Nasze dzieła i starania czyli rozpiski brodaczy
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Nasze dzieła i starania
Klafuti:
Slayerów faktycznie poprawię.
Co warriorów, to na takie małe pkt są często bardzo przydatni(przynajmniej mi się sprawdzają).
Wystawiłem bolce, żeby mogły ciąć kawalerię(Balisty dać na flanki, żeby strzelały na krzysz). Ale w sumie katapulta przy odrobinie szczęścia tez może dużo zdziałać, wię jeszcze się zastanowię.
Tak, to ma być uniwersalna rozpa.
Morsereg:
Rune of speed dałem tylko i wyłącznie po to, żeby miał magiczne ataki na duchy itp.
Te runy na bolcach to faktycznie trovhę z dupy dałem. R. przeładowania miała być na wypadek strat w wyniku strzelania. Jeszcze jutro cos pokombinuję.
A jak myślicie: wziąć żyrka zamiast organek?
Slayerów faktycznie poprawię.
Co warriorów, to na takie małe pkt są często bardzo przydatni(przynajmniej mi się sprawdzają).
Wystawiłem bolce, żeby mogły ciąć kawalerię(Balisty dać na flanki, żeby strzelały na krzysz). Ale w sumie katapulta przy odrobinie szczęścia tez może dużo zdziałać, wię jeszcze się zastanowię.
Tak, to ma być uniwersalna rozpa.
Morsereg:
Rune of speed dałem tylko i wyłącznie po to, żeby miał magiczne ataki na duchy itp.
Te runy na bolcach to faktycznie trovhę z dupy dałem. R. przeładowania miała być na wypadek strat w wyniku strzelania. Jeszcze jutro cos pokombinuję.
A jak myślicie: wziąć żyrka zamiast organek?
Weź flame cannona 
Swoją droga, ciekawy patent.. Grałem wczoraj bitewkę z myszami, w sumie przypominała egzekucję..
Regimentem bitwy okazali sie dlugobrodzi - 28 chłopa z upgradem do rangerów i rzucanymi toporkami.
Ustawieni w trzech szeregach 12,12 i 5 (dorzuciłem tam runemisia) zrobili myszom autentyczne kuku, breaki rzedu -6 były na porzadku dziennym.
W dodatku rzucane toporki w takiej ilosci sie swietnie sprawdzają - żadna furmanka, doomwheel czy abominacja nie może tego zignorować.
Regiment kosztuje ponad 450 pkt ale i tak warto
Pozdrawiam

Swoją droga, ciekawy patent.. Grałem wczoraj bitewkę z myszami, w sumie przypominała egzekucję..
Regimentem bitwy okazali sie dlugobrodzi - 28 chłopa z upgradem do rangerów i rzucanymi toporkami.
Ustawieni w trzech szeregach 12,12 i 5 (dorzuciłem tam runemisia) zrobili myszom autentyczne kuku, breaki rzedu -6 były na porzadku dziennym.
W dodatku rzucane toporki w takiej ilosci sie swietnie sprawdzają - żadna furmanka, doomwheel czy abominacja nie może tego zignorować.
Regiment kosztuje ponad 450 pkt ale i tak warto

