ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Re: ETC 2015 | Army Restrictions - 1. post up 04.02.2015

Post autor: sYsek »

duży death + duży shadow w siostrach + moonstone, bsb, reszta waye, truflighty i poisony w razie czego. całkiem gięte imho. no jak wejdą to 2xwildzi jeszcze. nie bądźmy tacy, da się ;)
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To najpierw zastanów się, co może być w HE 2400 open. Smok na 100% odpada z racji uwolnionego deatha i shadowa. Pozostaje wiec gra na 2 klocach WL + PG, arcy, bolce, łuki + śmietnik. WL są niszczeni przez wayów i dobijanie przez wildów. Arcy z bsb musi cały czas spieprzać przed snajperami a Twój śmietnik jest mocniejszy niż mój. Zostają w zasadzie tylko PG, którzy owszem, są twardzi, ale jak długo wytrzymają milion strzałek?
Machy zapewne nie wbijesz, ale HE nie mają szans ugrać w tym paringu więcej niż 7pkt. Ewentualnie zremisują, jeśli są złożone typowo anty śmietnikowo na magii pociskowo-punktującej.

Można oczywiście grać ala furion na pełnej k*rwie, ale nie każdy lubi ten styl i ma odpowiednie modele.

A więc tak, uważam że WE są o wiele mocniejsze niż HE na open. Gdybym miał do wyboru grać na turnieju open WE i HE, nie wahałbym się ani chwili.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3357
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

To że kierowca HE jest dobry (Furion) nie znaczy że armia jest mocna.
W WE widać ewidentnie moc armii bo gracze nie będący w Topie nagle się w nim znajdują.
Tutajec się nie liczy bo tak samo jak i Jurek wie co zrobić ze swoją armią.
Nie ma co drążyć które Elfy są lepsze - każda armia ma swoją specjalną taktykę i kropka.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

eh - gadajcie co chcecie ale ja widziałem co Laik robił na drużynówce w Krk. Np. grał 2 x ogrami - Marysiem i Maćkiem P- czyli raczej nie "randomami" i wsadził takie machy ,że stoły się ugięły - ja niczego nikomu nie ujmuje - ale prawdziwe sukcesy zarówno dla Furiona jak i Laika przyszły ....zaraz po tym jak dostali nowy podręcznik. HE są bardzo mocne - tak samo WE i wymagają sporo regulacji .
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Odkrycie - stare WE były pod koniec najsłabsza armia ale i z nią dało się na podium wskoczyć.
Nowe mają dobrze na OK ale dokładnie w drugą stronę mają z WOCem ..
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Andrzej pisze:...
Napisałem przecież : zrób taką rozpę to pogadamy.
Wszystko jest naprawdę drogie i delikatne. Chciałbym też wiedzieć dlaczego od razu chcesz duela HE vs WE? Może pomyśl jak obie armie grają z uwolnionymi np. WoCH czy VC? Nie wspomnę już nawet o demonach. Wiadomo że z jedną armią lepiej z inną gorzej ale twierdzenie że WE są bardziej gięte niż HE to nonsens. Masz feniksy, które ustawią combat, WL odporne na magię, bolce na duże cele nadmienię także magię wg mnie mocniejszą bo masz dostęp do lepszych przedmiotów i jest bezpieczniejsza bo wiadomo gdzie może być.
Smiechu pisze:W WE widać ewidentnie moc armii bo gracze nie będący w Topie nagle się w nim znajdują.
Kogo masz na mysli? Ja nie widzę nowych twarzy a jedynie graczy którzy w końcu dostali równą armię z innymi do obecnych realów. Chciałbyś aby mając nowego booka ci gracze nie osiągali wyników jesli potrafili coś sklecić z archaicznego podręcznika? To by oznaczało, że się cofają a nie rozwijają i było by to słabe.
Laik pisze:Odkrycie - stare WE były pod koniec najsłabsza armia ale i z nią dało się na podium wskoczyć.
Nowe mają dobrze na OK ale dokładnie w drugą stronę mają z WOCem ..
Dokładnie. Strasznie dziwne że z jedną armią ma się na starcie 13 - 7 z inna 7 -13. Nowość?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Ktoś to moderuje? Dyskusja wyraźnie zmierza donikąd.
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kalesoner pisze:Ktoś to moderuje? Dyskusja wyraźnie zmierza donikąd.
Jeszcze nigdy nic nie wynikło z dyskusji z graczami WE o sile armii WE. Nie ma co moderować.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Coś jak z graczami HE o mocy HE :wink:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

Czy jest na sali ktoś kto przyzna się do posiadania przegiętej armii czy może wszyscy powinni mieć bonusy na ETC :mrgreen: ?

