Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: Rasti »

tylko czemu jest taka masakryczna różnica w poziomach napisanych ab. Bestii book, nie oszukujmy się, jest w kosztach beznadziejny . Rary mają olbrzymie koszty a nie mają żadnego save'a. Widać, że nowe orki będą w końcu mogły pograć. Choć kto wie, czy pająk nie będzie zbyt dominujący :)

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Zapomnialem jeszcze wspomniec o koszcie czarow u orkow , srednio tak kolo 8+ , no i maja podbitki oraz bajery jak w rulebooku dla lore-uf ,co tez daje przewage. Bestie jako ostatnie przed 8ed AB beda dlugo czekac , stad te +200pkt na ejro 2400 ,ale przy tych orkach co widze to i tak bedzie lipa. Na 2400 tutaj mozna wbic 5-6 gobo herosow fajnych (sa po 35pkt za S4/T4/W2/A3) ,odpowiednik wargora czyli orc big boss jest 30pkt tanszy (ma co prawda mniej o 1M/1I) ,ale moze ujezdzac dzika itd. 30pkt to duzo ... Nie ma mocarnych herosow jak doomki czy gorebulle ,ale rarkami nadrabiaja , czy tez mozliwa iloscia herosow (praktycznie kazdy plewny oddzial gobosow moze miec gobo herosa z mag czyms)
WFB playing since 1994

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

jak dla mnie w orkach niewiele się zmieniło. Sporo rzeczy samo się ogranicza, a magia jest po prostu bez szału, żeby nie powiedzieć słaba. Ma niskie catingi i niskie efekty. Ok bestyjska jest gorsza, ale my mamy lory bookowe co daje mocnego kopa bestiom. Co do rarów to przecież nie trzeba ich brać ; ) Ambush mimo losowośc daje szanse na równowagę, a wszechobecne przerzutu hita (primal fury - ja nie mam w armii jednostki bez tej zasady) naprawde sforują kozy sporo do przodu. Tak samo o 1 wyższy WS

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Pisze o orkach bo wg mnie sa najlepiej dopracowana armia z ostatnio wydanych . U orkow mozesz miec 3 duzych shamich , u bestii z 2 ciezko . Orkowi herosi moga miec +2sv za 16pkt (war boar) a night gob big boss moze ujezdzac great cave squiga (50pkt 3d6"/ws4/s5/t4/w3/i3/a3 stomp) i wtedy ma re-rolla na ruch + moze dolaczyc do oddzialu squig hoppersow (skirmish) wartych 12pkt kazdy (3d6"/ws4/s5/t3/w1/i3/a2 + gobosek na nim).
I jesli ktos sadzi ,ze w/w great squig + ng big boss (ws4/s4/t4/w2/i4/a3) za 80pkt + opcje to kiepscizna to ja sie smieje. U bestii mozna pomazyc o czyms takim.
Kazdzy oddzial orkow ma w 1 turze walki +1S , oddzialy gobosow niby plewne ,ale kazdy ma swoich "rambo" , 25pkt za fanatyka , ktory zjada kazdy oddzial to tez smiech na sali. Zeby sie fanolow pozbyc trzeba miec strzelanie ,a bestie tego zbytnio nie maja (moze centigory wroca do łaski) , bo jak wjedziesz w fanola to dostajesz 2d6 S5 AP hitow . Tak wiec jest strach podejsc do goblinow. Doom diverzy moga tez ladnie "skasowac" np 1 rzad minoskow jak sie dobrz wyrzuci i D6 S5 no as kazdy dostaje na drodze przelotu ;)
Najbardziej denerwujacy jest fakt ,ze gigant koztuje 200pkt czyli 25 mniej niz u bestii a ma jeszcze mozliwosc wziecia tatuazu za 20pkt...
Co prawda w nowych ABkach pewnie bedzie jak w tym ,ze jest 8 (słownie osiem) magicznych przedmiotow tylko (50-100pkt) ,ale sa dosyc mocarne ,a reszte bierzesz z rulebooka (ench shield za 5pkt a nie 15 jak u bestii) co wg mnie powinno wypuscic errate ,ze wszystkie ab-ki uzywaja pkt z rulebooka do mag przedmiotow ogolnego dostepu...
Magia mowisz slaba :
- sygnatura little waagh 6+ , oddzial ma AP w CC , a jak zajechal z flanki cz boku to ma re-rolla na hit i wound ;) , maja tez magic missile oraz cos co nakazuje re-roll hita,wounda,as przeciwnikowi jesli wyrzucil 6-ke itd
- sygnaturka big waagh 7+ 4d6" i kazdy pod kreska dostaje S4 i mozna to wydluzyc do 8d6" za 10+
Wg mnie magia nie jest slaba patrzac na koszt czaru czy tez grzybkowe +d6 na najt gob shamanie ;)
Trzeba bedzie przemyslec rozpiski pod wzgledem o&g bo naprawde jest to mocarna armia na 8ed