Pozdrawiam
Wczoraj na turnieju grałem oto taką nietypową rozpą:
1 Runesmith @ 131 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
1 Kislev Boyar (ks) @ 138 Pts
Barding; Heavy Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
10 Thunderers @ 150 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield
16 Troll Slayers @ 228 Pts
2 Giant Slayer @ [52] Pts
20 Hammerers @ 308 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts
Normal Bow
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts
Normal Bow
1 Grudge Thrower @ 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Accuracy
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 80
Total Army Cost: 1650
Bitwy:
Najpierw dostałem pod topór HE. Mój pomysł rozpy, którym mój qmpel się wzorował. Partyzantka typu: dużo łuków, Dragon mage, 2lvl maga, jakieś scouty, fasty, bolczyk, orzeł, rydwany etc. W sumie rozpa na mnie nie taka zła, ale to co chciałem potestować czyli Kislev miał przy takim lekkim strzelaniu nie fajnie. Dzięki scenariuszowi jeden z bohaterów musiał mieć m.in Frenzy, co wykorzystałem i mag przeciwnika latał za moimi fastami, że aż miło. Niestety Dragon mage zginął w ostatniej turze z łuków fasta na ostatniej ranie (poprzednia wbita z miscasta). Trochę pecha po mojej stronie gała na ranienie bolca z klopy, później w następnej turze zadane tylko 2W przez co bojar nie mógł sobie pobiegać. Śmieci pięknie schodziły od 30 strzał, organki nie wystrzeliły w tej grze ani razu gdyż missfire mnie prześladuje. Straty to 1 nie zebrany fast i thundzi, którzy przez 2 tury strzelania nie zabili ani jednego Ellyriona, a później nie potrafiący odwinąć się w walce zginęli pod kopytami szlachetnych rumaków ze stepów Ellyrionu.
16-4 w przód
Później Orki, nie za dużo tu do opowiadania gdyż orki dla jeszcze tak złożonych Dwarfów to raczej słaba armia, przeciwnik nie docenił mojej klopy, który na spółkę z łukami wybiła 25 orków w 2 tury. Niestety nie udało mi się wszystkiego zabić bo przeciwnik grał zbyt asekuracyjnie, a gdy stracił już oddział orków i shamana przez akcje kamikadze mojego fasta, nie miał wyboru i musiał podejść co skończyło się anihilacją jego armii, klocki świetnie poradziły sobie z tym co trzeba. Straty to fast i połowa bojara, który niestety dostał ranę od łuków wilków. Nie udało mi się zabić generała i oddziału Savagy plus 3 maszyn. 16-4 w przód
Na koniec VC na 2 stole. Świetna bitwa, dużo rozkminki taktycznej z wykorzystaniem fastów. Nie lubię grać z VC, ale postanowiłem, że nie będę grał asekuracyjnie czy na remis. Po 2 turach miałem już komfort grania bez śmiecia przeciwnika, moje strzelanie świetnie zniszczyło wilki, do połowy baty (które niestety zdążyły na 1 turę zablokować klopę) i jakieś tam ghule, klopa pięknie zabiła 9GG. Ogólnie pierwsze tury to takie "smyranie się po fiutkach" na moją korzyść. Potem jeden lekki błąd przeciwnika gdzie Bojar miał świetną okazje zacząć polować na generała wampirów, niestety musiał przyjąć szarże 3 wilków, ryzyko było i niestety nie zdał feara, po czym się nie zebrał i lewą stronę stołu miałem w lekkiej pupie. Slayerzy próbowali szachować Coacha. Klopa i reszta strzelania zostawiły kulturalnie 1GG, którego zabił mój Runesmith. Hammererzy w końcu musieli przyjąć szarżę 7BK i Wight Kinga, niestety KB dość szybko wykończyły moich herosów i stubborn oblany w ostatniej turze pozbawił mnie szans na remis. Muszę poćwiczyć zdawanie liderek i stubbornów.
7-13 w tył.
Rozpa sprawdziła mi się świetnie, fastami można na prawdę dużo ugrać. W 1wszej i 2giej bitwie miałem wszystkie 4 ćwiary poblokowane lub zajęte, w trzeciej miałem 1 zajętą reszta poblokowaną. Bojar to też ogólnie fajny kozak, ale tylko w bitwie z orkami pokazał co potrafi taki typ trzymając klocki połowę bitwy, z VC też mógł pokazać niestety nie umiem rzucać w ważnych momentach. Lekkie strzelanie w postaci 30 strzał to fajna opcja, a klopa to model turnieju zdecydowanie. Komfort odgięcia czegoś, zajęcia ćwiary czy szachowania fastów wroga plus typ, który może na prawdę wiele dawało przyjemne rozgrywki. Polecam, warto spróbować czymś takim zagrać.
1 Runesmith @ 131 Pts
General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Armour [5]
Rune of Stone
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
1 Kislev Boyar (ks) @ 138 Pts
Barding; Heavy Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
10 Thunderers @ 150 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield
16 Troll Slayers @ 228 Pts
2 Giant Slayer @ [52] Pts
20 Hammerers @ 308 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts
Normal Bow
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts
Normal Bow
1 Grudge Thrower @ 120 Pts
Engineer
Engineering Runes [25]
Rune of Accuracy
1 Organ Gun @ 120 Pts
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 80
Total Army Cost: 1650
Bitwy:
Najpierw dostałem pod topór HE. Mój pomysł rozpy, którym mój qmpel się wzorował. Partyzantka typu: dużo łuków, Dragon mage, 2lvl maga, jakieś scouty, fasty, bolczyk, orzeł, rydwany etc. W sumie rozpa na mnie nie taka zła, ale to co chciałem potestować czyli Kislev miał przy takim lekkim strzelaniu nie fajnie. Dzięki scenariuszowi jeden z bohaterów musiał mieć m.in Frenzy, co wykorzystałem i mag przeciwnika latał za moimi fastami, że aż miło. Niestety Dragon mage zginął w ostatniej turze z łuków fasta na ostatniej ranie (poprzednia wbita z miscasta). Trochę pecha po mojej stronie gała na ranienie bolca z klopy, później w następnej turze zadane tylko 2W przez co bojar nie mógł sobie pobiegać. Śmieci pięknie schodziły od 30 strzał, organki nie wystrzeliły w tej grze ani razu gdyż missfire mnie prześladuje. Straty to 1 nie zebrany fast i thundzi, którzy przez 2 tury strzelania nie zabili ani jednego Ellyriona, a później nie potrafiący odwinąć się w walce zginęli pod kopytami szlachetnych rumaków ze stepów Ellyrionu.

