WoCh vs Liz

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

WoCh vs Liz

Post autor: Durin »

Witam!
Przyjdzie mi się mierzyć w prestiżowym pojedynku z nowymi lizakami.
Jak sobie poradzić z morzem skinków i anc stegadonem?
Jestem w sumie początkujący ale w mojej głowie powstały jakies koncepcje.
Oceńcie jakie to ma szanse i co zmienic.
Bedziemy grać na małe punkty najpewniej 1600.

5 Chaos Knights of Nurgle @ 285 Pts
Mark of Nurgle; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
War Banner [25]
5 Barded Chaos Steed @ [0] Pts

3 Dragon Ogres @ 231 Pts
Great Weapon; Light Armour

1 Chaos Warshrine of Nurgle @ 160 Pts
Mark of Nurgle

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

1 * Exalted Hero of Khorne @ 353 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Great Weapon; Battle Standard
Aethersword [50]
Armour of Damnation [45]
Crown of Everlasting Conquest [50]
1 Juggernaut of Khorne @ [0] Pts

1 Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 200 Pts
Mark of Tzeentch; General; Magic Level 2; Chaos Armour
Enchanted Shield [15]
Dispel Scroll [25]
1 Disc of Tzeentch @ [0] Pts

1 Chaos Sorcerer @ 135 Pts
No Mark; Lore of Death; Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

10 Chaos Marauders @ 40 Pts
No Mark

4 Marauder Horsemen of Nurgle @ 133 Pts
Mark of Nurgle; Flail; Light Armour; Shield; Musician
1 Chieftain @ [12] Pts
5 Warhorse @ [0] Pts

Casting Pool: 5
Dispel Pool: 4
Models in Army: 37


Total Army Cost: 1597


i jeszcze pytanie:
czy i jakie są limity przedmiotów dla magów, herosów?
i na jakiej podstawce smiga juggernaut, bo na razie go proksuje

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Kilka subiektywnych uwag:
1. Za dużo pkt w herosach i za mało jednostek do walki - wystrzelają cię
2. Wywal Warshrine of Nurgle
3. Wywal czempiona, zbroje i zmień MoN na marudach albo na MoS albo MoK
4. BSB nielegalny - limit magicznych przedmiotów na herosie to 50 pkt
5. Za wolne pkt wrzuć Helkę - przyda się na Stedzie ew weź więcej rycerzy - masz drugi screen z psów
6. BSB nieefektywny - jeśli ma biegać w oddziale zmień mu marka, jeśli solo - wrzuć mu warda 4+ na pociski
7. Generał na dysku ma za słabą ochronę vs ostrzał i magia - zrób coś z tym albo zrób generałem maga stojącego w klocku
8. Na małe pkt bierz magów Nurgla - najlepszy domyślny czar + regeneracja
9. Dołóż 2lvl magii caddiemu i zrzuć 1 DS - 4DD i 2 DS powinny wystarczyć

Limity przedmiotów dla lordów 100, dla herosów 50
Jugger biega na podstawce 50x50

Awatar użytkownika
kenny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: kenny »

Na 1600 za duża ochrona magiczna ja na 1600 mam tylko 2xDS i Sorca na 1lvl i mnie to w zupełności wystarcza. Helka to podstawa jak wiesz, że będziesz grał na Dinozaury :P Maruderzy za drodzy wywal dowódce i Shieldy może starczy na 5 maruda, ale może chcesz nimi do walki cisnąc to nie zmieniaj chociaż oni średnio się spisują.
Tyle :P

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Dzięki za uwagi, pozmieniam trochę i wrzucę ponownie do oceny.
Co do helki to jeszcze nią nie grałem.
Zajmuje 2 sloty rara tak?
mam na 1600 już drugi slot?

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Zajmuje 1 slot a na 1600 masz 1 . 2 jest od 2000

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

O ile zwykle preferują MoT, to jednak w wypadku Lizaków MoN wygląda całkiem ciekawie, bo w tej armii dużo rzeczy ma WS3, a więc w wypadku Nurgla mają WS2, a elity WoCh mają WS5 i WS6, przez co trafiane są na 5+. No i skinkom trudniej zapluć oddziały WoCh z MoN, to -1 to hit się przydaje.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

to znaczy z tym drugim slotem ktos mnie wkręcił:)
właśnie ze względu na ws lizaków zdecydowałem się na MoN
a podpakowany bohater, kawa, i DO mialy powalic stega.
skoro bohater niezgodny z przepisami to jakie itemy polecacie,

Awatar użytkownika
kenny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: kenny »

NA starym Armybooku Helka zajmowała 2 sloty.
Ja bym wziął Axe of Khorne na Hero może przydać się na Kroxy itd. na magach się nie znam wiec się nie wypowiadam :P

