Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Pytania co do 8ed VC

Post autor: Azurix »

Nie ma przerzutów 8)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

hmm no zeczywiscie, czuje sie oszukany w takim razie :(
Ale to imo dodaje CC bonusa, coraz bardziej zastanawiam sie nad jego uzywaniem, szkoda ze to nie core bo tak bylby w kazdej rozpie :(
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

LajoN31 pisze:do tej pory tak grałem..
Niltag pisze:hmm no zeczywiscie, czuje sie oszukany w takim razie
nie grajcie na pamięć :) edycje się zmieniają, zawsze coś może umknąć, ale przyzwyczajenia do starych zasad to słaby pomysł

grałem na skaveny bretką to w 2 bitwach dawałem reakcję na szarżę abominacji bo w AB tak było napisane, że można, sam sprawdziłem później faq to się okazało, że errata zmieniła zapis na zwykły random :) i aboma by nie padła
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Niltag
Chuck Norris
Posty: 546
Lokalizacja: WWA

Post autor: Niltag »

No niestety przyzwyczajenia z 5 i 6 edycji mnie bardzo bola, ale juz sie prawie ich wszystkich wyzbylem
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Czy vortex wampirzy zadaje hity jednostce w domku, która według zasad domku nie ma ranków ?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak coś jest pojedynczym modelem i nie ma Ranków, to Vortex i tak zadaje D6 obrażeń temu modelowi, bo tworzy on 1 szereg (pamiętaj, że chodzi o szereg a nie o szereg z minimum 5 modeli). No a poza tym, to zobacz sobie opis Template'ów w stosunku do domku, a przeczytasz że D6 modeli jest trafianych ogólnie ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Vampir
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: Bielsko-biała/ Kraków

Post autor: Vampir »

Panowie, macie jakieś sprawdzone sposoby na radzenie sobie z odginaczkami i innymi śmieciami u przeciwnika? Próbowałem kilku rzeczy, ale żadna nie była do końca dobrym rozwiązaniem niestety. Jak Wy omijacie brak strzelania w naszej armii? :)

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

jak samemu masz dużo odginaczek to az tak nie ucierpisz że przeciwnik ci je pod ryj bedzie podstawiał... w końcu dojdziesz ;) a co do zwalczania to mortis jest spoko no i ja czesto staram sie wyeliminowac je pociskiem.. Najlepszy motyw z mortisem jak nagle cała odginaczka wyparowuje przeciwnikowi i jego mina bezcenna ;D

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Generalnie to w naszych śmieciach mamy Banshee, Wraithy, Ghosty i Hexy. Prawie żaden inny śmieć w jakiejkolwiek armii poza Demonami nie jest w stanie poradzić sobie z Eterycznością. Tak więc możesz Ogień zwalczyć Ogniem :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Azurix pisze:Jak coś jest pojedynczym modelem i nie ma Ranków, to Vortex i tak zadaje D6 obrażeń temu modelowi, bo tworzy on 1 szereg (pamiętaj, że chodzi o szereg a nie o szereg z minimum 5 modeli). No a poza tym, to zobacz sobie opis Template'ów w stosunku do domku, a przeczytasz że D6 modeli jest trafianych ogólnie ;)
FAQ mówi:

Kod: Zaznacz cały

Q: Does a unit garrisoning a building count as having any ranks
at any point? (p126)
A. No.
Z kolei vampirzy vortex:

Kod: Zaznacz cały

... Any unit beneath or passed over by the template takes D6 Strength 3 hits for each rank of models in the unit ...
EDIT: Dobra, z kolei przy budykach jest, że zawsze D6 modeli dostaje z czarów templatkowych. Więc pewnie ta zasada jest nadrzędna i vortex wampirzy również działa na budynek w ten sposób.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czar z Lore of Fire zadaje D3 Hitów "for each rank of five models" tak więc coś musi różnić te 2 zapisy nie? Jak jest to pojedynczy model, to obrywa D6 i jak coś jest w domku to też obrywa D6 ze względu na Template :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Vampir
Mudżahedin
Posty: 208
Lokalizacja: Bielsko-biała/ Kraków

Post autor: Vampir »

Zastanawiam sie właśnie ile cryptow dokupić do swojej armii i wpadła mi do głowy koncepcja grania na 2400 na dwóch oddziałach po 8 horrorów. Grywa ktoś na 2 oddziałach? Jakieś przemyślenia? :wink:

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Szaitis tak gra, z drobną modyfikacją - 2 x9, nie bez sukcesów z tego co mi wiadomo. Nie wiem jednak w jakim stopniu jego rozpiskę zmieniły nowe uściślenia.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Ja gram na 6 i 8 z reguły. Baardzo mi się sprawdza to. Utrzymają prawie wszystko, a po dłuższym czasie też potną ;)

Władca Nie-śmierci
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Władca Nie-śmierci »

Jak podstawkę ma latający koń ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kawaleryjska, bo to kawaleria z wampirem na gorze
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Władca Nie-śmierci
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Władca Nie-śmierci »

Ale na pewno ? Nie jak pegazy ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

warbeast z jezdzcem to kawaleria, to nie jest monstrous beast by byc jak pegaz
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

LajoN31
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LajoN31 »

Pytanie natury technicznej-
krzyk banshee porównuje rzut 2k6 + 2 z liderką (najwyższą) oddziałową. Czy szczury w myśl zasady Streng in numbers dodają do bazowej LD +3 czy porównuję z bazową 5(6)?. Zasada ta mówi o dodawaniu bonusu w postaci +3 do LD przy wszystkich testach morale, ale wg mnie krzyk banshee nie jest testem morale więc zasada ta nie obowiązuje hm?
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2013, o 21:24 przez LajoN31, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ladnie to zanalizowales, a to calkiem mile uczucie jak czlowiek sam cos napisze i sobie odpowie :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