kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Żaba »

Ad 1 tak

Ad 2 nie



pozdro,
Ż.

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

bylo pewnie sporo razy ale nie umiem znalezc.
Wyszarzowywuje herosem z oddzialu, cel szarzy robi S&S. Czy strzelaja w samotnego herosa w momencie gdy wyjdzie z oddzialu, czy tez salwe dostaje oddzial z ktorego heros wyszarzowywuje, poczym wychodzi on dopiero po np potencjalnej panice oddzialu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

GoblinNadGobliny pisze:bylo pewnie sporo razy ale nie umiem znalezc.
Wyszarzowywuje herosem z oddzialu, cel szarzy robi S&S. Czy strzelaja w samotnego herosa w momencie gdy wyjdzie z oddzialu, czy tez salwe dostaje oddzial z ktorego heros wyszarzowywuje, poczym wychodzi on dopiero po np potencjalnej panice oddzialu?
Oddziały robią S&S w stronę oddziału z którego wyszarżowuje samotnie bohater. Jeśli powoduje to panikę, wtedy bohater panikuje razem z oddziałem. Jeśli nie powoduje to paniki, szarża bohatera dochodzi do skutku, zakładając, że miał zasięg.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

GoblinNadGobliny pisze:bylo pewnie sporo razy ale nie umiem znalezc.
Wyszarzowywuje herosem z oddzialu, cel szarzy robi S&S. Czy strzelaja w samotnego herosa w momencie gdy wyjdzie z oddzialu, czy tez salwe dostaje oddzial z ktorego heros wyszarzowywuje, poczym wychodzi on dopiero po np potencjalnej panice oddzialu?
oddzial wykonuje s&s w momencie gdy jest zasieg. Jesli zasieg byl na poczatku szarzu przed ruchem ostrzal idzie w oddzial. W innym wypadku character zatrzymuje sie w miejscu gdzie jest zasieg (zakladajac, ze ma tyle mv) i wtedy on jest wykonywany

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ziemko pisze:Na pewno terenu nie powinno sie przesuwac, zeby szarza moglaby byc mozliwa - bo to totalnie glupota.
mozna... to co napisales to totalna glupota

co do samej sytuacji:

Jesli nie bylo oczywiste czy marudy moga sie dostawic do wl to mogli zadeklarowac taka szarze. Jednak jesli po mierzeniu wyszloby, ze nie jest to mozliwe to musza zadeklarowac enemy in the way wzgledem fasta.

Co za tym idzie nowa szarza z nowym celem i nie ma tu potrzeby alignu fasta gdyz z rysunku wynika, ze marudy moga se do niego dostawic. Wiec moga przedeklarowac szarze ale robia to przed ruchem z wszystkimi tego konsekwencjami

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Czyli probujesz mi powiedziec, ze przy odpowiednich ustawieniach jednostek, aby przeciwnika zablokowac, aby nie mogl szarzowac nie ma to znaczenia, bo i tak bedzie musial alignowac albo ktoryms z oddzialow albo teren sie przesunie? (nie mowie o tej sytuacji tylko tak hipotetycznie?)

Od kiedy przesuwanie terenow do alignowania jest stosowane?

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

nasuneło mi sie na myśl takie pytanie czy Glamourweave na noble wild rider w oddziale wildów działa na cały oddział podobnie jak w przypadku shield of mirrored pool na scar vetereanie w oddziale coldów?

Nie mam pod reka booka lizaków, a zapisek w AB niczego mi nie wyjasnia w tej kwestii. Poza tym nikt mi nie odpowiedział na to pytanie w temacie WE, wobec przenosze je tutaj : )

Pozdrawiam
Gremlin

Awatar użytkownika
Warzywko
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Warzywko »

Co do tej szarży gdyby się uparł maruderzy mogliby się zmieścić było równo 5 cali miejsca nie mieścili się przez podstawki pod regimenty. Chociaż z drugiej strony mogło to być 0,1 cala więcej przez które maruderzy się nie mieścili. Co do zasędziowania nie wypowiadam się bo pierwszy raz miałem styczność z taką sytuacją. Ukalez chyba nie zaprzeczysz, że jedna i druga strona mogła naginać i ciężko było powiedzieć czy było tam 5 cali czy odrobinę więcej. Z tym, że wtedy szarża była by czysto na White Lionów. Nie wydaje mi się, że to był manewr zastawienia flanki skoro miejsca zostało na styk.

