POGODA W WFB

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
petronikus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116
Lokalizacja: cz-wa

POGODA W WFB

Post autor: petronikus »

Zastanawiałem sie czy w wfb sa jakies zasady dotyczące pory dnia w której odbywa sie bitwa i pogoda jaka podczas niej wystepuje- no chyba ze wszystkie bitwy odbywają sie w letnie słoneczne południe jak pod grunwaldem. Jezeli znacie jakies zasady lub macie jakies pomysły to piszcie. ja znam zasady do mgły ... mam troche pomysłów ale najpierw chciałbm posłuchac waszych wypowiedzi.

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

w General's Compendium zdaje się były zasady zimowe, burze śnieżne i takie tam
natomiast w podręczniku do kampanii w Albionie i w Lustrii też jakieś tam były, deszcze, mgły czy coś tam....
:roll:

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Na niektórych turniejach za dawnych dobrych czasów zdarzały się jakieś losowe (lub z góry określone) efekty czasowo-atmosferyczne, typu walka w nocy (ograniczona widoczność), deszcz (minusy do strzelania), czy zamiecie śnieżne (nie wiem co, ale dobrze brzmi).

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Armia Eshin do Skavenów (Storm Of Chaos) miała taką zasadę, że bitwa działa sie w nocy a oddziały widziały na 3xkość Artillery Dice a jak wypadł misfire to była pełna widoczność na czas tury ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
petronikus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: petronikus »

a czy jakies armie mają plusy do walki w nocy np krasnoludy albo minusy. myslałem sobie zeby te wszystkie zasady zebrac do kupy bo takie granie przy pełnej widocznisci zaczyna byc nudne slyszalem ze w 5 edycji w40 jest okreslana pora dnia lub nocy na czas gry i ze sie to zmniena ( moze zmieniac) w ciagu gry.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Armie w Battlu zawsze walczą w ładnej pogodzie, nawet Wampiry :P
Zatem niema żadnych plusów i minusów do walk w nocy, bo w nocy się nie walczy.

Awatar użytkownika
Kruti
Dżentelmen Ludowy
Posty: 2084

Post autor: Kruti »

M.T. pisze:Armie w Battlu zawsze walczą w ładnej pogodzie, nawet Wampiry :P
Zatem niema żadnych plusów i minusów do walk w nocy, bo w nocy się nie walczy.
Tak jest ;)

Samo południe, ani jednej chmurki i oczywiście środek lata ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

a dla spieprzenia humou włączę Stormówę Skavenami ;)

Awatar użytkownika
petronikus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: petronikus »

to troche smutne rozgrywka byla by ciekawsza nieraz przeciez w historii pogoda decydowala o wygranej lub przegranej

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Tylko jaka pogoda mogłaby pokrzyżować plany demonom?

Nehan
Masakrator
Posty: 2299

Post autor: Nehan »

Deszcz święcony.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Nie da rady - miscastowałby na 1,2 i 3 :P

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Na Gildi w dziale gier bitewnych znalazłem kiedyś zasady nocnych bitew dla wampirów, było tam coś takiego, że w okolicach 5 tury noc się kończyła i wampirki zaczynały dostawać rany. Co prawda to nie ma związku z pogodą tylko zporą dnia, ale zawsze to jakies urozmaicenie.
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

ta ani jednej chmurki a tu mi rycerze w 50*C jeżdża, powinno cos byc takiego, czołg mi sie przegrzeje ;p !!!

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Akurat we fluffie wampirów jest że słońce ich nie zabija, conajwyżej osłabia (przynajmniej większości)
a do tego te potężniejsze potrafią zesłać czarne chmury które osłaniają ich i armie przed słońcem

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Wiem o tym, dlatego zasady o których wspominałem wcześniej się nie przyjęły, ale widać wymyslał je koleszka który nie zna fulffu wampów :wink: .
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

gocho
Warzywo
Posty: 16

Post autor: gocho »

Swego czasu stworzyłem zasady paru efektów pogodowych do wfb. Jeśli ktoś chce wypróbować to zapraszam.
Bardzo proszę o propozycje zmian w tych nieoficjalnych pomysłach.

Modyfikatory wynikające z pogody są dosyć mocne, więc często mogą spowodować nie opłacalność brania niektórych typów jednostek (strzelców i latających). Ale dzięki temu zazwyczaj wspierają nie strzelającą piechotę. Najlepiej byłoby, gdyby przed pisaniem rozpiski do bitwy gracze nie wiedzieli jaka pogoda im się przytrafi.

Proponuję dwie tabelki losowania efektów pogodowych:

k6 (gdy koniecznie chcemy zagrać na jakiś efekt):
1-wielka burza
2-ulewny deszcz
3-roztopy, po ulewie, śnieg
4-wichura
5-gęsta mgła
6-ciemna noc

k12 (normalne warunki są bardziej prawdopodobne od pozostałych):
2-wielka burza
3-ulewny deszcz
4-ulewny deszcz + po ulewie (razem efekty)
5-roztopy, po ulewie, śnieg
6-7-normalne
8-9-wichura
10-mgła
11-12-noc

Efekty (po kolei) wg rzutu k6:

Ad1 WIELKA BURZA
co rundę gracze losują rzutem k6 ile mają kości magii - 1do 3 do strata 1do 3 kości a 4do6 do zysk 1do 3 kości
wszelkie testy dowodzenia -1
ostrzał -1 do trafienia
ruch w powietrzu=połowa zasięgu

Ad2 ULEWNY DESZCZ
Ostrzał -1 do trafienia
machiny strzelające przed próbą strzału rzut k6: 1,2 oznacza stratę rundy

Ad3 ROZTOPY
Szybkość jednostek o szybkości do 6 -1
Szybkość jednostek o szybkości 7+ -2
ucieczki,pościgi 2 kostkami -2cale,
ucieczki,pościgi 3 kostkami -4 cale

Ad4 WICHURA
Ostrzał -1 do trafienia powyżej 12 cali
ruch w powietrzu=połowa zasięgu
Szybkość jednostek o szybkości 7+ -1
ucieczki,pościgi 3 kostkami -2 cale
Przeciwnik może przerzucić kostkę rozrzutu w katapulcie lub kostkę artilery przy wyznaczeniu lotu kuli,kamienia itp. Nie może spowodować misfire jeśli strzelający go nie wylosował. Przy misfire rzuca jeszcze raz.

Ad5 GĘSTA MGŁA
Co rundę losujemy zasięg widoczności (3x wynik artilery dice wyznacza zasięg wzroku w calach, miscast to pełny zasięg wzroku)
Nie można czarować, strzelać, szarżować w nie widoczne cele

Ad6 CIEMNA NOC
Widoczność 20 cali
Nie można czarować, strzelać, szarżować w nie widoczne cele
Ostrzał -1 do trafienia powyżej 12 cali

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Ta ucieczka ma chyba za duże minusy . Jak masz pecha to się możesz nie ruszyć nawet . A i normalna pogoda chyba powinna być częstsza .

Awatar użytkownika
Arghal
Chuck Norris
Posty: 378

Post autor: Arghal »

Całkiem spoko :P Ale jak powiedział michau5300 trza ucieczki troche poprawić :D

ODPOWIEDZ