Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
ogolnie tabelka jest malo szczegolowa, np fanatyce maja wysokosc 2 bo sa unique
Jest taka sytuacja:
----------
----------
----------
----------
----------
------
- odzial przeicwnika w formacji weża
- 3 charakterow ktorzy wyszarzowali z oddzialu
oddzial w ktorym jest jeszcze 7 innych charakterow
Pytanie: czy charakterzy z oddzialu moga szarzowac na oddzial jesli widza jego bok i sa w zasiegu szarzy? Jesli tak to jak ta szarza bedzie wygladac.
----------
----------
----------
----------
----------
------
- odzial przeicwnika w formacji weża
- 3 charakterow ktorzy wyszarzowali z oddzialu
oddzial w ktorym jest jeszcze 7 innych charakterow
Pytanie: czy charakterzy z oddzialu moga szarzowac na oddzial jesli widza jego bok i sa w zasiegu szarzy? Jesli tak to jak ta szarza bedzie wygladac.
bez jaj!!Jak wygląda strzelanie z maszyn? Imo trzeba by dopisać, że musi być widoczny potencjalny cel strzału, a nie punkt na polu bitwy. Nie jest to efekt uboczny naszego VLOS tylko pewna niezręczność autorów podręcznika.
wystarczy ze klopy i mortary sadza gdzie chca (nie musza widziec punktu tylko cel),
a cannony sciagaja jezdzca z mountem na raz :/, wiec imo deal jest dobry.
Jest to podejście zgodne z RB, więc i dobre... tylko mam pytanko co do tego -Shino pisze:3) imo armata jesli celuje w punkt na ziemi to celuje w punkt na ziemi. Jesli celuje w model to celuje na model
Czy jeśli celujemy w model, to musimy celować ze wszystkimi tego konsekwencjami, tj. zakładać możliwość dorzutu i odbicia? Czy celując w model możemy ustalić, że stanowi on punkt jeszcze przed dorzutem i odbiciem?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
niby wybierasz punkt ktory widzisz.
czyli powiedzmy, ze wybierasz oddzial i celujesz w niego by ustrzelic cos co znajduje sie za oddzialem.
i tu jest moje pytanie.
czy w tym momencie dziala to tak jak przy katapie? to znaczy, jak widze oddzial to LoS'a mam na calosc. czyli niby mozna by wybrac ostatni szereg jako punkt od ktorego zaczynamy rzucac "misfire'em"
czyli powiedzmy, ze wybierasz oddzial i celujesz w niego by ustrzelic cos co znajduje sie za oddzialem.
i tu jest moje pytanie.
czy w tym momencie dziala to tak jak przy katapie? to znaczy, jak widze oddzial to LoS'a mam na calosc. czyli niby mozna by wybrac ostatni szereg jako punkt od ktorego zaczynamy rzucac "misfire'em"
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Shino pisze:1) nie dziala. Jednoczesnie heroic killing blow zdejmuje caly model na raz
HKB działa dokładnie jak KB, ale na prawie wszystko (poza swarms).
Bije po herosie, na jego WS i T, wypada 6 - zabijam smoka, bo heros ma w profilu 3+6 W. Chyba nie. Zgadzam się z Jankielem - heros na smoku ma typ monster, wiec nie działa KB, ale to nie czyni z niego i smoka jednego modelu pod każdym względem. Nie dzielą statystyk, ale mają ich kilka. RB to potwierdza (p. 105, Ridden Monsters). Tylko kawaleria jest traktowana jako pojedynczy model, reszta musi być atakowana oddzielnie.RB, p. 72, KB pisze:If a model with the Killing Blow special rule rolls a 6 to wound in close combat, he automatically slays his opponent - regardles of the number of wounds on victim's profile
Tylko, że maszyna to jeden profil o t7 i W3 (zwykle).Shino pisze:nie do konca. Faq do rb wskazuje, ze skoro bijesz po zalogancie maszyny ale heroic kb zabijasz cala i wzystkich obslugantow to podobnie powinno byc z innymi rzecami tego typu
Smok nie ma takiej sytuacji. Są 2 profile.
