Jak startować?

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Re: Jak startować?

Post autor: Blaesus »

Piotr:

I jak Ci idzie bez piechoty? :)

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Zapewne idzie mu nieźle, skoro się tym chwali. Ciekawe ile ma, o ile ma, demigryfów... 12? :P

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

6
Ta rozpa jest amazing
Grałem jej pewna modyfikacją (miałem 9 demigryfów) i żadnej bitwy nie przegrałem
inna sprawa że strasznie mi się nie podoba taka armia i próbuje czegoś z piechota ale na turniej tylko z tą rozpą
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Na samych demigryfach i 2 działach w specialach rozpiski są gięte :)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

ja gram na 3 oddziałach - halabardy ,IC i demisie oraz czołg wózek i artyleria o gra mi się bardzo dobrze. Rozpy na samej kawalerii są bardzo mocne - trzeba tylko kupić 3 pudełka demisiów :) Bardzo przyjemnie gra się teraz imperium...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

dumny puchacz
Mudżahedin
Posty: 222

Post autor: dumny puchacz »

Tylko trochę nie na temat, początkujący też będą musieli zmierzyć się z tym problemem jak w końcu kupią demigryfy:

Piotr, wystawiasz 6 demigryfów, 2 oddziały po 3? Mam zamiar zrobić coś podobnego, głównie jako flankujące pierdolnięcie, nie jako główny oddział do combatu. Moje pytanie - czy w takiej roli dla demigryfów opłaca się sklejać (i wystawiać) command group?

Wady:
-oddział 3 jest bardzo tani, nie ma sensu tracić tej zalety na upgrade'y
-sztandarowy ginie automatycznie po olaniu break testa - strata 1/3 oddziału (albo i 2/3, bo żeby wygrać bitwę jakieś woundy musi zadać, a pierwszy schodzi muzyk)
-zanim dojdą do walki, od strzelania mogą stracić już jakieś modele, a co za tym idzie część bonusów z command groupa.

Zalety:
-to tylko 30 punktów
-czempion ma szanse wygrać underdog challange - mała rzecz, a cieszy :)
-muzyk to zawsze plus do zbierania się czy reformów - jednostka kawalerii musi być mobilna
-sztandarowy może dostać magiczną szmatę - bannery do ruchu czy banner dający flaming attacki mogą być przydatne

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Ja osobiście ostatnio wystawiam muzyka i sztandarowego ,rezygnuje z czempiona ,bo często przeciwnik próbuje wyłączyć go z walki w challengu. Jest inna sprawa ,że często wystawiam też kapłana i wtedy czempion musi być ;)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Kordelas pisze:Ja osobiście ostatnio wystawiam muzyka i sztandarowego ,rezygnuje z czempiona ,bo często przeciwnik próbuje wyłączyć go z walki w challengu. Jest inna sprawa ,że często wystawiam też kapłana i wtedy czempion musi być ;)
Nic bardziej błędnego moim zdaniem :) Jeśli demisie to tylko 4 szt z FCG. Champion może uratować model od starty bo rozdzielasz przy shotingu trafienia i 2 zawsze możesz położyć na championa co spowoduje ,że nie stracisz modelu...poza tym ten champion zawsze może odmówić chalangu i nic się nie dzieje bo nie da się go odesłać. A po trzecie jest w stanie zabić niejednego bohatera a to jest 25 pkt do przodu!
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Jeśli model odmówi pojedynku i nie może się wycofać ,to nie wypłaca ataków
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Kordelas pisze:Jeśli model odmówi pojedynku i nie może się wycofać ,to nie wypłaca ataków
ale nie Champion jednostki :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Kordelas pisze:Jeśli model odmówi pojedynku i nie może się wycofać ,to nie wypłaca ataków
Ta zasada odnosi się tylko do bohaterów. Champion może odmówić i dalej stać w pierwszym szeregu i normalnie bić.
PiotrB pisze:Champion może uratować model od starty bo rozdzielasz przy shotingu trafienia i 2 zawsze możesz położyć na championa co spowoduje ,że nie stracisz modelu
Niestety nie, champion w shootingu może zostać zraniony tylko templatkami (cannon, stone thrower, itp.) ale nie normalnym strzelaniem używającym BSa. Natomiast już w cc jak najbardziej może dostać 2 rany i żaden model nie ginie (oczywiście jeśli reszta oddziału dostała 2 lub mniej rany).
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Piotr wystawia jeden oddział 6 (co uważam za błąd bo 5 to jest imo optymalne złożenie)
FCG tez nie jest im potrzebne bo po co szkoda pk na nie
Jedynie niezbędny jest muzyk :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

Szanowni koledzy Imperialiści... Właśnie się rozmnożyłem, więc odpowiadam na szybko i wszystkim naraz.

