Ciekawostki odnosnie zasad lizakow

Lizardmen

Moderator: Ziemko

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Ciekawostki odnosnie zasad lizakow

Post autor: Daw »

Powiedzcie mi czy Salki mogą robić stand and shoot? Nie mogę tego nigdzie znaleźć... gram dzisiaj bitewkę tylko trochę nierówną bo z mojej strony VC jest 3k pts a po drugiej 3,5k pts :D
A więc jak jest z tym s&s?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Daw pisze:Powiedzcie mi czy Salki mogą robić stand and shoot? Nie mogę tego nigdzie znaleźć... gram dzisiaj bitewkę tylko trochę nierówną bo z mojej strony VC jest 3k pts a po drugiej 3,5k pts :D
A więc jak jest z tym s&s?
Tylko razorki mogą/muszą. Salki nie.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Dzięki Groszek. Na pewno będzie to dla mnie pomocne podczas bitwy :)
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

orelha
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: orelha »

w reakcji na szarze mozna strzelac multiplem?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

orelha pisze:w reakcji na szarze mozna strzelac multiplem?
Tak.

orelha
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: orelha »

to super:) co prawda i tak tylko chamki beda mialy poisona ale zawsze

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Nie jesli beda strzelac w skirmish na dalekim podczas szarza multiplem.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

nie wiedziałem gdzie pisać to tutaj skrobnę.

1. w 8ed (na ETC) zagrałem już z 20bitew... połowa na odrzucaniu 6tek, połowa na minimum jednym scrollu.

pytanie do was - ku czemu się bardziej skłaniacie? z jednej strony odrzucanie 6tek wypas - przeciwnik IF nie będzie miał... ale przy ciągłym mierzeniu zasięgów dość łatwo nam wróg może uciec.
z drugiej strony mimo wszystko DS czasami się przydaje!

2. czy dorzut kości do czaru ma jeszcze sens? max 2 na turę magii nie robi za dużej różnicy. przy rzucanych ~4 czarów na turę ma to sens... przy 2/3 zadaję sobie pytanie nad sensem brania tego (w końcu 50pkt!!)

3. troszkę wybiegnę poza ramy lizaków - wg RB maszyna automatycznie oblewa wszystkie testy poza T oraz Ld... wiadomo, że cały model pada - wraz z obługą... a co z np Witchką w kociołku, Grey Seerem na dzwonku lub Lich Priestem w Castet of Souls?! traktowani są jako obsługa - i też wyparowują, czy zdają osobno testy np I z pitki?!

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

1. To jest dylemat - ja wole odrzucanie 6tek - o ile jesli ma sie TG to mozna sie zastanawiac, to na wolnostojacym czy siedzacym w saurusach slannie nie ma co sie zastanawiac i oplaca sie brac odrzucanie 6tek. Wczoraj kilka pieknych sytuacji dzieki temu uratowalem.

2. Dorzuty sa dobre - nawet 2, tylko trzeba to wziac razem z dodatkowym czarem - losujesz 5 - z reguly bedziesz mial jeden dublet, wiec wybierzesz to czego potrzebujesz.

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Donderwolf pisze:3. troszkę wybiegnę poza ramy lizaków - wg RB maszyna automatycznie oblewa wszystkie testy poza T oraz Ld... wiadomo, że cały model pada - wraz z obługą... a co z np Witchką w kociołku, Grey Seerem na dzwonku lub Lich Priestem w Castet of Souls?! traktowani są jako obsługa - i też wyparowują, czy zdają osobno testy np I z pitki?!
Haga z kociołkiem odrazu spada od pitki, seer z dzownkiem testują - seer na swojej I dzwonek na I tego szczuro ogra czy co tam siedzi. Casket - pewny nie jestem tutaj ale jeśli to maszyna to automatycznie spada

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Donderwolf pisze:nie wiedziałem gdzie pisać to tutaj skrobnę.

1. w 8ed (na ETC) zagrałem już z 20bitew... połowa na odrzucaniu 6tek, połowa na minimum jednym scrollu.

pytanie do was - ku czemu się bardziej skłaniacie? z jednej strony odrzucanie 6tek wypas - przeciwnik IF nie będzie miał... ale przy ciągłym mierzeniu zasięgów dość łatwo nam wróg może uciec.
z drugiej strony mimo wszystko DS czasami się przydaje!

2. czy dorzut kości do czaru ma jeszcze sens? max 2 na turę magii nie robi za dużej różnicy. przy rzucanych ~4 czarów na turę ma to sens... przy 2/3 zadaję sobie pytanie nad sensem brania tego (w końcu 50pkt!!)