Choć przyznaję, że z 10:10 zrobiłoby się dużo gorzej jeśli szarża samych 6 knightów nie byłaby wspomagana flanką maruderów.
Statystyka to dziwka.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ziemko pisze:Czyli probujesz mi powiedziec, ze przy odpowiednich ustawieniach jednostek, aby przeciwnika zablokowac, aby nie mogl szarzowac nie ma to znaczenia, bo i tak bedzie musial alignowac albo ktoryms z oddzialow albo teren sie przesunie? (nie mowie o tej sytuacji tylko tak hipotetycznie?)
nie. jest mozliwe blokowanie szarzy jak najbardziej
Od kiedy przesuwanie terenow do alignowania jest stosowane?
od okolo 4 lat

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

W takim razie czy jeśli np. klocek krasnoludzkich warriorów ustawi się bokiem przy obelisku, ale z wystającym cornerem, tak, że fast jest w strefie bocznej to mimo to, może on w nich szarżować i styknąć się swoim lewym cornerem z ich prawym ( wystającym cornerem?
Jeśli tak to co wtedy? Przesuwamy obelisk żeby móc wykonać align czy walczymy jeden na jeden tymi, kórzy się stykają cornerami?
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Wszyscy zgodnie z sędzią zaprzeczyliśmy, że szarża na WL nie wchodzi w grę (po prostu nie ma miejsca). Sam sędzia jasno powiedział, że nie dasz rady się dostawić do WL. A skoro tak, to stoi jasno w uściśleniach, że nie można deklarować szarży niemożliwych. Ale sędzia zasędziował, że może zadeklarować bo najwyżej wbije się w fasta.
Shino pisze:Co za tym idzie nowa szarża z nowym celem i nie ma tu potrzeby alignu fasta gdyz z rysunku wynika, ze marudy moga se do niego dostawic. Wiec moga przedeklarowac szarze ale robia to przed ruchem z wszystkimi tego konsekwencjami
Więc tak jak napisał Shino, powinni deklarować na fasta, przed ruchem. Do niego mogą się dostawić, align niepotrzebny i wyjeżdżają z overruna za moich WL bo są równolegle a nie wbijają się im na flankę.
Imo jeżeli sędzia już tak zasędziował, że niech jadą na WL i wbiją się w fasta (co i tak nie było ok, skoro sam stwierdził, że nie ma tam miejsca i nie dojdą) to mógł chociaż alignować maruderów do fasta przesuwając nieco Knightów i WL. Moim zdaniem miałoby to o wiele, wiele mniejszy wpływ na grę i wynik, niż align fasta, po którym znaleźli się na flace WL.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Witam

To ja jestem tym "sędzią".
Sytuacja była na stole mniej więcej taka jak na rysunku.

Maruderzy nie zmieściliby szarżując na WL ale przy deklaracji szarży nie mogli być tego pewni więc deklaracja była legalna.
Sprawdziłem czy klocek bez zachaczania o las lub drugi oddział dojedzie rogiem w prostej linii do fasta.
Dojechał.

Powiedziałem więc że mają EITW i mają tak przestawić teren lub inne oddziały aby miało to jak najmniejszy wpływ na dalszy przebieg bitwy.
Wyglądało na to że mnie zrozumieli więc poszedłem sobie i nie patrzyłem jak sobie je przestawiają.

Nie miałem pojęcia że porobili takie głupoty z przesuwaniem jednostek i nic mi potem o tym nie mówili.
Ale publicznie chciałem pogratulować zdolności przekonywania temu z was który tak poprzestawiał te klocki żeby potem wjechać w bok WL :)
Co prawda 3 z 4 graczy grających w tedy przy stole to doświadczeni i przynajmniej kilka lat grający gracze ale widać że powinienem tam zostać i sam im przestawić te jednostki...


Dzisiaj dopiero zobaczyłem powypisywane przez nich na 2 forach Larum Wielkie.


