Special characters

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Special characters

Post autor: Blaesus »

Przeszukałem dział Empire i nie znalazłem tematu dotyczącego special charakterów.

A nasunęła mi się ta myśl, ponieważ zastanawiałem się nad 2oma special herosami, których ostatnio kilka razy brałem: Ludwig i Luthor. Ogólnie całkiem przyzwoicie się spisują na polu bitwy, ale jak to wygląda w kosztach?

Najpierw porównam sztandarowych.

Ludwig Schwarzhelm @ 220 Pts

Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Barded Warhorse
#Sword of Justice [0]
#Emperor's Standard [0]
1 Warhorse @ [0] Pts

Captain @ 117 Pts

Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Justice [20]
1 Warhorse @ [0] Pts


Za dodatkowe 103 pkt dostajemy:
+1 WS
Sztandar działający jak Warbanner, tylko że na 12"
Killing blow
... i śmieszną zasadę(acz klimatyczną), która działa tylko, jeśli Kral Franz jest w tym samym oddziale.

Czy to dużo? Moim zdaniem nie. Największą wadą tego rozwiązania jest kiepski jak na Imperium pancerz, ale T4 i 2+ save'a to mimo wszystko nie byle co.
Sword of Justice daje przerzuty na zranienie, a z doświadczenia wiem, że zwiększa to znacznie działanie Killing blow, którym to Ludwig powalił w jednej bitwie 2óch Questing knightów.
Sztandar wyśmienity, szczególnie gdy W zasięgu są nasze oddziały strzelające i machiny, bo nagle okazuje się, że nie wiadomo skąd mają to +1 do CR.
No i motyw który sprawdziłem i zdał egzamin: Oddział rycerzy z warbannerem i Ludwigiem... za same sztandary mają chłopcy +4 CR :)


No i został najbardziej niepokorny z kapłanów Sigmara:

Luthor Huss @ 180 Pts

Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour; Warhorse
1 Warhorse @ [0] Pts

Warrior Priest of Sigmar @ 182 Pts


Barding; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour; Warhorse
Holy Relic [45]
Icon of Magnus [25]
1 Warhorse @ [0] Pts


Tutaj chyba łatwiej ocenić opłacalność Luthora w porównaniu ze standardowym kapłanem. Specjalnie wprowadziłem nadmiar przedmiotów w standardowym kapłanie, dając mu relikwię i ikonę. Jak widać Luthor wychodzi taniej o 2 pkt!!!, a w zamian co dostajemy?!

+1 WS
Zamiast odporności na strach, mamy strach, którym prawie nigdy nie wzbudzimy fear outnumber, ale co najważniejsze korzystamy z innych zalet, wróg może spalić szarżę poprzez nieudany test na fear, albo trafiać naszego kapłana na 6+ w pierwszej turze (Jeśli się nie mylę, będąc nawet w oddziale, przeciwnik będzie trafiał na 6+ tylko Hussa).
A jak z odpornością? Wielu lubi zestaw 1+ z enchanted shield, a albo 1+ z przerzutem... Ale sądzę, ze 3+ i ward 4+ są lepsze i bardziej uniwersalne.

Czekam na wasze spostrzeżenia i opinie.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Osobiście powiem że mi sie akóratnie special charaktery imperialne średnio podobają bo są jakoś dziwnie skleceni np Huss który jako jedyny chyba special nie ma magicznych przedmiotów do tego zabrakło jakiegoś twórczego myślenia (ale nie ma co się dziwić bo nasz AB nie byle kto robił) i dostaliśmy tylko to co już mieliśmy i nic nowego a można było coś wykombinować np special charakter inżynier albo jakiś słynny greadswords. Trochę też smuci fakt że wszystkie specjale są raczej typowo kawaleryjskie (jak cale imperium teraz zresztą) lub samotnicze (Imperiator, baltazar).

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

@Blaesus
Moim zdaniem Ludwig jest dobry ze względu na kombo KB+SoJ, nie zaś na banner (od którego IMO znacznie lepszy jest Imperial Banner), który przydaje się raczej jako dodatkowy boost do klocka rycerzy+WB, jak sam piszesz.
Luthor zaś, wygrywa z przeciętnym kapłanem przez Fear (z podanych przez Ciebie powodów) no i ten Ward. Nie dano mu broni magicznej chyba dlatego, że teoretycznie jako kapłan sam sobie może modlitwami pomóc (Soulfire zwłaszcza). Oczywiście autor zapomniał o DD wroga :)

@Cord
Bohaterowie Imperium są fajni i ciekawi, nie ich wina, że później autorzy AB byli bardziej płodni w tej materii i stąd większa różnorodnośc.
BTW, czemu piszesz, że Imperator to postac samotnicza?

