Przeciez zaslania im widocznosc.Madimiel pisze:Nie eterycy kazdy teren traktuja jako otwarty ten las dla niego nie istniejeMORFI pisze:Przydaje się umiejetność czytania z zrozumieniem jest napisane przy zasadzie eteryczność ze takowe rzeczy nie działają na modele eteryczne
Pytania co do Vc
Moderator: misha
Re: Pytania co do Vc
Po co offtopujecie. Pytanie nie było o widoczność bo to oczywiste, że eterykom się widok nadal zasłania, tylko o to czy eteryczny Black Coach dostaje rany za wpadnięcie z nieodpowiedni teren
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- dziekanotr
- Wodzirej
- Posty: 716
- Lokalizacja: Warszawa
mam takie pytanie troche z du**y ale mam nadzieje ze ktos mi pomoze. Jak sie ma pierscien carsteinow do lorda wampira na smoku? nidziala wogole pierscien, czy na 2+ wsiada zpowrotem na smoka (o ile ten jeszcze zyje) i 1 rana?
dzieki
dzieki
Nie, smok to nie ma nic do rzeczy, musi "odnowić się" w odziale R&F do którego normalnie może dołączyć tak jak w opisie przedmiotu. Nawet do oddziału który jest w walce, gdziekolwiek na stole. Smok robi monster reaction zgodnie z RB.
Smok to nie hellstead. Jakbyś miał Lorda z Ringiem na Hellsteadzie to dupa, bo Carstein nie działa wówczas w ogóle, bo to jak zwykły (latający) mount i nie da się rozdzielić, a hero na latających mountach nie mogą dołączać do oddziałów, FAQ do VC wyjaśnia sprawę z Hellsteadem.
Smok to nie hellstead. Jakbyś miał Lorda z Ringiem na Hellsteadzie to dupa, bo Carstein nie działa wówczas w ogóle, bo to jak zwykły (latający) mount i nie da się rozdzielić, a hero na latających mountach nie mogą dołączać do oddziałów, FAQ do VC wyjaśnia sprawę z Hellsteadem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ja żem jest początkującym totalnym, tzn. na etapie wybierania, czym by tu grać. Wampiry są w tej chwili jedną z moich opcji i mam co do nich parę pytań:
Przeglądałem sobie to i owo, czytałem trochę m.in. rozpiski i to, co mnie dość zdziwiło, to ilość figurek. Wyobrażając sobie to, jak się gra VC, przychodzi na myśl horda słabych raczej umarlaków prowadzonych przez potężnych wąpierzy, a gdzieś z boku nietoperki i inne wspomagacze. Tyle że tam raczej zobaczyłem niepokojąco mało figurek. Czy wampirami nie gra się hordowo (nie oczekuję, że w takim stopniu jak skaveny, ale jednak)? Dlaczego tak rzadko widzę szkielety czy zombie?
No i czy, gdybym je zbierał, opłaca się kupić Batalion?
Przeglądałem sobie to i owo, czytałem trochę m.in. rozpiski i to, co mnie dość zdziwiło, to ilość figurek. Wyobrażając sobie to, jak się gra VC, przychodzi na myśl horda słabych raczej umarlaków prowadzonych przez potężnych wąpierzy, a gdzieś z boku nietoperki i inne wspomagacze. Tyle że tam raczej zobaczyłem niepokojąco mało figurek. Czy wampirami nie gra się hordowo (nie oczekuję, że w takim stopniu jak skaveny, ale jednak)? Dlaczego tak rzadko widzę szkielety czy zombie?
No i czy, gdybym je zbierał, opłaca się kupić Batalion?
To zależy tak naprawde od stylu gry jaki preferujesz.
Batalion zupełnie bezużyteczny.
Co grania Hordowo:
Ja tam w podstawie wystawiam około 50. ghuli, a wczasie gry robi sie tego niemal 2x więcej.
Akurat VC jest armią którą możesz złożyć na kilka sposobów (coprawda polski BP ją ogranicza) i to czym będziesz grał tak naprawde jest uzależnione od tego co wolisz - wszystkim da sie pograć, tylko trzeba mieć patenta
Batalion zupełnie bezużyteczny.
Co grania Hordowo:
Ja tam w podstawie wystawiam około 50. ghuli, a wczasie gry robi sie tego niemal 2x więcej.
Akurat VC jest armią którą możesz złożyć na kilka sposobów (coprawda polski BP ją ogranicza) i to czym będziesz grał tak naprawde jest uzależnione od tego co wolisz - wszystkim da sie pograć, tylko trzeba mieć patenta
Święte słowa. Niestety batalion do VC jest jednym z najgorzej złożonych z tej edycji. Za jego równowartość możesz kupić figurki, które naprawdę ci się przydadzą.Smiechu pisze:Batalion zupełnie bezużyteczny.