Ja nie widzę więc podobieństwa.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Shino pisze:maszyna ma profil o t7 i w3 (choc woudow sie nie uzywa)
a takze profile zalogantow o t3 lub 4 w zaleznosci od armii i w1
zaloganci nie sa tylko markerami woudow bo od ich ilosci zalezy liczba atakow jakie maszyna wyprowadza w cc
Ale maszyna nie bierze udziału w combacie.
edit: przemyślałem to jeszcze - może rzeczywiście powinno być jak piszesz.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami
Tyle, ze w RB masz wyraźnie napisane, że bijesz maszynę, nie załogę.
Tak jak mówiłeś, maszyna używa statystyk załogi do walki, a ich ilość to liczba W maszyny, ale to maszyna walczy. Abstrakcja, ale tak musi być. Inaczej można by być w challange z załogą(a FAQ zabrania).Enemy models strike at the war machine normaly, resolving their attacks against the crew's Weapon Skill and Toughness
tu nie chodzi o zasady, gyro powinien moc robic flee inaczj to jakas porazka ;/Shino pisze:2) wg. zasad nie bo nie moze sie poruszac po ziemi (choc to sprawia, ze zasady gyrosa dotyczace ruszania sie po zebraniu sie sa bez sensu)
raczej chodzi o zdrowy rozsadek.
Żyros już od dawna stanowi byle co. Jeszcze w 7 edycji dało się z nim zrobić parę trików, ale teraz... nie ma o czym mówić. Porównując do Doomwheela - jednostki z rare i o podobnym koszcie punktowym - to jest jakiś śmiech na sali.jurak pisze:tu nie chodzi o zasady, gyro powinien moc robic flee inaczj to jakas porazka ;/
raczej chodzi o zdrowy rozsadek.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
maszyne mozna porownac do M&H a nie do typa na smoku, w momencie gdzie mozna rozdzielac ataki KB wchodza w cel a nie nagle hop siup na caly model :/Shino pisze:maszyna ma profil o t7 i w3 (choc woudow sie nie uzywa)
a takze profile zalogantow o t3 lub 4 w zaleznosci od armii i w1
zaloganci nie sa tylko markerami woudow bo od ich ilosci zalezy liczba atakow jakie maszyna wyprowadza w cc
Nie napisali też, że lore musi być z RBJankiel pisze:Bo jest czarodziejem 2 levelu który może korzystać z losowego lore'a. Nic więcej nie napisali, więc bierze czary jak drugolevelowiec.
Lidder pisze:Nie napisali też, że lore musi być z RBJankiel pisze:Bo jest czarodziejem 2 levelu który może korzystać z losowego lore'a. Nic więcej nie napisali, więc bierze czary jak drugolevelowiec.
jezeli gdziekolwiek indziej pomijajac RB sa Battle Magic, to mozeReference Section – Enchanted Items, Wizarding Hat
Change “[...]randomly chosen spell[...]” to “[...]randomly
chosen Battle Magic[...]”
Wątpliwości dotyczące zasad ruchu:
1. Czy jednostką z zasadą vanguard/scout, można wykonać ruch szarży za pomocą popychaczki (oczywiście nie w fazie movementu), jeśli strona z tymi jednostkami zaczyna grę?
2. Czy można reformować oddziały w walce tak by stykały się ze sobą bokami lub tyłami?
Wątpliwości dotyczące zasad strzelania:
1. Do hard covera otrzymanego z bycia za inną jednostką/przeszkodą trzeba:
a) mieć zasłoniętych połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
b) mieć przesłoniętych (lecz wciąż widocznych - np. między lukami w oddziale skirmish) połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
2. Czy ujemny modyfikator za hard cover, który przeciwnik otrzymuje za bycie za inną jednostką/przeszkodą przysługuje tylko tej połowie oddziału, która ma zablokowany lub przesłonięty LoS, czy całemu oddziałowi?
