Wielki Dracon 2008
Format turnieju:
Master, 2250 Singiel, Limited.
(dopuszczony Army Book: Hordes of Chaos (6 ed) oraz nowy Army List z White Dwarfa)
link do uściśleń sędziowskich: ► http://strony.aster.pl/barbaros/uscpl.pdf
kontakt z organizatorem: Wojtek ”Scimitar” Łubkowski, ►gg4417905, kom508229765
kontakt z osobą sprawdzającą rozpiski: Łukasz ”Bladeweaver” Schützmann, ►gg4983102, kom500150538
sędzia techniczny: Tomasz "esgaroth" Stanik, ►gg3462994, kom661666757
sędzia główny: Wojtek "Scimitar" Łubkowski
sędziowie: Jacek "Jedy Knight" Jedynak i Rafał "Trikk" Bieliński
Termin i lokalizacja:
12-13 lipiec 2008
Wejherowo, Szkoła Podstawowa nr.6 przy ul. Śmiechowskiej
link do mapki: ► http://draconis.aplus.pl/dracon2008/mapka.jpg
mapa Wejherowa: ► http://www.wejherowo.pl/new/mapa.html
Strona internetowa turnieju: ► http://draconis.aplus.pl/dracon2008/index.htm
Oto jak wyglądał Wielki Dracon w 2007: ► http://draconis.aplus.pl/dracon2007/galeria.htm
Tak dwa lata temu: ► http://draconis.aplus.pl/dracon/galeria.htm
A tak trzy lata temu: ► http://www.draconis.aplus.pl/draconis/dracon2005.htm
Zgłoszenia graczy:
Koszt uczestnictwa w turnieju wynosi 30 PLN.
- Zgłoszenia prosimy przysłać na adres ► kgb_draconis@o2.pl
- Za dołączenie rozpiski (w formacie txt) przewidziane są dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej,
- Rozpiski prosimy przysyłać najlepiej do 4 lipca
- Za dotrzymanie terminu 4 lipca (piątek do 23:59) gracz otrzyma 5 punktów do klasyfikacji głównej, za późniejsze przysłanie zgłoszenia do 8 lipca (wtorek do 23:59) gracz otrzyma 2 punkty.
Zmiany w zgłoszeniach (dosyłanie poprawionych rozpisek) pod względem otrzymywania dodatkowych punktów są traktowane jako nowe zgłoszenie.
Rozpiski wraz z identyfikatorami i kartami gracza zostaną rozdane uczestnikom turnieju przy zapisach.
Prosimy o przysyłanie zgłoszeń według schematu przedstawionego poniżej (znacznie ułatwi nam to pracę). Pełne dane potrzebne nam są do sprawnego wprowadzenia wyników turnieju do rankingu polskiej ligi wfb.
1. ID gracza ► http://www.adeon.livenet.pl/players.php
2. Imię
3. Ksywka
4. Nazwisko
5. Armia
6. Klub
7. Miasto
+
Rozpiska (w formacie txt)
Jeżeli ktoś zamierza wziąć ze sobą osobę towarzyszącą, to w zgłoszeniu powinien ten fakt zgłosić organizatorowi. Osoby towarzyszące ponoszą tylko koszty noclegu (jeżeli chcą z niego skorzystać) w wysokości 10 PLN za 1 nocleg. Osoby towarzyszące powinny się zgłosić podczas zapisów w celu otrzymania identyfikatora.
Harmonogram imprezy:
Sobota - 12 lipiec
8.30-9.45________zapisy
10.00 - 13.00_____I bitwa
13.30 - 16.30_____II bitwa
17.00 - 20.00_____III bitwa
Wieczorem impreza przy ognisku.
Niedziela - 13 lipiec
9.00 - 12.00_____IV bitwa
12.30 - 15.30____V bitwa
16.00___________ogłoszenie wyników
Scenariusze i punktacja z bitew:
Wszystkie bitwy rozegraną zostaną jako Pitched Battle.
