Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Witam,
to moja pierwsza rozpiska jaką chciałbym żebyście ocenili i zaproponowali swoje zmiany, ulepszenia.
Oczywiście nie jest to rozpiska rzeźnicka, ani wymaksowana, czy nawet taka, z którą pojechałbym na turniej. Ma z założenia być oparta na ancient treemanie i zwykłym drzewcu, bsb ma pozwolić uniknąć kosztownej wpadki przy rzutach na stubborn, a szmata na nim dać ochornę przed magicznymi pociskami, które jak wiadomo są dla forest spiritów bolesne. Dwie caddy na tak duże punkty na pewno się przydadzą. Armia ta ma być w założeniu defensywna, stąd skałci z banner of zenith i tak duża ilość łuczników. Drzewce maja brać na klatę duże oddziały, a tancerze dochodzić w następnej turze i klepać killing blowy. Jeden oddział driad ma stanowić ostatnie zabezpieczenie dla magów i łuczników. Moje pytania do was to, czy nie przesadzilem z spitami na anciencie, może jakieś są zbędne? Może inaczej złozyć bsb? Może skoro to defens wywalić jednych tancerzy i wrzucić treekinów lub inny special? Słowem wszelkie sugestie i dyskusja mile widziana.
Unnamed 2500 Pts - Wood Elves Army
1 Treeman Ancient @ 425 Pts
General
Murder of Spites [25]
Lamentation of Despairs [25]
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 204 Pts
Light Armour; Battle Standard
Royal Standard of Ariel [100]
1 Elf Steed @ [0] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow; Miscast Table
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Treeman @ 285 Pts
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
5 Wardancers @ 129 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
13 Glade Guard @ 156 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
5 Scouts @ 122 Pts
Longbow; Standard
Banner of Zenith [25]
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 88
Total Army Cost: 2498
to moja pierwsza rozpiska jaką chciałbym żebyście ocenili i zaproponowali swoje zmiany, ulepszenia.
Oczywiście nie jest to rozpiska rzeźnicka, ani wymaksowana, czy nawet taka, z którą pojechałbym na turniej. Ma z założenia być oparta na ancient treemanie i zwykłym drzewcu, bsb ma pozwolić uniknąć kosztownej wpadki przy rzutach na stubborn, a szmata na nim dać ochornę przed magicznymi pociskami, które jak wiadomo są dla forest spiritów bolesne. Dwie caddy na tak duże punkty na pewno się przydadzą. Armia ta ma być w założeniu defensywna, stąd skałci z banner of zenith i tak duża ilość łuczników. Drzewce maja brać na klatę duże oddziały, a tancerze dochodzić w następnej turze i klepać killing blowy. Jeden oddział driad ma stanowić ostatnie zabezpieczenie dla magów i łuczników. Moje pytania do was to, czy nie przesadzilem z spitami na anciencie, może jakieś są zbędne? Może inaczej złozyć bsb? Może skoro to defens wywalić jednych tancerzy i wrzucić treekinów lub inny special? Słowem wszelkie sugestie i dyskusja mile widziana.
Unnamed 2500 Pts - Wood Elves Army
1 Treeman Ancient @ 425 Pts
General
Murder of Spites [25]
Lamentation of Despairs [25]
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 204 Pts
Light Armour; Battle Standard
Royal Standard of Ariel [100]
1 Elf Steed @ [0] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow; Miscast Table
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Treeman @ 285 Pts
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
5 Wardancers @ 129 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
13 Glade Guard @ 156 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
5 Scouts @ 122 Pts
Longbow; Standard
Banner of Zenith [25]
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 88
Total Army Cost: 2498
- Jacek_Azael
- Masakrator
- Posty: 2058
- Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk
Zajebista rozpiska masz super atak i konkretną obronę......
A teraz na poważnie, po co Ci tylu wardancerów? Każdy będzie w nich walił łucznikami a jak zagrasz z HE lub DE na 4 bolcach to w drugiej rundzie już nie będzie ani jednego.
Ancient treeman, weź kilku wayów (7-8) i lorda lepiej, dobry jest biegacz z 5-ma strzałami bez AS. Sztandar Ariel ehhhhhhhh
Scouci, też niegrywalni, weź driad dodatkowo z 2x8, albo lepiej 3x8, Wildów ( z warbannerem może). No cóż to Twoja pierwsza rozpiska, trochę pograsz i się skapniesz co jest nie tak, ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A teraz na poważnie, po co Ci tylu wardancerów? Każdy będzie w nich walił łucznikami a jak zagrasz z HE lub DE na 4 bolcach to w drugiej rundzie już nie będzie ani jednego.