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Temple Guard pisze:O ile zwykle preferują MoT, to jednak w wypadku Lizaków MoN wygląda całkiem ciekawie, bo w tej armii dużo rzeczy ma WS3, a więc w wypadku Nurgla mają WS2, a elity WoCh mają WS5 i WS6, przez co trafiane są na 5+. No i skinkom trudniej zapluć oddziały WoCh z MoN, to -1 to hit się przydaje.
Czy nie mówiłeś niedawno że działa tylko jak ktoś cię bije ?
Ja bym wziął Axe of Khorne na Hero może przydać się na Kroxy itd.
:?: :roll: :?: Na kroxy działa jak słomka bo mają US3 a killing blow US 1-2

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

michau5300 pisze:
Temple Guard pisze:O ile zwykle preferują MoT, to jednak w wypadku Lizaków MoN wygląda całkiem ciekawie, bo w tej armii dużo rzeczy ma WS3, a więc w wypadku Nurgla mają WS2, a elity WoCh mają WS5 i WS6, przez co trafiane są na 5+. No i skinkom trudniej zapluć oddziały WoCh z MoN, to -1 to hit się przydaje.
Czy nie mówiłeś niedawno że działa tylko jak ktoś cię bije ?
Tak niestety jest. Ale przeczytaj mojego posta uważnie jeszcze raz (;)), pisałem właśnie o tym, że jak oddziały Lizaków z WS3 biją po elitarnych oddziałach WoCh z MoN to wówczas mają jakby WS2 i trafiają na 5+. Gdy to oddział WoCh uderza na Lizaki to te mają WS3, ale to bez znaczenia, bo i tak WoCh trafiają na 3+. Właśnie to dziwne działanie MoN mnie wkurza, ale akurat na Lizaki nie ma to wiekszego znaczenia. Lizaki są jedną z niewielu armii na które MoN fajnie wpływa, bo niewiele jest armii mających groźne oddziały z WS3, a Lizaki się do takich zaliczają (Saurusy, Kroxy, Stegadony, Salki, Razordony). Natomiast na oddziały Lizaków z WS4 (Temple Guard, Cold One Cavalry) MoN kompletnie nie działa.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

to może tak:

Unnamed1600 Pts - Warriors of Chaos Army
1 Hellcannon @ 205 Pts
3 Hellcannon Crew @ [0] Pts
Heavy Armour

3 Dragon Ogres @ 251 Pts
Great Weapon; Light Armour
1 Champion @ [20] Pts
4 Chaos Knights of Nurgle @ 280 Pts
Mark of Nurgle; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield;
Standard; Musician
1 Champion @ [20] Pts
5 Barded Chaos Steed @ [0] Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Nurgle; Flail; Shield; Musician
5 Warhorse @ [0] Pts

10 Chaos Marauders @ 40 Pts
No Mark; Musician

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Mark of Nurgle; General; Magic Level 2; Chaos Armour; Barding
Dispel Scroll [25]
Power Familiar [25]
1 Barded Chaos Steed @ [0] Pts

1 Chaos Sorcerer of Slaanesh @ 200 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 2; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Golden Eye of Tzeentch [25]
1 Steed of Slaanesh @ [0] Pts

1 * Exalted Hero of Khorne @ 224 Pts
Mark of Khorne; Frenzy; Halberd; Chaos Armour
Enchanted Shield [15]
Collar of Khorne [25]
Biting Blade [5]
1 Juggernaut of Khorne @ [0] Pts

Casting Pool: 7
Dispel Pool: 4
Models in Army: 43
Total Army Cost: 1596

ewentualnie moznaby wywalic lekka kawe i psy i weszliby wtedy warriorzy
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, o 00:06 przez Durin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Konnym maruderom zawsze bym dawał MoS, przewidywalność tego oddziału jest bardzo cenna. MoN im dużo nie daje IMO, i tak łatwo giną. Aha, no i masz świadomość, że mając zarówno tarcze jak i LA tracą zasadę "fast cavalry"? Chyba nie warto wystawiać ich w ten sposób (szczególnie tak małego oddziału).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

zasadniczo nie zdawałem sobie sprawy, jak mówilem dopiero zaczynam:)
wywaliłem armor, zmieniłem na MoS i dodałem za pozostałe punkty championa do DO i muzyka do marud

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Wywal collar of khorne i bitting blade z typa na juggerze i daj mu Sword of Might. Z siłą 6 może powalczyc ze Stegadonem ^^, a ward (taki mały) za bardzo mu się nie przyda.