PS: te 200pkt wiecej na bestiach @ ejro to rownowazenie z uwagi na zbyt duze dopakowanie pkt w AB-ku vel nie przemyslane przez tworcow bestialskiego ab-ka co widac wlasnie na nowym o&g
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Jest tylko 8 magicznych przedmiotów? Łącznie ze szmatkami? Czy 8 z każdego typu?
Bo już boję się co przy tym stracą DE, gdyż mają sporo itemków i można sobie kombinować. W bestiach to akurat na odwrót, gdyż nowy AB by sim się przydał, a przez parę ładnych lat go nie dostaną...

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Lacznie jest 8 wszystkiego ;) tylko najtanszy 50pkt ,ale sa w miare fajne ;) Ciekawe co bedzie w TK , ktore wychodza nastepne...
Jeszcze dodam ,ze goby moga wziac 6 bolt throwerow 35pkt sztuka , czy tez maly rydwan unit size 1-3 za 50pkt model lub mocniejszy rydwan za 85pkt ;) Bestialskie rydwany przy nich wygladaja dosyc slabo :oops:
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Przedmioty po 50pts? Słaby patent... Zbyt ciekawych herosów to się nie poskłada... No teraz orki poszły w górę, a bestie zostają w tyle.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

fakt orkowy vs bestii jest dość mocny :roll:

najbardziej zajarałem się pampwagonem... 4d6 do przodu zadają 2d6 z 5s a pierwsze no SV i nie zdają danger test 8)

życie... może watro pomyśleć o napisaniu petycji do GW... przypomnę że połowo która tworzyła AB bestii ( i warriorów ) słynny phil kelly, został zwolniony przez GW za " gówno robienie " :lol2:

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

No bo gowno zrobil , wg mnie bestie byly robione na chybil trafil (pamietny magiczny przedmiot za 100pkt Ld przeciwnika = twoja S - smiech na sali) czy tez ta lajt armorka z regenka za 50pkt :mrgreen:
U orkow mozna armie zbudowac na wiele mozliwosci i kazda bedzie przegieta , w szczegolnosci jesli sie patrzy pkt/moc jednostki.
Khumanor az kuknalem na ten nowy pump wagon bos mnie zaciekawil. Te 4d6" to jest po dopakowaniu out-riggas-em i uzyciem pump harder ;)
Podstawowo to ma 2D6" (3d6 z pump harder) ,2D6 impactow S4 (S5 z spiky roller) , za bardzo nie czaje explodin' spores o co z tym chodzi ;) ale jest to model za 45pkt (dodatki drugie tyle) ,ale mozna za 180pkt miec 4 taki wozidla straszace tu i tam ;)
I tak jest z cala armia , taniosc i "przyjebanie" - wszedzie :(
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Troszeczkę przesadzasz.
Według ciebie nowe orki to takie 7ed demony a wcale tak nie jest.

-Mangler jest spoko ale wystarczy na nim śmieciem stanąć i ginie.
-Gigant za 200 punktów... :lol2: tego nawet nie będę komentować.
-Chuki, jakaś mega słabizna.
-Duży pająk jest co najwyżej średni.
-Loby są słabsze.
-Jazda pomidorowa ma teraz 2 ws.
-Common gobliny z komandosami to jakiś żart. Co jest takiego niezwykłego w nich? 2ws, 2 i za minimum 90pktów.
-Umiejętność Waaagh jest słaba aż żal.
-Animozja dużo gorsza
-Miscasty rulebookowe
- Rydwan orkowy chyba nawet droższy
-Error boyzi kpina
-Boyzi kpina
-Siatki droższe
-komand NG droższy

Dobre natomiast są:
-Trolle, bardzo syty oddział
-DD ale nie walą po linii ale pod templatką.
- szamani NG za grzyby
-Stopa i klatwa z małego waaagh.
-Rydwany golińskie
-Nowa zasada choppy
-Nowe savage
-Nowi BU

Powiec mi proszę co jest takie mega zaje### w nowych orkach bo jakoś tego nie dostrzegam.
Mają potencjał żeby sobie powalczyć na turniejach ale na pewno przegięte nie są jak starasz się ich ukazać.
Grałem już z nimi jedyną jakąś pojeban## akcją była stopa w pierwszej tuż z IF która po mnie 5 razy poskakała zanim się ruszyłem, tyle.
Obrazek