Wątpliwości dotyczące zasad specjalnych:
1.Czy zasada KB (i podobne np. Stomp i Thunderstomp) działa przeciwko postaci na monsterze:
a) Działa, co potwierdza:
3. Ile razy może ziać mag, który co chwila używa Kadon's Transformation:
a) Raz, jako że jest wciąż tym samym jednym modelem
b) Raz za każdego, różnego potwora w którego się zmieni
c) Za każdym razem, gdy się ponownie zmieni może zionąć
d) inaczej
4.Czy terror powoduje teraz test paniki, przez działają na niego wszystkie zasady działające względem paniki, czy jest to wciąż osobny test terroru?
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
1. Czy za pomocą atrybutu z lore of shadows można zamienić miejscami postacie, w których co najmniej jedna z nich znajduje się w challenge'u?
2. Czy bonus z Okkam's Mindrazor przysługuje również wierzchowcom? Jeśli tak jakiej wartości LD używają - swojej, największej modelu czy w przypadku posiadania zasięgu, generalskiej?
3. Co się dzieje z czarem typu RiP, jeśli mag rzuci go z IFki i zaraz potem straci wszystkie swoje poziomy magii - czar pozostaje, bo model wciąż żyje i nie postanowił przerwać działania czaru czy też czar znika, gdyż model nie jest już traktowany jako mag?
4. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?* Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa - np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?* Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
5. Czy jedynki z lore'ów (a także inne czary, które pełnią ich rolę dla niektórych magów np. Warp Lightening dla Warlock Engineera) innych niż te z RB są w pełni traktowane jako sygnaturki - tzn. można na nie zamienić rzut na inna czary i można je powielać między magami? Czy może nie mogą one być powielane?
6. Co się dzieje z kostkami dodawanymi do czarów (np. Slann czy też Dragon Mage) - czy ilość tych kości jest ograniczona pulą 12 kości tzn. jeśli mamy pełną pulę to nie mamy dodatkowych kości do czarów, lecz jeśli pula się zmniejszy to do kolejnych czarów możemy już wykorzystać dodatkowe kości? Czy jakoś inaczej?
7. Czy bound spelle również podlegają bonusom z atrybutów z ośmiu podstawowych lore'ów magii?
8. Czy mag, który ma już wcześniej przypisane czary np. Horrory, Necromancerzy, Mag z umiejętnością Loremaster itp. blokuje wybór tych czarów innym magom (oczywiście, nie liczą się tu sygnaturki i czary w pełni traktowane jako takie)
Wątpliwości dotyczące wyposażenia:
1. Istnieje zasada:
2. Czy można użyć parry save przeciwko atakom specjalnym - np. zionięcia (w combacie), impacty, ataki specjalne pewnych potworów?
3. Czy bohater używający magicznych broni powiększających statystyki np. Vampire z Fencer Blade - używa tych powiększonych statystyk względem innych umiejętności i zasad np. dając powiększony WS innej jednostce za pomocą Helm of Commandment? Do tej kwestii odnoszą się pytania i odpowiedzi z FAQ:
4. Czy właściciel Wizarding Hat zna cały losowo wybrany lore magiczny, czy tylko też dwa czary z losowo wybranego lore'u magicznego.
Wątpliwości dotyczące zasad konkretnych armii:
1. Dragon mage może zamienić czar na sygnaturkę - Fireball - czy tylko na Flaming Sword of Rhuin?
2. Co się dzieje gdy pan z Book of Hoeth spotyka pana z Ring of Hotek, zwracając uwagę na poniższe zapisy z FAQ:
4. Czy Gyrocopter może uciekać - jeśli tak jak jest efekt ucieczki? Stanie w miejscu czy też ruch wynikający z zasady Swiftstrider i zasad ucieczki Gyrocoptera? Czy atak Gyrocopter jest traktowany jak breath weapon? Czy template jaki używa Gyrocopter posiada partiale na 4+ czy każdy model dotknięty obrywa?
5. Czy WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style? Czy WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a czy jest to zawsze stałe 5+AS? Link do tematu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=540
Nie wiem czy jest to wszystko z aktualnych problemów, ale mam nadzieję że pomoże to LS tym szybciej wydać kolejne uściślenia.
