopter 140

20Long Drong's Slayer Pirates 315

10Quarrellers Shield
10Quarrellers Shield
10Thunderers Shield Musician
12Thunderers Shield Musician


Total Army Cost: 3998 Pts.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Hmm niezły format - będę musiał kiedyś spróbować (właściwie skoro często na takim grasz to może opowiesz jakieś wrażenie) :D :D

Jeśli chodzi o komentarz do rozpy:
1. Lordzik złożony całkiem całkiem. Wytłumacz mi tylko, skoro ma Rune of Snorri Spanghelm to rzadko kiedy będzie potrzebował tego dodatkowego 1 Weapon skill z Rune of Striking.
2. Rune of Luck jest naprawdę dobrą runką - lubię ją ale w ilościach powyżej 1. To jednak wyłącznie moje zdanie. Immune na fire jest jednak bardziej przydatne w dobie Lore of Metal.
3. Napakowałeś dużo w Runelorda, życzę by Ci nie wybuchł :P
4. Reszta bohaterów spoko - Na takie punkty Stromni na pewno musi wymiatać.

5. Jeśli chodzi o oddziały, widać że postawiłeś głównie na strzelanie i dywersję: 22 Thundów, 20 Quarrelerów, 2 żyroski, 2 bolce, grudge i minerzy. Myślę że trochę za mało oddziałów jak do bitki jak na takie punkty - tylko 20 Longów, 2 oddziały zabójców i ewentualnie Long Drongi. Ja zwykle na około 2k widzę u siebie ze 3 oddziały (wojacy, długobrodzi, młociarze) do walki i zdecydowanie byłoby ich więcej na prawie 4k. Nie będziesz miał jak sobie poradzić z tym co dojdzie. Slayerami przeciwnik zajmie się z dystansu. No i Stromni w takim przypadku na mało się też zdaje.

6. Runy na maszyna w porządku
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

1 dalem go ze wzgledu na wolne punkty i w pojedynku z elfem czy chaosnikiem chyba wart swej ceny bo lorda elfow na 2 plus bede trafial.
2.rune of luck na krytyczne momenty raczej trzymam niezdany ld na break na 10 albo kluczowy ward save.
3.na kowadle gram malymi runami w razie wiekszego niepowodzenia rune of luck

w zamierzenu to tak naprawde nie chce strzelac tylko raczej ruszyc armiia do przodu dodatkowe 6 cali ze sztandaru na dobry poczatek, zyrosy dla dywersji i ewentualnie popychaczka ale to raczej na minersow albo juz blisko cc chce uzyc, bo formacji nie chce zlamac.
hammce ironi to juz prawie standard mam oddzial long drongow i chce go tez czasem wykorzystac.pozatym 4 s w walce to juz cos.
generalnie armia dosyc pewna bez zbedne j przypadkowosci.oddzialy walczace odporne na efekty psychologii
zastanawim sie czy nie wymienic runy na bsb na ta dajaca warda od strzelania moze bym wtedy troszke oslonil ze dwa oddzialy.

imo to format od 3000 do 4000 tys jest dla krasnoludow najbardziej optymalny.masz i kowadlo i lorda na tarczy wiec mozna zaczac sie bic.

mozna duzo mocniejsza rozpiske zrobic ale tak sie dzisiaj bawilem i taka akurat mi sie spodobala w koncu klimat sleyerow bezcenny :D

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

2.rune of luck na krytyczne momenty raczej trzymam niezdany ld na break na 10 albo kluczowy ward save.
3.na kowadle gram malymi runami w razie większego niepowodzenia rune of luck
Nie mam zarzut do całego posta oprócz tego. Mam nadzieje że nie miałeś na myśli przerzutu felernego rzutu na kowadle/liderce, za pomocą Rune of Luck - bo tej runy tak nie można używać :P Można tylko użyć na trafienie, zranienie, armour save'a i ward save'a, jak jest w opisie.

Przypadkowość rzeczywiście mała, lecz i przeżywalność niewielka - slayerzy polegają tylko na swojej wytrzymałości. W walce może dadzą radę jeśli będą szarżować, ale potem każdy przeciwnik z siłą 4 i więcej będzie z nich po prostu siekę robił ;p A jak już trafisz na High Elfy uuuu :P