Później Orki, nie za dużo tu do opowiadania gdyż orki dla jeszcze tak złożonych Dwarfów to raczej słaba armia, przeciwnik nie docenił mojej klopy, który na spółkę z łukami wybiła 25 orków w 2 tury. Niestety nie udało mi się wszystkiego zabić bo przeciwnik grał zbyt asekuracyjnie, a gdy stracił już oddział orków i shamana przez akcje kamikadze mojego fasta, nie miał wyboru i musiał podejść co skończyło się anihilacją jego armii, klocki świetnie poradziły sobie z tym co trzeba. Straty to fast i połowa bojara, który niestety dostał ranę od łuków wilków. Nie udało mi się zabić generała i oddziału Savagy plus 3 maszyn. 16-4 w przód
Na koniec VC na 2 stole. Świetna bitwa, dużo rozkminki taktycznej z wykorzystaniem fastów. Nie lubię grać z VC, ale postanowiłem, że nie będę grał asekuracyjnie czy na remis. Po 2 turach miałem już komfort grania bez śmiecia przeciwnika, moje strzelanie świetnie zniszczyło wilki, do połowy baty (które niestety zdążyły na 1 turę zablokować klopę) i jakieś tam ghule, klopa pięknie zabiła 9GG. Ogólnie pierwsze tury to takie "smyranie się po fiutkach" na moją korzyść. Potem jeden lekki błąd przeciwnika gdzie Bojar miał świetną okazje zacząć polować na generała wampirów, niestety musiał przyjąć szarże 3 wilków, ryzyko było i niestety nie zdał feara, po czym się nie zebrał i lewą stronę stołu miałem w lekkiej pupie. Slayerzy próbowali szachować Coacha. Klopa i reszta strzelania zostawiły kulturalnie 1GG, którego zabił mój Runesmith. Hammererzy w końcu musieli przyjąć szarżę 7BK i Wight Kinga, niestety KB dość szybko wykończyły moich herosów i stubborn oblany w ostatniej turze pozbawił mnie szans na remis. Muszę poćwiczyć zdawanie liderek i stubbornów.

Rozpa sprawdziła mi się świetnie, fastami można na prawdę dużo ugrać. W 1wszej i 2giej bitwie miałem wszystkie 4 ćwiary poblokowane lub zajęte, w trzeciej miałem 1 zajętą reszta poblokowaną. Bojar to też ogólnie fajny kozak, ale tylko w bitwie z orkami pokazał co potrafi taki typ trzymając klocki połowę bitwy, z VC też mógł pokazać niestety nie umiem rzucać w ważnych momentach. Lekkie strzelanie w postaci 30 strzał to fajna opcja, a klopa to model turnieju zdecydowanie. Komfort odgięcia czegoś, zajęcia ćwiary czy szachowania fastów wroga plus typ, który może na prawdę wiele dawało przyjemne rozgrywki. Polecam, warto spróbować czymś takim zagrać.

Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/
Oto co zmontowalem na 900 punktow:
Thane - great weapon, MRoGromrill, RoResistance, MRoChallenge
10 Thunderers
10 Quarrellers - shields
10 Longbeard Rangers - Throwing Axes, shields, FCG
14 Hammerers - shields, standard, musician
Cannon - RoForging
Zastanawiam sie czy nie pozbyc sie jednych thundow/kusznikow na rzecz dopakowania hamkow/rangersow? Czy ewentualne organki ale czy to dobry pomysl na takie male punkty?
Kusi mnie tez opcja wywalenia rangersow a zamiast nich np. 7 zabojcow trolli+ 3 gigantow
Thane - great weapon, MRoGromrill, RoResistance, MRoChallenge
10 Thunderers
10 Quarrellers - shields
10 Longbeard Rangers - Throwing Axes, shields, FCG
14 Hammerers - shields, standard, musician
Cannon - RoForging
Zastanawiam sie czy nie pozbyc sie jednych thundow/kusznikow na rzecz dopakowania hamkow/rangersow? Czy ewentualne organki ale czy to dobry pomysl na takie male punkty?
Kusi mnie tez opcja wywalenia rangersow a zamiast nich np. 7 zabojcow trolli+ 3 gigantow

na 900 to ja bym bardziej coś takiego polecał:
Master Engineer
Brace of Pistols; Great Weapon; Master Rune of Gromril; Rune of Resistance
13 Thunderers
Shield; Musician
10 Quarrellers
Shield; Musician
Grudge Thrower
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Accuracy; Rune of Burning; Rune of Penetrating
Cannon
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Forging; Valiant Rune
Organ Gun
Master Engineer
Brace of Pistols; Great Weapon; Master Rune of Gromril; Rune of Resistance
13 Thunderers
Shield; Musician
10 Quarrellers
Shield; Musician
Grudge Thrower
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Accuracy; Rune of Burning; Rune of Penetrating
Cannon
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Forging; Valiant Rune
Organ Gun
hehe ciekawa rozpa.DawiZharr pisze:na 900 to ja bym bardziej coś takiego polecał:
Master Engineer
Brace of Pistols; Great Weapon; Master Rune of Gromril; Rune of Resistance
13 Thunderers
Shield; Musician
10 Quarrellers
Shield; Musician
Grudge Thrower
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Accuracy; Rune of Burning; Rune of Penetrating
Cannon
Engineer; Brace of Pistols; Rune of Forging; Valiant Rune
Organ Gun
musze z jakims znajomym zagrac na 900 na niej

