PKS - komentarze

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Re: PKS - komentarze

Post autor: Azgaroth »

Dydu pisze:Bless ale co to zmieni?
Nie zmieni niestety nic. I tak podstawą armii są łuki, eternale to oddział który ładnie wygląda w gablotce (przy dostępie lore of shadow pojawiłby się sens ich wystawienia), treekinów w core za 65 pkt i tak nikt nie weźmie...Problem w tym, że WE nie narzekają na brak punktów w sekcji : special bo jedyną sensowną obecnie jednostką są Wardencerzy i Wild Riders.



Dla mnie w miarę sensownym boostem od którego można by było zacząć to odblokowanie Eternal Kindred dla herosów tak jak to było zanim wyszedł ten głupi Faq.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

WE akurat sa jedna z nielicznych armii ktore nie maja problemu w tym ze musza czyms zapchac 25% corow - sa one lepsze niz wiekszosc speciali po prostu
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Golonka pisze:Lizardmen -100
Death/ Rumiation 0-1
Death/ characters on cold one 0-1
Max models with blowpipe or javelin 65 not counting kohorts with kroxigors nor characters (to do przemyślenia, ewentualnie połączenie tego z deathem na zasadzie "death or 65 models" etc.)
Tekko ekko/rumination/another heaven 0-1
Army without slann - no restrictions.
Golonka pisze: Z tego co tam jeszcze pamiętam - fobia przed domeną death - lekka bzdura, skasujecie death znów zakróluje shadow - zamiast panikować oddziały będzie się je po prostu zabijać do zera salkami, brak ograniczenia kowbojów - kolejna bzdura
Nie wychodzi właśnie tak jak tutaj napisałeś, czyli fobia przed death? Bierzesz shadow i kowbojów, czyli zrobiłeś poniekąd to co sam skrytykowałeś wcześniej, z wyjątkiem porno strzelania :(

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

A może w Liziach, zabrać zasadę colb blooded skinkom, niech mają ją oddziały skinków do których dołączy Saurus.
Ta armia zazwyczaj jest rozproszona, a ld 6 na skinkach przy zdawaniu LD na 3 kościach jest przynajmniej o 1 za wysoka.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Furiona propozycja jest moim zdaniem zbyt hojna 8)

Ja bym na początek dał:

+200 pts
- 10% strat
Spellsinger może dodatkowo brać Life oraz Beasts.

Zresztą po masterze w Poznaniu gdzie mali magowie dostali taką możliwość zobaczymy jak to się sprawdzi.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

bless pisze:Propozycja na boost Welfów:
Czyli co to w ogóle zmienia?
Bo w Twojej argumentacji jest tylko mowa o "sensownych rozpach".

Możesz jakiś konkretny przykład podać?
Bo przyznam szczerze, że nie widzę, żadnej korzyście dla WE z tej zmiany.
Golonka pisze:Nie chciałem się wyrywać z propozycją moich lizaków, aby nie wyjść na zbyt stroniczego i subiektywnego. Dajcie mi czas do wieczora, przemyślę precyzyjne cięcia i wrzuce.
Właśnie to mnie wkurza w tym temacie. 45 stron, ale jak się poprosi o konkretne propozycje, zamiast smęcenia, to się okazuje, że dopiero je trzeba wymyśleć.
Golonka pisze:Lizardmen -100
Death/ Rumiation 0-1
Death/ characters on cold one 0-1
Max models with blowpipe or javelin 65 not counting kohorts with kroxigors nor characters (to do przemyślenia, ewentualnie połączenie tego z deathem na zasadzie "death or 65 models" etc.)
Tekko ekko/rumination/another heaven 0-1
Army without slann - no restrictions.
Wyszło na to, że sam masz fobię Deatha, bo jednak go konkretnie przycinasz :P
Zawsze mnie rozwalają te liczby typu 65 plujek, 70 łuków itd. Skąd one się biorą?
Mam wrażenie, że oprócz cięcia Deatha, przesuwasz tylko akcenty.
Zostanie tona strzelania wsparta np. Shadowem.
Czyli zrobiłeś sam wszystko, co niby nam wytknąłeś.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Oki pisze:Uważam, że są armią wymagającą i nie najłatwiejszą w prowadzeniu.
A cięcie armii dlatego że 3 osoby kręcą nią wyniki jest słabe.
Równie dobrze można zaraz robić zapiski, że DE nie mogą rzucać brzytwy, a O&G nie mogą mieć stopy na dużym magu.....