Przed bitwą gracze rzucają D6, gracz z wyższym wynikiem decyduje czy chce zaczynać grę czy wybrać stronę (Uwaga! Ten zapis zastępuje akapit "Who goes first?" ze strony 3 w Rulebooku), gracz który wygrał rzut wystawia pierwszy jakąś swoją jednostkę
różnica małych pkt.____wynik
0-200______________10-10
201-400____________11-9
401-600____________12-8
601-800____________13-7
801-1000___________14-6
1001-1200__________15-5
1201-1400__________16-4
1401-1600__________17-3
1601-1800__________18-2
1801-2000__________19-1
2001+ _____________20-0
W przypadku nieparzystej liczby graczy na turnieju, osoba pauzująca otrzymuje 13 pkt. dużych i 601 pkt małych. Pauzować można tylko raz podczas turnieju.
Klasyfikacja główna i hobbystyczna:
W klasyfikacji głównej do zdobycia będzie 105 pkt.:
- Rozegrane Bitwy - 100 pkt (5x20),
- Zgłoszenie udziału w przewidzianym terminie - 5 pkt.
Wyniki klasyfikacji głównej zostaną przesłane do rankingu polskiej ligi wfb.
Ewentualne punkty karne są odejmowanie od klasyfikacji głównej.
Jako klasyfikacja hobbystyczna zostanie przeprowadzony konkurs malarski.
Na turnieju obowiązuje wymóg pomalowania armii oraz zakaz proksowania. W przypadku wątpliwości w kwestii dopuszczenia danych modeli należy się przed turniejem skontaktować z organizatorem - określi on czy zostaną one dopuszczone do gry. W pozostałych przypadkach gracz posiadający nieodpowiednie figurki będzie proszony o usunięcie ich ze stołu.
Na turnieju nie zostanie przeprowadzony test wiedzy!!!
Konkurs malarski:
Przeprowadzą Ana i Mahoń z Chest of Colors ► http://www.chestofcolors.com
1. Przewidujemy trzy kategorie:
- armia,
- oddział,
- pojedynczy model
2. Do konkursu startować mogą tylko prace całkowicie pomalowane. Całkowicie pomalowana armia, całkowicie pomalowany oddział, całkowicie pomalowany bohater.
3. W każdej kategorii wyznaczonych zostanie trzech zwycięzców (miejsca: 1, 2, oraz 3), a w przypadku dużej ilości prac zasługujących na uwagę - także wyróżnienia. Zwycięzcy nagrodzeni zostaną dyplomami.
4. Sędziowie oceniając pod uwagę brać będą: pomysłowość, spójność (w przypadku armii i oddziałów), efektowność, staranność, techniczną jakość wykonania.
- pomysłowość: ciekawy klimat, pomysłowe konwersje, interesujące podstawki, niekonwencjonalne malowanie - coś co wyróżnia waszą pracę od innych.
- spójność: żołnierze powinni wyglądać jak członkowie jednej armii/jednostki.
- efektowność: zwłaszcza w przypadku armii i oddziałów sędziowie będą mieli na uwadze to, że są one przeznaczone do grania i powinny wyglądać atrakcyjnie z perspektywy gracza. dodatkowym atutem będzie dobry wygląd z bliska.
- staranność: nawet jeśli na jednym elemencie zabłyśnie się zastosowaniem zaawansowanych technik, a praca jako całość nie będzie staranna, to niestety będzie na niekorzystnej pozycji wobec schludnych i starannych prac.
- techniczna jakość: pod uwagę brane będą także techniczne aspekty, takie jak: jakość konwersji, umiejętne malowanie, zastosowanie dodatkowych technik takich jak np. freehandy (odręczne malunki), NMM (uzyskanie efektu metalowej powierzchni za pomocą farb niemetalicznych), weathering (postarzanie).
Noclegi:
Poza samym turniejem oferujemy dodatkowo:
- Nocleg z soboty na niedzielę wliczony w opłatę za turniej, w Bazie Harcerskiej "Cedron" ► http://wejherowo.zhp.pl/cedron/
- Nocleg z piątku na sobotę jest możliwy, ale w zakresie indywidualnym. Na nocleg piątkowy i sobotni trzeba zabrać śpiwór.
- Na nocleg wynajmujemy 6 domków 15 osobowych. Sugerujemy dobierać się w grupki i wcześniej zgłosić ten fakt organizatorom mailowo lub na forum.
- Z soboty na niedzielę planujemy zabawę przy ognisku; w pewnym zakresie zapewniamy kiełbaski, chleb.