niby masz 2 moze 3 tury na wystrzelanie przeciwnikow ale na takie punkty to chyba powinno wystarczyc.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Pomysł na ofens z kislevem:
rozpa na 2500 pc
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts, Normal Bow
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts, Normal Bow
1 Kislev Boyar (ks) @ 138 Pts
Barding; Heavy Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Runelord @ 388 Pts
Anvil of Doom; General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [20]
Rune of Preservation
Rune of Stone
1 Thane @ 275 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [185]
Master Rune of Valaya
Rune of Guarding
Strollaz's Rune
20 Hammerers @ 320 Pts FCG
Great Weapon; Heavy Armour; Shield;
Runic Banner [30]
Rune of Courage
6 Miners @ 66 Pts
6 Miners @ 66 Pts
16 Rangers @ 326 Pts - CG bez muzyka
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield
Runic Banner [50]
Rune of Battle
Rune of Stoicism
20 Warriors @ 205 Pts FCG, tarcze
20 Longbeards @ 315 Pts FCG, tarcze
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
10 Warriors @ 90 Pts tarcze
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Total Army Cost: 2499
BSB siedzi w hamkach, daje popychanie ze strollaza, minerzy i rangersi blokują maszyny, kowadło popycha i spowalnia lataczy, fasty z bojarem też na maszyny i do zabawy z oddziałami z franzy. Piechota dochodzi i robi z popychaczki z kowadła szarże
Pewnio ktoś już testował coś podobnego - jakieś sugestie, opinie?
rozpa na 2500 pc
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts, Normal Bow
5 Ungol Horse Archers (ks) @ 85 Pts, Normal Bow
1 Kislev Boyar (ks) @ 138 Pts
Barding; Heavy Armour
Sword of Might [20]
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
1 Runelord @ 388 Pts
Anvil of Doom; General; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [20]
Rune of Preservation
Rune of Stone
1 Thane @ 275 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [185]
Master Rune of Valaya
Rune of Guarding
Strollaz's Rune
20 Hammerers @ 320 Pts FCG
Great Weapon; Heavy Armour; Shield;
Runic Banner [30]
Rune of Courage
6 Miners @ 66 Pts
6 Miners @ 66 Pts
16 Rangers @ 326 Pts - CG bez muzyka
Great Weapon; Rangers; Throwing Axes; Heavy Armour; Shield
Runic Banner [50]
Rune of Battle
Rune of Stoicism
20 Warriors @ 205 Pts FCG, tarcze
20 Longbeards @ 315 Pts FCG, tarcze
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
10 Warriors @ 90 Pts tarcze
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 7
Casting Pool: 2
Total Army Cost: 2499
BSB siedzi w hamkach, daje popychanie ze strollaza, minerzy i rangersi blokują maszyny, kowadło popycha i spowalnia lataczy, fasty z bojarem też na maszyny i do zabawy z oddziałami z franzy. Piechota dochodzi i robi z popychaczki z kowadła szarże
Pewnio ktoś już testował coś podobnego - jakieś sugestie, opinie?
jedyne co bym zmienił w tej rozpie to 20 warriorów. Za te pkt z 16 rangersów zrobiłbym 20 i drugi rare, lub ironów wystawił. Ale oczywiście to tylko moja, nic nie znacząca sugestia
Mam pytanie co do kislevu: czy moc kowadła działa na kislevskie jednostki ? Bo niby w podręczniku do nich nie ma nic napisane na ten temat(albo ja tego nie znalazłem). Fajnie by było popchnąć np archerów, żeby w I turze szarżowali

Mam pytanie co do kislevu: czy moc kowadła działa na kislevskie jednostki ? Bo niby w podręczniku do nich nie ma nic napisane na ten temat(albo ja tego nie znalazłem). Fajnie by było popchnąć np archerów, żeby w I turze szarżowali

- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Daemon Slayer @ 210 Pts
Runic Weapon [100]
Master Rune of Smiting
Rune of Might
Rune of Speed
Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)
Thane @ 215 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [105]
Master Rune of Grugni
Rune of Battle
Rune of Guarding
Master Engineer @ 134 Pts
General; Brace of Pistols; Gromril Armour, Great Weapon
Runic Talisman [25]
Master Rune of Dismay
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
10 Warriors @ 90 Pts
Heavy Armour; Shield
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
18 Longbeards @ 303 Pts
Heavy Armour; FCG
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
18 * Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [30]
Rune of Courage
16 Troll Slayers @ 254 Pts
3 Giant Slayer @ [78] Pts
1 Cannon @ 150 Pts
Engineering Runes [60]
Rune of Burning
Rune of Forging
Valiant Rune
1 Grudge Thrower @ 150 Pts
Engineering Runes [70]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Valiant Rune
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 94
Total 2346
Rozpa na 2350pkt. Ciągle kręgosłup jest ten sam, chciałem zmodyfikować tylko poszczególne elementy. Dwa nurtujące mnie pytania.
Czy nie wydaje się wam, że 2 x valiant rune jest bez sensu?
Nie za mało strzelania?
I to pytanie może zabrzmić głupio; zawsze mam problemu co do stylu rozgrywki (mowię ogólnie). Zabarykadować się, zupełnie się nie ruszac (ew. ustawić się odpowiednio do wroga) i czekaćaż przeciwnik podejdzie?
Czy może samemu podchodzić do przeciwnika i się jakby... hm, "rozbiegać".
Czy może złoty środek?
Runic Weapon [100]
Master Rune of Smiting
Rune of Might
Rune of Speed
Runesmith @ 151 Pts
Great Weapon; Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75]
Rune of Spellbreaking (x3)
Thane @ 215 Pts
Oath Stone; Gromril Armour; Battle Standard
Runic Banner [105]
Master Rune of Grugni
Rune of Battle
Rune of Guarding
Master Engineer @ 134 Pts
General; Brace of Pistols; Gromril Armour, Great Weapon
Runic Talisman [25]
Master Rune of Dismay
Runic Armour [25]
Master Rune of Gromril
10 Warriors @ 90 Pts
Heavy Armour; Shield
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
18 Longbeards @ 303 Pts
Heavy Armour; FCG
Runic Banner [50]
Rune of Courage
Rune of Determination
18 * Hammerers @ 307 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; FCG
Runic Banner [30]
Rune of Courage
16 Troll Slayers @ 254 Pts
3 Giant Slayer @ [78] Pts
1 Cannon @ 150 Pts
Engineering Runes [60]
Rune of Burning
Rune of Forging
Valiant Rune
1 Grudge Thrower @ 150 Pts
Engineering Runes [70]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Valiant Rune
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Gyrocopter @ 140 Pts
Dispel Pool: 5
Casting Pool: 2
Models in Army: 94
Total 2346
Rozpa na 2350pkt. Ciągle kręgosłup jest ten sam, chciałem zmodyfikować tylko poszczególne elementy. Dwa nurtujące mnie pytania.
Czy nie wydaje się wam, że 2 x valiant rune jest bez sensu?
Nie za mało strzelania?
I to pytanie może zabrzmić głupio; zawsze mam problemu co do stylu rozgrywki (mowię ogólnie). Zabarykadować się, zupełnie się nie ruszac (ew. ustawić się odpowiednio do wroga) i czekaćaż przeciwnik podejdzie?
Czy może samemu podchodzić do przeciwnika i się jakby... hm, "rozbiegać".
Czy może złoty środek?
Panowie Długobrodzi! Szukam pomocy, muszę wywalić stąd 50 pkt.
1 * Runelord @ 404 Pts
Anvil of Doom; General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
#Anvil of Doom [0]
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
1 Master Engineer @ 79 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [5]
Rune of Stone
10 Thunderers @ 150 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
10 Warriors @ 100 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
10 Warriors @ 90 Pts
Heavy Armour; Shield
19 * Hammerers @ 320 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
1 Gate Keeper @ [12] Pts
18 * Hammerers @ 322 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [45]
Rune of Courage
Rune of Sanctuary
1 Gate Keeper @ [12] Pts
1 Grudge Thrower @ 165 Pts
Engineer
Engineering Runes [70]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Valiant Rune
1 Cannon @ 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [40]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Wstępnie w rozpisce miałem jeszcze oddział kuszników i 10 minerów z drilem, lecz zamieniłem to na kolejny oddział hammerów. Powiedzcie jak to się sprawdza w życiu? Wiem, że minerzy są zajebiści na wszystko, lecz hamerzy też słabi nie są;/ Dlatego główny trzon armii to 2 x hamki.
Co mogę wywalić, żeby mieć te 50 pkt. Zaznaczam, że rozpiska ma być na turniej.
1 * Runelord @ 404 Pts
Anvil of Doom; General; Great Weapon; Gromril Armour; Shield
#Anvil of Doom [0]
Runic Talisman [50]
Rune of Spellbreaking (x2)
Runic Armour [30]
Rune of Resistance
Rune of Stone
1 Thane @ 165 Pts
Gromril Armour; Battle Standard
Runic Armour [50]
Master Rune of Gromril
Rune of Resistance
Runic Talisman [25]
Master Rune of Challenge
1 Master Engineer @ 79 Pts
Great Weapon; Gromril Armour
Runic Armour [5]
Rune of Stone
10 Thunderers @ 150 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Shield
10 Quarrellers @ 120 Pts
Crossbow; Light Armour; Shield
10 Warriors @ 100 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
10 Warriors @ 90 Pts
Heavy Armour; Shield
19 * Hammerers @ 320 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [30]
Rune of Courage
1 Gate Keeper @ [12] Pts
18 * Hammerers @ 322 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Runic Banner [45]
Rune of Courage
Rune of Sanctuary
1 Gate Keeper @ [12] Pts
1 Grudge Thrower @ 165 Pts
Engineer
Engineering Runes [70]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating
Valiant Rune
1 Cannon @ 145 Pts
Engineer
Engineering Runes [40]
Rune of Burning
Rune of Forging
1 Organ Gun @ 120 Pts
1 Organ Gun @ 120 Pts
Wstępnie w rozpisce miałem jeszcze oddział kuszników i 10 minerów z drilem, lecz zamieniłem to na kolejny oddział hammerów. Powiedzcie jak to się sprawdza w życiu? Wiem, że minerzy są zajebiści na wszystko, lecz hamerzy też słabi nie są;/ Dlatego główny trzon armii to 2 x hamki.
Co mogę wywalić, żeby mieć te 50 pkt. Zaznaczam, że rozpiska ma być na turniej.
chetnie kupie katapulte dwarficką
z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie 


po 1 to z runelorda bym wywalił RoResistance(bo mu się żadko przydaje) i wsadził na inżyniera bo mało przeżywalny jest, inżyniera z cannona też bym się pozbył(i liczył na nie przerzucanie niewypału na niewypał
), chyba bym się jeszcze scrolla pozbył jednego(jeśli już trzeba z punktów schodzić bo kowadło i tak może wybuchnąć w 1 turze i wtedy 1 scroll mniej sie zmarnuje
), jeszcze championa wywal z oddziału hamków któregoś i masz 52 punkty mniej 