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Wlasnie, Karla mozna wystawic na 4ech roznych mountach, m.in. na koniu, a mozna tez na piechocie.

Co w tym zlego, ze bohaterowie sa typowo kawaleryjscy?! O to tutaj chodzi, to imperium. Generalicja jezdzi konno. A sam Huss nawet w poprzedniej edycji nie mial magicznego sprzetu. Jest to na swoj sposob klimatyczne. Nie korzysta on z magicznego sprzetu, lecz oddaje swoje zycie w opieke swego bostwa (Ward 4+ i modlitwy) Zreszta WS5 i 2 ataki z sila 5 z przerzutami w pierwszej turze, do tego as 3+ i 4+ ward dla herosa bedacego jednostka wspomagajaco- magiczna, to moim zdaniem bomba. A sam fear! Jesli czytalo sie artykuly ze starych white dwarfow oraz opis Luthora z 6tej edycji, to nie powinno nikogo dziwic, skad ma taka reputacje.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Imperium ma bardzo ciekawych bohaterów specjalnych.

Karl Franz taki jak w poprzedniej edycji tylko że teraz może dosiadać smoka, nie podoba mi się to trochę bo psuje klimat ale cóż. Najbardziej mnie denerwuje osłabienie Ghal Maraz'a w 6 edycji był dobry, przecież to jest jedna z najpotężniejszych broni w Warhammerze, symbol tej gry a jest teraz przeciętnym artefaktem.

Balthasar Gelt tutaj też mi się nie podoba osłabienie Staff of Voland w 6 edycji widać było że to jest potężny artefakt od elfów symbol Patryjarchów.

Kurt Helborg dzięki Runefangowi i Laures of Victory jego 4 ataki zazwyczaj zamieniają się w 8CR.

Ludwig Schwarzhelm dobrze opisał go Blesus

Luthor Huss tak jak wyżej

Volkmar nie powiem że jest nie ciekawy jego aura na 12 cali z hatem, gdyby miał większy save, bo ward na 4+ i regeneracja na 5+ jest bardzo obiecująca. Do tego frenzy i konie mają po dwa ataki z przerzutami od hate'a. Warte zastanowienia.

Najbardziej mi brakuje:

Thyrusa Gormann'a myślałem że w 7 edycji znowu przystąpi do walki z Balthasarem i może wywalczy pierwszeństwo dla swojego wichru magi. W 6 edycji miał ciekawe zasady zwłaszcza wtedy gdy Pożoga była lepsza.

No i mój ulubieniec

Valten pojawił się podczas kampanii Storm of Chaos, i od razu mi się spodobał wygląd figurki (mam wszystkie 4 modele), historia (troszkę naciągana) no i zasady. Tak to był rzeźnik za 510 pkt i dwa sloty lord dostawało się zwykłego śmiertelnika z save'm na 2+ i wardem na 5+ wygląda to ubogo ale jego zasady specjalne i stary Ghal Maraz sprawiały że wg mnie był to jeden z najlepszych bohaterów specjalnych walczących wręcz 6 edycji (nawet nie wiem czy teraz nie jest w czołówce) Pamiętam jak robiłem symulacje walki z Archaonem i jego 10 atakami. Valten ginął ale nie poddawał się, tak że na 10 prób 3 razy wygrał Archaon a 7 Valten.



PS: Nie wiem czy widzieliście ale chyba na Cytadeli była opisywana arena bohaterów, każda armia wystawiała swojego bohatera walczącego. Imperium wtedy reprezentował Karl no i odpadł w pierwszej rundzie walcząc z Bretońskim królem. Gdyby zrobić coś takiego w 7 edycji ale z naszym Valtenem 8) ciekawe jak daleko by zaszedł.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Pragnę zauwazyc Saint że laska Patriarchy nazywa się Staff of Volanos od pierwszego Najwyższego Patriarchy Kolegiów Magii.
Voland to najemnik od Voland Ventator's
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Pragnę zauwazyc Murmandamus że laska Patriarchy nazywa się Staff of Volans od pierwszego Najwyższego Patriarchy Kolegiów Magii.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

@Byro bo to PegazoGryfoSmokoLoty nie wiem czy ktoś pokusił by się wystawić na koniku a tym bardziej na piechotę.

@Blaesus a gdzie takich herosów się umieszcza? W state troopsach, w GSach czy w KO?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jasne, że tak, aż się prosi by go dać w kloc GreatSwordów.
Stubborn, odporny na psychologie na Ld 10!

