- Turniej klasy - Local
- Wielkość armii : 2250 punktów - CS (patrz poniżej)
- Data : 4 października
- Miejsce - Bard Poznań ul. Św. Marcin 41,
- Wpisowe 5zł
- Zgłoszenia do dnia 2 października wysyłać na adres chamiprostak@wp.pl
Sędzia: prawdopodobnie Kudłaty
- duże stoły
Rozpoczęcie turnieju 10.00
Gramy 3 bitwy po 2h30
Planowany koniec 18.00
HERO:
- Smoki zajmują slot Rare
- Danego typu herosa nie można wystawić więcej niż dwa razy.
CORE:
- Są dwa sloty: slot potrójny (3) i podwójny (2) Mogą być one zapełnione jednostkami tylko tego samego typu. Slota potrójnego (3) nie trzeba wypełniać do końca. Pozostałe jednostki Core Units można wystawić tylko jeden raz.
- Corowa, niestrzelająca piechota Rank&File nie zajmuje żadnych slotów - nie ma żadnyh ograniczeń co do jej wystawiania
- jednostki Core (niekoniecznie Rank&File) uznajemy za różne, gdy:
* upgrade'ujemy ich na Scoutów
* upgrade'ujemy ich na Chosen'ów
* upgrade'ujemy ich na Tunelling Team (bądź podobny upgrade)
- Nie można przeznaczyć slotu potrójnego na ciężką kawalerię
Przykład I: VC: 3 x ghoule (rankowa piechota, bez ograniczeń) 2x Corpse Cart (w slocie (3) ) 2 Dire Wolves (w slocie (2) )
Przykład II: O&G: 3x Spider Riders (3), 2x Night Goblins with Bows (2), 3x Orc Boyz, 2x Savage Orc Boyz (rankowa, niestrzelająca piechota) 1x Wolf Riders
SPECIAL:
- Tylko jedną jednostkę można zdublować, resztę można wystawić tylko raz.
- Maksymalnie trzy sloty special mogą zostać przeznaczone na War Machines
RARE:
- Zakaz dublowania
MAGIA:
Euro,czyli:
Podczas fazy magii gracz może zużytkować tylko 9 Power Dice'ów (dalej: PD) każdy Bound Spell liczymy jako 1PD.
Można posiadać tylko 10 Dispell Dice'ów (dalej: DD) Dodatkowo, pierwszy Dispell Scroll (dalej: DS) traktujemy jak 1DD posiadany co turę, a kazdy kolejny jako 2 DD posiadane co turę.
Dodatkowe Kości pochodzące ze zdolności Magic Resistance nie wliczają się do tego limitu.
Dodatkowe kości wygenerowane za pomocą czarów (np. Power of Darkness) nie wliczają się do tego limitu.
Przykład 1: Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 3 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2) co w sumie daje 10 "kości")
Przykład 2: Armia Armia Orków i Goblinów posiada: Orc Shaman, Goblin Shaman i Night Goblin Shaman, każdy ma poziom magii 2. Niosą oni w sumie 4 Dispell Scrolle. W fazie magii przeciwnika nie mogą użytkować wszystkich swoich kostek (2 z puli, 3 od magów, 1+2+2+2 (pierwszy DS=1, drugi DS=2, trzeci DS=2, czwarty DS=2) co w sumie daje 12 "kości") Szamani mogą korzystać co turę tylko z 3 kostek rozproszenia.
Stan ilości posiadanych DD liczymy na początku bitwy i jest on stały, zużytkowanie DS podczas bitwy nie wpływa na ograniczenie.
DODATKOWE OGRANICZENIA KOMPOZYCYJNE WZGLĘDEM ARMII
Empire
- War Altar zajmuje slot Rare
Dwarfs
- Anvil of Doom zajmuje slot Rare
Lizardmen
- Lizardmeni mogą wypełnić oba sloty (3) i (2) zwykłymi skinkami
High Elves:
- do slotów Rare i Special należy stosować tylko następujące ograniczenia:
x Rare: HE nie mogą tryplować slotów Rare
x Special: HE nie mogą tryplować slotów Special
- Moon Dragon zajmuje dodatkowo Slot Special (czyli w sumie zajmuje 1 hero, 1 special, 1 rare)
- Star Dragon zajmuje dodatkowo 2 Sloty Special i slot Rare (czyli w sumie 1hero, 2 Special, 2 rare)
Wood Elves:
- Treeman Ancient liczy sie jak Treeman
- Wood Elves nie posiadają slotu Core potrójnego (3). Posiadają natomiast dodatkowy slot podwójny (2)
Dark Elves
- Ring of hotek zajmuje 4DD, liczone tak jak scrolle.
- Pendant of Khaeleth zajmuje slot Rare
Skaven
- max 3 ratlingi
Bretonnia
- Bretonnia może zamienić slot potrójny (3) na podwójny (2)
- Errantry War może wystawić w slocie potrójnym Knights Errant, tym samym będzie to ich jedyna Core'owa ciężka kawaleria.
Vampire Counts
- Vampire Lord zajmuje slot Rare i Hero
- Drakehoff Banner zajmuje slot Rare
- Combo Skullstaff + Helm of Commandment zajmuje slot Rare, a wprzypadku gdy te sloty sa zajete, to zajmuje 2 sloty Special
- Cairn Wraiths zajmują slot Hero
- zakaz dublowania speciali
- Jednostki inne niż Vampire Lord nie mogą recastować czarów Nekromancji
- Vampire lord może rzucić maxymalnie 4 czary nekromanckie na ture, z czego max 2 moga byc Vanhell Dance Macabre oraz max 2 Raise Dead
Daemons of Chaos
- Demony nie posiadają slotu Core potrójnego (3). Posiadają natomiast dodatkowy slot podwójny (2)
- Horrory są traktowane jak piechota strzelająca, przez co należy je umieścić w jednym ze sltoów podwójnych (2).
- Demony posiadaja 3 sloty Hero a nie 4.
- Greater Daemons zajmują dodatkowo slot Rare, Special
- Oprócz tego, Bloodthirster oraz Lord of Change zajmuja dodatkowo slot Special
- BSB zajmuje dodatkowo slot Rare i Hero
- Siren Song zajmuje slot Rare, a w przypadku gdy te sloty są zajęte, zajmuje 2 sloty Special
- zakaz dublowania speciali
- Nie można brać wielokrotnie zdolności "Master of sorcery"