Idzie mi nieźle. Przeciw każdej armii. Jestem nieskromny i wcale się tego nie wstydzę. Armia ma wreszcie potencjał, żeby wygrać nią ligę. :D Niech selekcjonerzy żałują, że nie wzięli Imperium na Euro - zagraniczni Imperialiści będą pewnie kopać tyłki. Najsłabszy paring to krasnale, ale tu piechota niewiele by zmieniła.

Gram faktycznie na 6 demigryfach bez championa, do których często dołączam BSB na pegazie.

Jak ktoś uważa to za błąd (pozdro Eltharion) to życzę mu powodzenia. Szczerze. :D
Bo dobrze, by na scenie battlowej były różne rozpy. Ogromny plus Imperium to brak jednego standardu kopiowanego od topowego gracza/graczy. Ludzie grają przeróżnie i to bardzo cieszy.

Potencjalne modyfikacje mojej rozpy na przyszłość to wywalenie Hurricanium (jakoś to +1 hit mnie nie urzekło w praktyce, mimo, że zawsze mam zasięg) i dodanie trójki demigryfów lub trzeciego kowboja na pegazie.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

A nie szkoda ci modelu jak przez przypadek uciekniesz?
Nie szkoda ci pk na tak szeroki front z którego nie wszyscy będą bili albo stratę ataków demisiów z tyłu ?
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Eltharion pisze:A nie szkoda ci modelu jak przez przypadek uciekniesz?
Nie szkoda ci pk na tak szeroki front z którego nie wszyscy będą bili albo stratę ataków demisiów z tyłu ?
a nie policzyłeś, że zawsze jeden Demisiek przynajmniej spadnie?? 6 to naprawdę genialny oddział, FCG też przydatne ze względu na steela, a champion?? po to aby przyjmował koksiarzy na klatę w czalendże, bo ma realne szanse przeżyć z większością, a BSB spokojnie swoje doda
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

ja np: Gram na 2x5Demigryfów i mi się znakomicie sprawdzają mam tylko jednego kowboju na pegazie.
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Piotr pisze:
Najsłabszy paring to krasnale, ale tu piechota niewiele by zmieniła.
Często grywam przeciwko krasnalom. Testowałem do niedawna różne ustawienia na bardzo silną rozpę krasi opartą na dwóch regonach rangerów (30 longów z dwurakami i 40 warriorów z dwurakami) oraz 20 minerów, 30 hamerersów, 2 klopy działo i kowadło - 2800 pkt. kolega gra bardzo agresywnie rozstawiając 70 krasi w scoucie 12 cali od moich linii - bezczelna taktyka ale bardzo skuteczna - do niedawna. Ostatnio zagrałem czymś takim - oddział halabard z dwoma detkami, duze konie, włócznie dla maga, dwa oddziały demigryfów po 3 bez fcg, dwa działa, czołg, helka, hurricanium, AL na ołtarzu, duży mag, ksiądz na koniu, bsb na koniu, inżynier) - maska dla imperium aż stół się ugiął, przeciwnik zdjął mi ok.300 pkt. piechota faktycznie do bani, nawet z ołtarzem i hurricanium ale cała reszta umiejętnie użyta pięknie kroi. chyba będę szedł w tym kierunku - po prostu gra takim ustawieniem sprawia mi dużą przyjemność.
Pozdrawiam
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Krasie karasiom nie równe...powstrzymaj swój optymizm :) Ja też uważam ,że krasie to jeden z gorszych paringów dla imperium - to oczywiście jeszcze zależy jakie - ale przeważnie jest do tyłu:)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Jeżeli grasz przeciwko ogarniętemu przeciwnikowi to nawet z teoretycznie najsłabszą armią będziesz miał pod górę - dobrym przykładem jest Pasiak, swego czasu gdy wyszło nowe euro był wysyp armii WE na turniejach, lecz tylko Pasiak coś nimi ugrywał. Krasie są faktycznie trudnym paringiem ale da się z nimi grać.
Nie siej defetyzmu :D
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

Teraz WE mają jeszcze trudniej z Imperium. Będę ćwiczył z Pasiaczkiem przed DMP, dam znać, jak poszło.

A krasie są straszliwe - mam traumę po masterze w Babicach. Gra z Kudłatym była jedyną, której nie wygrałem (dostałem 13-7, po grze zmienione na remis, bo Kudłaty nieświadomie zwałował).

I jeszcze do Elthariona - nie ma opcji by oddział 6 demigryfów z BSB (za ok 600 pkt) uciekał "przez przypadek". Jak się ma takie przypadki, to się idzie do warzywniaka... :twisted:

ODPOWIEDZ