Jornałech sie późno, co tu dużo godoć. Wstyd i hańba. Ale przynajmniej skróciłem okres ekscytacji niespodziewanie wysoka odpornoscia BoarBoyzow. Doznalem szoku a człowieka w szoku łatwo wkręcić.Dębek pisze:Wiem snotlingu. Zastanawiałem się kiedy Ty się jorniesz.
Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Co do ruchu maszyn w efekcie Waaagh - sądzę, że się poruszają. Część:
rzeczywiście się zdezaktualizowała, ale podstawowym celem czaru są wszystkie "unbroken friendly unit" - maszyny są friendly unitem, więc też powinny być pod wpływem czaru, tyle że załoga od maszyny nie ucieka, a po prostu maszyna jako cały oddział idzie te 2D6 - w szczególności, że maszyny poruszać się mogą - nie są nieruchome.war machine crew will abandon their machines.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Choć ta argumentacja wydaje się do tego momentu sensowna, robi się gorzej, gdy te 2D6 miałoby doprowadzić do potencjalnej szarży - której maszyna wykonać nie może. Więc to w jakim stanie zostanie ten problem uściślony, zależy od LS - widzę tu 2 rozwiązania:
1. Maszyny nie są poddawane działaniu tego czaru,
2. Są poddawane, lecz gdyby ruch miał doprowadzić do szarży, to zatrzymują się 1 cal od przeciwnika.
1. Maszyny nie są poddawane działaniu tego czaru,
2. Są poddawane, lecz gdyby ruch miał doprowadzić do szarży, to zatrzymują się 1 cal od przeciwnika.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Pragnąłbym zapytać czy jest jeszcze możliwość umieszczenia do aktualnej listy uściśleń, pytań:
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
9. Na jakim poziomie są dispelowane czary typu RIP, w kolejnych turach magii po rzuceniu czaru? Jeśli czar ma parę poziomów casting value i używa tego wyższego, to czy w kolejnych turach jest on dispelowany na tym niższym poziomie czy na wyższym. Odnośnie tego cytat:
6. Czy maszyny O&G muszą się poruszać, jeśli zostanie rzucony czar Waaagh! z Spells of the Big Waaagh!:
1. Maszyny nie są poddawane działaniu tego czaru,
2. Są poddawane, lecz gdyby ruch miał doprowadzić do szarży, to zatrzymują się 1 cal od przeciwnika.
3. Inaczej.
Opis czaru do pomocy w rozpatrzeniu:
W końcu lepiej załatwić wszystkie kwestie na raz, niż gdyby potem miało się od razu okazać, że zaraz po wprowadzeniu informacji do pdf-u trzeba by było zajmować się kolejną lista uściśleń.
Ponadto, Barbarossa - Foe Bane High Elfów nie zabija automatycznie model z tą bronią ma przeciwko modelom wielowoundowym 2+ na ranienie Zawsze jest szansa na wyrzucenie jedynek.
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
9. Na jakim poziomie są dispelowane czary typu RIP, w kolejnych turach magii po rzuceniu czaru? Jeśli czar ma parę poziomów casting value i używa tego wyższego, to czy w kolejnych turach jest on dispelowany na tym niższym poziomie czy na wyższym. Odnośnie tego cytat:
Wątpliwości dotyczące zasad konkretnych armii:Remains in play spells do not retain the energy
of their casting, and so a Wizard does not need
to beat the original casting dice roll if attempting
a dispel in subsequent turns, but rather the
minimum casting value listed in the spell's
description (so there is no need to make note of
each spell's casting roll).
6. Czy maszyny O&G muszą się poruszać, jeśli zostanie rzucony czar Waaagh! z Spells of the Big Waaagh!:
1. Maszyny nie są poddawane działaniu tego czaru,
2. Są poddawane, lecz gdyby ruch miał doprowadzić do szarży, to zatrzymują się 1 cal od przeciwnika.
3. Inaczej.
Opis czaru do pomocy w rozpatrzeniu:
7. Czy Rune of Forging pozwala przerzucać rzut misfire na artyleryjce, jeśli działo strzela grapeshotem. Link do tematu: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 2&start=20 (na samym dole strony).Each unbroken friendly unit immediately moves
2D6" towards the nearest enemy unit - if it can see
no enemy unit it moves 2D6" directly forwards - war
machine crew will abandon their machines. If this
move takes it into contact with an enemy, it is
counted as a charge - the moving unit need not take
any Psychology tests that would normally be
incurred for such a charge. An enemy unit charged in
this way may only hold or flee as a charge reaction.
In addition, all friendly units strike first in the next
phase of close combat and can re-roll any misses
that phase.