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Murmandamus pisze:Pragnę zauwazyc Saint że laska Patriarchy nazywa się Staff of Volanos od pierwszego Najwyższego Patriarchy Kolegiów Magii.
Voland to najemnik od Voland Ventator's
kurka_z_podworka pisze:Pragnę zauwazyc Murmandamus że laska Patriarchy nazywa się Staff of Volans od pierwszego Najwyższego Patriarchy Kolegiów Magii.
Pragnę zauważyć że laska Patriarchy nazywa się Staff of Volans od pierwszego Najwyższego Patriarchy Kolegiów Magii, jak napisał Kurka, ale także że klawisz "s" jest obok klawisza "d" ;)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Byro pisze:Jasne, że tak, aż się prosi by go dać w kloc GreatSwordów.
Stubborn, odporny na psychologie na Ld 10!
To tak :

Karl z młotkiem na koniku - 401pts

23 GSfcg warbanner 5 łuczników 9 mieczników - 379pts

cały unit za 780pts a co to może zrobić? przytrzymać kogoś? To potrafią zrobić nawet bez Imperatora bo Karl nawet z młotkiem ze swoim WS 6 i 4 atakami zabije ze dwóch albo trzech a GSy może jednego ale najpewniej nic bo jak ktoś zaatakuje takie coś to nie byle czym. Za takie punkty to nowe armie wystawią taki unit piechoty że zje go bez mrugnięcia okiem.

Porównanie - za 379pts można mieć 12 KOIC z warbanerem fcg. ciekawe którego unita przeciwnik by się bardziej bał?

Ostatnie porównanie: Karl na smoku z młotkiem 700pts

Smok ma WS6 S6 T6 W6 A5 AS3+

Według mnie GSy wychodzą cienko w tym wszystkim, przede wszystkim dlatego że oni najpewniej nie będą walki wybierać tylko przeciwnik.

Awatar użytkownika
Wrubel
Mudżahedin
Posty: 258
Lokalizacja: Zad Trolla

Post autor: Wrubel »

a czym się rózni stary ghal maraz od nowego?

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1473
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Stary miał +2 ataki :)
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Bohaterowie jak to bohaterowie są tacy a nie inni.. jedynym bonusem jest to iż jak na ludzi wybitnie odróżniają się od wielu kapitanów marszałków i priestów...natomiast jeśli zestawimy ich zasady i koszt a przede wszystkim koszt do bohaterów innych armii śmiało stwierdzamy ja pitole jaki plew...
Z obecnych bohaterów wydaje mi się że na uwagę zasługuje Baltasar Gelt...można nim pocisnąć..Bardzo uważałem Thyrusa Gormanna ale jak wiadomo usunął się w cień za sprawa pana GMCN

Dla pocieszenia ..mamy rok pański 2009 kodeks ukazał sie w roku pańskim 2007 .....jeszcze 2-3 lata męki i cierpienia z:
T3 u flagellantów
brakiem bannera magicznego na gwardii elektorskiej
śmiesznym hellblasterem
śmiesznym czołgiem
śmiesznym inżynierem
oraz wieloma innymi wpadkami


Cierpliwości nadejdzie ten dzień wrócimy w Glorii

polecam
World of Warcraft Soundtrack
06 - Jason Hayes - A Call To Arms


To nowy początek
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
ainuin
Chuck Norris
Posty: 473

Post autor: ainuin »

Tak na prawde to od piatej edycji nie wiedza co zrobic z czolgiem. Ani za bardzo nie radza sobie ze specialami.

Osobiscie bardziej boli mnie brak war wagona, zawsze tlumacze sobie ze to cena unicestwienia nagasha :).

Karl jest niezly, ale jezeli postawic go obok np valtena to wyglada jak dziecko z piaskownicy przy "kibicu" Legii

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Pamiętajcie, że głównym zadaniem Karla nie jest walka, choć uważam wbrew zdaniu ogółu, że bardzo fajnie się klepie. Mnie osobiście 10Ld na 18" bardzo przekonuje.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A co sądzicie o special characterach ze stronek GW?
Mowa tu głównie o elektorach.
Każdy kosztuje 280 punktów, każdy ma siłę 5 (bzdura, bo i tak mają Runefangi....) i każdy ma coś ciekawego:
Leitdorf - Frenzy i najwyraźniej dodatkowy atak sztyletem.
Luddenhoff - sokół, idealny do zabijania magów w klockach (celowanie jak hochland, 30 cali, autohit, siła tylko 3, ale na elfy i gobliny styka)
Raukov - Mistrz łuku, mogący śmiało wklepać 3 rany na runde dużym pokrakom, typu drzewiec itd (oczywiście z dystansu i przy odrobinie szczęścia)

No i Todbringer - jedyny z siłą 4, ale wyższym WS, potężnym Talisman of Ulric (MR-1, Immune to psych, oraz leczenie, zależnie czy z SoC czy ze stronki, leczące 1 Wo na turę, lub leczące zupełnie)

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

War Wagon...nie znam statystyk ani zasad ale jeśli ruszał się jak chariot miał wysoki T i dużo ataków z góry ..wart był każdej rozsądnej ceny..