- Na terenie Bazy Harcerskiej "Cedron" będzie można zostawić samochód. Brama będzie zamknięta na noc.
Nagrody i wyróżnienia:
Puchary - otrzymają trzy osoby z największą ilością punktów w klasyfikacji głównej.
Nagrody rzeczowe - napewno otrzymają je trzy osoby z największą ilością punktów w klasyfikacji głównej (bitwy i rozpiska) oraz trzech zwycięzców konkursu malarskiego w każdej z kategorii.
Wyróżnienia w postaci dyplomów otrzymają następujące osoby:
- gracze zajmujący dziesięć pierwszych miejsc w klasyfikacji głównej,
- laureaci konkursu malarskiego (pierwsze trzy osoby w każdej z trzech kategorii).
Dodatkowo rozlosowane zostaną nagrody pocieszenia dla osób które nie otrzymają innych nagród.
Punkty karne:
Punkty karne będą odejmowane od wyniku w klasyfikacji głównej.
2 pkt: Gracz w armii posiada do pięciu nie pomalowanych modeli
5 pkt: Gracz w armii posiada powyżej pięciu nie pomalowanych modeli
1 pkt: dla obu graczy za oddanie wyników do 10 min po czasie zakończenia bitwy
3 pkt: dla obu graczy za oddanie wyników 10 do 20 min po czasie zakończenia bitwy
5 pkt: dla obu graczy za oddanie wyników 20 min i więcej po czasie zakończenia bitwy
10 pkt: celowe przeciąganie bitwy w celu osiągnięcia remisu
Pomalowana figurka oznacza model który ma nałożone podstawowe i odpowiednie kolory na każdą rozróżnialna powierzchnię (detale jak kryształki, klamerki, oczy itp. mogą zostać pominięte), nie może na wierzch przebijać podkład.
Gracz może zażądać od przeciwnika usunięcia ze stołu nie pomalowanych lub nieodpowiednich figurek.
Gracz któremu do stołu nie zgłosił się przeciwnik może po pół godzinie zażądać od organizatorów uznanie 5 punktów karnych przeciwnikowi.
Regulamin przebywania na turnieju:
Turniej będzie odbywać się w placówce kulturalno-oświatowej jaką jest szkoła, w związku z czym na terenie całej placówki obowiązuje absolutny zakaz spożywania alkoholu i napojów alkoholowych. Przed budynkiem szkoły znajdować się będzie oznaczone miejsce, w którym wolno będzie palić papierosy. Każdy uczestnik jest zobowiązany do dbania o czystość w swoim otoczeniu, dlatego prosimy, by nie śmiecić, a ewentualne śmieci wrzucać do odpowiednich pojemników. Prosimy o kulturalne odnoszenie się do innych graczy, organizatorów jak również pracowników szkoły.
Prosimy zabrać ze sobą obuwie zamienne (lub klapki, kapcie).
Osoby niepełnoletnie powinny przedstawić na wejściu zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na uczestnictwo w turnieju, a także wskazać osobę pełnoletnią, która pełni nad nimi opiekę podczas turnieju. Opiekun takiej osoby ponosi pełną odpowiedzialność za swego podopiecznego.
W przypadku gdy gracz w rażący sposób będzie oszukiwał swojego przeciwnika, zachowywał się wobec niego wulgarnie, arogancko, to taki fakt powinien zostać niezwłocznie zgłoszony organizatorom - wykroczenia takie będą karane ostrzeżeniem oraz punktami karnymi.
Każde naruszenie powyższego regulaminu skutkuje ostrzeżeniem i punktami karnymi a w ostateczności może oznaczać usunięcie z turnieju ( w takim przypadku punkty zdobyte przez gracza są anulowane, ale jego wyniki bitew zostają utrzymane).
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany regulaminu. W takim przypadku zmiany zostaną wyraźnie oznaczone.
Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest akceptacja powyższego regulaminu.
Sponsorzy:

Patronat medialny:

Lista zgłoszonych graczy:
FOTODROGA
Jest to prosta FOTODROGA obrazująca pare sposobów na dojazd na miejsce turnieju (autobusem z dworca GŁÓWNEGO Wejherowo, pieszo z dworca SKM Wejherowo Nanice , czy samochodem jadąc z kierunku Gdynia jak i Szczecin) -> pozdrawiam dead