8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: crovaxus »

wiem. również to znalazłem ale z sędziami sie kłóć XD
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

krystian1wielki pisze:Może z RB?
O eterykach: They are also never slowed by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movement...
+AB
Black Knights
For movement purposes only, a model mounted on Skeletal Steed is treated as Ethereal.
chyba że dołączy do nich coś co nie siedzi na Skeletalu.
Sędzie się nie zna :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ja mam takie pytanie, czy MR działa również jako ochrona na obrażenia spowodowane przez miscast? Np kazdy dostaje hit z S10 od miscasta to przy MR2 zdaja zwyczajnie ward na 5+?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

nie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lethorin
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lethorin »

jak kaszkiet Tomb Kingsów rzuca to swoje czarostwo i ma przy okazji miscasta/i.force to czy w wyniku miscasta coś się dzieje mu? czy go to wali i nie ma żadnych konsekwencji?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

wali go to
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Mam 2 pytania po Arenie:
1. Jak dokładnie działa iluzja z magii slaneesha? Chodzi o to czy oddział musi iść jak najszybciej w kierunku wyznaczonego punktu i tam się zatrzymać czy idzie maksymalny ruch w tym kierunku i może pójść dalej? I czy może deklarować szarże na inne cele żeby zmienić kierunek swojego ruchu?

2. Mamy klocek piechoty. 1" przed nim stoją skinki. 4" za skinkami stoją salamandry. Klocek szarżuje w skinki które dają flee i uciekają 4" (lądują 1" za salkami). Klocek redirectuje w salki. One również dają flee i lądują za skinkami. Co się dzieje w tym momencie? Czy po zmianie celu szarży można zagonić pierwszy cel tej szarży? Czy klocek zatrzymuje się cal przed skinkami?
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

1. Na pewno szarża nie przerywa działania czaru, na pewno może szarżować tylko na jednostki na swojej drodze, ale tu powstaje pytanie.... co na przykład jeśli jednostka przeciwnika jest na 16 calu od nas.... deklarujemy szarżę czy? od czego to zależy? Uważam że decyduje gracz którego jest tura, czyli zawsze ten dotknięty działaniem czaru, czy chce sie normalnie poruszać do punktu czy szarżować.

2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Durin pisze:1. Na pewno szarża nie przerywa działania czaru, na pewno może szarżować tylko na jednostki na swojej drodze, ale tu powstaje pytanie.... co na przykład jeśli jednostka przeciwnika jest na 16 calu od nas.... deklarujemy szarżę czy? od czego to zależy? Uważam że decyduje gracz którego jest tura, czyli zawsze ten dotknięty działaniem czaru, czy chce sie normalnie poruszać do punktu czy szarżować.

2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
Ad1
A mi na Arenie zasędziowano że iluzja wymaga poruszania się w remaining moves więc wcześniej można zadeklarować szarżę w co innego. Też mi się wydaje że jest tak jak mówisz, tyle że ja bym inaczej tą kwestię rozwiązał. W opisie czaru jest że jeśli jednostka wejdzie w kontakt z wrogiem to jest to szarża. Więc powinno być tak że piechota idzie na maxa 8", a jeśli dojdzie do wroga to po prostu dostawia się do niego.

Ad2
Cała zabawa polega na tym że nie można drugiego redirecta zrobić w jednej turze. Na Arenie sędziowano że jednostka się zatrzymuje 1" od skinek. W ten sposób można dwoma oddziałami blokować wrogi oddział przez 6 tur bez strat.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Durin pisze:2. Drugi redirect z powrotem w skinki, które dają auto flee.... chyba że jest coś w booku co zabrania szarzować 2 x ten sam unit, ale niczego takiego sobie nie przypominam:)
Po prostu zagonić się nie da, to inna szarża już jest.
Jest tylko jeden redirect na turę (strona 18 RB).
Trzeba się zatrzymać cal od skinków, gdyż po redirecie w salki skinki nie są już celem szarży.
Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

zapomniałem o tej zasadzie, więc jest tak jak asasello mówi
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

X.Maciek pisze:Mam 2 pytania po Arenie:
1. Jak dokładnie działa iluzja z magii slaneesha? Chodzi o to czy oddział musi iść jak najszybciej w kierunku wyznaczonego punktu i tam się zatrzymać czy idzie maksymalny ruch w tym kierunku i może pójść dalej? I czy może deklarować szarże na inne cele żeby zmienić kierunek swojego ruchu?
RAW można w szarżach zadeklarować na coś po za ścieżką, natomiast intencja była zupełnie inna. Natomiast co do celów na ścieżce jest napisane że zaszarżuje i będzie walczyć, to jak tylko będzie miało możliwość to zaszarżuje, czyli jeżeli na ruch + 12 cali jest wróg to jest szarża.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

No dobrze ale czy wtedy trzeba rzucać na taką szarżę czy idzie na 16" po prostu? I czy mogę postawić iluzję 1" od jednostki na którą ją rzucam żeby ruszyła się tylko ten 1"?
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

IMHO tak. Wtedy rusza się cal, czar się kończy a ona stoi bo wykonała już swój ruch. Czar byłby giety gdyby nie to że nie działa na ItP :wink: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Jak rzucisz na 1 cal od, to w remaining moves oddział dojdzie do celu i zostanie mu ruch by iść dalej a wtedy ma już dowolność ruchu, słaby kmin.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

co, jak da się za oddziałem? Musi kręcić wheela, czy ma robić reforma?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Za oddziałem dać nie możesz bo musi być na widoku ten punkt.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

1. Mogę dołączyć postać do sojuszniczej jednostki (w trusted allianced) podczas wystawiania?
2. Co się dzieje z dołączoną postacią gdy w sojuszu (ze skavenami lub/i DE) gdy się on popsuje:
a) zostaje wypchnięta z oddziału i nie może się już do sojuszniczych oddziałów dołączać,
b) czy tylko nie może się już więcej przyłączać do sojuszniczych oddziałów, ale zostaje w oddziale sojusznika dopóki go nie opuści?
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

b

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Czy bohater cofnięty do drugiego szeregu, bo nie przyjął chellenga może dawać oddziałowi bonusy, np drakenhof banner?

Zablokowany