Come crawling faster, obey your Master...
Sytuacja wygląda mniej więcej tak, że w armii VC jednostki mogą pojawiać się ponad stan początkowy jeśli Wampir posiada odpowiednią umiejętność. Jak masz rozpiskę gdzie jest 3x10 Ghouls to po 1 turze magii może być tych ghouli 3x15. Ten czar można 'recastować' ile się chce do wyczerpania kostek mocy.Demoniec pisze:Tyle że tam raczej zobaczyłem niepokojąco mało figurek. Czy wampirami nie gra się hordowo (nie oczekuję, że w takim stopniu jak skaveny, ale jednak)? Dlaczego tak rzadko widzę szkielety czy zombie?
Podobnie ze Szkieletami, Wilkami (po 1 sztuce na czar) i Nietoperzami (wg booka normalnie, wg Balancing Patcha D3)
Każda jednostka ma inne zastosowanie. Ghoule dominują w rozpiskach ponieważ mają 4T (toughness) co powoduje, że zazwyczaj, żeby zabić taki model trzeba wyrzucić 5-6 na kostce. Dodatkowo każdy ma 2 ataki z poisonem (champion 3 ataki, jak rzucasz na trafienie 6 to automatyczna rana). Można je dorabiać ponad stan. wykupując dla wampira Summon Ghouls.
Szkielety? mają 3T 2WS (weapon skill) czyli 95% jednostek w Warhammerze będzie je trafiać na 3+ na kostce. Kosztują tyle co Ghoule, ale powinno być ich dużo więcej by cokolwiek zrobić, nie zadadzą ran a ginął jak muchy. Można dorabiać ponad stan wykupując Lord of the Dead.
Zombie? Zombie to jednostka którą można sobie samemu stworzyć w trakcie gry. Czar nr 1 Raise Dead D3+4 modeli w nowym oddziale. W dodatku zawsze i wszędzie Zombie można dorabiać ponad stan (nie trzeba wykupować dodatkowych umiejętności) Zombie to świetny bloker i łapacz oddziałów. Ginął jeszcze szybciej niż szkielety, ale wskrzeszać je możesz D6+4 do oporu. Wpakowanie się 20 Zombie w jakiś drogi oddział przeciwnika np. Smoka, czy jakąś drogą kawalerię czy piechotę zatrzymuje ten oddział na kilka tur nawet (jednak trzeba Zombie wskrzeszać) ale masz wówczas czas by zaatakować z flanki i ich zniszczyć. Oddział wart 80ptk trzyma coś co warte jest 300 czy więcej.
Ja zazwyczaj mam 3x Ghoule w rozpisce a Zombie sobie próbuję stworzyć w trakcie gry. Albo 2x Ghoule +Zombie.
Jak do tego dołożysz 2x 20 Grave Guards to masz łądną hordę na 2000+ ptk, czyż nie? Tylko gra tym jest monotonna i nudna co kto lubi.
Póki co to zamiast batalionu, lepiej 4x10 Ghouli kupić też 200 zeta wyjdzie.
Latem ma być nowa edycja, ciekawe czy coś się zmieni, może szkielety wrócą do łask
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ja mam takie pytanie co do magii VC.Czy wampiry mogą czarowac jesli nosza zbroje?Jesli tak to gdzie jest do tego jakis odnosnik?Szukałem w kodeksie i w erracie ale nie moge tego znalezc...
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
czy vampir w zwykłej zbroi może rzucać czary?
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
chyba wszyscy magowie, którym można kupić zbroje mogą w nich castować...
Dokładnie tak, jeśli magowi można kupić jakąś zbroję to może w niej także czarować (np. wampiry), a jeśli nie można wykupić jakiejś zbroi to mag w niej nie może czarować. Mowa oczywiście o zwykłej zbroi.
Necromancie nie można wykupić zwykłej zbroi ale może on czarować w Nightshroudzie ponieważ tak jest napisane w jej opisie (can also wear it)
Necromancie nie można wykupić zwykłej zbroi ale może on czarować w Nightshroudzie ponieważ tak jest napisane w jej opisie (can also wear it)
Takie pytanko. Jaki według was jest najlepszy 300 punktowy kontyngent do armii za 1150pkt. Rozpiska to coś w stylu 6 wraciaków, BSB biegacz standard, hero do walki, ghule, wilki lub baty. Jakieś strzelanie dark elfickie czy coś dobrego do walki?
Come crawling faster, obey your Master...
- MichaLZgierz
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 103
- Lokalizacja: Zgierz