8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Horrory mają przypisane konkrerne czary z lora, co stanowi wyjątek od konieczności losowania.
Tak więc Herald of Tzeentch może mieć taki sam czar (lub czary) co Horrory.
Tak więc Herald of Tzeentch może mieć taki sam czar (lub czary) co Horrory.
Nie do końca. Horrory mają konkretne czary przypisane dla siebie, więc w ramach wyjątku mogą duplikować czary zajęte już przez innych czarodziei.
Zwykły czarodziej nie ma takiej zdolności, nie może więc zduplikować czarów zajętych przez Horrory, jeśli te już swoje czary "wylosowały".
A, jako że czary losowane są "Before you deploy your wizards" (a nie przed rozstawianiem w ogóle, str. 490), a regimenty wystawiamy przed charakterami - "All characters must be deployed last, (...)" (str. 142), Horrory "zajmują" czary zanim charakterzy mają okazję je wylosować.
Przeczytaj dokładnie stronę 490 - SPELL GENERATION.
Tam wyraźnie stoi, że tylko ten czarodziej który ma zasadę specjalną losowania czarów może je duplikować, a nie (jak sugerujesz) że czary te ogólnie mogą być duplikowane.
Zwykły czarodziej nie ma takiej zdolności, nie może więc zduplikować czarów zajętych przez Horrory, jeśli te już swoje czary "wylosowały".
A, jako że czary losowane są "Before you deploy your wizards" (a nie przed rozstawianiem w ogóle, str. 490), a regimenty wystawiamy przed charakterami - "All characters must be deployed last, (...)" (str. 142), Horrory "zajmują" czary zanim charakterzy mają okazję je wylosować.
Przeczytaj dokładnie stronę 490 - SPELL GENERATION.
Tam wyraźnie stoi, że tylko ten czarodziej który ma zasadę specjalną losowania czarów może je duplikować, a nie (jak sugerujesz) że czary te ogólnie mogą być duplikowane.
Jak wygląda sprawa z herosem na rydwanie? W hth osobno bije się w rydwan, osobno w bohatera czy też jest taka durna zasada że jak spada bohater to rydwan tez i na odwrót też? i ze stompa w co idzie atak? I przy hicie z klopy?
Dzięki za odp
Pozdrawiam
Dzięki za odp
Pozdrawiam
Orientuje się ktoś? W takiej sytuacji bez problemu można by wycisnąć 20 kostek na kingach (bo losowe dice plus inkantacje)Domino pisze:Pytanie.
Tomb Kingi na jakieś spore punkty, zakładam, że mieści się duża liczka, jakiś mniej wykoksany king i 2 lichy. I teraz daję dużej liczce ten przedmiot za 100 pkt, który robi z niej maga drugiego poziomu. Dobrze rozumuję, że ma teraz ona 2d6 power dice dla siebie i wybranego lora, plus 2 inkantacje na 3d6 ( bo czemu nie?), do tego dochodzą inkantacje kinga i małych liczek?
a przypadkiem rydwany nie maja stompy tylko impakty ?
Co do Stomp i ThunderStomp, czy wszystkie bonusy jakie posiada monster liczą się w przypadku tych hitów ?
np. KB, poison, AP czy jeszcze jakieś inne bonusy np dające siłę, multi wound(d3, d6) itp...
Co do Stomp i ThunderStomp, czy wszystkie bonusy jakie posiada monster liczą się w przypadku tych hitów ?
np. KB, poison, AP czy jeszcze jakieś inne bonusy np dające siłę, multi wound(d3, d6) itp...
Daemons, X-Wing & Black Tea
Rulebook, strona 490, SIGNATURE SPELLS:Shino pisze:nie zmienia to faktu, ze herald musi rzucac na czaru gdyz moze miec 3 rozne: 1 (bo jest standardowym czarem i jako ,ze moze zamienic na 1 kostke to ten czar moze miec) i 2, ktorych horrory nie maja (gleana i dodatkowe kostki)
"After choosing replacements for duplicate spells (...).
I trochę wyżej na tej samej stronie:
"(...)if you roll a spell twice (...), you must normally replace the duplicate spell with another of your choice (...).If you cannot, because all other spellshave already been taken by other Wizards, for example, this extra spell slot is lost."