1. Czy jednostką z zasadą vanguard/scout, można wykonać ruch szarży za pomocą popychaczki (oczywiście nie w fazie movementu), jeśli strona z tymi jednostkami zaczyna grę?
2. Czy można reformować oddziały w walce tak by stykały się ze sobą bokami lub tyłami?
Wątpliwości dotyczące zasad strzelania:
1. Do hard covera otrzymanego z bycia za inną jednostką/przeszkodą trzeba:
a) mieć zasłoniętych połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
b) mieć przesłoniętych (lecz wciąż widocznych - np. między lukami w oddziale skirmish) połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
2. Czy ujemny modyfikator za hard cover, który przeciwnik otrzymuje za bycie za inną jednostką/przeszkodą przysługuje tylko tej połowie oddziału, która ma zablokowany lub przesłonięty LoS, czy całemu oddziałowi?
Wątpliwości dotyczące zasad specjalnych:
1.Czy zasada KB (i podobne np. Stomp i Thunderstomp) działa przeciwko postaci na monsterze:
a) Działa, co potwierdza:
b) Nie działa, gdyż:We assume that special rules that apply to a
ridden monster do not normally also apply to
character riding it and vice versa (with the same
exceptions that apply to cavalry models, which
are listed on page 82). Likewise, ridden
monsters are still monsters, and benefit from the
rules for monsters as well.
2. W każdym z powyższych przypadków, czy HKB zdejmuje tylko postać lub potwora, czy też cały model?If a character has a ridden monster the whole model is treated as having troop type monster
3. Ile razy może ziać mag, który co chwila używa Kadon's Transformation:
a) Raz, jako że jest wciąż tym samym jednym modelem
b) Raz za każdego, różnego potwora w którego się zmieni
c) Za każdym razem, gdy się ponownie zmieni może zionąć
d) inaczej
4.Czy terror powoduje teraz test paniki, przez działają na niego wszystkie zasady działające względem paniki, czy jest to wciąż osobny test terroru?
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
1. Czy za pomocą atrybutu z lore of shadows można zamienić miejscami postacie, w których co najmniej jedna z nich znajduje się w challenge'u?
2. Czy bonus z Okkam's Mindrazor przysługuje również wierzchowcom? Jeśli tak jakiej wartości LD używają - swojej, największej modelu czy w przypadku posiadania zasięgu, generalskiej?
3. Co się dzieje z czarem typu RiP, jeśli mag rzuci go z IFki i zaraz potem straci wszystkie swoje poziomy magii - czar pozostaje, bo model wciąż żyje i nie postanowił przerwać działania czaru czy też czar znika, gdyż model nie jest już traktowany jako mag?
4. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?* Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa - np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?* Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
5. Czy jedynki z lore'ów (a także inne czary, które pełnią ich rolę dla niektórych magów np. Warp Lightening dla Warlock Engineera) innych niż te z RB są w pełni traktowane jako sygnaturki - tzn. można na nie zamienić rzut na inna czary i można je powielać między magami? Czy może nie mogą one być powielane?
6. Co się dzieje z kostkami dodawanymi do czarów (np. Slann czy też Dragon Mage) - czy ilość tych kości jest ograniczona pulą 12 kości tzn. jeśli mamy pełną pulę to nie mamy dodatkowych kości do czarów, lecz jeśli pula się zmniejszy to do kolejnych czarów możemy już wykorzystać dodatkowe kości? Czy jakoś inaczej?