Inna opcja, to zwykła tarcza, a do tego Bitting Blade oraz Armour of Morslieb. Dopóki efekty Engine'a są niemagiczne (^^) to daje nam ward niezłą ochronę.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

wytłumaczy mi ktoś czemu MoN niedziała w druga strone? to wyszło w tym balans pach?

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

kuman pisze:wytłumaczy mi ktoś czemu MoN niedziała w druga strone? to wyszło w tym balans pach?
oficjalna errata GW
ERRATA
Page 110, The Mark of Nurgle, second
paragraph. The text should be changed as
follows:
When rolling to hit against a model with the
Mark of Nurgle, the attacker suffers -1 to its
Ballistic Skill and Weapon Skill, to a
minimum of 1.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Co naprawdę daje MoN w walce wręcz między oddziałami?

Na zombiaki mające WS1 nie działa ;)

Oddziały z WS2 trafiają nasze oddziały z WS3 i WS4 na 5+, a nie na 4+ (np. szkielety, gobliny itd. kontra ogry/maruderzy).

Oddziały z WS3 trafiają nasze oddziały z WS5 i WS6 na 5+, a nie na 4+ (np. duża część Lizaków kontra elity WoCh).

Oddziały z WS4 trafiają nasze oddziały z WS3 na 4+, a nie na 3+ (np. ogry kontra włócznicy WE/DE).

Oddziały z WS5 trafiają nasze oddziały z WS4 na 4+, a nie na 3+ (np. elity elfów/krasnoludów kontra maruderzy).

Oddziały z WS6 trafiają nasze oddziały z WS5 na 4+, a nie na 3+ (3 odziały w grze mają WS6 - są to Wardancers, Swordmasters i Chosen - dzięki temu w walce z nimi wojownicy i rycerze WoCh są trafiani na 4+).

Podsumowanie:

Gdy oddział WoCh ma WS3 (ogry) to MoN przydaje się w walce z oddziałami z WS2 i WS4;

Gdy oddział WoCh ma WS4 (maruderzy) to MoN przydaje się w walce z oddziałami z WS2 i WS5;

Gdy oddział WoCh ma WS5 (wojownicy, rycerze) to MoN przydaje się w walce z oddziałami z WS3 i WS6;

Gdy oddział WoCh ma WS6 (chosen) to MoN przydaje się w walce z oddziałami z WS3.

Tak więc wszystko zależy od przeciwnej armii. Na konkretnych oddziałach przeciw konkretnym armiom może się to opłacić, ale czasem mogą to być punkty wyrzucone w błoto (więc turniejowo się to słabo sprawdza IMO). A MoT działa zawsze i na każdego, a także jest tańsza o 10 punktów :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Dziękuje Thurion.W sobote grałem na 2500pkt, ale bez zadnych erraty i bez BP, ma armia składała się z 2xrydwan nom 3x 15xWojawnicy nom 2x 10xWybrańcy nom 1xDuży mag mon 3xMały mag nom 1xOłtaż bitewny nom (jak dostane jakiś lepszy aparat to zażuce zdjęcie jak go zrobiłem, a jak się zażuca jpg na forum?). Pierwsza bitwa była z VC akcja z 20 wrath i wszystko jasne 0/20. Drugą z Skaven miał mniej wiecej 20xJezzal 2xWarpcannon 4xRatling 1xDuży elektryk (charakter z tyłu książki) 3xMały elektryk zabił mi koło 350pkt. 20/0. Trzecie HE troche strzelania 20xŁucznik 4xBolce 1xDuży mag 2xMały mag 2x 5xDragon prise 1xRudwan 10xPhenix 17/2 ... To był pierwszy duży turniwj jaki grałem od 4 lat albo 5 i stwierdzam że MoN jest silny machiny 4+ 5+ wtrafiaja, przeciwnicy w bezpośrednim starciu średnio liczac 3+ i magia jest genialna :D fakt moze jak bym wrafił na krasnale albo imperium z organkami i działami by było troche gorzej bo niemałem żadnej kawaleri.

są jakieś błendy?

Awatar użytkownika
conejito
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 41

Post autor: conejito »

ano są błENdy ;)

Awatar użytkownika
Mikizz
Wałkarz
Posty: 89
Lokalizacja: Koło

Post autor: Mikizz »

Witam forumowych szamanów , zboczeńców i psychopatów !! Nurtuje mnie jedno pytanie albowiem : Mam małą armię Chaosu < 2 x Knights , Warriors of Chaos oraz Championa Khornea na nóżkach > kolega ma 24 skinki i kupuje Stegaodona <tak to się pisze ? > i Saurusów box . Jaką taktykę polecacie co dokupić do tej mojej niby armii ?

ODPOWIEDZ