W końcu lepiej załatwić wszystkie kwestie na raz, niż gdyby potem miało się od razu okazać, że zaraz po wprowadzeniu informacji do pdf-u trzeba by było zajmować się kolejną lista uściśleń.
Ponadto, Barbarossa - Foe Bane High Elfów nie zabija automatycznie model z tą bronią ma przeciwko modelom wielowoundowym 2+ na ranienie Zawsze jest szansa na wyrzucenie jedynek.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Zostałem poproszony o odpowiedzenie na aktualne pytania dotyczące zasad, będące w fazie uściśleń. Oto moje odpowiedzi:
Wątpliwości dotyczące zasad ruchu:
1. Czy jednostką z zasadą vanguard/scout, można wykonać ruch szarży za pomocą popychaczki (przymusowej, takiej jak waagh), jeśli strona z tymi jednostkami zaczyna grę?
Shino: Tak
Gogol: Tak
Jankiel: Tak
Barb: Tak
Mac: Tak - popychaczki te, wprowadzają przymus poruszenia się na wskazaną ilość cali.
2. Czy można reformować oddziały w walce tak by stykały się ze sobą bokami lub tyłami?
Shino: Tak. wolalbym Jednak polski House Rule ograniczajacy takie zagranie
Gogol: Tak - bez obiekcji
Jankiel: NIE
Barb: Głosuję za house rule na nie
Mac: Nie - podciągnąłbym pod to FAQ GW, które można również zinterpretować w stronę właśnie takiej odpowiedzi.
Wątpliwości dotyczące zasad strzelania:
1.Do hard covera otrzymanego z bycia za inną jednostką/przeszkodą trzeba:
a) mieć zasłoniętych połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
b) mieć przesłoniętych (lecz wciąż widocznych - np. między lukami w oddziale skirmish) połowę lub ponad połowę modeli w oddziale?
Shino: b skirmish poza tym chyba w vlosie nie zaslania widoku wiec nie mozna miec zaslonietego oddzialu przez niego (co innego cover)
Gogol: B
Jankiel B
Barb: B
Mac: B
2. Czy ujemny modyfikator za hard cover, który przeciwnik otrzymuje za bycie za inną jednostką/przeszkodą przysługuje tylko tej połowie oddziału, która ma zablokowany lub przesłonięty LoS, czy całemu oddziałowi?
Shino: calemu oddzialowi
Gogol: Całemu
Jankiel Całemu oddziałowi
Barb: całemu
Mac: całemu oddziałowi.
Wątpliwości dotyczące zasad specjalnych:
1.Czy zasada KB (i podobne np. Stomp i Thunderstomp) działa przeciwko postaci na monsterze:
a) Działa, co potwierdza:b) Nie działa, gdyż:We assume that special rules that apply to a
ridden monster do not normally also apply to
character riding it and vice versa (with the same
exceptions that apply to cavalry models, which
are listed on page 82). Likewise, ridden
monsters are still monsters, and benefit from the
rules for monsters as well.Shino: Rawowo nie dziala. Wolalbym, zeby jednak stomp nie dzialal a kb juz tak (czyli wersja w miare logiczna). Warto tez uscislic czy character sie staje monsterem na potrzeby przedmiotow typu rune of true beast czy collar of orgaIf a character has a ridden monster the whole model is treated as having troop type monster
Gogol: W sumie uważam to co Shino
2. W każdym z powyższych przypadków, czy HKB zdejmuje tylko postać lub potwora, czy też cały model?
Shino: Rawowo zdejuje caly model (creature). Jest to co prawda idiotym ale supportowany zdejmowaniem calej maszyny z hkb wg. faqa gw
Gogol: Uważam że 1 część (maszyny mają nieco inne zasady - patrz trafienie z klopy w maszynę a monstera z cieciem - maszyna jest 1 niepodzielnym modelem teraz ... praktycznie)
Jankiel: Shino mylisz się strasznie. O ile można by rozważać, czy "model" to jeździce z monsterem, to creature absolutnie nie znaczy monster+raider. HKB zdejmuje tylko trafioną część modelu. Aha i RAW to nie to samo, co IMO
Barb: Po zastanowieniu - jak Jankiel
Mac: KB jest atakiem kierowanym w konkretną część modelu. Działa w momencie gdy atakowany jest bohater, lecz nie wtedy kiedy jest atakowany monster. Stomp/Thunderstomp nie działa w ogóle, gdyż te ataki są kierowane w jednostkę, która w tym przypadku ogólnie jest traktowana jak potwór. HKB jest zapisany, iż działa dokładnie jak KB (z wyjątkiem iż może zdjąć wszystko poza swarmami) - tak więc, zdejmuje tylko tą część modelu, którą trafi.
