Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Watcher
Chuck Norris
Posty: 393
Lokalizacja: Chodzież

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: Watcher »

Dziś postanowiłem się Warheimem zainteresować :) Na razie czytam blogowe wprowadzenie i się jaram jak dziki :) Mam jedną uwagę, nie wiem czy potrzebną w kontekście tego, że podręcznik jeszcze nie w fazie 1.0: zajrzałem do tabelki scenariuszy i zauważyłem, iż numerki stron w niej zawarte już nie pokrywają się z rzeczywistymi (przynajmniej w mojej wersji 0.75) :)
Marcet sine adversario virtus

Minas Kolmar

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Każda uwaga się przyda :)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w ten upalny sierpniowy wieczór napiszę parę słów na temat zbliżającej się kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.

Niestety wciąż nie będzie to edycja 1.0, do które brakuje w podręczniku jeszcze kilku rzeczy i tu niezmiennie liczę na waszą aktywność i pomoc. Po pierwsze i najważniejsze wciąż brakuje Postaci Dramatu, a szanowne państwo-draństwo może wykazać się w tej materii. Jeśli natchnie was wena, to swoje propozycje możecie zamieszczać TUTAJ.

Poza przed wydaniem wersji 1.0 pojawią się jeszcze nowe kompanie, a mianowicie Banici z Księstw Granicznych, Fimiry oraz Karnawał Chaosu i Konkwistadorzy z Estalii. Nad którymi obecnie pracuję, póki co najbardziej zaawansowane prace dotyczą Fimirów, do których zasady, o ile nie wydarzy się nic nadzwyczajnego, powinny pojawić się na początku września.

Od opublikowania podręcznika w wersji 0.75 w zasadach pojawiło się także kilka zmian, niemal kompletną listę znajdziecie TUTAJ.

Ponadto, mam jeszcze pewną propozycję dotyczącą dostępności dla modeli rekrutowanych już w trakcie kampanii ale więcej o tym znajduje się TU.

Do szanownego państwa-draństwa mam prośbę-groźbę zapoznajcie się w miarę możliwości ze zmianami i propozycjami zamieszczonymi powyżej i dajcie znać co o nich sądzicie, jeśli macie swoje pomysły to także piszcie śmiało.

Wersję WiP z wprowadzonymi zmianami możecie pobrać STĄD.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Mam do szanownego państwa-draństwa propozycję czy może raczej pytanie.

Jakiś czas temu Sister_of_Mercy otrzymała od swoich współgraczy, który czytają między innymi blog Maniexite (który zapewne ich zainspirował) propozycję zmiany mechaniki wykonywania testów trafienia i zranienia z rzutów K6 na 2K6.

Podobno taka zmiana przyspiesza nieco rozgrywkę, ponieważ udane rzuty wypadają znacznie częściej przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości wypadania zranień krytycznych.

Poniżej znajduje tabela rzutów na trafienie i zranienie przystosowana do rzutów 2K6.

W przypadku ewentualnej zmiany, zranienie krytyczne i dodatkowe Ataki z furii miałyby miejsce przy wyniku 10+. Pozostałe modyfikatory do trafień i zranień wynikające z umiejętności i zasad specjalnych pozostałyby bez zmian.

Co o tym sądzicie?

Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

To raczej kiepski pomysł. Po pierwsze dlatego, że jeśli postać ma więcej niż 1 atak to trzeba każdy rzucać osobno.
Po drugie w tabeli na trafianie na K6 było 3+,4+ i 5+ co daje odpowiednio 66,(6)%, 50% i 33,(3)% szans.
Po zmianie na 2K6 mamy 6+,7+ i 8+ co daje odpowiednio 72,(2)%, 58,(3)% i 41,(6)% szans.
Wnioski są trzy:
- Zwiększa to skuteczność jednostek z dużą inicjatywą lub ASF ponieważ łatwiej trafić czyli potencjalnie przewrócić przeciwnika nim zaatakuje
- Zmniejsza to wpływ różnicy WW między jednostkami, gdyż w pierwszym przypadku różnice między WW powodują, że trafienia na 3+ i 5+ są odchylone o 33,(3)% od trafienia na 4+, natomiast w drugim przypadku trafienia na 6+ i 8+ są odchylone o 23,8% i 28,6% od trafienia na 7+.
- Trafianie jednostek z tym samym WW powinno mieć szansę 50%.

Nie chce mi się już rozpisywać tabeli na zranienie, ale wnioski będą podobne.

Jeśli problem leży tylko w trafieniach krytycznych to można to rozwiązać dwojako:
- Dodać zapis, że jeśli S-T<=-2 to w ogóle nie może wystąpić trafienie krytyczne.
- Ewentualnie można to naprawić już w tabelach na wynik trafienia krytycznego dodając, że na 1 lub 1-2 krytyk jest tylko normalnym zranieniem.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dzięki za odpowiedź. Zranienia krytyczne nie są problemem.