W sumie rzeczywiście można było zastanowić się nad szarżą w oba cele na raz ale jeśli tak bym im zasędziował to strach pomyśleć co by się potem działo na forum...
pewni jedni by mi postawili koniak a drudzy wyklęli :)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

M.T. pisze: 2. Działa na wszystko (piechota, kawaleria, potwory, rydwany), ale tylko od przodu.
gdzie w RB jest taka informacja, ze bonus z great weaponow dostajemy tyko od przodu?
i co w sytuacji gdy:
walczymy z przeciwnikiem od przodu i uzywamy dwurakow, w kolejnej turze dostajemy szarze na flanke. w walce juz nie mozna zmieniac bronii, wiec co wtedy? oddzial nie moze uzywac dwoch typow bronii, wiec na flanke oddajemy, po wszystkich, bez bonusa +2 za great weapon?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

nasuneło mi sie na myśl takie pytanie czy Glamourweave na noble wild rider w oddziale wildów działa na cały oddział podobnie jak w przypadku shield of mirrored pool na scar vetereanie w oddziale coldów?

Nie mam pod reka booka lizaków, a zapisek w AB niczego mi nie wyjasnia w tej kwestii. Poza tym nikt mi nie odpowiedział na to pytanie w temacie WE, wobec przenosze je tutaj : )

Pozdrawiam
Gremlin

Ponawiam pytanie : )

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shield of Mirrored Pool - 30points
Shield. Any magic missile that strikes the bearer or any
unit he is with is reflected on the roll of 2+ on a D6.
If the spell is reflected, the results of the magic missle
are resolved against the caster of the spell or the unit the
character is with (following the normal targeting rules).
This in turn cannot be dispelled.
Nie za bardzo widzę zbieżności z Glamourweave, który daje 4+ WS właścicielowi na ataki strzeleckie i magiczne pociski i nakazuje wykonać udany test LD w cc, jeśli nie chce się trafiać właściciela wyłącznie na 6.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:
M.T. pisze: 2. Działa na wszystko (piechota, kawaleria, potwory, rydwany), ale tylko od przodu.
gdzie w RB jest taka informacja, ze bonus z great weaponow dostajemy tyko od przodu?
i co w sytuacji gdy:
walczymy z przeciwnikiem od przodu i uzywamy dwurakow, w kolejnej turze dostajemy szarze na flanke. w walce juz nie mozna zmieniac bronii, wiec co wtedy? oddzial nie moze uzywac dwoch typow bronii, wiec na flanke oddajemy, po wszystkich, bez bonusa +2 za great weapon?
Chodziło o "hand weapon" nie "great weapon".
Bonus (+2S) i minus (strike last) z "great weapon" mamy zawsze czy to od przodu, od boku czy tyłu.
Ale mając tarczę (magiczną bądź zwykłą) i "hand weapon" (zwykły, niemagiczny) walcząc od przodu otrzymujemy dodatkowy bonus +1 do AS.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

kamelot pisze: Jeśli tak to co wtedy? Przesuwamy obelisk żeby móc wykonać align czy walczymy jeden na jeden tymi, kórzy się stykają cornerami?
nie alignujesz przeciwnika jesli nie musisz

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 941

Post autor: kamelot »

Ale przecież priorytetem przy szarży jest dostawienie się, a zaraz potem maksymalizacja walczących modeli.
Jeśli nie zrobię aligna nie będzie maksymalizacji...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

no wlasnie widac nie dosc wyraznie czytales bo nie jest priorytetem najwazniejszym maksymalizacja

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

Mac pisze:
Shield of Mirrored Pool - 30points
Shield. Any magic missile that strikes the bearer or any
unit he is
with is reflected on the roll of 2+ on a D6.
If the spell is reflected, the results of the magic missle
are resolved against the caster of the spell or the unit the
character is with (following the normal targeting rules).
This in turn cannot be dispelled.
Nie za bardzo widzę zbieżności z Glamourweave, który daje 4+ WS właścicielowi na ataki strzeleckie i magiczne pociski i nakazuje wykonać udany test LD w cc, jeśli nie chce się trafiać właściciela wyłącznie na 6.
chodziło tylko o ten zapis ; ), dzięki wielkie

Zablokowany