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

eliah91 pisze:Troszeczkę przesadzasz.
Powiec mi proszę co jest takie mega zaje### w nowych orkach bo jakoś tego nie dostrzegam.
Mają potencjał żeby sobie powalczyć na turniejach ale na pewno przegięte nie są jak starasz się ich ukazać.
Grałem już z nimi jedyną jakąś pojeban## akcją była stopa w pierwszej tuż z IF która po mnie 5 razy poskakała zanim się ruszyłem, tyle.
Ja porownuje o&g z bestiami na zasadach opracowanie army booka , jak nie potrafisz tego zanalizowac to nic nie poradze. Masz wiele jednostek z impactami za smieszna pkt cene , ktorymi to mozesz zdjac praktycznie wszystko u bestii.
Armie ,ktore maja duzo strzelectwa czy tez sa defensywne typu krasie moga miec jakies szanse sie wybronic , bestie srednio to widze ,i po to o tym pisze ,zeby wspolnie znalesc lekarstwo na to. Mowisz ,ze nasty skulkersi z 2A KB,asf sa slabi , ja mowie beastlord/wargor/shami moga zginac od 1 ciosu jesli ward ich nie uratuje ;) no i mozna miec 3 takich za lacznie 30pkt .
Faktem jest animosity oraz niska Ld ,ale mozna sobie z tym poradzic.
Poczytaj o&g ab-ka i przemysl sprawe ,bo naprawde jest to dopracowana sprawa w odroznieniu od bestii .
WFB playing since 1994

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Z każdego booka da się coś ugrać, a bestie tez mają swoje myki - herdstone boost do casta dla każdego maga w 6 calach, ram horn helm jest bardzo mocny, dwa przedmioty do bitki, ward 4+ na flaming na oddział -1LD w 6 calach, podstawa czyli primal fury, gamebreaker totalny na dalsze fazy combatów, nic tylko brac i grac ; )

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Na cięcia Euro (prawie każdy turniej na dzień dzisiejszy ma tę zasady) Bestie nie są aż tak tragiczne.
O&G są spoko, book nieźle napisany IMO.
Zgadza się z tobą że ktoś go przemyślał ale troszeczkę przesadzasz.
Nie są gięte nie są jakimiś mega plewami ale też zapominasz o paru ciekawych rzeczach w twoim booku.

Znowu wyciągasz tych nieszczęsnych skullskerów.
-Widzisz klocek zwykłych goblinów=wiesz że mają czerepiaży=nie idziesz tam hero kuzkami.
-Szarżujesz na bok.
-poza tym to są ataki z ws 2
-szarżujesz śmieciem oni się ujawniają i potem nie mają ASF'a więc możesz ich ubić.
-I na koniec ten klocek jest mega żałosny i naprawdę żal mi człowieka który ich wystawi.

Co do ubijania u bestii:
Nie masz save więc wszystko cię dotkliwie kosi A czy to jest BTi z bladem czy zwykły hero z dwórakiem to nie robi różnicy.

Oczywiście Korki są lepsze od bestii, ciężko mi na chwilę obecną powiedzieć jak bardzo ale na pewno nie jest to przepaść taka jak w 7ed Demony vs Ogry.
I oczywiście ja by się martwił o inne armie niż O&G podczas tworzenia rozpiski.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Zgadzam sie z przedmówcą. Jedyna rzecz której sie boje to faktycznie stopa z IFki ale tak samo słoneczko, dwellersi czy pitka i klocki trolli. Pająk myślę że sie pojawiać będzie tylko na początku a potem zniknie jako niegrywalna rzecz.
Na fanatyków mamy śmieci, harpie, świnie a w grach kumpelskich jeszcze psy.
Z tego co tu piszesz wynika że Orki są teraz mocniejsze ale jak to w życiu bywa "wyżej dupy nie podskoczą"
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Khumanor pisze:... przypomnę że połowo która tworzyła AB bestii ( i warriorów ) słynny phil kelly, został zwolniony przez GW za " gówno robienie " :lol2:
Jak dla mnie wiadomość dnia !!! Nareszcie to warzywo nie będzie psuć chaosu...