Ancient treeman, weź kilku wayów (7-8) i lorda lepiej, dobry jest biegacz z 5-ma strzałami bez AS. Sztandar Ariel ehhhhhhhh
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Scouci, też niegrywalni, weź driad dodatkowo z 2x8, albo lepiej 3x8, Wildów ( z warbannerem może). No cóż to Twoja pierwsza rozpiska, trochę pograsz i się skapniesz co jest nie tak, ale to tylko moje zdanie. Pozdrawiam.
Nie no, chyba się nie zrozumieliśmy, ja wiem jak zrobić dobrą rozpiskę w innej konfiguracji, elfami gram nie od dziś i dlatego rozpiskowe klasyki mi się znudziły, ale to MA BYĆ ROZPISKA Z ANCIENTEM i drugim drzewcem i proszę o rady jak ją ulepszyć. Wardancerów taka ilość ma za zadanie sprawić, że chociaż część z nich dojdzie do walki, no i zdecydowanie łatwiej schować się 7 wardancerów przed ostrzałem niż 5 wildów. Łucznicy są właśnie po to aby bolce i inne maszyny neutralizować.
Sama sprawa sztandaru ariel jest oczywiście wątpliwa, dlatego interesuje mnie jaką inną konfigurację bsb do takiego typu rozpiski byście polecali.
dziękuje za pozdrowienia i odpozdrawiam![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sama sprawa sztandaru ariel jest oczywiście wątpliwa, dlatego interesuje mnie jaką inną konfigurację bsb do takiego typu rozpiski byście polecali.
dziękuje za pozdrowienia i odpozdrawiam
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
wywal scoutów, 3 łuczników, lamentation of despairs i moze 1 wardancera i daj 2x8 dryad i juz bedzie fajniej
zlozylbym tez taniej bsb, może hail i asyendis bane? moze jakas bron i helm? moze ward i som na orzelku?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Release the Przemcio!
Asyendi's Bane i HoDA ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
BSB trzyma drzewce w zasięgu przerzutu liderki i w momencie gdy zbyt duża siła skieruje się w kierunku drzewa, odciąża wypalając HoDE z przerzutem - koniec filozofii![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
BSB trzyma drzewce w zasięgu przerzutu liderki i w momencie gdy zbyt duża siła skieruje się w kierunku drzewa, odciąża wypalając HoDE z przerzutem - koniec filozofii
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Asyendi's Bane i HoDA - wysoce prawdopodobne samobójstwo jak dla gościa z W2 T3 i savem na 5+ , 2-3 nieudane przerzuty i nie mam bsb. Ale generalnie idea mi się podoba. Asyendi's Bane to jednak za duze ryzyko.
Skałci - tu chyba słusznie piszecie, banner of zenith może nie spełnić swojej roli na dużym stole.
Skałci - tu chyba słusznie piszecie, banner of zenith może nie spełnić swojej roli na dużym stole.
mila dla oka rozpa ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jednak ja bym wolal 2x8 tancerzy, za reszte podopakowywać coś, szczególnie dać drugie driady i mozę levele na magach?
Wtedy calkiem niezle przesuwasz lasy, 3 boundy i 6 kostek, to nie tak żle.
I zapewne zostnaie jeszcze troszke punktów.
Jedni wildzi by też się przydali, po prostu jako kontra czy coś co robi "martwą strefe" na 18" dla slabszych lataczy wroga.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jednak ja bym wolal 2x8 tancerzy, za reszte podopakowywać coś, szczególnie dać drugie driady i mozę levele na magach?
Wtedy calkiem niezle przesuwasz lasy, 3 boundy i 6 kostek, to nie tak żle.
I zapewne zostnaie jeszcze troszke punktów.
Jedni wildzi by też się przydali, po prostu jako kontra czy coś co robi "martwą strefe" na 18" dla slabszych lataczy wroga.
Motyw z asyndeis bane i Hailem, polega na tym, że bsb nie może mieć łuku, ale może mieć magiczny łuk, ale przy strzale z haila nie działa przerzut :p
co do rozpy, fajnie się gra na anciencie, ale ściągnij mu jednego duszka, BSB daj Hodę i asyndeis, ściągnij tak z 10 Wardencerów, dopakuj driadami i nie wiem czym tam jeszcze![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
co do rozpy, fajnie się gra na anciencie, ale ściągnij mu jednego duszka, BSB daj Hodę i asyndeis, ściągnij tak z 10 Wardencerów, dopakuj driadami i nie wiem czym tam jeszcze
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Myślałem o tym, żeby zamiast caddy dać drugie levele i zamiast jednego scrola dać dodatkowe przesuwanie lasu, bardzo mi to ładnie zgrywało się właśnie ze skałtami z banner of zenith. Skałci schowani w lesie na środku stołu odpowiednio popychani mają sporą szanse obcinać ruch przeciwnikowi już w jego pierwszej turze, sami dobrze ukryci. (Aczkolwiek na duze punkty na ogół gra sie na stołach na tyle dużych ze nawet te 12' od sztandaru nie robi na nikim wrażenia) Ale bez skałtów to nie wiem czy warto dawać 2x 2lvl. W mojej opinii magia loren obsysa po całości
.