3. Ile razy może ziać mag, który co chwila używa Kadon's Transformation:
a) Raz, jako że jest wciąż tym samym jednym modelem
b) Raz za każdego, różnego potwora w którego się zmieni
c) Za każdym razem, gdy się ponownie zmieni może zionąć
d) inaczej
Shino: b. Kazde zioniecie jest inne z tych potworkow lecz kazdego z nich mozna uzyc max raz na gre
Gogol: B
Jankiel B
Barb: Dla mnie C, ale to bez znaczenia
Mac: B - każdy z potworów posiada inny breath weapon, a każdego z nich można użyć raz na grę.
4.Czy terror powoduje teraz test paniki, przez działają na niego wszystkie zasady działające względem paniki, czy jest to wciąż osobny test terroru?
Shino: jest to panika wiec max jedna panika na faze
Gogol: Zwykła panika
Jankiel: Zwykła panika
Barb: zwykła panika
Mac: zwykła panika
Wątpliwości dotyczące zasad magii:
1. Czy za pomocą atrybutu z lore of shadows można zamienić miejscami postacie, w których co najmniej jedna z nich znajduje się w challenge'u?
Shino: IMo nie. NIe mozna wyjac z challenga postaci a to by implikowala zdolnosc przenoszenia postaci z shadowa
Gogol: Jak Shino
Jankiel: można
Barb: Moim zdaniem spokojnie można, challenge kończy się
Mac: Nie znalazłem żadnych przeciwwskazań. Postacie zamieniają się miejscami. Challenge kończy się.
2. Czy bonus z Okkam's Mindrazor przysługuje również wierzchowcom? Jeśli tak jakiej wartości LD używają - swojej, największej modelu czy w przypadku posiadania zasięgu, generalskiej?
Shino: Dziala na wierzchowce. Tak samo jak oddzial moze uzyc generalskiej
Gogol: dziala jak nie ma generalskiej to najwyższej
Jnkiel: działa, ale mounty korzystają ze swojego Ld lub z generalskiego
Barb: Jak Gogol
Mac: Działa - mounty używają LD własnego (używanie większego LD w jednostce tyczy się tylko testów LD, którym ten czar nie jest), lub jeśli są w zasięgu, to LD generała (które może być zawsze używane).
3. Co się dzieje z czarem typu RiP, jeśli mag rzuci go z IFki i zaraz potem straci wszystkie swoje poziomy magii - czar pozostaje, bo model wciąż żyje i nie postanowił przerwać działania czaru czy też czar znika, gdyż model nie jest już traktowany jako mag?
Shino: Znika bo model juz nie jest magiem
Gogol: Przestaje działać (poza kometą ofc)
Jankiel: Znika
Barb: Straszne brednie. Waruki zakończenia działania czaru są jasne - caster zabity, opuszcza pole bitwy lub sam chce skończyć czar. Nie ma nic o tym, że musi być magiem, wysysacie zasady z palca - i to bez potrzeby.
Mac: Przestaje działać - w tym przypadku uważałbym to za pewną odmianę "caster is slain" - model wciąż żyje, ale model jako mag, już nie istnieje. W przypadku transformacji Kadona lub żaby ze scrolla, model wciąż posiada swoje zasady - jeśli był magiem, to nadal nim jest. Lecz jeśli model straci wszystkie poziomy magii, wtedy nie jest już traktowany jako mag.
4. Używając Third Eye of Tzeentch, czy mag może używać mocy specjalnych lore'ów magicznych?* Jeśli tak i mag jest magiem posiadającym lore of shadow/fire/death i zamienia czary na inne, również należące do lore'ów podstawowych, to których mocy specjalnych używa - np. Mag z lore of shadow, zamienia swoje czary na czary wroga z lore of heavens - jakiej mocy specjalnej, "smoke and mirrors" czy "roiling skies", używa mag?* Czy mag może użyć w ten sposób mocy specjalnej lore of life, która leczy?
Shino: Uzywa od razu atrbutu lore'a z jakiego uzywa czaru. Mag fire z okiem teczy uzywajacy czarow przeciwnika z shadowa moze uzyc tylko atrybutu shadow do tych czarow
*Pytanie 1 i 2 dotyczą również przedmiotów działających w podobny sposób jak Aldred's Casket of Sorcery albo Shield of Mirrored Pool.
Gogol: Jak Shino
Jankiel: j.w.
Barb: j.w.
Mac: Używa atrybuty lore'a z którego podjął czary. Poza tym może również używać atrybutu Lore of Life, gdyż nie jest on traktowany jako czar. Shield of Mirrored Pools, który odbije magiczny pocisk, również odbije go z użyciem atrybutu, jeśli ten będzie miał warunek do zadziałania.