7. Czy bound spelle również podlegają bonusom z atrybutów z ośmiu podstawowych lore'ów magii?
8. Czy mag, który ma już wcześniej przypisane czary np. Horrory, Necromancerzy, Mag z umiejętnością Loremaster itp. blokuje wybór tych czarów innym magom (oczywiście, nie liczą się tu sygnaturki i czary w pełni traktowane jako takie)
Wątpliwości dotyczące wyposażenia:
1. Istnieje zasada:
Czy postać korzystająca z broni dającej ogniste ataki np. bohater krasnoludzki z bronią z Rune of Fire, walczący przeciwko elfiemu bohaterowi w Dragon Armour, ma efektywnie są broń "rendered useless"? Jeśli tak, może więc używać zwykłego hand weapona walcząc z tym elfim bohaterem? Czy w przypadku bohatera Slayerów w tej samej sytuacji, może on użyć zasady slayer axes i wybrać którym rodzajem broni walczy?If the magical weapon is
somehow destroyed or rendered useless, the warrior
will then use his special close combat weapon (if he
has one) finally resorting to his hand weapon if the
special close combat weapon is also destroyed of
rendered useless. Hand weapons cannot be
destroyed (well, they can, but we assume that the
warriors are always able to immediatly find plenty
of replacement amond the debris littering the
battlefield!).
2. Czy można użyć parry save przeciwko atakom specjalnym - np. zionięcia (w combacie), impacty, ataki specjalne pewnych potworów?
3. Czy bohater używający magicznych broni powiększających statystyki np. Vampire z Fencer Blade - używa tych powiększonych statystyk względem innych umiejętności i zasad np. dając powiększony WS innej jednostce za pomocą Helm of Commandment? Do tej kwestii odnoszą się pytania i odpowiedzi z FAQ:
Q: Does a magic item or spell that gives a bonus to a characteristic,
give the bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells,
characteristic tests, etc)? (p4)
A: Yes, unless the description of the item or spell specifically
says otherwise.
Czy według pierwszego, używanie magicznych broni by powiększać statystyki do innych zasad jest legalne? Czy też jest to zabronione przez drugie? A może drugie odnosi się tylko do zwykłych, niemagicznych broni?Q: Does a weapon that gives a bonus to a characteristic, give the
bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells, characteristic tests,
etc)? (p4)
A: No.
4. Czy właściciel Wizarding Hat zna cały losowo wybrany lore magiczny, czy tylko też dwa czary z losowo wybranego lore'u magicznego.
Wątpliwości dotyczące zasad konkretnych armii:
1. Dragon mage może zamienić czar na sygnaturkę - Fireball - czy tylko na Flaming Sword of Rhuin?
2. Co się dzieje gdy pan z Book of Hoeth spotyka pana z Ring of Hotek, zwracając uwagę na poniższe zapisy z FAQ:
Page 102 – Book of Hoeth
Change to “Any spell cast by the bearer will be cast with
irresistible force on any successful casting roll which is a
double, however it will only be considered a miscast if the roll
includes a double 6.”
3. Czy broń magiczna Foebane z armii HE działa na machiny? HKB zabija machiny od razu, więc w efekcie są one traktowane jako wielowoundowe pojedyncze modele?Page 102 – Ring of Hotek
Change to “Any Wizard (friend or foe) attempting to cast a
spell within 12" of the wearer must roll on the Miscast table on
any roll of a double, but will only cast a spell with irresistible
force on a roll of double 6.”
4. Czy Gyrocopter może uciekać - jeśli tak jak jest efekt ucieczki? Stanie w miejscu czy też ruch wynikający z zasady Swiftstrider i zasad ucieczki Gyrocoptera? Czy atak Gyrocopter jest traktowany jak breath weapon? Czy template jaki używa Gyrocopter posiada partiale na 4+ czy każdy model dotknięty obrywa?
5. Czy WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style? Czy WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a czy jest to zawsze stałe 5+AS? Link do tematu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... &start=540
Nie wiem czy jest to wszystko z aktualnych problemów, ale mam nadzieję że pomoże to LS tym szybciej wydać kolejne uściślenia.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, o 15:36 przez Mac, łącznie zmieniany 6 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Dziękuję Ci bardzo. 80% roboty LS właśnie zrobiłeś, pozostałymi 20% będę musiał się zająćale mam nadzieję że pomoże to LS tym szybciej wydać kolejne uściślenia
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Pracowity chłopak nie ma coMac pisze:Nie wiem czy jest to wszystko z aktualnych problemów, ale mam nadzieję że pomoże to LS tym szybciej wydać kolejne uściślenia.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
i nawet ładnie podkreślił i pogrubił
gz
gz