Zrobiłem tak jak mówiłeś i na play teście, udało mi się wygrać z wood elfami:) 13-7
Dzięki za pomoc:)
Lecz, brak minerów boli;/ i nie do końca umiem grać na 2* 10 oddziałach wariorów:( dlatego zamiast hamków wstawiłem longów, i zamiast jednych wariorów wstawiam 7 minerów:) może się komuś to przyda, nie jest to maksymalne strzelanie, bo nie lubię jechać na 5-6 maszynach;/ za dużo może zawieść. A tak kloce to kloce;)
Dzięki za pomoc:)
Lecz, brak minerów boli;/ i nie do końca umiem grać na 2* 10 oddziałach wariorów:( dlatego zamiast hamków wstawiłem longów, i zamiast jednych wariorów wstawiam 7 minerów:) może się komuś to przyda, nie jest to maksymalne strzelanie, bo nie lubię jechać na 5-6 maszynach;/ za dużo może zawieść. A tak kloce to kloce;)
chetnie kupie katapulte dwarficką
z 6 albo i jeszcze starszej edycji w rozsądnej cenie 


Dzisiaj miałem okazje zagrać dwa razy przeciw dwóm rozpiskom WoCH dwóch różnych graczy (choć mogłem oczekiwać Skavenów i High Elfów). Chciałbym przedstawić swoje wnioski. Ostrzegam jednak, parę pomysłów (szczególnie z pierwszej gry) może być niekonwencjonalnych.
1. Cóż powiem szczerze. Zaintrygowała mnie rozpiska Gogola, którą nie tak dawno wrzucił na dział Rozpiski, twierdząc, iż wiele więcej krasie na tak małe punkty (1350 - chodziło bodajże o Kohortex) nie zrobią. Zainteresowało mnie to podejście do sprawy, choć z kumplami postanowiliśmy grać na trochę większy format (1666). A więc sam spróbowałem swoich sił robiąc rozpiskę wyłącznie strzelecką. A oto ona:
a) Bohaterowie - Punkty: 496
Runesmith + shield + 2x Rune of Spellbreaking + Rune of Stone - 127pkt. | Generał
Thane + BSB (25pkt.) + Master Rune of Stromni Redbeard + Rune of Battle + Rune of Guarding - 195pkt.
Master Engineer + great weapon + Master Rune of Spite + Rune of Stone - 124pkt.
b) Core - Punkty: 535
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Longbeard Rangers + shield + great weapon + FCG + Master Rune of Grungni - 225pkt.
c) Special - Punkty: 510
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Valiant Rune - 165pkt.
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Stalwart Rune - 165pkt.
Cannon + Engineer + (dołączony Master Engineer) + Rune of Forging + Valiant Rune + Stalwart Rune - 180pkt.
d) Rare - Punkty: 120
Organ Gun - 120pkt.
Na początek pewnie przychodzi na myśl " o co chodzi?! Co tu ma walczyć?". No właśnie nic, wszystko jest postawione na strzelanie. Przede wszystkim na tak małe punkty mamy multum strzelania i standardową ochronę magiczną. Nie dość, że większość naszych maszyn jest nie do złamania, więc wytrzymają co najmniej turę przeciw pojedynczym bohaterom, mniejszym zagrożeniom i denerwującemu Fear Outnumber, to mogą to jeszcze wygrać. I się sprawdziło! BSB który sam z siebie jeśli walczy daje +3CR, na początku siedział w organkach, gotów do przeskoczenia do katapki (tej bez Unbreakable) w razie potrzeby, lub bezpośrednio wszarżowanie we wroga, który wcześniej zaatakował pobliską maszynę. Daje to ogromnego boosta do CR razem ze Stalwart Rune i dzięki temu nasze maszynki same będące nie do złamania, mają również szansę złamania przeciwnika! Cały ten shooting zapewnia nas, że wszystko co groźniejsze, zostanie eliminowane co najmniej do poziomu w której static CR i Unbreakable sobie poradzi.
Rozpiska ta nie powstała tak znikąd. Ewoluowała i to w znacznym stopni, ze zwykłego standardu. Potem pojawił się BSB z Master Rune of Fear, by maszyny nie mogły być Fear Outnumberowane, lecz zauważyłem, że nie dość, że ten problem można rozwiązać za pomocą Valiant Rune, to jeszcze lepiej nie dopuścić, żeby wróg w ogóle wygrywał combat. I tu do koncepcji wszedł właśnie ten BSB-ek powyżej w zestawie z Stalwart Rune na większości dział. Na samym początku powstawania rozpiska miała również lekkie wsparcia w postaci wojowników i małej ilości Longbeardów. Mogłyby one zostać wykorzystane jako "decoy" przy deploymencie (szczególnie 10 wojasów, która również blokowałaby ćwiartkę) i ewentualnego flankowania wrogów atakujących maszyny. Rozpiskę jednak zmodyfikowałem stawiając totalnie na jeden aspekt, zachowując ewentualną rolę do flankowania/wsparcia Thundere'om (jednak nie zdarzyło się by musieli to czynić).
2. Druga Rozpiska już na 2250 punktów i zdecydowanie bardziej standardowa. Jej idea wniknęła z moich ostatnich dosyć częstych walk ze nowymi skavenami. Dosyć bolesnym był fakt, że w starciu ze szczurami, moje krasie albo masowo giną, albo są łamane tak prosto, jak prosto jest odebrać dziecku zabawkę. Wtedy spojrzałem na posty Raksa i jego wypowiedzi o Slayerach. Pomyślałem "czemu by nie spróbować, w końcu już dawno nie grałem slayerami" i tak w rozpisce pojawił się oddział 12 Troll Slayers + 3 Giant Slayers. Cała rozpiska jest poniżej:
a) Bohaterowie - Punkty: 595
Dwarf Lord + great weapon + shieldbearers + Master Rune of Kragg the Grim + Rune of Fury + Rune of Resistance + Rune of Stone + Master Rune of Spite + Rune of Furnance - 301pkt. | Generał
Runesmith + shield + Spelleater Rune + Rune of Spellbreaking - 147pkt.
Runesmith + shield + Master Rune of Balance + Rune of Spellbreaking - 147pkt.
b) Core - Punkty: 685
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
25 Longbeards + shield + FCG + Rune of Courage + 2xAncesotr Rune - 375pkt.
c) Special - Punkty: 850
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Rune of Reloading - 155pkt.
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Rune of Fire - 150pkt.
20 Hammerers + shield + Rune of Battle + Rune of Determination - 335pkt.
12 Troll Slayers + 3 Giant Slayers - 210 pkt.
d) Rare - Punkty: 120
Organ Gun - 120pkt.
Jedne organki... no cóż nie było miejsca