EDIT:
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other specialRemx pisze:Co do Stomp i ThunderStomp, czy wszystkie bonusy jakie posiada monster liczą się w przypadku tych hitów ?
np. KB, poison, AP czy jeszcze jakieś inne bonusy np dające siłę, multi wound(d3, d6) itp...
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
krótkie pytanie:
str.81 RB
MONSTROUS RANKS
[...] Where most troop types need five models for the rank to count towards rank bonus, steadfast and so on, a unit composed purely of monstrous infantry needs only three models. [...]0
Czy pod enigmatycznym pojęciem "and so on" kryje się także "Look out sir"? Jeżeli tak, to czy hero na juggerze (monstrous cavalry) w unicie 3 dragon ogrów (monstrous beast) będzie już miał "look out sir'a"?
str.81 RB
MONSTROUS RANKS
[...] Where most troop types need five models for the rank to count towards rank bonus, steadfast and so on, a unit composed purely of monstrous infantry needs only three models. [...]0
Czy pod enigmatycznym pojęciem "and so on" kryje się także "Look out sir"? Jeżeli tak, to czy hero na juggerze (monstrous cavalry) w unicie 3 dragon ogrów (monstrous beast) będzie już miał "look out sir'a"?
Nie, "Look Out, Sir" nie rozpatruje się na podstawie ilości rzędów, a ta zmniejszona ilość figurek odnosi się do rzędów właśnie.Esco pisze:krótkie pytanie:
str.81 RB
MONSTROUS RANKS
[...] Where most troop types need five models for the rank to count towards rank bonus, steadfast and so on, a unit composed purely of monstrous infantry needs only three models. [...]0
Czy pod enigmatycznym pojęciem "and so on" kryje się także "Look out sir"? Jeżeli tak, to czy hero na juggerze (monstrous cavalry) w unicie 3 dragon ogrów (monstrous beast) będzie już miał "look out sir'a"?
Hero na juggerze (monstrous cavalry) nie może swoją drogą używać ogrów (monstrous beast) do "Look Out, Sir", bo to działa tylko przy takim samym troop type.
hmm czyli Herald na jugernaucie lub dysku schowany w unicie też nie dostanie "look outa" ?
dopiero jak by wszedł do unitu z jugernautami
A czy model Monstrous Cavalry może wejść do unitu Monstrous Beasts ?
niby oba modele są "Monstrous"
A i nie znalazłem nic w booku (może to przez mój angielski) czy są jakieś kary za strzelanie do modelu pojedynczego ?
Skirmish niby łażą w kupie i łatwiej ich trafić a tak naprawdę mają bonus -1Hit przeciw strzelaniu .
nadal nurtuje mnie te pytanie;
dopiero jak by wszedł do unitu z jugernautami
A czy model Monstrous Cavalry może wejść do unitu Monstrous Beasts ?
niby oba modele są "Monstrous"
A i nie znalazłem nic w booku (może to przez mój angielski) czy są jakieś kary za strzelanie do modelu pojedynczego ?
Skirmish niby łażą w kupie i łatwiej ich trafić a tak naprawdę mają bonus -1Hit przeciw strzelaniu .
nadal nurtuje mnie te pytanie;
Demon posiada przedmiot który daje nam że wszystkie modele stykające się z Demonem muszą zdać LD na swojej Liderce. (Nie dostanie LD od Generała ani od Herosa w unicie)
Zaszarżuje jakiś klocek (30 modeli) stykają się zemną tylko 4 modele, przeciwnik przegrywa kombat ale w klocku pozostało jeszcze z 20 modeli.
Czy taki unit zdaje tyko na swojej Liderce z racji że demon styka się z unitem ?
Mogą wystąpić przypadki że demon do szarżuje do już istniejącego kombatu i będzie stykał się tylko z 1 modelem i to nie herosem, co wówczas ?
Daemons, X-Wing & Black Tea
Herald na juggerze dostanie jeśli jest schowany w jednostce typu monstrous cavalryRemx pisze:hmm czyli Herald na jugernaucie lub dysku schowany w unicie też nie dostanie "look outa" ?