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Czekaj, czekaj, zgodnie z prawem Murphy'ego przyjdzie jeszcze lepszy szpec i zatęsknimy za Philem... :P

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Dibo pisze: Pająk myślę że sie pojawiać będzie tylko na początku a potem zniknie jako niegrywalna rzecz.
Na fanatyków mamy śmieci, harpie, świnie a w grach kumpelskich jeszcze psy.
Bylem ciekaw kto zauwazy ,ze pajak poza ladna figurka i w miare "statami" jest srednio grywalny (przynajmniej turniejowo) ;)
Niby sa smieci ,ale moga sie skonczyc , zreszta o&g tez maja sporo syfu za smieszne pkt.
Zobaczymy pewnie do 2 miechow na turniejach jak tym ludzie graja, bo jak kukalem ostatnio w rozpiskach bestii srednio uzywa sie 3 "smiec" jednostki a to niewiele i moga szybko zejsc chociazby od o&g balist czy magii ;)
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Grolshek pisze:
Khumanor pisze:... przypomnę że połowo która tworzyła AB bestii ( i warriorów ) słynny phil kelly, został zwolniony przez GW za " gówno robienie " :lol2:
Jak dla mnie wiadomość dnia !!! Nareszcie to warzywo nie będzie psuć chaosu...
:)
KrzysiekW pisze:Czekaj, czekaj, zgodnie z prawem Murphy'ego przyjdzie jeszcze lepszy szpec i zatęsknimy za Philem... :P
hehe.. pewnie tak :wink:

@ co do o&g vs bestie...

argumenty mówiące że bestie turbują magią są przesadzone... tak samo mogą być mocne orki ( nie umniejszając goblinom ) z tym mykiem z chanelem z pająka...

po drugie bestie muszą podchodzić a orki nie...

po trzecie są tańsze i maja trolle w specjalach... za 35pkt.

po czwarte animozje da się zwalczyć dwoma fastami ( tą najgorszą opcję 1 / 1 ) niwelując straty ( 2 fasty = 100 pkt. )

po piąte magie mają lepszą od naszych możliwych... stopa która obejmuje dokładnie 8 modeli ( x 3,5 ) z mało podstawkowej hordy, a z dużo 5 modeli ( x 3 ) jest o wiele bardziej przejebana od pitki czy słońca które mogą mieć bestie... pomijając fakt że przechodzi na 4+

oki śmieciami ( w dobrym układzie ) wyciągnąłem wszystko fanoli i ninja... zostają klocki praktycznie nie do złamania przez bestie corowe... a z bestigorami czy minotaurami jest tak:

- bestigory... dostają pierw 30A z S4 od podstawowego orkowego cora... nie mówiąc o sevegach czy czarnuchach

- minotaury o tyle lepiej że atakują pierwsze ( oczywiście jeśli AHW czy shield ) ale bez re-rolla... jak nie będzie w nich herosa to też lipa...

na pewno pojawią się sevege big'un z wardem na 5+ ( taki item zwiększający warda ) jednostka z 3A z 5S w pierwszej turze CC... za 11pkt.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Khumanor widze ,ze mnie zrozumiales i widzisz jak ja ,ze O&G AB zostal pozadnie napisany. Tak jak piszesz , savag-e moga jeszcze wziac za 20pkt ten tegesik co daje D3 impacty S5 (D3W w large targety). Jedyna wada to I2 , u bestii wiekszosc ma conajmniej I3. Ale tak jak piszesz , orki majace fajna magie oraz sporo "maszynek" czy tez łucznikow moga czekac na bestie .
Jakby porownac chociazby z obu AB-kuf najlepsza(najdrozsza) mag bron , to tutaj mamy za 100pkt +D6 S/A (polowa tej wartosci odejmowana od WS), czy tez za 50pkt (+1A/S AP - przeciw krasiom efekt x2 + fear) , o tym arcanie co zwieksza o 1 ward juz wspominales - wart 50pkt.
Dzieki goblin wolf ridersom (fast,łuki,M9) mozna odginac praktycznie kazde plewne odginaczki typu harpie,pieski male, czy tez jakis nieduzy ambush)
goblin war/big boss moze ujezdzac gigantic spidera (40/50pkt/M7/WS3/S4/T4/W3/I4/A3,poison,fear,+2sv) co przy wartosci pkt takiego gobosa robi spora roznice
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Mam takie pytanko. W sobotę będzie turniej na 1600p. i chyba nie będzie żadnych ograniczeń - czyli dozwolony Power scroll.
Czy siadło by coś takiego.

Shaman ze scoutem 2lv i power scroll - i tu nie wiem jaki lore : beast czy death i liczymy na słoneczko :twisted:
Reszta klasycznie 2 shamanów z shadow + duży mag itp...
Zastanawiam sie czy nie dodać do tego wszystkiego 3 minosków z championem i stone of spite.

Turbo ważne jest zaczynanie bo mogą mi usiec maga partyzanta w 1 turze. O kostki nie ma sie co bać bo generujemy milion kostek (niemal max) 2d6+3+4xchanelling
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

ODPOWIEDZ