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

krzychoss pisze:Czy jest na sali ktoś kto przyzna się do posiadania przegiętej armii czy może wszyscy powinni mieć bonusy na ETC :mrgreen: ?
Open DE są zbyt mocne,
Nerwienie ich w ETC stawia ich w drugiej stronie kąta

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

-Qc- pisze:Roznica między HE a DE na tym drafcie jest taka, że DE nie da się grać :) chętnych zapraszam do pokazania co potrafią, jak Rince czy krolik wygrają na tym drafcie singal to szacun dla chłopaków ale nie widze tego raczej :)

Ja swoimi smokozordami 8)


Nadal jest mocno ale tak jak ktoś napisał wcześniej ograniczenia zabijają nasz najwiekszy atut czyli - mobilnosc.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Misiek, wybierz ty sie kiedys na mastera :) Masz Wlockawek za 2 tygsy, swietna okazja.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Furion pisze:
Kalesoner pisze:Ktoś to moderuje? Dyskusja wyraźnie zmierza donikąd.
Jeszcze nigdy nic nie wynikło z dyskusji z graczami WE o sile armii WE. Nie ma co moderować.
Biedne HE są za mocno przycięte od poprzedniego draftu i z żalem zauważam kontynuację tej tendencji...
Straszne...
A nie... czekaj... Są cięte tylko przez jednego kierowcy tej armii... i to całkiem niesłusznie oczywiście.

BTW. Od samego początku widziałem co powinno być cięte [ nie bannowane ] w tej armii [ WE ]. Max wayów to gięcie pały, moonstone + death to gięcie, zgraja waystalkerów to jakieś nieporozumienie [ dobrze że na poziomie podręcznika ogarnęli i dali limit 25 na itemy ] wildzi nieograniczeni to znowu coś zbyt mocnego, robienie całej armii strzelającej też może być totalnie upierdliwe jednak trzeba pamiętać, że forest spiryty zostały udupione na poziomie booka i w sumie ta armia to w zdecydowanej mierze strzelanie... smutne, ale jednak. Brak sensownych przedmiotów do magii [ właściwie kompletna posucha... ] jak i adekwatnych do DE czy HE herosów do CC [ tylko w jednym przypadku można mieć max 2+ sv i bez lorda warda nie wciśniesz... ] spycha ją do takich właśnie rosterów... Szkoda bo lubię combatowe WE jednak teraz jest z tym bardzo ciężko...

Może to dziwnie zabrzmi, ale chyba już czas pomyśleć nad jakimś nieszablonowym rozwiązaniem promującym branie nieużywanych/słabych unitów...? Np Eternale dające +1 do compa a jakieś ekstrymalnie niegrywalne unity dają +2 jak np driady [ oczywiście w sensownych unitach a nie tylko minimum wystawialne aby bonus chwycić czyli jakieś 20 + ]. W każdej armii takie unity są i może to jest jakaś alternatywa...?

Jak uważacie? Może zacząć wprowadzać takie rozwiązania do dyskusji ogólnej...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3001
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Podoba mi się. Swordmasterzy za +3 do Slotów :mrgreen:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Nie bardzo rozumiem po co ETC mialoby promowac rzadko wystawiane jednostki...

