Runelord - alternatywa

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Runelord - alternatywa

Post autor: Mac »

Znamy tego pana bardzo dobrze. W wszystkich przypadkach, w jakich go widuje się na stołach, siedzi na kowadle i kuje runy oraz zapewnia naprawdę mocną i porządną ochronę magiczną. Ponadto złożony odpowiednio, przetrzyma naprawdę wiele.

Ja jednak chciałbym spojrzeć na Runelorda trochę inaczej. Oczywiście w przypadku, który opisze nie będzie dawał tyle co Runelord na kowadle, ani nie będzie dowodził wojskami tak dobrze, jak krasnoludzki lord. Jest to jednak jakaś alternatywa.

W moim umyśle, zrodził się plan. Runelord ma ten bonus, jako właściwie jedyna z postaci w WFB, iż może wziąć aż 150 punktów na orunowanie swych przedmiotów (no dobra poza wampirami, które mają 100 punktów na przedmioty i 100 na vampiric powers). Może tu by się dało jakoś ten aspekt rozwinąć, bo powiedzmy sobie szczerze, u Runelord'a na kowadle zwykle damy ze 2 Rune of Spellbreaking i jakieś 2-3 runy powiększające przeżywalność (Master Rune of Steel, Rune of Stone itd.) w bardzo małym stopniu wykorzystując te 150 punktów.

Za to zdarza się często, że u naszego zwykłego Lord'a zabraknie tych parę punktów by dać mu jedną runę uzupełniającą jego całkowity obraz postaci ofensywnej i defensywnej w jednym.

Zastrzegam jednak, że ten pomysł nie jest sprawdzony i nie obiecuję super efektów. Mogę za to pokazać, że przy 150 punktach, parę run zyskuje na wartości. A więc, może parę przykładów - zacznijmy od Runelord'a ofensywnego:

Runelord - Punkty:288
AS:Gromril Armour (4+), shield (+1), Rune of Stone (+1) = 2+
WS: 2x Rune of Iron (5+) = 5+
Wyposażenie: Gromril Armour, Hand weapon; shield (3pkt.)
Runy:
Master Rune of Smiting - 70pkt.
Rune of Cleaving - 20pkt.
Rune of Cleaving - 20pkt.
Rune of Stone - 5pkt.
2x Rune of Iron - 30pkt.

Nie ma shieldbearerów, nie ma właściwie darmowego 1+AS. Są 2 ataki i statystyki naszego Tana, który ma 3 punkty życia. Za to zyskujemy wciąż kontrybucję do magicznej ochrony armii (2DD). Te 2 ataki - niby bardzo mało, lecz z porządnym WS 6 i siłą 6 powinny przejść przez twardość i pancerz wroga. A jak już przejdzie jakiś... no cóż wróg jest raczej martwy hehe. Oczywiście, przy 2 atakach wymaga to cierpliwości i najprawdopodobniej parę tur rozbrajania przeciwnika. A więc musi być i jakaś defensywa - 5T, 2+AS i 5+WS - całkiem nieźle.

Teraz przykład Runelord'a defensywnego:

Runelord - Punkty:
AS: Master Rune of Gromril (1+) = 1+ z przerzutem
WS: Master Rune of Spite (4+) = 4+
Wyposażenie: Gromril Armour, Hand weapon; great weapon (6pkt.)
Runy:
Master Rune of Kragg the Grim - 20pkt.
Rune of Fury - 25pkt.
Rune of Striking - 10pkt.
Master Rune of Gromril - 25pkt.
Rune of Resitance - 25pkt.
Master Rune of Spite - 45pkt.

Wciąż trzymamy jakiś potencjał ofensywny. Zdecydowanie za pomocą +1WS i +1A zwiększamy zdolność zadania obrażeń, a siła 6 powinna być wystarczająca do przebicia się przez pancerz wroga i zranienie go. Ponadto kombinacja run defensywnych, daję nam bardzo twardą postać - 5T, 1+AS z przerzutem i 4+WS - trudno będzie się wrogowi przez to przebić. No i zawsze mamy dodatkowe 2DD ochrony magicznej.