Już tłumaczę. Zestaw jest robiony pod kątem topu i to już Dębek z Kudłatym pisali milion razy.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW :D
Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

sYsek pisze:proponuję skonsultować się/poprosić o wypowiedź innych czołowych graczy tą armią.
Ale czy ktoś im broni się tu wypowiadać?
Każdy z grupy czyta ten temat regularnie.
Gdyby chcieli się wypowiedzieć, mają do tego ten temat, jak i PMki.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Oki pisze:Uważam, że są armią wymagającą i nie najłatwiejszą w prowadzeniu.
nie sa najlatwiejsza armia, ale takze nie sa armia najtrudniejsza. Sa relatywnie wymagajace, lecz ogrom mozliwosci oddzialow sprawia, ze nie jest to armia zbyt wymagajaca.
A cięcie armii dlatego że 3 osoby kręcą nią wyniki jest słabe.
to ile tych osob musi byc? cala scena musi byc zdominowana przez armie? jelsi liczyc top 10-20 to 3 armie to juz calkiem sporo, biorac pod uwage, ze jest 15 roznych.
Równie dobrze można zaraz robić zapiski, że DE nie mogą rzucać brzytwy, a O&G nie mogą mieć stopy na dużym magu.....
dlaczego rownie dobrze? gdzie tu korelacja? czy moze to jest argument na zasadzie "because of reasons"?

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

Jacku, oczywiście rozumiem Twoje stanowisko, jednak w sytuacji gdzie wypracowanie konkretów idzie ciężko, można przecież się poradzić kogoś. To nikomu nie uwłacza... i to tylko taka propozycja, oczywiście że nie musicie się stosować ;)
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Jeżeli chodzi o lizardmeny, to myślę, że obojętnie jak nie zostaną one ograniczone, to i tak szybko wymyśli się grywalne zestawienie. Nie mówiąc już o tym, że w tym tempie może być tak, że na PKS zagra się może ze 2 miesiące na starych lizakach...

co do WE myślę że nie jest problemem ingerencja w podręcznik. Był kiedyś Balancing Patch, który ugrywalniał szczególnie ogry, które na starym podręczniku były przerażająco słabe. Leadbelcherzy mogli strzelać co turę, big names nie wchodziły w limit magicznych przedmiotów i już było wesoło.

Było sporo narzekań na słabszego KB, po ostatnim FAQu, może dać War Dancerom Heroic KB? Bo dla Way Watcherów mogłoby to być już zbyt mocne.

Stały ward na FS też jest ciekawym rozwiązaniem, ale wg mnie nie powinno być tych zmian zbyt dużo, zwłaszcza że pewnie w Polsce będą grane trzy różne systemy: ETC, PKS i Open, więc lepiej nie mieszać za dużo pomiędzy zasadami. Ograniczenia slotów i wyborów są po prostu do przeczytania, ale myślę że część graczy, zwłaszcza rzadziej grająca, może mieć problemy z przestawieniem się z turnieju na turniej jeśli chodzi o ingerencję w zasady szczegółowe armii/jednostek.

Mi osobiście bardzo podoba się pomysł z większą ilością lorów dostępnych dla magów.

Warto byłoby pamiętać o starych bsb, żeby mogli brać niemagiczny sprzęt na takich zasadach jak herosi z nowszych booków.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

sYsek pisze:Jacku, oczywiście rozumiem Twoje stanowisko, jednak w sytuacji gdzie wypracowanie konkretów idzie ciężko, można przecież się poradzić kogoś. To nikomu nie uwłacza... i to tylko taka propozycja, oczywiście że nie musicie się stosować ;)
Ale jasne, że to nikomu nie uwłacza. Skąd w ogóle pomysł, że mogłoby.
Kłopot w tym, że bardzo wielu topowych graczy w Polsce przyjmuje zasadę "co będzie to będzie". I dzięki temu gramy teraz tak długo na zasady ETC, które robią za nas Duńczycy, Niemcy i Szwedzi, wg swojego, moim zdaniem skrajnego, postrzegania WFB.