Z pomysłem na runkę z 5+ WS przeciw shootom - w armii zdecydowanej części polegającej na slayerach = mus!. Ale 1+ do wszystkich combatów wypada albo dodatkowy movement. Moja rada: obliczałem już parę razy i prawie zawsze mi wychodził że dodatkowy movement dla krasi ze Strollaza to było jedynie wcześniejsze wystawienie się na szarże przeciwników. I z tą runką trudno jest się ustawić tak by samemu szarżować.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

no to teraz mnie zaskoczyles na 6 edycji rune of luck mozna bylo na kazdy rzut uzywac my wrong...
to racja ze save boli ale mam cicha nadzieje ze uda mi sie flankowac przeciwnika rozniez dzieki kowadlu,
w pierwszy rzedzie bede ustawial tylko giant slayerow zeby nie zgimelo wiecej niz 6 badz 5.
mam w miare mocne strzelanie wiec mam nadzieje ze przeciwnik rowniez bedzie staral sie dojsc do cc.
czekam na odp bo naprawde pomocna jest ta polemika
pozdro

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Mnie osobiście zlożenie lorda na tarczy się średnio podoba, ale nie wykluczam że tobie się sprawdza :wink:
kowadlo jak dla mnie za drogie, podobnie maszyny.
zastanowilbym się też na twoim miejscu nad wywaleniem jednego oddzialu strzelców, myśle że jeśli grasz na stole 72*48 to w strefie rozstawienia jeśli nie trafisz na dużą piętrową górkę masz straszny kociol. dodając do tego standardową ilość terenów to często taka gromada strzelców może się nie splacić.

ot, takie moje przemyślenia :wink:
pzrd.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

tez sie zastanawialem gdzie ja pomieszcze tych strzelcow choc z drugiej strony to jest naprawde zecny oddzial.
tak z ciekawosci jak lorda skladasz?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Osobiście najczęściej tak:
Dwarf Lord @ 301 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Master Rune of Kragg the Grim
Rune of Fury (x2)
Master Rune of Spite
Rune of the Furnace
Rune of Stone

ogólnie jest dość uniwersalny i zawsze mi się sprawdza.
Kiedyś musze jeszcze spróbować zamiast jednej rune of fury dać +1 to hit.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Generalnie, składając Lorda trzeba się zastanowić, czego się od niego oczekuje - czy ma zabijać, podczas gdy krasie wokół będą stały i wytrzymywały ciosy; czy ma być ultra defensywny, brać na siebie szarże, wszystkie ciosy i challenge, by oddział wokół mógł spokojnie zabijać wroga (trzyma przy tym mocno te dodatkowe 100VP za generała), czy ma być wspierając - twardy lecz z mocnym walnięciem - wsparcie, które w ciężkiej sytuacji przeważy szalę bitwy.

Dla krasnoluda ultra defensywnego proponuje:
- Master Rune of Steel (50pkt.)
- Master Rune of Spite (45pkt.)
- Rune of Resistance (25pkt.)
- Rune of Stone (5pkt.)
- ze zwykłego ekwipunku: great weapon (4pkt.), shieldbearers (25pkt.)

Taki Lord ma 1+ armour save'a z przerzutem, nie można go trafić mocniej niż z siłą 5 (czyli redukcja AS max. do 3+), ma jeszcze 4+ ward save i 6 siły, żeby mógł coś ładnie ściąć. Zdecydowanie Lord wytrzymały i przeżywalny - testowany był na kawaleri WoCH, Khorne'a z lancami - coś koło 15-18 ataków z siłą 6 - przetrwał bez draśnięcia. Minusem jest przeżywalność z przeciwnikami ignorującymi AS - pozostaje wtedy 5T (vs. max. 5 siły) i 4+ ward save - a więc dobry na każdą jednostkę, oprócz bohaterów z "ignore armour saves".

To jest oczywiście przykład tylko, na pewno nie jeden z lepszych. Można równie dobrze Lordowi dać 6T (lepsze przeciw przeciwnikom, którzy ignorują pancerz) i inne boosty defensywne.

Dla krasnoluda ofensywnego propozycja Arbitra wydaje się bardzo dobra. Dam również i swoją:
- Master Rune of Alaric the Mad (50pkt.)
- Rune of Snorri Spanghelm (25pkt.)
- Rune of Cleaving (20pkt.)
- Rune of Resistance (25pkt.)
- Rune of Furnance (5pkt.)
- ze zwykłego ekwipunku: shield (2pkt.) shieldbearers (25pkt.)

Taki Lord choć posiada tarczę, trafia zwykle przeciwnika na 2+ (w najgorszym razie na 3+), ma 5 siły, więc przeciw zwykłym jednostką to będzie zwykle ranienie na 3+ i ignoruje całkowicie pancerz. Posiada również 1+ AS z przerzutem i odporność na ogień (przydatne przeciw Lore of Metal). Zdecydowanie Lord zrobiony przeciw mocno opancerzonym postacią. Nie ma jakoś dużo siły więc nie sprawdzi się przeciw potworom, na zwykłe jednostki będzie dobry, na kawalerię jeszcze lepszy i zdecydowanie spisze się w challengach.

