Przemyślenia dotyczące Autorskiego Booka

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Przemyślenia dotyczące Autorskiego Booka

Post autor: Pabis »

Empire armybook by twój stary...


Schemat zmian do autorskiego podręcznika:

LORDS:

- General of the empire

Pomysły na zmiany:
M WS BS S T W I A Ld
4 5 5 4 4 3 5 4 9

Bodyguards: If the army includes a General, one unit of Greatswords per General can be taken as his
bodyguards and takes a Core slot choice instead of a Special.

Ancestral Heirloom: If your army is led by a General, one unit of State Troops (Halberdiers, Spearmen,
Swordsmen, Handgunners, Crossbowmen) can have a magic banner worth up to 50 points.

The Imperial Zoo:


Imperial Griffon:

150 points

M WS BS S T W I A Ld
6 5 - 5 5 4 5 4 9

Można wybrać rodzaj gryfa(podobna zasada jak z odmianą trolli w armii O&G):
- The Grey Griffon ( 45 points , -1 to hit by missile weapons )
- The Golden Griffon( 50 points , 4 + Scaly Skin/Armour Save)
- The Scarlet Griffon( 50 points , 2 Magic Resistance)


- Templar Grand Master


Pomysły na zmiany:
M WS BS S T W I A Ld
4 6 3 4 4 3 6 4 9

Legendary Orders: Templar Grand Masters can be customized by giving him
advantages to represent the most powerful Knightly Orders in the Empire’s history. They are as follows:
The Grand Order of the Reiksguard (Reiksguard Knights) – Emperor’s Guard - For all Leadership tests, including break tests, roll 3 dice and choose the lowest 2 scores.
The Knights of the White Wolf - Crush the Weak - Re-roll wounds in charge.
Knights Panther - Splendour - Use finest warhorses from best Imperial stables – No movement penalty
because of barding.
Knights of the Blazing Sun - Blessing of Myrmidia - Weapons count as magical.
Bonusy działają na odział w którym jest Templat Grand Master , tj. Master of Battle

Master of Battle – tj. W booku.

OPCJONALNIE :

ARMY ORGANISATION:
You may only field a Templar Grand Master if your army contains a unit of Knights of the same Order.
For each Templar Grand Master in the army, one unit of Knights of the Inner Circle can be included as a Core
Units choice instead of Special.

- Arch lector of Sigmar

Pomysły na zmiany:

- May ride upon the War Altar (+200 pts).

Reszta jak w Booku.


- Wizard Lord

Jak w booku.

HEROES:

- Captain of The Empire
- Warrior Priest
- Battle Wizard







- Master Engineer

Pomysły do zmian:

M WS BS S T W I A Ld
4 3 5 3 3 2 3 1 7

Points: 40


Broń do kupna:

Hochland -ŕ tak jak w booku 15 pts
R. Pistol 5 pts
Granatnik BlunderBuss (move or fire , ap , S6 , range 18” , D3 hitów ) 15 pts
Gołąbki -- > zostają albo pomysł z dupy 15 pts
R. Handgun 10 pts


Master of Ballistics: (zamienia zasadę z booka , może wykupywać umiejętności związane z balistyką na zasadzie tj. Assasin wykupuje zdolności do 50 pts):
- Zapalające pociski(Flammable) do podstawowych maszyn(C & M ) 10 pts
- Mistrz przeładowania do każdej maszyny(Fire every turn regardless) 40 pts
- Moja machina , do każdej maszyny , + 1 CR , 25 pts
- Dopóki żyję , muzyka będzie grała , do każdej maszyny , ITP. + Stubborn dopóki eng żyje , 40 pts
- Mistrz Balistyki , do podstawowych maszyn , może przerzucić skatera albo to hit w cannonie , 25 pts
- Nie ta dźwignia pało! , do każdej maszyny , one use only może zamienić wynik misfire na 6 , 25 pts
- Jesteśmy w osłonie! , maszyna do której dołączy liczona jest jakby miała hard cover , 50 pts
- Mistrz rakietowy , Hellstorm R.B , przerzut Scattera , 50 pts
- Mistrz Piekielny(L0L) , Hellblaster , przerzut 1 artylerki , 50 pts
- Uczeń krasnoludów , podstawowe maszyny , maszyna jest orunowana – magiczne ataki , 35 pts
- Sniper , jeśli używa Hochland L. Rifle , brak minusów za mierzenie , 25 pts
- Gołębiarz , jeśli używa gołąbków , on chart 4-6 is Huzzah! , 25 pts
Więcej wkrótce ...