Ja jestem naprawdę ciekaw opinii - wszystkich graczy. I dlatego regularnie czytam ten temat.
Licząc na merytoryczne uwagi, z których skorzystam.
Niestety zwykle dostaję tylko "oni nic nie ogarniają", że sparafrazuję jednego z geniuszy polskiego WFB. :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

to może ja coś jeszzce wrzucę:
1.Danie małym magom Beasta i Life - fajnie, choć nadal ciężko będzie ugryźć puszki
2.Danie dużym magom inne lory - szczególnie Death, shadpw i metal
3. Zmiana zasad lasów, szczególnie LOSa- moim zdaniem to przegięcie, DT myślę że byłyby ok
4. Ciekawym pomysłem może być modyfikacja zasad skirmishu - w combacie mają jeden szereg - można wtedy zdjąć steadfasta
5.KB jako jeden wound bez save - moim zdaniem zajebiste

@kudłaty - nie rozumiem twojej odpowiedzi w głosowaniu ostatniej kwestii w Liz - mówisz tak, a tłumaczysz że nie

zanim się zalogowałem przeczytałem post Przemcia - już wiem po co jest przycisk zablokuj
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

JaceK pisze:
bless pisze:Propozycja na boost Welfów:
Czyli co to w ogóle zmienia?
Bo w Twojej argumentacji jest tylko mowa o "sensownych rozpach".

Możesz jakiś konkretny przykład podać?
Bo przyznam szczerze, że nie widzę, żadnej korzyście dla WE z tej zmiany.
Zacznijmy od tego, co sie nie sprawdza. Nie sprawdza sie rozpa welfow zlozona na takich samych zasadach, jak inne armie WFB. Armia, ktora nie ma dodatkowych 300pkt, obnizania strat i slabszych, bo okrojonych przez Euro przeciwników. Jest to armia, która sklada sie z 50+ łuków, kilku szybkich jednostek oraz przepłaconej kadry. I to, jak tu ustalilismy - nie działa.
Moi koledzy od łuku twierdza, ze cory są super a jednoczesnie kilka innych osob udowadnia, ze łuki sa słabe. Ba! Byłyby slabe nawet z S4. Wiec co jest takiego super w tych corach, skoro łuki nie są? Driady czy Glade Riderzy? Bez zartów.
Moja logika jest taka, ze skoro łuki nie działają, to trzeba pojsc w kombat. A kombat w WE supportuja dopiero speciale. Odpusc te słabe łuki i wez Wildów, Tancerzy i Treekiny. Nawet jesli wezmiesz sobie łuków za te 400pkt. to wez te pozostale 200pkt, ktore wczesniej ladowalbys w kiepskie driady, i zainwestuj je w prawie dwa oddzialy wildów. To brzmi prawie jak dodanie punktów. :)

Podchodze sceptycznie do propozycji uwolnienia samej magii, bo dla mnie to oznacza kolejna armie z deathem. Stały ward na FS tym bardziej nic nie zmieni, bo gdzie te FS? Czy naprawde tych kilku wildów czy driad tak bardzo potrzebuje tego minimalnie lepszego warda? Uwazam, ze kompletnie nie. Zwiekszenie sily łuków byłoby efektywne (szczegolnie na wszystkich łukach i na kazdym zasięgu), ale doprowadziloby do mega nudnych rozp opartych na licznych oddzialach strzelajacych skimriszerow, ktorzy zapestkowaliby kazdy oddzial w tej grze. Efektywne? Na pewno. Fajne - niekoniecznie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Podchodze sceptycznie do propozycji uwolnienia samej magii, bo dla mnie to oznacza kolejna armie z deathem
Jakoś dla WE widzę parę innych ciekawszych lorów niż death.
Taki Heaven czy Light już robi mega różnicę, o Metalu czy Shadow nie wspominam bo to oczywiste.
Fire chyba jedyny lore na którym ciężko by było opierać grę WE
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Pokminilem poklikałem i wpadłem na nastepujące rozwiązanie:
WE moga wystawić jeden model:
Spellsinger, 2lvl, Lore of Beasts/Life, Dispell Scroll za 0 punktów
Jest jakieś tam dofinansowanie, dostęp na jednym małym magu do innych lorów, odginaczka za 0 pkt
Jednocześnie nie wpływa na liczenie punktów.
To ja bazując na powyższym mam "podobny" pomysł.
Niech zamiast tego Spellsingera WE dostaną na podobnych zasadach Oriona (z wyłączeniem zasady The Wild Hunt).
Pomysł może na pierwszy rzut oka absurdalny, ale:
-koszt Oriona jest zdecydowanie wyższy niż jego realne możliwości, więc nie można tego traktować jako dawanie WE ekstra 575 pts.
-jednocześnie jest to jednostka, która sama w sobie może być naprawdę dużym wzmocnieniem dla armii.
Daje boosty ogólne (wysokie Ld, kostki dispela - dzięki czemu punkty na charaktery będzie można zupełnie inaczej wydać).
W pojedynkę jest w stanie powalczyć z wieloma rzeczami i je przytrzymać. Do tego ma dwie rzeczy ułatwiające grę przeciw dobremu AS - Spear (siła 7 w szarży) i Łuk - bolec.
Ma też Horn, który może być sytuacyjnie bardzo dobry.
Sam nie gnie systemu i bitwy raczej nie wygra, ale jako dodatek, przy grze kombinacyjnej (czyli klasycznej WE) będzie działać super. Jak dla mnie takie WE 2400pts + free Orion brzmią mega ciekawie, jakkolwiek dziwny ten pomysł by się wydawał.