Zmiana ma na celu zwiększenie skuteczności ataków.
Rzuty 2k6 z podstawową wartością trafienia 7 są pewniejsze i bardziej przewidywalne niż k6.
Zyska na tym szybkość rozgrywki, a gra będzie mniej losowa.

Przynajmniej takie są założenia ;)

Tabele jeszcze lekko zmodyfikuje - dokładniej wartości na przecięciu skrajnych współczynników.

Jak się uda to opublikuję to wieczorem.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Poprawiłem tabele trafienia i zranienia.

Obrazek

Poniżej zamieściłem też wybrane zasady, które uległyby modyfikacji:

-Zranienie krytyczne:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.


- Furia:
Ponadto modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA otrzymują dodatkowy +1 ATAK za każdy dublet, który w fazie walki wręcz wypadł w udanym rzucie na trafienie oraz mają prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie czasie szarży.


- Korbacz, itp.:
Ponadto, korbacz to oręż równie niebezpieczny dla wrogów jak i użytkownika. Jeśli w nieudanym rzucie na trafienie korbaczem wypadnie dublet, to oznacza, że korbacz uderzył także w użytkownika oręża, zadając mu jedno automatyczne trafienie.


-Zawodny:
Tego rodzaju oręż często się zacina lub psuje. Jeśli w czasie nieudanego rzutu na trafienie wypadło dublet, użycie broni kończy się NIEWYPAŁEM!. Należy wykonać rzut K6 a wynik odczytać z TABELI NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ.


-Gniew Mannana!, itp.:
Pan Mórz sprzyja swym wybrańcom. Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.


Z kolei STĄD możecie pobrać nową wersję WiP podręcznika, do której wprowadziłem testowo powyższe zmiany. Jeśli macie chwilę czasu, to zerknijcie do podręcznika, być może znajdziecie jeszcze fragmenty które przeoczyłem, a które wymagałyby korekty.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3719
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

A myślałeś o k10? 2k6 jest o tyle nie wygodne że wojownik mający dwie bronie już stanowi problem, bo każdy atak to inny zestaw dwóch kości. Na zmianie mechany na k10 możesz spokojnie bawić się w modyfikatory pozostając przy sensownym założeniu 1 kość- 1 atak, strzał, test wspólczynnika itp.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

K10 niewiele zmieni, bo dalej szansa na wyrzucenie poszczególnych wyników jest taka sama jak w przypadku K6. Poza tym to dodatkowa kostka potrzebna do gry.

2k6 daje bardziej przewidywalne wyniki.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Sister_of_Mercy pisze:Dzięki pomocy koyotha i quidamcorvusa przygotowałam dla was nowe wersje tabel trafień i zranień dla rzutów 2K6 do Warheim FS.

Jeśli chcielibyście przeczytać analizę przygotowaną przez koyotha to odpowiedni plik znajdziecie TUTAJ.

Z kolei TU dostępny jest przygotowany przez koyotha arkusz exela w którym można sobie wszystko ładnie obliczyć.

Pozwoliłam sobie wprowadzić kilka zmian do proponowanych przez koyotha i qc rozwiązań ale w większości nasze cele są podobne - szybsza i bardziej przewidywalna walka.

I tak głównym celem wprowadzenia mechaniki 2K6 jest większa przewidywalność otrzymanego wyniku rzutu, przy jednoczesnym podniesieniu o około 8% podstawowego poziomu trudności trafienia i obniżeniu o 3% trudności zranienia. Napisałam podstawowego bo w przypadku proponowanych zmian większego znaczenia nabierają wszelkie modyfikatory do testów trafienia i zranienia wynikające z szarży czy umiejętności i zasad specjalnych, na znaczeniu zyskała też Ochrona Pancerza - przy częstszych zranieniach warto chronić się zbroją.

W grach testowych walki były krótsze ale i bardziej przewidywalne, ważne jest to kto zaszarżuje, a różnice w wartości współczynników walczących są bardziej widoczne.

Testy nie zostały jeszcze zakończone, dlatego wszelkie wasze uwagi i komentarze są oczekiwane i potrzebne.

Wersję WIP podręcznika z wprowadzonymi zmianami znajdziecie TUTAJ, a zaktualizowaną kartę pomocy TU.

Obrazek

Beny
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 45
Lokalizacja: Białystok- Front Wschodni
Kontakt:

Post autor: Beny »

Czy rozpiski będzie można składać i rozwijać bandy w Army Builderze?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Beny pisze:Czy rozpiski będzie można składać i rozwijać bandy w Army Builderze?
Jeżeli znajdzie się ochotnik do zrobienia odpowiednich plików, to tak. Na chwilę obecną nie można.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Mam dla szanownego państwa-draństwa raporty bitewne z rozgrywek w Warheim FS w katowickim klubie Inny Wymiar.

Zdjęcia są podlinkowane, więc możecie w nie śmiało klikać.