Oczywiście znowu jest to tylko przykład. Równie dobrze można pójść na Lorda z dwuręczną bronią magiczną (dużo siły i możliwość ranienia eteryków), powiększyć takiemu ilość ataków i dać podstawowe runy defensywne (stone, resistance itp.). Taki Lord będzie miał dużo siły żeby wystarczająco zlikwidować pancerz wroga, będzie ranił raczej na 2+, a dzięki większej ilości ataków będziemy pewni że któryś z nich trafi. Chciałem tu jednak pokazać, że Lord z tarczą (uwalniając tym samym 5 punktów z Rune of Stone) może również być dobrze ofensywny.

No i została propozycja Lord na wsparcie - czyli trochę defensa, trochę ofensa:
- Master Rune of Adamant (45pkt.)
- Rune of Resistance (25pkt.)
- Rune of Stone (5pkt.)
- Master Rune of Kragg the Grimm (20pkt.)
- Rune of Fury (25pkt.)
- Rune of Furnance (5pkt.)
- ze zwykłęgo ekwipunku: great weapon (4pkt.), shieldbearers (25pkt.)

Jak widać - mieszanka, trochę tego trochę tego. Mamy 6T więc ciężko nas zranić, 1+ AS z przerzutem i odporność na ogień. Z ofensywnej części 5 ataków magicznych ataków z siła 6.

I znowu - to tylko przykład. Myślę że dla takiego Lorda jest wiele więcej kombinacji np. można go zupełnie na wsparcie zrobić, dać Master Rune of Kingship i wsadzić do oddziału Ironbreakerów. Wtedy jest jednak raczej miękki.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

nie masz organek..a w takich bitwach to mus..
2 żyrki mnie nie przekonują...
oddział hamów to mus, tak samo jak ward na 5+ od strzelania...
nie masz żadnego oddziału (slayerów tu nie liczę) który mógłby dużo wytrzymać - hamki ze stubbornem i dobrym sejwem..albo ironsi z kingshipem...
popchnięcie 20stki minerów okej ale lepiej byłoby popchnąć 25 hamków z lordem :D
nie rozumiem potrzeby dawania kolesiowi dwóch runów poprawiających skuteczność trafiania...po kiego grzyba ? tłukąc się z elfami i tak zawsze walisz na końcu...

a kolesi z no armour save nie spotyka się zbyt często. ludzie wolą mieć większą siłę na herosach- bo jest to bardziej uniwersalne...

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

panowie chyba sie nie zrozumielismy!
to jest format 3999 na pewno nie na zaden turniej, raczej bez cisnien (wiadomo ze najfajniej sie wygrywa)
mowiac ze hammce to mus ogranki mus moze i masz racje ale ile mozna do cholery grac tym samym?
zaproponowalem cos troszeczke innego bez pewnych jednostek,na rzecz innych.

Co do lorda(napewno dodam mu rune of furry) to zazwyczaj konczyl w pojedynkacz czy to ze smokiem czy podobnym badziewiem glownie ze wzgledu na rune of challange.i zazwyczaj bralem ultra defensywnego lorda jakiego proponowal Mac(dodatkowo lord siedzial wlasnie w mlociarzach) teraz bedzie w dlugobrodych bo ani slota special nie mam bo sleyerow bede musial wywalic(a nie chce)
i uwazam ze dlugobrodzi rowniez beda twardzi ze sztandaru odpornosc na fear i terror ewentualny break na jednej kosci na wstepie 6 do cr i lord na tarczy.

wiadomoi ze uderzam po elfach nie zmienia to faktu ze zamiast na 3+ bede go trafial na 2+

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

problem pojawi się, gdy dostaniesz longami szarżę w tył lub bok..
co przy niewielkiej liczebności unitów slayerów ( jeśli chciałbyś nimi chronić flanki) spowoduje wielki ból...

nie trzeba grac cały czas tym samym

trafiasz na 2+, z siłą 6 ranisz lorda na 2+, smoka na 4+...siłą latającego lorda na smoku nie jest lord a smok- a raczej lot, terror, breath i dobre staty...no i mozliwość dostarczenia tego comba w krótkim czasie w dowolne miejsce na polu bitwy...
ja w dalszym ciągu upieram się przy sile 7 dla lorda-większa szansa na wbicie woundów smokowi-lord mnie w tym starciu nie interesuje...
a smoków już trochę ubiłem...
problem jest taki, że nawet walcząc twardym lordem nadal mamy za mało ataków żeby skasować smoka/być pewnym zabicia lorda w challengu...brakuje mi tutaj przedmiotu dającego hate lordowi/ ew. runu dającego d3 woundów pre hit...

dla funu wziąłbym jako lorda demoniarza z combo do zabijania smoków i rzucił r.challenge na smoka

ODPOWIEDZ