. Myślę, że każdy widzi koncepcję rozpy i nie muszę jej tłumaczyć - standardowy shooting (który swoją drogą porządnie się spisał) + klocki piechoty. Ja jednak chciałem zaznaczyć rolę Slayerów. Oddział się okazał niesamowity. Walczył przeciwko 20 chosenom i trzymał ich trzy tury, choć zabijał zwykle po 1-2 chosenów na turę, z racji początkowego rzutu na EoTG - +1T (sami slayerzy używali dwuraków). Dzięki nim sytuacja bitewna układała się idealnie - Choseni mieli być flankowani przez Hammererów, co raczej doprowadziłoby do zniszczenia oddziału wybrańców. Pechowe rzuty na dispelowanie i strata jednego Runesmitha wcześniej doprowadziło jednak do tego, że Hammererzy zostali poddani czarowi Titilating Delusions, co w końcu uniemożliwiło im wszarżowanie w flankę chosenów. Nie mniej jednak Slayerzy utrzymali wybrańców przez resztę bitwy, tym samym uniemożliwiając klockowi za ponadt 400 punktów zrobienie czegokolwiek innego.
Dzięki tej bitwie zrozumiałem idealnie wartość Slayerów i to o czym mówił Rakso. Uważam ich za świetną jednostkę i teraz zdecydowanie częściej znajdzie się dla nich miejsce w moich rozpiskach!
1. Cóż powiem szczerze. Zaintrygowała mnie rozpiska Gogola, którą nie tak dawno wrzucił na dział Rozpiski, twierdząc, iż wiele więcej krasie na tak małe punkty (1350 - chodziło bodajże o Kohortex) nie zrobią. Zainteresowało mnie to podejście do sprawy, choć z kumplami postanowiliśmy grać na trochę większy format (1666). A więc sam spróbowałem swoich sił robiąc rozpiskę wyłącznie strzelecką. A oto ona:
a) Bohaterowie - Punkty: 496
Runesmith + shield + 2x Rune of Spellbreaking + Rune of Stone - 127pkt. | Generał
Thane + BSB (25pkt.) + Master Rune of Stromni Redbeard + Rune of Battle + Rune of Guarding - 195pkt.
Master Engineer + great weapon + Master Rune of Spite + Rune of Stone - 124pkt.
b) Core - Punkty: 535
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Longbeard Rangers + shield + great weapon + FCG + Master Rune of Grungni - 225pkt.
c) Special - Punkty: 510
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Valiant Rune - 165pkt.
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Stalwart Rune - 165pkt.
Cannon + Engineer + (dołączony Master Engineer) + Rune of Forging + Valiant Rune + Stalwart Rune - 180pkt.
d) Rare - Punkty: 120
Organ Gun - 120pkt.
Na początek pewnie przychodzi na myśl " o co chodzi?! Co tu ma walczyć?". No właśnie nic, wszystko jest postawione na strzelanie. Przede wszystkim na tak małe punkty mamy multum strzelania i standardową ochronę magiczną. Nie dość, że większość naszych maszyn jest nie do złamania, więc wytrzymają co najmniej turę przeciw pojedynczym bohaterom, mniejszym zagrożeniom i denerwującemu Fear Outnumber, to mogą to jeszcze wygrać. I się sprawdziło! BSB który sam z siebie jeśli walczy daje +3CR, na początku siedział w organkach, gotów do przeskoczenia do katapki (tej bez Unbreakable) w razie potrzeby, lub bezpośrednio wszarżowanie we wroga, który wcześniej zaatakował pobliską maszynę. Daje to ogromnego boosta do CR razem ze Stalwart Rune i dzięki temu nasze maszynki same będące nie do złamania, mają również szansę złamania przeciwnika! Cały ten shooting zapewnia nas, że wszystko co groźniejsze, zostanie eliminowane co najmniej do poziomu w której static CR i Unbreakable sobie poradzi.
Rozpiska ta nie powstała tak znikąd. Ewoluowała i to w znacznym stopni, ze zwykłego standardu. Potem pojawił się BSB z Master Rune of Fear, by maszyny nie mogły być Fear Outnumberowane, lecz zauważyłem, że nie dość, że ten problem można rozwiązać za pomocą Valiant Rune, to jeszcze lepiej nie dopuścić, żeby wróg w ogóle wygrywał combat. I tu do koncepcji wszedł właśnie ten BSB-ek powyżej w zestawie z Stalwart Rune na większości dział. Na samym początku powstawania rozpiska miała również lekkie wsparcia w postaci wojowników i małej ilości Longbeardów. Mogłyby one zostać wykorzystane jako "decoy" przy deploymencie (szczególnie 10 wojasów, która również blokowałaby ćwiartkę) i ewentualnego flankowania wrogów atakujących maszyny. Rozpiskę jednak zmodyfikowałem stawiając totalnie na jeden aspekt, zachowując ewentualną rolę do flankowania/wsparcia Thundere'om (jednak nie zdarzyło się by musieli to czynić).
2. Druga Rozpiska już na 2250 punktów i zdecydowanie bardziej standardowa. Jej idea wniknęła z moich ostatnich dosyć częstych walk ze nowymi skavenami. Dosyć bolesnym był fakt, że w starciu ze szczurami, moje krasie albo masowo giną, albo są łamane tak prosto, jak prosto jest odebrać dziecku zabawkę. Wtedy spojrzałem na posty Raksa i jego wypowiedzi o Slayerach. Pomyślałem "czemu by nie spróbować, w końcu już dawno nie grałem slayerami" i tak w rozpisce pojawił się oddział 12 Troll Slayers + 3 Giant Slayers. Cała rozpiska jest poniżej:
a) Bohaterowie - Punkty: 595
Dwarf Lord + great weapon + shieldbearers + Master Rune of Kragg the Grim + Rune of Fury + Rune of Resistance + Rune of Stone + Master Rune of Spite + Rune of Furnance - 301pkt. | Generał
Runesmith + shield + Spelleater Rune + Rune of Spellbreaking - 147pkt.
Runesmith + shield + Master Rune of Balance + Rune of Spellbreaking - 147pkt.
b) Core - Punkty: 685
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
10 Thunderers + shield + musician - 155pkt.
25 Longbeards + shield + FCG + Rune of Courage + 2xAncesotr Rune - 375pkt.
c) Special - Punkty: 850
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Rune of Reloading - 155pkt.
Grudge Thrower + Engineer + Rune of Accuracy + Rune of Penetrating + Rune of Fire - 150pkt.
20 Hammerers + shield + Rune of Battle + Rune of Determination - 335pkt.
12 Troll Slayers + 3 Giant Slayers - 210 pkt.
d) Rare - Punkty: 120
Organ Gun - 120pkt.
Jedne organki... no cóż nie było miejsca

