8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
wiem. również to znalazłem ale z sędziami sie kłóć XD
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
+ABkrystian1wielki pisze:Może z RB?
O eterykach: They are also never slowed by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movement...
Black Knights
chyba że dołączy do nich coś co nie siedzi na Skeletalu.For movement purposes only, a model mounted on Skeletal Steed is treated as Ethereal.
Sędzie się nie zna

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mam 2 pytania po Arenie:
1. Jak dokładnie działa iluzja z magii slaneesha? Chodzi o to czy oddział musi iść jak najszybciej w kierunku wyznaczonego punktu i tam się zatrzymać czy idzie maksymalny ruch w tym kierunku i może pójść dalej? I czy może deklarować szarże na inne cele żeby zmienić kierunek swojego ruchu?
2. Mamy klocek piechoty. 1" przed nim stoją skinki. 4" za skinkami stoją salamandry. Klocek szarżuje w skinki które dają flee i uciekają 4" (lądują 1" za salkami). Klocek redirectuje w salki. One również dają flee i lądują za skinkami. Co się dzieje w tym momencie? Czy po zmianie celu szarży można zagonić pierwszy cel tej szarży? Czy klocek zatrzymuje się cal przed skinkami?
1. Jak dokładnie działa iluzja z magii slaneesha? Chodzi o to czy oddział musi iść jak najszybciej w kierunku wyznaczonego punktu i tam się zatrzymać czy idzie maksymalny ruch w tym kierunku i może pójść dalej? I czy może deklarować szarże na inne cele żeby zmienić kierunek swojego ruchu?
2. Mamy klocek piechoty. 1" przed nim stoją skinki. 4" za skinkami stoją salamandry. Klocek szarżuje w skinki które dają flee i uciekają 4" (lądują 1" za salkami). Klocek redirectuje w salki. One również dają flee i lądują za skinkami. Co się dzieje w tym momencie? Czy po zmianie celu szarży można zagonić pierwszy cel tej szarży? Czy klocek zatrzymuje się cal przed skinkami?
1. Na pewno szarża nie przerywa działania czaru, na pewno może szarżować tylko na jednostki na swojej drodze, ale tu powstaje pytanie.... co na przykład jeśli jednostka przeciwnika jest na 16 calu od nas.... deklarujemy szarżę czy? od czego to zależy? Uważam że decyduje gracz którego jest tura, czyli zawsze ten dotknięty działaniem czaru, czy chce sie normalnie poruszać do punktu czy szarżować.
2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
Ad1Durin pisze:1. Na pewno szarża nie przerywa działania czaru, na pewno może szarżować tylko na jednostki na swojej drodze, ale tu powstaje pytanie.... co na przykład jeśli jednostka przeciwnika jest na 16 calu od nas.... deklarujemy szarżę czy? od czego to zależy? Uważam że decyduje gracz którego jest tura, czyli zawsze ten dotknięty działaniem czaru, czy chce sie normalnie poruszać do punktu czy szarżować.
2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
A mi na Arenie zasędziowano że iluzja wymaga poruszania się w remaining moves więc wcześniej można zadeklarować szarżę w co innego. Też mi się wydaje że jest tak jak mówisz, tyle że ja bym inaczej tą kwestię rozwiązał. W opisie czaru jest że jeśli jednostka wejdzie w kontakt z wrogiem to jest to szarża. Więc powinno być tak że piechota idzie na maxa 8", a jeśli dojdzie do wroga to po prostu dostawia się do niego.
Ad2
Cała zabawa polega na tym że nie można drugiego redirecta zrobić w jednej turze. Na Arenie sędziowano że jednostka się zatrzymuje 1" od skinek. W ten sposób można dwoma oddziałami blokować wrogi oddział przez 6 tur bez strat.
Jest tylko jeden redirect na turę (strona 18 RB).Durin pisze:2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
Trzeba się zatrzymać cal od skinków, gdyż po redirecie w salki skinki nie są już celem szarży.

zapomniałem o tej zasadzie, więc jest tak jak asasello mówi
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
RAW można w szarżach zadeklarować na coś po za ścieżką, natomiast intencja była zupełnie inna. Natomiast co do celów na ścieżce jest napisane że zaszarżuje i będzie walczyć, to jak tylko będzie miało możliwość to zaszarżuje, czyli jeżeli na ruch + 12 cali jest wróg to jest szarża.X.Maciek pisze:Mam 2 pytania po Arenie:
1. Jak dokładnie działa iluzja z magii slaneesha? Chodzi o to czy oddział musi iść jak najszybciej w kierunku wyznaczonego punktu i tam się zatrzymać czy idzie maksymalny ruch w tym kierunku i może pójść dalej? I czy może deklarować szarże na inne cele żeby zmienić kierunek swojego ruchu?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
IMHO tak. Wtedy rusza się cal, czar się kończy a ona stoi bo wykonała już swój ruch. Czar byłby giety gdyby nie to że nie działa na ItP
.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

co, jak da się za oddziałem? Musi kręcić wheela, czy ma robić reforma?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
1. Mogę dołączyć postać do sojuszniczej jednostki (w trusted allianced) podczas wystawiania?
2. Co się dzieje z dołączoną postacią gdy w sojuszu (ze skavenami lub/i DE) gdy się on popsuje:
a) zostaje wypchnięta z oddziału i nie może się już do sojuszniczych oddziałów dołączać,
b) czy tylko nie może się już więcej przyłączać do sojuszniczych oddziałów, ale zostaje w oddziale sojusznika dopóki go nie opuści?
2. Co się dzieje z dołączoną postacią gdy w sojuszu (ze skavenami lub/i DE) gdy się on popsuje:
a) zostaje wypchnięta z oddziału i nie może się już do sojuszniczych oddziałów dołączać,
b) czy tylko nie może się już więcej przyłączać do sojuszniczych oddziałów, ale zostaje w oddziale sojusznika dopóki go nie opuści?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.