Herald na dysku dostanie jeśli jest schowany w jednostce typu cavalry
Może wejść, ale "Look out, Sir!" nie dostanie.Remx pisze:A czy model Monstrous Cavalry może wejść do unitu Monstrous Beasts ?
niby oba modele są "Monstrous"
Remx pisze:A i nie znalazłem nic w booku (może to przez mój angielski) czy są jakieś kary za strzelanie do modelu pojedynczego ?
Skirmish niby łażą w kupie i łatwiej ich trafić a tak naprawdę mają bonus -1Hit przeciw strzelaniu .
Za strzelanie do pojedynczego modelu nie ma -1 do trafienia.
EDIT: Co do kwestii demonowego giftu - dotyczy on tylko modeli, nie oddziałów, a więc wydaje mi się, że pod wpływem są tylko te modele w styku, a reszta nie.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Mam parę pytań odnośnie czarów sygnaturek:
1.Są to czary, zawarte jedynie w podstawowych ośmiu lore'ach magii, a tym samym lore'y armijne nie posiadają sygnaturek?
2.W lore'ach armijnych posiadamy jedynie czary "jedynki", które charakteryzują się tym że inne, losowo wybrane czary mogą zostać na nie zamienione. Ale nie posiadają one atrybutu czarów sygnaturkowych, które mogą zostać powtórzone więcej niż jeden raz na armię? Tzn. jeśli czarodziej 4 poziomu ma wybrany jakiś lore armijny i wyrzuci: 3,4,4,6 wybierze zamiast jednej czwórki 5, a 3 zamieni na 1, to następny czarodziej ma do dyspozycji tylko czary numer 2 i 3?
EDIT: Jeszcze jedno:
1. Banner of Sorcery rzuca na ilość PD na początku fazy magii (po rzucie na Winds of Magic) czy może to gracz zrobić w którymkolwiek momencie fazy magii?
1.Są to czary, zawarte jedynie w podstawowych ośmiu lore'ach magii, a tym samym lore'y armijne nie posiadają sygnaturek?
2.W lore'ach armijnych posiadamy jedynie czary "jedynki", które charakteryzują się tym że inne, losowo wybrane czary mogą zostać na nie zamienione. Ale nie posiadają one atrybutu czarów sygnaturkowych, które mogą zostać powtórzone więcej niż jeden raz na armię? Tzn. jeśli czarodziej 4 poziomu ma wybrany jakiś lore armijny i wyrzuci: 3,4,4,6 wybierze zamiast jednej czwórki 5, a 3 zamieni na 1, to następny czarodziej ma do dyspozycji tylko czary numer 2 i 3?
EDIT: Jeszcze jedno:
1. Banner of Sorcery rzuca na ilość PD na początku fazy magii (po rzucie na Winds of Magic) czy może to gracz zrobić w którymkolwiek momencie fazy magii?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Mag dostanie czar 2 i 3 i chyba wowczas możesz coś zmienić na czar nr 1Mac pisze: to następny czarodziej ma do dyspozycji tylko czary numer 2 i 3?
EDIT: Jeszcze jedno:
1. Banner of Sorcery rzuca na ilość PD na początku fazy magii (po rzucie na Winds of Magic) czy może to gracz zrobić w którymkolwiek momencie fazy magii?
Co do banera to w każdej swoje fazie czarowania, czyli zaczyna się faza magi i z automatu baner działa ale możesz go użyć też i po rzuceniu kostek Wiatru przecie to i tak nic nie zmieni bo możesz posiadać max 12 kostek nawet bedziesz miał 2x6 na kostkach +3 z banera i chanelingiem wyrzucisz 4x6 to te wszystkie kostki nadliczbowe przepadają.
Dopiero czar który dorabia kostki może dorobić kostki nadliczbowo powyżej 12
np posiadasz 3 magów DE w fazie Wiatru wylosowałeś 12 kostek przydzielasz po jednej kostce dla kazdego maga i każdemu fuksem wchodzi czar a następnie każdy dorabia 4 kości w rezultacie z tych 3 magów masz 12 kosci dorobionych +9 z poola
razem 21 fajne no nie ?