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Owszem, uważam że fobia przed deathem jest przesadzona, moja propozycja została podana jako odpowiedź na ogólnie panujące trendy w takiej formie, aby mogła przejść. Limit plujek i javelinów wziął się stąd, że jest to ilość umożliwiająca wzięcie trzech 10 corowych, trzech 5 kameli, trzech 3 terków plus oddziału kohorty w corach, z lekką możliwością modyfikacji. Jest to ilość wystarczająca do odginania, ale niewystarczająca do strzelania. Na rozpisce naporowej którą stosowałem mieściłem ponad 120 plujek i javelinów i dopiero wtedy jakkolwiek to działało. Ograniczenie przeze mnie zastosowano umożliwia utrzymanie klimatu armii - taktyczno manewrowej, a kasuje możliwość porno shootingu. Nie są to liczby z cosmosu itp itd. Ilość oddziałów, albo zabiera możliwości taktyczne, a nie kasuje na dobrą sprawę problemu porno shootingu, który i tak czy siak się da stworzyć. Co do pozostałych ograniczeń wynikają one ze zmiany mety i waszych oczekiwań, jedynym realnym obcięciem deatha jest to co napisałem, w każdym innym zestawieniu będzie on ciągle zbyt mocny na tej armii. Naprawdę jestem w stanie odeprzeć praktycznie każdy merytoryczny atak na te ograniczenia. Sprowadzają one armię lizaków do poziomu dobry średni. Tyle.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

beast i life na małych magach nic nie zmieni, tak samo s4 na wszystkich lukach, no chyba ze na daleki i WSv 5+

problem kowboi MC MI fajek zostaje.

Ja widzę dwa rozwiązania
1) to co Furion zaproponował, powiedziałbym by , że nawet bez +200 plus +100 by w zupełności wystarczyło.

2) s4 na wszystkich lukach na daleki włącznie i AP dla całej armii (strzelanie i cc) plus 100 pkt

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

Jako gracz We który gra właśnie combatowo to danie lord of shadow to będzie giecie paly, uwierzcie, a lore of metal robi z tych łuków oddziały do mielenia kawalerii. To co teraz chłopaki proponują czyli magia beast na małych da szansę wystawienia i herosów do boostawania i wymaksowana magię.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

A może zamiast uwalniać lory, póść w zmiany typu:
Lasek WE daje poisony w CC i strzelaniu oddziałówi, który w nim jest.
Znieść limi na driady w oddziale, nie wiem czy duży oddział miałby lepiej w CC, ale ostatecznie mozna pozwoić im mieć szeregi tak jak Bestie miały w poprzednim podręczniku (maks +2 za szeregi by sie liczyło), do tego WE dostają corowy oddział do CC ., który zdejmuje ranki. Nie są to jakieś mocno absurdalne ingerencje w zasady, ale takie , ktore pozwalają wzmocnić ten oddział.

Kolesie na orłach mieli zdaje sie zasadę, że szarżowali, bili i uciekali zanim przeciwnik oddał. Moze pozwolić im nadal to robić. Szarżują, biją i odskakują , bez mozliwości oddania przez przeciwnika mogą pokusić sie o wyjmowanie herosów z oddziału itp.

Przeciwnik ma -1 to hit w CC w oddział WE w lesie.

ODPOWIEDZ