CORE:

- Halberdiers

Wszystko zostaje , prócz : Points/model 4

- Spearmen

Wszystko zostaje , prócz : Points/model 4

- Swordsman


- K.Orders

- Handgunners

- Crossbowmen
- Archers
Wszystko zostaje prócz : Points/model 6


- Huntsman 0-1

Unit Size : 5 – 20
Eq: Bow , Hw
Points/model 8
Scouts...

- Free Company

Wszystko zostaje prócz : Points/model 5

SPECIAL:

- Greatswords

Pomysły do zmian:

Points/model: 8

- mogą brać magiczny sztandar do 50 pts , jako że są elitą.
- Za 2 pts/model można zamienić Greatswordy na Tarczę + H.Weapon


- Pistoliers
- Outriders
- Great Cannon
- Mortar

Pomysły do zmian:

- Siła 4 , Ap , reszta zostaje

RARE:

- Flagellant Warband

Pomysły do zmian: Points/model 6 , reszta zostaje
- Hellblaster Volley gun
- HellStorm Rocket Battery

działa jak katapulta , reszta zostaje
- Steam Tank


Super Skarbiec z przedmiotami:

Magic Weapons:

- Runefang
- The Mace of Helsturm

50 pts , reszta zostaje
- Sword of Sigismund

30 pts , reszta zostaje
- Sword of Fate
- Sword of Power
- Sword of Righteous Steel

+ 1 S , always hit on 2+

- Hammer of Judgement
- Dragon Bow

30 pts , D3 hits
- Sword of Justice

15 pts , re-rolls failed to hit and to wound rolls
- Wyrmslayer Sword

Siła o 1 wyższa niż T przeciwnika

Magic Armour:

- The Gilded Armour

Full plate armour. Atakujący zawsze rani właściciela na 4+ , savy zdawane są z aktualną siłą atakującego.
- Dawn Armour


- Armour of Tarnus

25 pts

- Armour of Meteoric Iron
- Helm of the Ratslayer

15 pts
- Shield of the Gorgon
- Bronze Shield

15 pts


Talismans:

- Shround of Magnus
- Holy Relic
- Jade Amulet
- The White Cloak
- The Crimson Amulet

6 + Ward , Immune to flaming attacks
- Sigil of Sigmar

Arcane Items:

- Seal of Destruction
- Grey Wand

35 pts
- Rod of Power
- Luckstone
- Crystal Ball
- Wizard’s Staff

Enchanted Items:

- Laurens of Victory
- Rod of Command
- Aldred’s Cascet of Sorcery
- The Silver Horn
- The Orb of Thunder
- Doomfire Ring
- Van Horstmann’s Speculum
- Icon of Magnus
- Ring of Volans


Magic Standards:

- Imperial Banner
- Banner of Sigismund

50 pts
- Griffon Standard

50 pts
- Banner of the Daemonslayer
- Banner of Valour
- Standard of Arcane Warding
- Steel Standard
- Banner of Duty

Jeśli chodzi o zmiany , starałem się dostosować to co aktualnie jest niewystawialne , niegrywalne , poprostu słabe , wszystko zrobione jest na zasadzie testów , i na zasadzie dostosowania się również do innych armii , wiele rzeczy było robione też pod kątem wyboru gracza i tego co może wystawić. Tam gdzie nie ma nic dopisane wszystko zostaje jak w booku , jak widać nie mam zamiaru robić wielkiego śmietnika , dodawać miliarda nowych jednostek ani w żaden inwazyjny sposób zmieniać armybooka... jak widać część rzeczy jest wziętych z empire armybook by borderprinces.

edit: milicja za 5 ptk / model.
edit: huntsman 8 ptk/model.

do przetestowania:

- Inżynier nie zabiera slotu herosa(podobnie jak np. assasin)
- stubborn dla piechoty imperialnej w 1 rundzie combata jesli dostali szarżę , nie działa w przypadku tego jeśli generała nie ma w 12 calach a także w przypadku szarży z flanki lub z tyłu... *(kolejna kwestia , czy działa tylko jeśli generałem jest "General of the Empire" czy przy każdym)*
Ostatnio zmieniony 4 sie 2009, o 00:45 przez Pabis, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

przyglądając się zmianom to naprawde nie ma pierdolenia się ze zmieniem całego booka ale tylko nielicznych głupich zasad które sprawiały że modele wogóle nie były grywalne, pomysł z gryfem, inżynierem i helstormem 100 % trafiony nie ma tutaj także zasad jakiś z dupy wyciagniętych jak "hold and chang formation" #-o

jedyny jak narazie army list napisany z sensem =D>

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Pabis pisze:- Halberdiers

Wszystko zostaje , prócz : Points/model 4
Czyli zamieniamy bezużyteczną jednostkę której nikt nie weźmie za 5 pts na bezużyteczną jednostkę której nikt nie weźmie za 4pts. W obecnej formie to oni mogą 5pts czy 50pts to nie jest różnica bo i tak i tak są bez sensu.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Nie uważam że jest bezużyteczna , dając 4 ptk za model można wystawić za 150 ptk klocek 25 typa , czyli tak po prawdzie taki klocek clanratów , dając taką wartość punktową można stworzyć armię podchodzącą pod hordową...

Ja wiem że wy tworząc booka przez pół roku , nie potrafiliście dostrzec idiotyczności zasad "hold & reform" bądź halabard "imperialnych" które uderzają z dwóch szeregów i mają AP , piechota w tej grze polega tylko wyłącznie na masie , i na taniości tak aby można było tego dużo wystawić...

btw: musicie porównywać imperialne jednostki do tych z innych armii na tym poziomie , czyli np. do klocka maruderów , klocka klanratów i tak żeby nie było zaburzeń równowagi , ponadto wasz podręcznik to miszmasz z cult of ulric , pół rzeczy jest nieczytelne , wjebane tam na siłę , zrobione są bardzo duże i inwazyjne "poprawki" na które nigdy nikt normalny się nie zgodzi...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

- HellStorm Rocket Battery

działa jak katapulta , reszta zostaje
? w sennsie scatter jak katapulta? template jak katapulta? sila jak katapulta? jesli to ostatnie to sila bazowa 5 tak? (pamietaj, ze w helstormie nie bylo big hita jesli dobrze pamietam)

war altar max 150 pkt

greatswordom zamiast zmiany gw na tarcze powinna byc co najwyzej opcja wykupu tarcz. greatswordzi bez greatswordow to juz srednia opcja ;)

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

war altar max 150 pkt
czekaj czekaj 2DD, unbrekeable,ward 4+ na siebie i jeźdźca, bound power lvl 5,impacty w szarży, dodając do tego kolesia który zjada smoki i demony to hmm no tak on taki słaby jest i doszacowany. dając 200 pkt i ugrywalniając reszte bohaterów sprawia się to ze wszyscy lordowie stoją na tym samym poziomie i można wprowadzić jakąś różnorodność a nie że w rozpiske odrazu w miejscu lord wpisujesz dobre i wyuczone 320 [-X

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Tak , nad altarem się zastanawiałem , jeśli dam 150 , to zbyt wiele to nie zmieni , no bo nadal i tak najbardziej opłaca się brać kombo 2 x Tank + Altar + 3 x cannon i good game... a to z greatswordami chodziło mi , żeby to był na zasadzie elitarnego odziału piechoty , czy tam straży przybocznej , można nazwać to Reiksguards on Foot cokolwiek , z Hellstormem miałem na myśli sposób strzelania , czyli artyleryjka + scaterka , template i siła bazowa zostaje...

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Zaskoczyłeś mnie Pabiś tym listem. Ogólnie bardzo miło, brak udziwnień oraz miszmaszu. Jedynie to możnaby ewentualnie rozważyć zmniejszenie troszke kosztu Dużego Maga oraz paru bannerów (Deamon Slayer np.).

Gratulacje : D!

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

Bardzo fajny, ale dawać tarcze Greatswordom to moim zdaniem głuota. Im wystarczy tylko Magic Banner.

Nie wiem czy cena hellstroma nie powinna zostać zwiększona.

A co do piechoty, to moim zdaniem ta z AB by BP jest bardzo dobra. Bo w końcu każdy głupi umie opuścić halabarde i walić zza swojego a już tym bardziej zawodowy żołnierz.
Pabis pisze:piechota w tej grze polega tylko wyłącznie na masie , i na taniości tak aby można było tego dużo wystawić...
I tu sie mylisz. Z takim wyobrażeniem to można w Bretonni startować. My mamy (i tu sie powtórze) zawodową piechote.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

W dawaniu Greatswordom tarcz nie widze nic głupiego , proszę o wyjaśnienie...
Co do Hellstorma , zabiera slota rare , słaby na kawalerię , nie zawsze trafia , wysoka przydatność tylko na klocki piechoty , gdzie w teraźniejszych armiach jest tego nie ukrywajmy mało... cena pozostaje taka sama moim zdaniem...

Dlaczego imperialna halabarda powinna być lepsza od innych halabard? Jak to jest możliwe że spearmani imperium atakują z 3 rank , ich szkolenie może by trwało pół roku - rok , a elfy żyją troszkę dłużej i trenowali formację przez wieki...
Jeśli imperialni używają halabard z taką wydajnością to czemu pheonix guardzi z wysokich elfów robią to dwa razy gorzej?

a jeśli chodzi o piechotę , twoje stwierdzenie to tzw. "Fluffowe pierdzenie" , spójrzmy prawdzie w oczy że jeśli byśmy mieli kierować się fluffem to ta gra daleko by nie zaszła , te zdanie dotyczyło mechaniki i ogólnych zamierzeń piechoty w grze...

ponadto trzeba zwrócić uwagę że ta piechota musi być wmiare wyważona i nie może być znacznie lepsza od innych corowych piechot za tyle samo ptk , wystarczy że imperium ma zasadę detachmentów która jest zbalansowana...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

[quote="Pabis", z Hellstormem miałem na myśli sposób strzelania , czyli artyleryjka + scaterka , template i siła bazowa zostaje...[/quote]
to powinna chyba wtedy jego cena sie zwiekszyc bo sie staje znacznie bardzie przewidywalny a duzy placek z s5 jest dosc dobra wtedy opcja. Choc zaznaczam, ze nie pamietam ile on normalnie w booku kosztuje ;)

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

i o to shino chodzi żeby było konkurencja dla steama bo duży placek z S5 to fajna rzecz a jak dorzucisz enga to już wogóle zaczyna być fajnie

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

Dawanie Greatswordom tarcz to głupota, bo oni z samej nazwy wskazują,że walczą wielkimi Mieczami.
Pabis pisze:słaby na kawalerię
tu się nie zgodze s5 może naprawde napsuć krwi.
Pabis pisze:ich szkolenie może by trwało pół roku - rok , a elfy żyją troszkę dłużej i trenowali formację przez wieki...
To jest dopiero twoje "fluffowe pierdzenie" . To jest totalna głupota. Powtórze się ale KAŻDY głupi umie opuścić broń drzewcową i walić zza swojego. Pozatym elfy ćwiczą walke tylko przed wojną a tak tosie pedalą :twisted:
Pabis pisze:nie może być znacznie lepsza od innych corowych piechot za tyle samo ptk
Inne corowe piechoty, np. Helfy mają ASF, Delfy też całkiem ciekawe, Bretonnia Heavy Armour(gdzie nasza pichota ma lekkie), Wampiry też ciekawie. Więc uważam że te zmiany dawałyby nam równe szanse w walce z innymi armiami.

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

Ivo pisze:...Bretonnia Heavy Armour(gdzie nasza pichota ma lekkie)...
:shock:

powiem klasyczne "chyba gramy w inną grę"

a ja mam pytanie: czy ten poprawiony army list (bo w sumie tu jest w większości kosmetyka, dobra, ale wciąż kosmetyka) ma szansę zaistnieć w bp? bo temat nagle ożył, i widzę, że nie tylko klimaciarze związani z tym podforum zaczęli się wypowiadać
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ivo się po prostu zagalopował i tyle. Nic się nie stało :wink:

Jeśli masz na myśli ten by BP to hmmm, musimy go najpierw przyciąć (bo nie chciałbym jak i reszta chłopaków zapewne być posądzonym o jakieś figo fago i robienie uberarmii), gdzieniegdzie mniej, gdzieniegdzie bardziej. A potem pożyjemy zobaczymy. [-o<
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Zdanie listy sędziowskiej jest jednoznaczne , ale możliwe że się zmieni , i tylko dzięki takim bookom które wprowadziłyby niewielkie zmiany (te zmiany tutaj które wydają się kosmetyczne dają całkiem sporo..) i byłyby wyważone może kiedyś zmienią zdanie....

Ivo na temat greatswordów pisałem wyżej , mogą się nazywać Reiksguard Foot , byleby mogli mieć jebane tarcze...

Tak Hellstorm jest słaby na kawalerię , niekoniecznie musisz trafić w sam środek , aktualnie 3-4 hity z siłą 5 , na broń która jest w rarach i jest zawodna nie jest cudowne...

Na temat szkolenia i twojej błyskotliwej odpowiedzi oszczędzę sobie komentarza , jeślibym go napisał prawdopodobnie byłby obraźliwy...

Helfy praktycznie nie wystawiają corowej piechoty , Dark elfy podobnie , Bretonia?!?! ehm no tak oni przecież grają na blokach piechoty , z wampirami ta piechota sobie radzi... gdzie jest problem? liczysz że ta piechota prócz detachmentów i tego że możnaby dużo tego wystawić będzie działać cuda? naprawdę zastanów się...

Awatar użytkownika
Toni
Wodzirej
Posty: 705
Lokalizacja: Opole

Post autor: Toni »

mi bardziej chodzi o to, czy LL zastanawia się nad tym armylistem, bo "armylist by BP" raczej szans nie ma na przejście do gry turniejowej, póki tam są fasty i corowa piechota z heavy armourami, stary hellblaster i większość itemów
Berik ze słowackiego forum, o nowych planach wydawniczych GW pisze:10 plastovych idiotov za 25 libier, to nie je to krasa?

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Ekhm , jeśli bym miał im cokolwiek wysłać to wpierw to potestuje , skonsultuje się z dobrymi graczami i tak dalej , no i kilka spraw pozostaje do przemyślenia...

Awatar użytkownika
Kołek
Falubaz
Posty: 1147
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: Kołek »

Jeśli masz na myśli ten by BP to hmmm, musimy go najpierw przyciąć (bo nie chciałbym jak i reszta chłopaków zapewne być posądzonym o jakieś figo fago i robienie uberarmii), gdzieniegdzie mniej, gdzieniegdzie bardziej. A potem pożyjemy zobaczymy.
wy to już figo fago i uber armie to tworzycie od pół roku, a tu w pare godzin sensowny book który wystarczyło by przetestować i wprowadzic jakieś drobne zmiany i był by dobrym armylistem :wink:

powiem klasyczne "chyba gramy w inną grę"
z 80 % postów na tym forum które przeczytam to wydaje mi się że gram w inną gre niż reszta, w szczególności jak zagladam do działu rozpisek i tego podforum

przepraszam za chamską wypowiedź, to nic osobistego, ale nie mogłem się powstrzymać :^o

Ivo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 170
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ivo »

A to zostałem zwałowany przez Bretończyka :oops:

ODPOWIEDZ