Czołg? ktoś poruszał już temat czołgu na BP..smok pozostając na 1 ranie dalej sieje śmierć, podobnie treeman i inne mostery warte ~ 300pkt czołg po stracie 4 ran szuka gąsienic których notabene nie ma..

Co do bohaterów nie z kodeksu zwrócił ktoś uwagę na tego pana jest on w zakładce special characters w ArmyBurdelu:

High Priest Ar-Ulric Emil Valg
WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv

5 3 4 4 3 5 4 9 4+ 5+
Has 4 Prayers of Ulric (Bound Spells, Power Level D3+3, RiPs are
dispelled on a 3+ in subsequent turns).
The Ar-Ulric may use two Prayers per turn, even 2 RiP Prayers, but not the same Prayer twice;+2 dice to dispel pool.; Prayers of Ulric;

Crush the Weak - w skrócie on i jego unit ma hate na kazdego z Ld 6 i mniej

Hammer-Axe of Skoll - rzuc d6 przed bitwą : 1-3 + 2 S, 4-5 Killing Blow , 6- +2 S i d3 attaki w szarży

Wolf Armour 4+Sv. 5+ Ward. Magic Resistance (1). Valgeir and any unit he joins are Immune to Fire.

Fang of the Winter Wolf Priest may cast a spell with Irresistible Force. One use only.

Ice Dagger Priest may add his unit's current Rank Bonus to the Power Level of his prayers.


Cost: 325
Obrazek






_________________

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Blaesus pisze:Pamiętajcie, że głównym zadaniem Karla nie jest walka, choć uważam wbrew zdaniu ogółu, że bardzo fajnie się klepie. Mnie osobiście 10Ld na 18" bardzo przekonuje.
Takie bonusy za 400pts to rochę drogo nie sądzicie? Karl powalczyć umie ale nie w GSach czy innej imperialnej CC piechocie która cala jest na żenującym poziomie, okrutna prawda, wiec nie ma co się zapierać ze jest inaczej tylko po rzucie okiem na staty a nie na całość, prezęcje ogólną i porównaniu z innymi armiami i należy pamiętać ze większość armii jeszcze czeka na reedycje (czytaj napakowanie) a my na dnie jesteśmy od początku do końca w tej historii.

PS poprawione.

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Wilqu pisze:War Wagon...nie znam statystyk ani zasad ale jeśli ruszał się jak chariot miał wysoki T i dużo ataków z góry ..wart był każdej rozsądnej ceny..

Czołg? ktoś poruszał już temat czołgu na BP..smok pozostając na 1 ranie dalej sieje śmierć, podobnie treeman i inne mostery warte ~ 300pkt czołg po stracie 4 ran szuka gąsienic których notabene nie ma..

Co do bohaterów nie z kodeksu zwrócił ktoś uwagę na tego pana jest on w zakładce special characters w ArmyBurdelu:

High Priest Ar-Ulric Emil Valg
WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv
5 3 4 4 3 5 4 9 4+ 5+
Has 4 Prayers of Ulric (Bound Spells, Power Level D3+3, RiPs are
dispelled on a 3+ in subsequent turns).
The Ar-Ulric may use two Prayers per turn, even 2 RiP Prayers, but not the same Prayer twice;+2 dice to dispel pool.; Prayers of Ulric;
Crush the Weak - w skrócie on i jego unit ma hate na kazdego z Ld 6 i mniej
Hammer-Axe of Skoll - rzuc d6 przed bitwą : 1-3 + 2 S, 4-5 Killing Blow , 6- +2 S i d3 attaki w szarży
Wolf Armour 4+Sv. 5+ Ward. Magic Resistance (1). Valgeir and any unit he joins are Immune to Fire.
Fang of the Winter Wolf Priest may cast a spell with Irresistible Force. One use only.
Ice Dagger Priest may add his unit's current Rank Bonus to the Power Level of his prayers. Cost: 325
War Wagon był w 4/5 edycji. Bardzo fajna, klimatyczna i mocna jednostka.

Co do Emila to chociażby HPoU w EA by BP na nim bazuje.

Problem jest w tym, że Nasi Speciale to 'tylko' ludzie ale w poprzednich edycjach mieli troszkę mocniejsze przedmioty. Teraz jak to zostało przytoczone chociazby Ghal Maraz został zeszczawiony. Podobno 7ed to era bohaterów ale widać Imperium jest z innej bajki. Ale nie wyrywajmy sobie włosów z nosa :) Może być w przyszłości już tylko lepiej ;)

ODPOWIEDZ