5. Czy jedynki z lore'ów (a także inne czary, które pełnią ich rolę dla niektórych magów np. Warp Lightening dla Warlock Engineera) innych niż te z RB są w pełni traktowane jako sygnaturki - tzn. można na nie zamienić rzut na inna czary i można je powielać między magami? Czy może nie mogą one być powielane?
Shino: tak
Gogol: Tak
Jankiel: Tak
Barb: Tak, można na nie zamienić rzut (według zapisów z AB, zerratowanych do 8 ed.), a tym samym można mieć wielokrotność.
Mac: Tak.
6. Co się dzieje z kostkami dodawanymi do czarów (np. Slann czy też Dragon Mage) - czy ilość tych kości jest ograniczona pulą 12 kości tzn. jeśli mamy pełną pulę to nie mamy dodatkowych kości do czarów, lecz jeśli pula się zmniejszy to do kolejnych czarów możemy już wykorzystać dodatkowe kości? Czy jakoś inaczej?
Shino: Jesli mamy max pule czyli 12 kosci to mag z dodatkowa koscia nie moze uzyc czaru bo przekroczylby pule max 12 kosci a nie moze nie uzyc dodatkowej kosci (to w wypadku dragon mage'a i slanna. Magivczka de po prostu nie moze dorzucic kosci do pierwszego czaru)
Gogol: IMO nie dorzuca.
Jankiel: jak Shino - jeżeli ma obowiązek dorzuceni kości, to nie może rzucić czaru
Barb: Jeśli chodzi o kości dodawane opcjonalnie, to już jest uściślenie w tej sprawie. Jeśli chodzi o kości dodawane obowiązkowo - moim zdaniem gracz można w takiej sytuacji odrzucić jedną kość z puli, jeśli chce rzucać czary i nie ma innej opcji.
Mac: Jeśli model ma obowiązek dorzucenia kości, to nie może tego zrobić mając pełną pulę 12 kości. Tym samym żaden czar nie może zostać rzucony przez ten model, dopóki pula 12 kości nie zmniejszy się.
7. Czy bound spelle również podlegają bonusom z atrybutów z ośmiu podstawowych lore'ów magii?
Shino: tak
Gogol: Tak
Jankiel: tak
Barb: tak
Mac: Tak.
8. Czy mag, który ma już wcześniej przypisane czary np. Horrory, Necromancerzy, Mag z umiejętnością Loremaster itp. blokuje wybór tych czarów innym magom (oczywiście, nie liczą się tu sygnaturki i czary w pełni traktowane jako takie)
Shino: tak
Gogol: Tak
Jankiel: tak
Barb: tak
Mac: Tak
Wątpliwości dotyczące wyposażenia:
1. Istnieje zasada:Czy postać korzystająca z broni dającej ogniste ataki np. bohater krasnoludzki z bronią z Rune of Fire, walczący przeciwko elfiemu bohaterowi w Dragon Armour, ma efektywnie są broń "rendered useless"? Jeśli tak, może więc używać zwykłego hand weapona walcząc z tym elfim bohaterem? Czy w przypadku bohatera Slayerów w tej samej sytuacji, może on użyć zasady slayer axes i wybrać którym rodzajem broni walczy?If the magical weapon is
somehow destroyed or rendered useless, the warrior
will then use his special close combat weapon (if he
has one) finally resorting to his hand weapon if the
special close combat weapon is also destroyed of
rendered useless. Hand weapons cannot be
destroyed (well, they can, but we assume that the
warriors are always able to immediatly find plenty
of replacement amond the debris littering the
battlefield!).
Shino: NIe. trzeba uzywac magicznej broni nawet jesli ataki z niej nie daja efektow
Gogol: Nie
Jankiel: Tak
Barb: IMO "rendered useless" oznacza zniszczoną broń, głosuję jak Shino
Mac: Uważam jak Jankiel. W momencie walki przedstawionej powyżej, broń jest bezużyteczna. "Rendered Useless" nie implikuje potrzeby zamiany broń w bezużyteczną na zawsze. Może to być czasowy efekt jakiemu jest poddana broń.
2. Czy można użyć parry save przeciwko atakom specjalnym - np. zionięcia (w combacie), impacty, ataki specjalne pewnych potworów?
Shino: Nie mozna uzyc atakow parry od stompow i Impactow. Mozna ich uzyc tylko na taki a nie hity specjalne pod ktore by m podciagnal specjalne ataki giganta, abominacji czy tez zianie
Gogol: Jak shino
Jankiel: j.w.
