Oj oj raczej mylisz się.Morsereg pisze:a czy nie powinno byc tak, ze jak kawaleria robi combat reform to obracamy ich wzgledem srodka i dostawiamy do przeciwnika?Kod: Zaznacz cały
1) Reform w close combacie - zasada zachowania środka oddziału bardzo go ogranicza (praktycznie możliwy jest tylko turn i ew. bardzo mały expand frontage, modele na niekwadratowych podstawkach nie mogą nawet zrobić turna w bok. Czy tak ma być, czy piszemy własne zasady reforma?
na 109s jest napisane, ze pivotuje tuz przed strzalem.Kod: Zaznacz cały
30. Czy maszyny pivotują zaraz przed strzałem, czy tylko w fazie movementu? a) Maszyny wykonują "pivot" w fazie ruchu (RB, s 112). Mogą strzelac do celów (punktów) znajdujących się w ich zasięgu wzroku. Wirtualny LOS maszyny mierzymy według podstawki - jeśli takowej nie ma, wszelkie wątpliwości rozstrzygane są na niekorzyść właściciela maszyny.
a czy zasada sniper nie podnosi sie tylko dla broni? w koncu daje kare -1 do hita. same spelle raczej nie moga miec tej zasady. jak jest napisane, ze wybierz cel, to imho mozna by trafic nawet bohatera na monsterze.Kod: Zaznacz cały
32. Czary potocznie zwane "snajperkami" (bąble nurgla WoCHu, trzy czary z Lore of Death itd.) - jak działają przeciwko pojedynczym złożonym modelom - np. bohaterom na potworach? W RB jest napisane, że bohater w takim przypadku może zostać zaatakowany bezpośrednio, tylko wtedy gdy atak ma zasadę "sniper". a) Wszelkie tego rodzaju trafienia/rany z czarów rozstrzygane są jak trafienia ze strzelania (RB s. 36). A zatem w wypadku pojedynczego modelu itp., trafienia są rozlosowywane (RB s. 105)
i co do kumulowania sie specialnych zdolnosci, to wydaje mi sie, ze poki nie stoi inaczej (np: 3X multiple shots, MR czy inne) to te same sie nie kumuluja (np: 2X frenzy dawalo by +1A, KB, poison czy ASF). jednak laczenie roznych zdolnosci, nawet takich ktorych rezultat bylby taki sam, powinno sie kumulowac (np. extra atack + ahw + frenzy dawalo by w sumie +3A).
i jak jest w koncu z zasada "make way"? (juz tutaj pytam bo w pytaniach nikt nie odpowiedzial)
czy przy szarzy z flanki/tylu bohater ustawia sie przodem do przeciwnika czy bokiem/tylem. jest to dosc istotne jak sie ma bohatera z hand weaponem + shieldem, czy wtedy przysluguje pary ward na 6+?
--- edit ---
poprawiona literowka (ktora caly czas mozna zobaczyc w cytacie Oni No Maćko )
a.d. 1) Oddział robi reform wokół środka. W RB nie ma NIC o tym, że mógłby w ten sposób jakoś przestawić wroga. Gdybyśmy uznali, że można przestawiać wroga przy pomocy reformów w combacie, stworzyłoby to ogromne pole do nadużyć np. (kawaleria zaatakowana bokiem robi turn i jeszcze zmniejsza szereg, wciągając Cię ładnie w zasięg szarży innej jednostki)....
a.d. 30) Na str 112 masz jak byk, że maszyny pivotują w fazie ruchu. Faza ruchu jest przed strzelaniem. Patrz moja dyskusja z Jankielem w innym temacie (dlatego uściślenie jest w ogóle potrzebne)
a.d. 32) Podkreślam słowo "potocznie". Nie odwołujemy się w żadnym wypadku do zasady sniper.
a.d. kumulowanie się: frenzy, additional hand weapon nie dają +1 ataku, ale specjalną zasadę extra attack. Dopiero ta zasada daje +1 atak. Ergo:
- jeśli takie same zasady się nie kumulują, to mając xhw i frenzy posiadamy de facto 2x zasadę specjalną extra attack (dzięki np. xhw, frenzy) , co daje w efekcie jeden atak.
- jeśli takie same zasady się kumulują, to posiadanie 3 x frenzy (np czar, sztandar, zdolność jednostki) i jeszcze xhw daje 4 x extra attack czyli +3 ataki.