W przypadku opcji magicznej może nawet i lamentation mogłoby coś zdziałać?
@Dzidzia - dzięki, z opóźnieniem ale zajarzyłem.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
W przypadku opcji magicznej może nawet i lamentation mogłoby coś zdziałać?
@Dzidzia - dzięki, z opóźnieniem ale zajarzyłem.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
bo magią athel bitwy się nie wygrywa, tylko lekko wspomaga w wygraniu, ot cala różnica.
Jej wielka zaleta, nie trzeba mieć LoS.
a 5 przesuwań lasu na ture jest mile, a jak jest kijek to i więcej moze być, jednak wolalbym scrola niż kijka, szczególnie jak masz 2 treemki. A ta szmatka wcale taka zla nie jest![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jej wielka zaleta, nie trzeba mieć LoS.
a 5 przesuwań lasu na ture jest mile, a jak jest kijek to i więcej moze być, jednak wolalbym scrola niż kijka, szczególnie jak masz 2 treemki. A ta szmatka wcale taka zla nie jest
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W takim razie wersja poprawiona, zgodnie z waszymi radami, tak myślę, że dało by się tym coś ugrać. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Unnamed 2500 Pts - Wood Elves Army
1 Treeman Ancient @ 400 Pts
General
Murder of Spites [25]
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 144 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Elf Steed @ [0] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow; Miscast Table
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Treeman @ 285 Pts
7 Wardancers @ 165 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
4 Wild Riders @ 148 Pts
Spear; Light Armour; Musician
1 Wild Hunter @ [18] Pts
5 Elf Steed @ [0] Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
9 Dryads @ 108 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 97
Total Army Cost: 2496
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Unnamed 2500 Pts - Wood Elves Army
1 Treeman Ancient @ 400 Pts
General
Murder of Spites [25]
Cluster of Radiants [25]
Annoyance of Netlings [25]
1 Noble @ 144 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10]
Hail of Doom Arrow [30]
1 Elf Steed @ [0] Pts
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow; Miscast Table
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Spellsinger @ 140 Pts
Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
1 Treeman @ 285 Pts
7 Wardancers @ 165 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
6 Wardancers @ 147 Pts
Wardancer Weapons; Musician
1 Bladesinger @ [14] Pts
Wardancer Weapons
4 Wild Riders @ 148 Pts
Spear; Light Armour; Musician
1 Wild Hunter @ [18] Pts
5 Elf Steed @ [0] Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow
9 Dryads @ 108 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
8 Dryads @ 96 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 5
Models in Army: 97
Total Army Cost: 2496
a nie lepiej uciać cos jeszcze i dać 6 wildów z war bannerem?
wtedy mają tam jakaś sile przebicia, bo taka 5 to mozę z harpiami powalczyć![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
i po co tam czempion?
wtedy mają tam jakaś sile przebicia, bo taka 5 to mozę z harpiami powalczyć
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
i po co tam czempion?
Generalnie nie lubię tej jednostki, znaczy wildów, gram nimi niechętnie, a "do robienia martwej strefy na 18' " cali wystarczą i bez sztandaru z bannera. Uważam, że są wiele gorsi i mniej przydatni od wardancerów, ale fakt faktem coś z takim zasięgiem szarży może raz na jakiś czas się przydać.
Teraz trzeba to przetestować![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Teraz trzeba to przetestować
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
wildzi są dużo mocniejsi od WD gdy sami nie szarżują, czyli w drugiej turze CC po ich szarzy
4 ataki z jednego modelu, to jest zlo no i dosć dobra ochrona.
Do tego tną szeregi.
Dlatego warto chociaż w taki jeden oddzial zainwestować, a koncepcji Ci to chyba aż tak nie zmieni bo dalej masz miażdzącą przewage tancerzy![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(fluffowo to jest to jeden z moich faworytów w battlu
)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Do tego tną szeregi.
Dlatego warto chociaż w taki jeden oddzial zainwestować, a koncepcji Ci to chyba aż tak nie zmieni bo dalej masz miażdzącą przewage tancerzy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(fluffowo to jest to jeden z moich faworytów w battlu
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)