Barb: j.w.
Mac: przeciwko zionięciom i atakom specjalnym, które zmuszają model do podjęcia AS (a nie wykonania np. testów statystyk), parry save działa.
3. Czy bohater używający magicznych broni powiększających statystyki np. Vampire z Fencer Blade - używa tych powiększonych statystyk względem innych umiejętności i zasad np. dając powiększony WS innej jednostce za pomocą Helm of Commandment? Do tej kwestii odnoszą się pytania i odpowiedzi z FAQ:Q: Does a magic item or spell that gives a bonus to a characteristic,
give the bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells,
characteristic tests, etc)? (p4)
A: Yes, unless the description of the item or spell specifically
says otherwise.Czy według pierwszego, używanie magicznych broni by powiększać statystyki do innych zasad jest legalne? Czy też jest to zabronione przez drugie? A może drugie odnosi się tylko do zwykłych, niemagicznych broni?Q: Does a weapon that gives a bonus to a characteristic, give the
bonus for all rules purposes (e.g. the effect of spells, characteristic tests,
etc)? (p4)
A: No.
Gogol: Zabronione przez 2
Shino: Nie. Broni mozna uzyc tylko w CC
Jankiel: drugie odnosi się tylko do mundane weapons
Barb: oczywiście, że drugie odnosi się tylko do mundane weapons i chodzi o to, że beje z dwurakami nie testują na S5 od dwellersów itp.
Mac: Uważam, iż broń magiczna daje bonusy do statystyk na potrzebę innych zasad czy też testów statystyk. Pierszy cytat na to wskazuje. Drugi cytat natomiast odnosi się wyłącznie do broni zwykłych.
4. Czy właściciel Wizarding Hat zna cały losowo wybrany lore magiczny, czy tylko też dwa czary z losowo wybranego lore'u magicznego.
Gogol: 2 czary
Jankiel 2 czary
Barb: 2 czary
Mac: 2 czary
Wątpliwości dotyczące zasad konkretnych armii:
1. Dragon mage może zamienić czar na sygnaturkę - Fireball - czy tylko na Flaming Sword of Rhuin?
Shino: tylko sword of rhuin. Ma zasade specjalna, ktora astepuje normalna zamiane czaru
Gogol: Jak Shino
Jankiel: j.w.
Barb: j.w.
Mac: Tylko Flaming Sword of Rhuin - zasada AB przewyższa tą z RB.
2. Co się dzieje gdy pan z Book of Hoeth spotyka pana z Ring of Hotek, zwracając uwagę na poniższe zapisy z FAQ:Page 102 – Book of Hoeth
Change to “Any spell cast by the bearer will be cast with
irresistible force on any successful casting roll which is a
double, however it will only be considered a miscast if the roll
includes a double 6.”Shino: Gracz, ktorego jest tura wybiera czyj przedmiot jest wazniejszy :> (kierujac sie rozumowaniem gw w takich spraach). POza tym jedyna sensowna opcja byloby rzucenie na 4+ ktory przedmiot jest wazniejszyPage 102 – Ring of Hotek
Change to “Any Wizard (friend or foe) attempting to cast a
spell within 12" of the wearer must roll on the Miscast table on
any roll of a double, but will only cast a spell with irresistible
force on a roll of double 6.”
Gogol: Niby Shino mądrze gada ale nie lubie takich rozwiązań. ( szczerze nie wiem wstrzymuje się)
Jankiel: Zawsze ifka+miscast. Przecież te opisy tyczą się tylko normalnych sytuacji i mają przypomnieć, że ifka nie kończy się automatycznie miscastem. Book of hoeth nie chroni przed pandemonium, a ring of hotek nie wyłącza książki ani power scrolla
Barb: Jak Jankiel
Mac: Również uważam to za przypomnienie do zwykłych sytuacji, a nie konkretny fragment, który odnosiłby się do sytuacji w której te dwa przedmioty się spotykają.
3. Czy broń magiczna Foebane z armii HE działa na machiny? HKB zabija machiny od razu, więc w efekcie są one traktowane jako wielowoundowe pojedyncze modele?
Shino: Atakuje sie poszczegolnych zalogantow wiec podobnie jak bron zadajaca d3 rany imo foe bane nie dziala
Gogol: Mi się zdaje że działa chyba .. że coś przegapiłem
Jankiel: działa
Barb: działa, autozabija, maszyna to po prostu jeden model z tokenami ran w postaci załogi
Mac: W 8ed. maszyna efektywnie stała się wielowoundowym, pojedynczym modelem. Nie walczy się z załogantami, lecz z maszyną, która na potrzeby walki używa statystyk załogantów. Tym samym Foebane działa.
4. Czy Gyrocopter może uciekać - jeśli tak jak jest efekt ucieczki? Stanie w miejscu czy też ruch wynikający z zasady Swiftstrider i zasad ucieczki Gyrocoptera? Czy atak Gyrocopter jest traktowany jak breath weapon? Czy template jaki używa Gyrocopter posiada partiale na 4+ czy każdy model dotknięty obrywa?
Shino: Rawowo nie moze. Jednak bylbym za house rulesem dajacym mu mozliwosc ucieczki. Gyro ma breath weapon. Trafia on wszystkich
Gogol: Zgadzam się z Shino ale pierdziawka żyro nie jest IMO breath weaponem - jest tylko atakiem strzeleckim wykorzystującym ten rodzaj templatki - patrzcie opis steam guna.
Jankiel: jak Gogol
Barb: Jak Gogol, IMO breath weapon Gyrosa działa dokładnie tak, jak przed 8 ed, nie zostało to zerratowane. House rule może być, ok.
Mac: Broń Gyrocoptera nie jest breath weaponem, lecz uważam, że wciąż template posiada partiale, trafiając na 4+ (jako podręcznikowy przykład "AB ponad RB"). Również, zgadzam się na to by zrobić robotę tam gdzie GW zapomniało, pozwalając Gyrosowi na możliwość ucieczki.
5. Czy WE Noble z Eternal Kindredem może brać dodatkowo magiczny ekwipunek i wciąż posiadać zasadę Eternal Guard Fighting Style? Czy WE Noble z tym Kindredem może zwiększyć sobie save'a czy jest to zawsze stałe 5+AS? Link do tematu: viewtopic.php?f=17&t=24067&start=540
Shino: Ma 5+ save niezaleznie od innego uzbrojenia wiec zawsze ma 5+ save.
Gogol:- zgadzam się z Pasiakiem (chyba po raz pierwszy w sprawie zasad WE )A nie przyszło Tobie do głowy że chodzi o model jako figurka? Chodzi o to że nie ważne czy ma włócznie i tarczę, samą włócznię, l. armour czy cokolwiek innego traktuje się go jakby miał takową i 5+ sv.
Faq mówi że mogę wykupywać i broń i zbroje a to otwiera możliwość kupowania magicznych odpowiednikach i nie tracenia bonusów.
Jankiel: Może to połączyć magic items z kindredem, bonusy z magic items i kindreda się kumulują
Barb: Jak Jankiel
Mac: Według mnie FAQ wspomina wyłącznie o zwykłym ekwipunku. Tym samym zasada z Kindreda zabraniając posiadania broni/zbroi magicznej i korzystania z zasad Kindreda wciąż pozostaje. Ponadto AS nie może być zwiększone, gdyż z samego opisu Kindreda można stwierdzić, iż niezależnie od posiadanego wyekwipowania, AS pozostaje ten sam.
Ponadto:
1. Dopuszczenie Chaos Dwarf AB by IndyGT wraz z FAQ:
Tak.
2. Dopuszczenie armii DoW by Alessio Cavatore:
Tak - mogą używać common magic items. Jeśli te powtarzają się i w RB i w AL, koszt punktowy używany są z AL. Nie ma przedmiotów ani zasad z kampanii włoskiej. RoRy pozostają i nie można ich dublować ani tryplować itd. (chyba oczywiste). Punkty za Asranila w całości liczą się do 25% ograniczeń dla herosów (wraz z potrzebą posiadania Paymastera, Asranil może być użyty od 2060 punktów). To samo tyczy się Malakai Makkaison Goblin Hewer. Giganty Albionu liczą się normalnie do ograniczenia 25% rare. Mengile liczą się normalnie do ograniczeń 50% special.
Żadna inna armia nie może pobierać jednostek DoW czy też RoR do swojej armii.
Proponowałbym taką wersję, aż do wyjścia porządnej i konkretnej inicjatywy ze strony środowiska, co do uaktualnienia zasad DoW.
3. Czy Pit of Shades działa na Steam Tank'a:
Tak - uważam to za takie same pominięcie w wytłumaczeniu zasad jakie GW uczyniło w przypadku problemu z uciekaniem Gyrocoptera.
4. Popychaczka Waaagh, a maszyny:
Uważam, że maszyny jako całość wciąż się ruszają (są friendly unitami), lecz z racji, iż nie mogą szarżować, to gdyby miało dojść do szarży, zatrzymują się 1 cal od oddziału przeciwnika.