Pierwszy mag rzuca vortex z 4 kości i wypada IFka słoneczko kosi ze 20 modeli za każdego ubitego rzucasz kością na 5+ dostajesz dodatkową kość z 20 rollnięc jest szansa ze 30-40% z tego będzię tym 5+ co daje około 8 kości
Oczywiście prawdopodobieństwo że DE dorobią aż tyle kości jest nikła choć ten przykład ze słoneczkiem jest całkiem możliwy ba nawet nie 20 modeli może ubić ale i 30-40 jak przeleci się po horodwych unitach z inicjatywą 2-3, wowczas może pozyskać nawet i 15-20 kości dodatkowo
Daemons, X-Wing & Black Tea
Tyle że w żadnym momencie fazy magii (a nie tylko na początku) nie można mieć ponad 12 kości powera (ani dospela) na raz.Remx pisze:Co do banera to w każdej swoje fazie czarowania, czyli zaczyna się faza magi i z automatu baner działa ale możesz go użyć też i po rzuceniu kostek Wiatru przecie to i tak nic nie zmieni bo możesz posiadać max 12 kostek nawet bedziesz miał 2x6 na kostkach +3 z banera i chanelingiem wyrzucisz 4x6 to te wszystkie kostki nadliczbowe przepadają.
Dopiero czar który dorabia kostki może dorobić kostki nadliczbowo powyżej 12
np posiadasz 3 magów DE w fazie Wiatru wylosowałeś 12 kostek przydzielasz po jednej kostce dla kazdego maga i każdemu fuksem wchodzi czar a następnie każdy dorabia 4 kości w rezultacie z tych 3 magów masz 12 kosci dorobionych +9 z poola
razem 21 fajne no nie ?
Pierwszy mag rzuca vortex z 4 kości i wypada IFka słoneczko kosi ze 20 modeli za każdego ubitego rzucasz kością na 5+ dostajesz dodatkową kość z 20 rollnięc jest szansa ze 30-40% z tego będzię tym 5+ co daje około 8 kości
Oczywiście prawdopodobieństwo że DE dorobią aż tyle kości jest nikła choć ten przykład ze słoneczkiem jest całkiem możliwy ba nawet nie 20 modeli może ubić ale i 30-40 jak przeleci się po horodwych unitach z inicjatywą 2-3, wowczas może pozyskać nawet i 15-20 kości dodatkowo
Także jak słoneczko skosi 120 modeli i wyczaruje 20 kości z tego to i tak dobija tylko do 12 power dice'ów.
Errata-FAQ do booka 1.0 ze strony GW
Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie nawet google tłumaczy że można posiadać więcej niz 12 kostek po przez magię.Q: Can I use more than 12 power or dispel dice in a phase even
though the pool is limited to 12? (p30)
A: Yes. While the pool can never contain more than 12 power
or dispel dice at any one time, some abilities can generate
more dice part way through a Magic phase.
Daemons, X-Wing & Black Tea
Właśnie dlatego prof. google nie jest żadnym autorytetem.Remx pisze:Errata-FAQ do booka 1.0 ze strony GWNie wiem jak dla ciebie ale dla mnie nawet google tłumaczy że można posiadać więcej niz 12 kostek po przez magię.Q: Can I use more than 12 power or dispel dice in a phase even
though the pool is limited to 12? (p30)
A: Yes. While the pool can never contain more than 12 power
or dispel dice at any one time, some abilities can generate
more dice part way through a Magic phase.
P: Czy mogę zużyć więcej niż 12 kości power'a / dispel'a w przeciągu fazy pomimo limitu puli tychże w wysokości 12?
O: Tak. Wprawdzie pula nie może nigdy zawierać więcej niż 12 kości power'a / dispel'a, są jednak zdolności które pozwalają wygenerować dodatkowe kości w trakcie fazy Magii
nom mój błąd, sorka dla tego czasami zadaje tak oczywiste pytania z racji że google coś pokręci a w tym przypadku myślałem ze jest ok
no nic ale i tak nie jest źle bo przecież można rzucić słoneczko z ostatnich kości na stole i jak coś otrzymać nowe kości
Czy zasada Make Way działa również na czempionów ? czy tylko na Herosa i Lorda ? (characters)
thx.
no nic ale i tak nie jest źle bo przecież można rzucić słoneczko z ostatnich kości na stole i jak coś otrzymać nowe kości
Czy zasada Make Way działa również na czempionów ? czy tylko na Herosa i Lorda ? (characters)
thx.
Daemons, X-Wing & Black Tea
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus