Po prostu wpadaj - teraz musiałbyś mieć strasznego pecha zeby na jakąś grę nie trafić Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaśćVoodoo pisze:: Może niedługo Kruti będziesz z kimś grał? Wtedy wpadłbym w roli obserwatora (jeżeli można) i zobaczył rozgrywkę?
Powitanie
Re: Powitanie
No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane?Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
Można, jak czegoś nie ma można zamówić.Voodoo pisze:No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane?Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
Sklep jest od 12 - tak wcześnie to raczej ciężko. Moze bardziej popołudniem. Ale nawet o 12 bedzie Dominik i na pewno z chęcią coś opowie, a może nawet znajdzie chwile na małą rozgrywkę
-
- Wałkarz
- Posty: 79
Witam!Jestem z Torunia i niestety na razie jestem jedynym graczem w tym mieście.
czasami bywam w Warszawie i Poznaniu na turniejach.
Gram Niemcami mam kompanie pancerną i grenadierów.
Pozdrawiam.
czasami bywam w Warszawie i Poznaniu na turniejach.
Gram Niemcami mam kompanie pancerną i grenadierów.
Pozdrawiam.
jutro ja będę grać od 17, wcześniej nie wiem czy ktoś będzie męczyć fowaVoodoo pisze:No dobra, to może jutro koło południa tj. 11-12, będzie cos grane?Kruti pisze:Ale na wszelki wypadek możesz dać cynk kiedy zamierzasz wpaść
Btw. Czy można coś u Was kupić do FOW'a? Bo działy tego systemu na stronce się dopiero budują.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
właśnie se wydrukowałem co prawda na kolor zabrakło funduszy ale są
Znaczniki znajdziecie też tu: http://combatwwii.12.forumer.com/viewto ... 451b4710f7
Wybór jest chyba większy.
Wybór jest chyba większy.
Co dokładnie chciałbyś wiedzieć?
Piszmy tutaj to może ktoś jeszcze skorzysta
PS. Widzę, że jesteś z Wrocławia. Na forum Wargamera w dziale FoW pewna osoba poszukiwała podobnych informacji- LINK. W wymienionym w tym temacie sklepie, może zobaczyć grę na własne oczy i pogadać o samym systemie
Piszmy tutaj to może ktoś jeszcze skorzysta
PS. Widzę, że jesteś z Wrocławia. Na forum Wargamera w dziale FoW pewna osoba poszukiwała podobnych informacji- LINK. W wymienionym w tym temacie sklepie, może zobaczyć grę na własne oczy i pogadać o samym systemie
Polecam ten artykuł.Marcins pisze:ale tutaj chciałbym żeby ktoś mi opisał armie, żeby coś powybierać na początek...
Wszystkie armie są grywalne, nie ma większych przegięć. Każda z nacji ma swoje osobne zasady. Przedstawie je w skrócie na przykładzie okresu późnego. Można powiedzieć, że:
-Niemcy są prawie zawsze dobrze wyszkoleni. Posiadają dostęp do najcięższych czołgów takich jak Tygrysy czy Pantery. Niestety uzbrojenie i wyposażenie kosztuje, więc nie jest ich dużo na stole. Są bardzo uniwersalni i elastyczni. Mają w zasadzie wszystko.
-Amerykanie zazwyczaj są dobrze wyszkoleni. Mają najpopularniejsze czołgi II WŚ- Shermany, którymi trzeba nieźle kombinować aby zniszczyć niemieckie koty. Posiadają przyzwoitą altylerię, która dzięki jednej zasadzie potrafi być bardzo zabójcza. Dodatkowym plusem jest to, że w każdym plutonie można spotkać Bazooki Dość uniwersalna armia, ale nie posiada ciężkich czołgów (narazie).
-Brytyjczycy podobnie jak z Amerykanami, zazwyczaj są dobrze wyszkoleni. Armie oparte na piechocie podczas ataku mogą nacierać nocą co jest unikalną zasadą w tym systemie. Korzystają z różnych typów czołgów- uniwersalne Shermany, szybkie Crommwelle oraz wolne, opancerzone Churchile. Posiadają solidną altylerię, która w dużej ilości dzięki zasadom brytyjskim może być zabójcza.
-Rosjanie słabo wyszkoleni ale nadrabiają to ilością. Zalewają przeciwnika masą czy to piechoty czy czołgów. W plutonach piechoty mogą występować komisarze, którzy w celu zmotywowania żołnierzy zabijają ich. Co ciekawe, chłopaki mogą się wkurzyć i zabić komisarza Rosyjska altyleria jako jedyna, nie może używać zasłony dymnej, ale potrafi prowadzić ostrzał altyleryjski na dużej powierzchni. Ogólnie ruscy podobnie jak niemcy mają dostęp praktycznie do wszystkiego np. ciężkie czołgi, niszczyciele czołgów, altyleria rakietowa itd. O więcej pytajcie Krutiego
Są do tego nacje bazujące na sprzęcie i zasadach innych lub na swoich unikalnych:
-Polacy posiadają wiekszość brytyjskich zasad, nie są jednak dobrze wyszkoleni ale nadrabiają to niezwykłą motywacją do walki
-Finowie zmotywowani i dobrze wyszkoleni, mogą używać niektórych rosysyjskich czołgów
-Włosi zmotywowanie i wyszkolenie określane jest na początku bitwy rzutem kostą Mają swoje czołgi, używają też niemieckich. Ogólnie jest to armia bardziej na średni okres- Mid.
-Francuzi dobrze wyszkoleni, jest jeden army list dla nich. Bazują na amerykańskim sprzęcie i zasadach.
-Węgrzy wychodzą w nowym poręczniku. Krassus może coś więcej o nich powiedzieć bo nimi gra Wydają się ciekawą opcją na Late bo posiadają dostęp do ciekawych czołgów
-Rumuni wychodzą w nowym poręczniku. Tutaj nie mam pojęcia.
Trzeba wybrać typ kompani którą chcesz grać. Są trzy rodzaje:
-piechota
-zmechanizowana piechota
-czołgi
Każdą z nich inaczej się prowadzi i inaczej wygląda w każdej nacji i ceny samych armi będą inne. najtaniej wyjdzie kompania piechoty i czołgów. Najdrożej jest z zmechem.
To chyba tyle. Plusem tego systemu jest to, że kiedy decydujesz się na kompanie piechoty np. brytyjskiej to masz sporo army listów bazujących na tych samych modelach. Znudzisz się jednym, sięgasz po inny z jakiegoś podręcznika czy strony producenta.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2010, o 22:36 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Piechota Mechanizowana to piechota wyposażona w transportery opancerzone.
Zasadniczo każdy rodzaj kompanii, scharakteryzowany jest głównie przez to jakie jednostki podstawowe (konieczne do wystawiania) posiada:
Kompania pancerna- plutony wymagane to plutony czołgów
Kompania zmechanizowana- plutony wymagane to piechota z obowiązkowymi transporterami opancerzonymi
Kompania piechoty- plutony wymagane to piechota (której jest więcej niż w komp. zmech., ale zwykle ma też mniej ręcznej broni p-panc, moździeży i karabinów maszynowych, w obrębie tych wymaganych plutonów)
Kompania rozpoznania- plutony wymagane stanowią zwiadowcze pojazdy, w tym pojazdy opancerzone.
Oprócz tego jednostki wsparcia dla każdego z typów kompanii mogą się trochę różnić, ale zwykle są tam dostępne (w różnej ilości) takie rzeczy jak: artyleria p-panc, samobieżna art. p-panc, artyleria polowa, artyleria samobieżna, artyleria p-lot., wsparcie lotnicze, jednostki zwiadowcze, jednostki inżynieryjne.
Ponadto w kompanii czołgów wsparciem mogą być np. jednostki piechoty lub piechoty zmechanizowanej, a w komp. piech. wsparciem będą czołgi lub piechota zmechanizowana itd.
Zasadniczo każdy rodzaj kompanii, scharakteryzowany jest głównie przez to jakie jednostki podstawowe (konieczne do wystawiania) posiada:
Kompania pancerna- plutony wymagane to plutony czołgów
Kompania zmechanizowana- plutony wymagane to piechota z obowiązkowymi transporterami opancerzonymi
Kompania piechoty- plutony wymagane to piechota (której jest więcej niż w komp. zmech., ale zwykle ma też mniej ręcznej broni p-panc, moździeży i karabinów maszynowych, w obrębie tych wymaganych plutonów)
Kompania rozpoznania- plutony wymagane stanowią zwiadowcze pojazdy, w tym pojazdy opancerzone.
Oprócz tego jednostki wsparcia dla każdego z typów kompanii mogą się trochę różnić, ale zwykle są tam dostępne (w różnej ilości) takie rzeczy jak: artyleria p-panc, samobieżna art. p-panc, artyleria polowa, artyleria samobieżna, artyleria p-lot., wsparcie lotnicze, jednostki zwiadowcze, jednostki inżynieryjne.
Ponadto w kompanii czołgów wsparciem mogą być np. jednostki piechoty lub piechoty zmechanizowanej, a w komp. piech. wsparciem będą czołgi lub piechota zmechanizowana itd.
Wybór kompanii to nie tylko kosmetyka. Determinuje też jak często w danych misjach będziesz atakującym/obrońcą. Kompania pancerna zawsze atakuje zmech i piechotę. Zmech atakuje piechotę, broni się przeciw pancerce. Zwykła piechota, broni się przeciwko dwóm pozostałym. Oczywiście są scenariusze, gdzie rolę atakujący/obrońca ustala się rzutem kostką. Pewne zasady specjalne niektórych kompanii też mogą tę sytuację zmienić (np. są kompanie piechoty, które mają zasadę, że zawsze są atakującymi).
Voodoo, o Węgrach napiszę jak ktoś w ich temacie wyrazi zainteresowanie.
Voodoo, o Węgrach napiszę jak ktoś w ich temacie wyrazi zainteresowanie.