3. troszkę wybiegnę poza ramy lizaków - wg RB maszyna automatycznie oblewa wszystkie testy poza T oraz Ld... wiadomo, że cały model pada - wraz z obługą... a co z np Witchką w kociołku, Grey Seerem na dzwonku lub Lich Priestem w Castet of Souls?! traktowani są jako obsługa - i też wyparowują, czy zdają osobno testy np I z pitki?!
1. Odkąd znów gram na TG wolę cube. W kluczowych sytuacjach może ratować tyłek. Tak jak pisze Ziemko - ze slanem samopas odrzucanie 6tek to must-have.
2. Jeśli piszesz o zasadach euro, to moim zdaniem nie warto. Jeżeli bowiem wybierzesz focus on mystery (a bez tego z domu nie wychodzę), to możesz dorzucić już tylko 1 kość. A to stanowczo za malo za 50p. Z kolei slann bez znajomości wszystkich czarów przy złym rzucie może być kupą utopionych punktów.
3. Casket, kocioł i dzwon nie są maszynami.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

zembol pisze:3. Casket, kocioł i dzwon nie są maszynami.
kocioł i casket są maszynami na 101% dzwon z tego co pamiętam też.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

Ziemko pisze:2. Dorzuty sa dobre - nawet 2, tylko trzeba to wziac razem z dodatkowym czarem - losujesz 5 - z reguly bedziesz mial jeden dublet, wiec wybierzesz to czego potrzebujesz.
tylko tutaj pojawia nam się problem z 1 arcane itemem... czy Slann z 5 czarami - bez rączej i bez Fedbacka ma sens?!

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Wg RB Kocioł jak i dzwonek to unique, a nie żadna machina.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

The WariaX pisze:Wg RB Kocioł jak i dzwonek to unique, a nie żadna machina.
polecam przeczytać erratę wydaną przez GW do DE.

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Czułem, że tak będzie... trochę mnie już to irytuje. Praktycznie to RB można by już na nowo napisać...

Awatar użytkownika
Madessi
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Madessi »

Slann w Fazie Magii będąc w TG dalej widzi jako Large Target? W FAQ Lizaków jest napisane że poprostu "wzlatuje ponad ich głowy".

Pełen wpis:
Page 43 – Slann Mage-Priests, Guardians
Change “Because of this, his line of sight is worked out as if
the Mage-Priest himself were a large target” to “Because of
this, assume the Mage-Priest is floating just above the heads of
the models in his unit when working out his line of sight.”
No i według uściśleń jaką ma wielkość (1, 2, 3)? Czy po prostu oblicza się jego LOS jakby TG nie było?


Lore of Shadow będzie dobry na Slannie? Obniżanie charakterystyk przez co TG i Saurusy mogą nieźle pokroić czy zionięcie Salek na 1-2 T (przy dobrym rzucie), popychaczka (Fly) na stedzia EotG, pitka, żyletka.

I jeszcze 2 pytania do Lore of Shadow:
1. Zerówka - obniżenie WS, BS, M lub I. Mogę najpierw obniżyć I i rzucić Pitkę a wróg będzie zdawał na obniżonej wartości?
2. Popychaczka (Steed of Shadows) pozwala postaci na ruch z zasadą Fly jakby to były "ruchy pozostałe", czyli po szarżach, mobilizacjach i ruchach przymusowych. Więc z tego czaru nie można szarżować?

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Donderwolf pisze:
zembol pisze:3. Casket, kocioł i dzwon nie są maszynami.
kocioł i casket są maszynami na 101% dzwon z tego co pamiętam też.
Faktycznie, to ciekawe, bo w bestriuszu mają unit type: uniqe i dopiero faqi to zmieniają.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

To jedziemy z Waszymi pytaniami:

1. Wielkosc slanna to 1 bo jest infantry - w TG widzi ponad nimi nie wiem na jaka wysokosc - obstawialbym, ze na 2 z punkt widzenia rozsadkowego.

2. Lore of shadow jest bardzo dobry, tylko :
a.) bez TG (ograniczenia euro)
b.) w TG (bez ograniczen euro)

O co sie rozchodzi - rozchodzi sie oczywiscie o cupped handsy.
Majac life, ma sie jakas odpowiedz na miscasty, nie majac lifa, ani cuppedow siedzac w gwardii = anal terror.

3. Tak oplaca sie grac slannem bez cuppedow, bez feedbacka. Takim slannem wygralem w sobote turniej w Toruniu i mocno na ograniczenia euro rozwazam granie bez TG. Wymaga on ewidentnie wiecej skilla i kombinatoryki, ale combosy wchodza bardzo mile (mina przeciwnika, ktorego plaguebearersi mieli T 2, po czym dostali zianie salek - bezcenna)

4. Jasno jest napisane, ze ze steeda szarzowac nie mozna, ale za to mozna latac enginem co jest mocne ;)

Generalnei w tej edycji rozpiske robi sie pod lore na slannie.

Awatar użytkownika
Madessi
Wałkarz
Posty: 90
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Madessi »

Więc robimy Slanna z Shadowem!

Dzięki za odpowiedzi :) .

Jeszcze tylko 1 pytanie:
Jeśli obniżę wrogowi I (z czaru 0) a następnie rzucę na niego pitkę zdaje testy na obniżonej wartości?

ODPOWIEDZ