Dzięki tej bitwie zrozumiałem idealnie wartość Slayerów i to o czym mówił Rakso. Uważam ich za świetną jednostkę i teraz zdecydowanie częściej znajdzie się dla nich miejsce w moich rozpiskach!
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
mam pytanie. czemu uzywales dwurakow?Walczył przeciwko 20 chosenom i trzymał ich trzy tury, choć zabijał zwykle po 1-2 chosenów na turę, z racji początkowego rzutu na EoTG - +1T (sami slayerzy używali dwuraków)
zabojca troli ma sile 3 (5 z dwurakiem) a gigantow 4 (6 z dwurakiem). choseni o ile sie nie myle maja T4 a poniewaz mieli podniesionego T to mieli 5. czemu wiec nie uzywales dwoch toporkow?
slayerzy podnosza swoja sile do T przeciwnika (do max 6) po uwzglednieniu bonusow z toporow. gdybys wiec uzywal dwoch jednorecznych toporkow mialbys jeden atak wiecej a sile taka sama (z. trolli) lub o jeden mniejsza (z. gigantow).
wydaje mi sie, ze 2h warto uzywac na naprawde ciezkie bestie ktore maja T powyzej 6.
u mnie jakos slayerzy sie nie sprawdzaja. znajomi wybijaja mi wszystkich zabojcow gigantow bez najmniejszych problemow.
chociaz nie powiem bylem dosc zadowolony jak oddzial 9 zabojcow zablokowal na dwie tury abominacje, clan raty i cos tam jeszcze

DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Cóż, błąd początkującego gracza Slayer'ów heh dzięki za jego wskazanieMorsereg pisze:mam pytanie. czemu uzywales dwurakow?
zabojca troli ma sile 3 (5 z dwurakiem) a gigantow 4 (6 z dwurakiem). choseni o ile sie nie myle maja T4 a poniewaz mieli podniesionego T to mieli 5. czemu wiec nie uzywales dwoch toporkow?
slayerzy podnosza swoja sile do T przeciwnika (do max 6) po uwzglednieniu bonusow z toporow. gdybys wiec uzywal dwoch jednorecznych toporkow mialbys jeden atak wiecej a sile taka sama (z. trolli) lub o jeden mniejsza (z. gigantow).
wydaje mi sie, ze 2h warto uzywac na naprawde ciezkie bestie ktore maja T powyze

"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
12 Troll Slayers + 3 Giant Slayers - 210 pkt.
dajesz tyle za 15, ale to chyba błąd w przepisywaniu
dajesz tyle za 15, ale to chyba błąd w przepisywaniu