witam
Czy w challengu z np champinem ,gdy posiadam hellfire sword(1w =d6w)
i zadam 1w i rzucę np 4 .to czy bede miał overkilla +4?
W zasadach broni ,które zadają d3 d6 etc. str 31 rulebook.
jest ,że nie mozna zadac wiecej ran niz ma model w opisie.
Więc według interpretacji mojego kumpla jak zadam tylko 1 w=4w modelowi ,który ma 1 w to wtedy liczy sie tylko jedna rana.Oczywiscie mówię cały czas o challengu.
Bronie z multiwondem a overkill
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Ja tak to własnie rozumiem, i to nieważne czy to champion czy bohater.
Opiszę dokładnie sytuację jaka zaszła podczas bitwy.
Doombul walczy w challengu z Thrallem który ma już tylko 1w. Doombull tylko raz wonduje ale ma hellfire sword, rzucam 4.
I taraz tak, on mówi że jak bym trafił np 4 ataki i te4 zawondował to jest wtedy overkill. Ale jak zawonduje 1 raz to te d6 sie nie liczy bo model ma tylko 1 w,on uwaza ze zasada dotyczaca broni ,które zadają multiwond jest bardziej szczegółwa niż zasdy dotyczące challenga więc jest nadrzędna.
Potrzebuję mocnego argumentu by go przekonac ,że w przypadku challenga to jest wyjątek od tej zasady.
Mam taki cytat ,który może go przekona:)roolbuk str77 "Overkill: However, any excess wounds scored when fighting a challenge do count towards the combat result( up to a maximum of +5), even though they are not actually inflicted.This is called the overkill rule"
Opiszę dokładnie sytuację jaka zaszła podczas bitwy.
Doombul walczy w challengu z Thrallem który ma już tylko 1w. Doombull tylko raz wonduje ale ma hellfire sword, rzucam 4.
I taraz tak, on mówi że jak bym trafił np 4 ataki i te4 zawondował to jest wtedy overkill. Ale jak zawonduje 1 raz to te d6 sie nie liczy bo model ma tylko 1 w,on uwaza ze zasada dotyczaca broni ,które zadają multiwond jest bardziej szczegółwa niż zasdy dotyczące challenga więc jest nadrzędna.
Potrzebuję mocnego argumentu by go przekonac ,że w przypadku challenga to jest wyjątek od tej zasady.
Mam taki cytat ,który może go przekona:)roolbuk str77 "Overkill: However, any excess wounds scored when fighting a challenge do count towards the combat result( up to a maximum of +5), even though they are not actually inflicted.This is called the overkill rule"
Nie wiem czy to jest jakiś dowód, ale rulebooka nie mam więc po prostu powiem, że jest tak jak mówisz, a nie tak jak mówi twój kolega.
Normalnie mógłbyś Thrallowi wbić tylko jedną ranę, ale na potrzeby challengu, możesz wbić 5 dodatkowych, które to właśnie są overkillem, więc broń zadająca wiele ran jak najbardziej te wielokrotne rany zalicza do overkilla. Po prostu traktuj to jakby model w challengu miał x+5 ran, przy czym ginął już po otrzymaniu tego "x".
Normalnie mógłbyś Thrallowi wbić tylko jedną ranę, ale na potrzeby challengu, możesz wbić 5 dodatkowych, które to właśnie są overkillem, więc broń zadająca wiele ran jak najbardziej te wielokrotne rany zalicza do overkilla. Po prostu traktuj to jakby model w challengu miał x+5 ran, przy czym ginął już po otrzymaniu tego "x".
A licky boom boom down!!!