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

White Lion pisze:Vampire Counts
May select up to 5 choices from the pool below:
● Terrorgheist – 1 choice
● 2nd Terrorgheist – 3 choices
● Each banshee howl or terrorgheist death shriek after the first – 1 choice

czy w koszcie drugiego TG jest już zawarty dodatkowy krzyk czy też drugi TG kosztuje tak na prawdę 4pkt ?
Nie jest zawarty drugi krzyk, tak drugi TG kosztuje 5pkt
Talladil pisze:@kudłaty

Ponawiam pytanie o Malekitha... Czy ma już uwzględniony koszt mounta czy należy jeszcze doliczyć +1, a w zasadzie +0,5 ? (zapis o mount nie pojawił się w obecnym drafcie, ktory był uwzględniony w poprzednim)

Pytanie drugie o Morathi. Czy jej koszt (4 choice) uwzględnia +1 za LD10 i generowany Lore of Death w armii ? Czy należy liczyć ją de facto za 5 choice ?
Mounty nie są uwzględniane w koszcie chyba że jest to wyraźnie zapisane.

Pasiak pisze:Może to dziwnie zabrzmi, ale chyba już czas pomyśleć nad jakimś nieszablonowym rozwiązaniem promującym branie nieużywanych/słabych unitów...? Np Eternale dające +1 do compa a jakieś ekstrymalnie niegrywalne unity dają +2 jak np driady [ oczywiście w sensownych unitach a nie tylko minimum wystawialne aby bonus chwycić czyli jakieś 20 + ]. W każdej armii takie unity są i może to jest jakaś alternatywa...?

Jak uważacie? Może zacząć wprowadzać takie rozwiązania do dyskusji ogólnej...?
O ile ogólnie takie coś zrobione z głową, a nie mikro driady za +2pkt mogło by mieć sens, o tyle przy ilości zmian w tym roku i polityce wydawniczej GW wątpię by dało się to dobrze ogarnąć. Nie bez znaczenia jest też to, że 5pkt w wielu armiach efektywnie wywala najsilniejsze combosy. Grałem w zeszłym roku na SCGT i najwiekszą wadą tamtego packa, były właśnie dodatkowe punkty za oddziały rzadko wystawiane bo ryło to totalnie balans. Ja np. miałem w krasnalach dragon slayera, bo wzięcie go i trzymanie za górką dawało mi de facto dodatkową maszynę.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8787
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Laik pisze:Powtórze pytanie bo zadaje je całkiem serio:
kudłaty pisze:Pamiętajmy, że comp to nie tylko Polska. Gdzie indziej też mają swoją lokalną metę, ETC stara się to jakoś łączyć.
No właśnie tak ciekaw jestem jak poza polską sobie radzą WE, możesz to jakoś przybliżyć?
do 3 razy sztuka.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

kudłaty pisze: O ile ogólnie takie coś zrobione z głową, a nie mikro driady za +2pkt mogło by mieć sens, o tyle przy ilości zmian w tym roku i polityce wydawniczej GW wątpię by dało się to dobrze ogarnąć. Nie bez znaczenia jest też to, że 5pkt w wielu armiach efektywnie wywala najsilniejsze combosy. Grałem w zeszłym roku na SCGT i najwiekszą wadą tamtego packa, były właśnie dodatkowe punkty za oddziały rzadko wystawiane bo ryło to totalnie balans. Ja np. miałem w krasnalach dragon slayera, bo wzięcie go i trzymanie za górką dawało mi de facto dodatkową maszynę.
A po drugie dodatkowo wydłużyłoby to i tak już nie najkrótszą listę zasad.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Talladil
Falubaz
Posty: 1490
Lokalizacja: Czarne Wrony - Białystok/Warszawa

Post autor: Talladil »

@kudłaty

Czyli mam rozumieć, że nawet gdy nie korzystam z lore of death + ld10 mam płacić dodatkowe 2 pkt choice przy wystawieniu Morathi ? Jak dla mnie nie trzyma się to kupy... Draft de facto zmusza mnie do płacenia za za coś z czego nie chce korzystać... Płacę 2 pkt za "możliwość", a nie faktyczne korzystanie... Gdzie tu sens i logika ? ;/ Nawet można powiedzieć, że zmuszacie do korzystania z najsilniejszej opcji, bo skoro płacę to dlaczego miałbym nie skorzystać... a wtedy nie ma się co dziwić, że pojawiają się głosy pt. "widzisz... to jest mocne... to musi być kompowane... ar miało rację..." Bez sensu...
Obrazek

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15

ODPOWIEDZ