5. Poziom rozpraszania czarów RiP:
Uważam, iż rozpraszane są one zawsze na najmniejszym poziomie, niezależnie od tego jaka wersja czaru RiP została wyrzucona we wcześniejszej turze
6. Rune of Forging, a strzelanie grapeshotem:
Uważam, iż ta runa nie może być używana w ramach strzelania grapeshotem, gdyż runa ta pozwala tylko na przerzut misfire'a w rzucie "to hit" albo "to bounce". Przy strzelaniu grapshotem rzut artyleryjki określa ilość strzałów.
7. Strzelanie z działa:
Chciałbym przypomnieć zapis:Jak ja rozumiem ten zapis:Nominate a point within the war machine's line
of sight and that is not outside the cannon's maximum
range. Your target does not have to be
an enemy model; it can be a point on the ground
if You wish. Remember that war machines are
allowed to pivot in the Movement phase, the
better to bring your chosen target into the
weapon's line of sight.
When choosing your target point, it's best to
bear in mind that, unless something goes wrong,
the cannonball will always overshoot by betweem
2" and 10", so you'd be well served to aim a few
inches short of the enemy you wish to hit.
Wyznaczasz punkt w LoS maszyny - może to być model lub punkt na ziemi. ZAPIS TEN NIE SUGERUJE, że jest to punkt wyznaczony przed dorzutem lub bouncingiem. Wręcz przeciwnie (szczególnie według drugiego akapitu) zapis ten sugeruje, że ten punkt to właśnie albo wyznaczony model, albo punkt na ziemi już po dorzucie i odbiciu. Dla niedowiarków, przeczytajcie w szczególności części zaznaczone przeze mnie - drugi akapit specyficznie Cię ostrzega, że wyznaczając punkt powinieneś uważać na dorzut i odbicie - tym samym nie odnosi się do punktu przed dorzutem i odbiciem.
Popieram LS - maszyny, które widzą jednostkę ponad inną, wyznaczają punkt na tej jednostce (a punkt przed dorzutem i odbiciem się nie liczy, gdyż nie o niego chodzi). Tym samym maszyny mogą strzelać ponad jednostkami w jednostki, które widzą.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, o 20:58 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
When choosing your target point, it's best to
bear in mind that, unless something goes wrong,
the cannonball will always overshoot by betweem
2" and 10", so you'd be well served to aim a few
inches short of the enemy you wish to hit.
Nominate a point within the war machine's line
of sight and that is not outside the cannon's maximum
range. Your target does not have to be
an enemy model; it can be a point on the ground
if You wish.
to niby gdzi jest punkt przed dorzutem?Wyznaczasz punkt w LoS maszyny - może to być model lub punkt na ziemi. ZAPIS TEN NIE SUGERUJE, że jest to punkt wyznaczony przed dorzutem lub bouncingiem.
Wolałbym Jurak, byś nie przenosił/powielał dyskusji tutaj skoro jest prowadzona w jednym temacie. Tu jedynie wyraziłem swoją opinię. Jeśli chcesz tak bardzo się do niej odnieść zacytuj ją w temacie, gdzie dyskusja na ten temat jest już prowadzona. Ograniczajmy niepotrzebny spam.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
no po to jest ten temat zeby odnosic sie w nim do tego co sie dzieje z uscisleniami.
a nie?
w dyskusji o cannonie nie bierzesz udzialu wiec nie widze potrzeby tam cytowac tego, bo moje watpilwosci odnosily sie do twojej wypowiedzi a nie kwesti cannonow.
wszystko co jest zwiazane z odpowiedziami w uscisleniach ja wrzucam tu, i bede wrzucal.
pozatym mogles mi z tym wyslac pm, wiec nie pisz mi o spamie, ok?
a nie?
w dyskusji o cannonie nie bierzesz udzialu wiec nie widze potrzeby tam cytowac tego, bo moje watpilwosci odnosily sie do twojej wypowiedzi a nie kwesti cannonow.
wszystko co jest zwiazane z odpowiedziami w uscisleniach ja wrzucam tu, i bede wrzucal.
pozatym mogles mi z tym wyslac pm, wiec nie pisz mi o spamie, ok?
- Rafał_Pękala
- Mudżahedin
- Posty: 236
Mac: odnośnie Asarnila w DoW to powinien on się liczyć do limitu rare bo jest on zwykłym championem a slot hero był zajmowany przez Death fanga jak przez każdego smoka więc jak lord na smoku zajmuje tylko pulę lordów to rare'owy champion na smoku powinien zajmować tylko rare.
@Rafał_Pękala
To było wyłącznie moje zdanie, o które zostałem poproszony - nie jest to opinia LS. Sama kwestia DoW została jeszcze minimalnie poruszona przez LS i trzeba byłoby się temu przyjrzeć trochę szczególniej. Ze swojej strony, chciałem przede wszystkim przedstawić, iż pragnę by DoW istniało.
