Wątpliwości dotyczące zasad ruchu:
Kwestie wyjaśnia FAQ GW:3. Szarże wykonujemy teraz w całości po kolei - jeśli oddział deklarował flee wobec jednej szarży, która była w niego deklarowana w tej turze, to wobec każdej następnej szarży deklarowanej w tej samej turze będzie również deklarował flee uciekając za każdym razem kolejne 2D6 cali (3D6 i dwa najwyższe w przypadku jednostki z zasadą swiftstrider)?
Wątpliwości dotyczące zasad konkretnych armii:Q: Once a unit has declared a Flee! charge reaction, or if it is
already fleeing at the start of the movement phase, must it declare and
resolve a Flee! charge reaction for every subsequent charge declared
against it that turn? (p17)
A: Yes.
To jest trochę bezsensu, skoro sam Rulebook wyjaśnia co się dzieje przy miscastach w bound spellach rodzaju "innate", do którego należałoby zaliczyć również dzwon.1. Co się dzieje, jeśli Screaming Bell rzuci czar Scorch za pomocą dzwonienia i zaraz potem miscast? Template jest centrowany na dzwonie i grey seer również obrywa? Dzwon jest wsysany do warpa w efekcie 2-4, a razem z nim Grey Seer? Dzwon i wszyscy magowie szczurków obrywają w efekcie 8-9? Co się dzieje przy efekcie 10-12?
Trochę źle sformułowane i niepotrzebne pytanie - równie dobrze odpowie na nie pytanie nr 5 z "wątpliwości dotyczących zasad magii" - chodzi ogólnie o to czy czary na które można zamieniać inne czary, można również powtarzać.7. Co się dzieje jeśli Grey Seer wylosuje Warp Lightening i Warlock Engineer też wyrzuci Warp Lightening - czy Warlock Engineer musi zamienić swój czar?
Tym samym zmodyfikuje odpowiednio wcześniejszy post, wyrzucając niepotrzebne pytania.
-------------------------------------------------------------------------------------------
A teraz kwestie nowe:
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
8. Czy mag, który ma już wcześniej przypisane już czary np. Horrory, Necromancerzy, Mag z umiejętnością Loremaster itp. blokuje wybór tych czarów innym magom (oczywiście, nie liczą się tu sygnaturki i czary w pełni traktowane jako takie)
Wątpliwości dotyczące wyposażenia:
1. Istnieje zasada:
Czy postać korzystająca z broni dającej ogniste ataki np. bohater krasnoludzki z bronią z Rune of Fire, walczący przeciwko elfiemu bohaterowi w Dragon Armour, ma efektywnie są broń "rendered useless"? Jeśli tak, może więc używać zwykłego hand weapona walcząc z tym elfim bohaterem? Czy w przypadku bohatera Slayerów w tej samej sytuacji, może on użyć zasady slayer axes i wybrać którym rodzajem broni walczy?If the magical weapon is
somehow destroyed or rendered useless, the warrior
will then use his special close combat weapon (if he
has one) finally resorting to his hand weapon if the
special close combat weapon is also destroyed of
rendered useless. Hand weapons cannot be
destroyed (well, they can, but we assume that the
warriors are always able to immediatly find plenty
of replacement amond the debris littering the
battlefield!).
2. Czy można użyć parry save przeciwko atakom specjalnym - np. zionięcia (w combacie), impacty, ataki specjalne pewnych potworów?
3. Czy bohater używający magicznych broni powiększających statystyki np. Vampire z Fencer Blade - używa tych powiększonych statystyk względem innych umiejętności i zasad np. dając powiększony WS innej jednostce za pomocą Helm of Commandment? Do tej kwestii odnoszą się pytania i odpowiedzi z FAQ:
Q: Does a magic item or spell that gives a bonus to a characteristic,
give the bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells,
characteristic tests, etc)? (p4)
A: Yes, unless the description of the item or spell specifically
says otherwise.
Czy według pierwszego, używanie magicznych broni by powiększać statystyki do innych zasad jest legalne? Czy też jest to zabronione przez drugie? A może drugie odnosi się tylko do zwykłych, niemagicznych broni?Q: Does a weapon that gives a bonus to a characteristic, give the
bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells, characteristic tests,
etc)? (p4)
A: No.
4. Czy właściciel Wizarding Hat zna cały losowo wybrany lore magiczny, czy tylko też dwa czary z losowo wybranego lore'u magicznego.
Tym samym zmodyfikuje poprzedni post, dodając nowe kwestie.