Chata Guślarza
Obrazek

Święte Źródło
Obrazek

Zagubiony syn kupca
Obrazek

Ruiny
Obrazek

Gdyby ktoś z szanownego państwa-draństwa mieszkał w okolicach Katowic i chciał zagrać w Warheim FS to piszcie śmiało.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Sister_of_Mercy na łamach Danse Macabre, a także Azylium opublikowała zasady pozwalające na ulepszanie pojazdów dostępnych w Warheim FS:

http://quidamcorvus.blogspot.com/2015/1 ... asady.html

http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop ... html#33625

Polecam lekturę zasad i stosowanie modyfikacji w czasie rozgrywek.

Ponadto, z bloga możecie ściągnąć najnowszą wersję podręcznika w wersji WiP z wprowadzonymi w/w zmianami i aktualnym spisem treści (aktualny indeks pojawi się niebawem.

http://warheim.blogspot.com/p/podreczni ... a-wip.html

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Szanowne państwo-draństwo TUTAJ może zapoznać się z kolejną relacją z rozgrywki stoczonej na zasadach Warheim FS w klubie Inny Wymiar.

Obrazek

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Witam,
Wczoraj zaczęliśmy z bratem grać w warheima. Jest to pierwszy dla nas taki system (skirmish), wcześniej graliśmy tylko w battla. Już podczas składania "bandy" a także podczas gry natknęliśmy się na pewien problem: otóż wszystkie zdolności, statystyki broni, manewry itd są "trudne" do znalezienia. Wiem w jakim dziale szukać ich, ale zajmuje to dłużej niż powinno. Dlaczego? Jednostka (zmyślam) ma zasady: furia, niezłomny, nienawiść, oraz posiada buławę i sztylet + może wykupić dodatkowy sprzęt: miecz dwuręczny, młot, włócznie, zbroje lekką, puklerz, hełm itd. Jako nowy gracz nie mam pojęcia co to daje i jakie są różnice, więc muszę sprawdzić w działach z ekwipunkiem, oraz w dziale ze zdolnościami specjalnymi (i robię to za każdym razem: miecz dwuręczny -> dział ekwipunek lub index "ctrl+f (szukaj)-> aha, strona 33 ->już wiem co daje, hełm -> dział ekwipunek/index -> szukaj -> str. 55 -> już wiem, itd itd.). Czy jest szansa aby powstała np tabela ekwipunku ze skrótem zasad do nich? Broń dwuręczna: +2 S, uderza jako ostatni, młotek: parująca, sztylet: brak krytyków itd itd itd. tak samo ze zdolnościami. LUB chociaż przy tych wszystkich rzeczach dopisać stronę na której znajduje się opis/wyjaśnienie np: pod opisem jednostki: furia (str. 99), nienawiść (str. 345), strach (str. 654).

Druga sprawa: mógłbym prosić o przykładową rozpiskę na bandę sióstr sigmara? :)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Na razie nie ma możliwości umieszczenia nr strony przy nagłówku. W przyszłości pewnie zrobię hiperlinki przenoszące do odpowiedniej strony.

Póki co korzystajcie z indeksu, niektórzy gracze zapisują sobie na osobnej karcie skróty potrzebnych informacji.

Polecam też najnowszą wersję podręcznika http://warheim.blogspot.com/p/podreczni ... a-wip.html

A co do rozpiski to przeciw komu będą walczyć Siostry Sigmara?

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Siostry Sigmara będą grały najczęściej na krasnoludy, później prawdopodobnie także na orki (wciągamy kolegę :D)

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Pora na kilka wieści z mijającego tygodnia.

I tak, między innymi na łamach bloga Danse Macabre dostępne są zasady dla nowego Najemnego Ostrza - Woźnicy, który to jest uzupełnieniem zasad pozwalających na ulepszenia pojazdów.

Ponadto na Danse Macabre opublikowałem kolejny raport bitewny, tym razem z potyczki stoczonej pomiędzy Krasnoludami a Ogrami.

I w końcu na Azylium powoli przymierzam się do zorganizowania turnieju Warheim FS, który najprawdopodobniej odbędzie się w przedostatni lub ostatni weekend stycznia w Innym Wymiarze w Katowicach. Gdyby ktoś z was chciał wziąć udział dajcie znać na Azylium.

Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4452
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dzień dobry się z szanownym państwem-draństwem!

Poniżej odnośnik do wpisu w którym znajdziecie kolejne odnośniki do nowej edycji podręcznika do Warheim FS, która nazwałem 2k6.

Podręcznik dostępny jest póki co w dwóch wersjach - pełnej oraz lekkiej, która została pozbawiona wstawek fluffowych i 'wydrukowana' w formie 2 stron na 1 arkusz.

Jakiś czas temu prosiłem o przejrzenie wersji WiP i podzielenie się uwagami. Poprawiłem błędy, które zauważyliście ale pewnie jest ich jeszcze kilka, wiec śmiało komentujcie.

Na razie będzie trochę zamieszania i opóźnień, bo raz że jestem w trakcie przeprowadzki i nie mam jeszcze stałego połączenia z siecią, a dwa że pod koniec miesiąca jest turniej WFS i trochę mi to wolnego czasu zajmuje.

http://quidamcorvus.blogspot.com/2016/0 ... a-2k6.html

ODPOWIEDZ