@Jurak
Po prostu chciałem uniknąć niepotrzebnego powtarzania dyskusji. Odnosi się ona do uściśleń, lecz już została podjęta w innym temacie, który cieszy się również zainteresowaniem ze strony LS.
Co do Twoich wątpliwości - podałeś cytaty w błędnej kolejności. Gdyby zamienić je miejscami, od razu zyskuje się większy sens. Tam gdzie zaznaczyłeś "Nominate a point" - wprowadzili Cię w zasadę, określając ogólnie co trzeba zrobić. W drugim zdaniu określili już co może być Twoim "pointem", co już zaznaczyli również jako "target".
W drugim akapicie posłużyli się wyrażeniem "target point", odnoszącego się do wcześniejszego "pointa" określonego już wcześniej jako Twój cel lub też "target". Nie opisali tu dwóch różnych punktów. Takie jest moje zdanie, na temat tej sprawy, a przyjrzałem się temu zapisowi, zanim wyraziłem opinię na ten temat.
To było wyłącznie moje zdanie, o które zostałem poproszony - nie jest to opinia LS. Sama kwestia DoW została jeszcze minimalnie poruszona przez LS i trzeba byłoby się temu przyjrzeć trochę szczególniej. Ze swojej strony, chciałem przede wszystkim przedstawić, iż pragnę by DoW istniało.
@Jurak
Po prostu chciałem uniknąć niepotrzebnego powtarzania dyskusji. Odnosi się ona do uściśleń, lecz już została podjęta w innym temacie, który cieszy się również zainteresowaniem ze strony LS.
Co do Twoich wątpliwości - podałeś cytaty w błędnej kolejności. Gdyby zamienić je miejscami, od razu zyskuje się większy sens. Tam gdzie zaznaczyłeś "Nominate a point" - wprowadzili Cię w zasadę, określając ogólnie co trzeba zrobić. W drugim zdaniu określili już co może być Twoim "pointem", co już zaznaczyli również jako "target".
W drugim akapicie posłużyli się wyrażeniem "target point", odnoszącego się do wcześniejszego "pointa" określonego już wcześniej jako Twój cel lub też "target". Nie opisali tu dwóch różnych punktów. Takie jest moje zdanie, na temat tej sprawy, a przyjrzałem się temu zapisowi, zanim wyraziłem opinię na ten temat.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
My nie rozumieliśmy dlaczego magiczna broń jako jedyny magic item nie miała by podnosić charakterystyk na potrzeby testów i innych rzeczy.
Nowatorska rozwiązanie, nie mające precedensu w 7 edycji, nie wynikające z rulebooka do 8, a dające się wywnioskować jedynie z FAQ
Nowatorska rozwiązanie, nie mające precedensu w 7 edycji, nie wynikające z rulebooka do 8, a dające się wywnioskować jedynie z FAQ
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Nie możesz zaszarżować za pomocą Steed of Shadows, gdyż:krejzihed pisze:pytanie mam:
gdy dzięki czarowi steed of shadow zaszarżuję np., magiem wrogi oddział, a potem zamienię go miejscem z Lordem-klepaczem, to czy Lord-klepacz jest w szarży?
W czasie Remaining Moves nie wykonujesz szarży.The target immiediately makes a
move using the Fly special rules as if it were the Remaining Moves
sub-phase.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
pytanie mam:
gdy zaszarżuję np. magiem wrogi oddział, a potem zamienię go miejscem po rzuceniu czaru z shadowa z Lordem-klepaczem, to czy Lord-klepacz jest w szarży?
gdy zaszarżuję np. magiem wrogi oddział, a potem zamienię go miejscem po rzuceniu czaru z shadowa z Lordem-klepaczem, to czy Lord-klepacz jest w szarży?
Lidder pisze:To akurat proste - chodzi o podwyżki cen.-There's something large & nurgle-y coming first
Nie. Zaszarżował Mag - i to on otrzymuje ewentualne bonusy z szarży w walce z tym oddziałem. Lord-klepacz nie zaszarżował, lecz został zamieniony miejscami z magiem w fazie magii.Duderson pisze:pytanie mam:
gdy zaszarżuję np. magiem wrogi oddział, a potem zamienię go miejscem po rzuceniu czaru z shadowa z Lordem-klepaczem, to czy Lord-klepacz jest w szarży?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
IMO dokładnie tak - chyba, że klepacz też szarżował przed podmianką. Interesujące jest też to, że można zamienić nie-szarżującego maga na szarżującego klepacza.