Oczywiście to tylko przykłady. Przy 150 punktach, można się naprawdę pobawić w wiele kombinacji z runami. Ja chciałem tylko rzucić nieco inne światło na Runelord'a i jego możliwości, które są aktualnie wykorzystywane przez graczy jednostronnie. Czekam na wasze spojrzenie na ten temat.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

dając runelordowi r. of fury (plus jeden atak) już tracisz bonus punktowy. wykorzystując wszystkie punkty masz w sumie gorszego w statach i b. niewiele (wychodzi około 10 pkt) tańszego bohatera. przewagę satystyk i możliwości lorda nie da się zastąpić 25 punktami wyboru run.

jest to jakaś alternatywa, ale moim zdaniem zupełnie chybiona. nie chcę tu opieprzać każdej innowacyjnej myśli ale ten pomysł to samobójstwo.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ale lord nie generuje 2 dd.
Obrazek

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

moim skromnym zdaniem (gram od miesiąca jak nie mniej) można go skręcić tak aby zastąpił króla.
Mistrz Run :
broń ręczna, gromrilowa zbroja, tarcza
Runy zbroji:
runa kamieniax2 (+1 do save'a)
runa oporu (przerzut save'a)
razem 35 pkt. i save na +0
Runy broni:
wielka runa skalfa czarnego młota (zawsze rani na +2)
runa furii ( +1 atak)
runa uderzenia (+1 WW)
razem 110 pkt.
Cały kosztowałby 288 pkt. i raczej większość oddziałów trzymała by się od niego z daleka. Z 7WW i 3 atakami raczej nic mu nie oddaje. A z savem na +0 (przy walce wręcz) i 3 życiami staje się twardy jak cholera. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Runo of Stone x 2 =\= +2 do Armor Save

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

można dać tylko jeden stone.
Rakso, mnie się wydaje że nawet te dwa dd łatwiej jakos wykombinowac niż robić z runelorda fajtera

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

siupal - ja nie neguje ani nie popieram tego pomysłu. Zaznaczam tylko, że zapomniałeś o jednej dośc istotnej rzeczy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

siupal pisze:można dać tylko jeden stone.
można dać nawet 3 tylko efekt się nie kumuluje więc często gęsto się nie opłaca , ewentualnie aby przedmioty runiczne miały różne kombinacje .

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Rakso-masz rację, nie wziąłem tego pod uwagę

Grunaldi-masz rację, mój błąd

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

Srry z runą kamienia :oops: . Ale nawet z savem +1 jest dobrze [gromril armour +4, tarcza +2 w walce wręcz i runa kamienia +1(piszę to bo ktoś się zastanawiał skąd taki save)]. Poza tym i tak mi się wydaje niezły.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Runelord - Punkty:288
AS:Gromril Armour (4+), shield (+1), Rune of Stone (+1) = 2+
WS: 2x Rune of Iron (5+) = 5+
Wyposażenie: Gromril Armour, Hand weapon; shield (3pkt.)
Runy:
Master Rune of Smiting - 70pkt.
Rune of Cleaving - 20pkt.
Rune of Cleaving - 20pkt.
Rune of Stone - 5pkt.
2x Rune of Iron - 30pkt.
+
Runelord - Punkty:
AS: Master Rune of Gromril (1+) = 1+ z przerzutem
WS: Master Rune of Spite (4+) = 4+
Wyposażenie: Gromril Armour, Hand weapon; great weapon (6pkt.)
Runy:
Master Rune of Kragg the Grim - 20pkt.
Rune of Fury - 25pkt.
Rune of Striking - 10pkt.
Master Rune of Gromril - 25pkt.
Rune of Resitance - 25pkt.
Master Rune of Spite - 45pkt.
= :roll:

Pomysł ponad miarę dziwny. Ktoś odważy się przetestować?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

dideroo pisze:Srry z runą kamienia :oops: . Ale nawet z savem +1 jest dobrze [gromril armour +4, tarcza +2 w walce wręcz i runa kamienia +1(piszę to bo ktoś się zastanawiał skąd taki save)]. Poza tym i tak mi się wydaje niezły.
Nie dostajesz z automatu 1+AS kupując Rune of Stone... Jeśli posiadasz magiczną broń i tarczę, to jako krasnoludzki bohater masz maksymalnie 2+AS z Rune of Stone. Jeśli masz zwykłą broń i tarczę, to wtedy jako krasnoludzki bohater masz 1+AS, (zakładając że posiadasz również Rune of Stone). Krasnoludzcy bohaterowie nie mogą mieć więcej niż 1+AS choćbym nie wiem co byś próbował. Nawet krasnoludzki lord na tarczy nie może mieć więcej AS, gdyż Gromril Armour daje 4+AS, shieldbearerzy +2 i ograniczają również do maksymalnego 1+, a więc teraz dodając tarczę czy Rune of Stone (czy bezmyślnie oba) będziesz mieć maksymalnie 1+AS .

Bonus za tarczę i hand weapon dostajesz tylko wtedy, kiedy używasz nie-magicznej zwykłej broni (co nie jest kwestią w podanym przez Ciebie przypadku) i tylko w walce wręcz od przodu...

W podanym przez Ciebie przykładzie AS Runelord'a wynosi 2+ w walce wręcz z jakiejkolwiek strony i 2+ przeciwko jakimkolwiek atakom zasięgowym.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

jak tak to najmocniej przepraszam (nie doczytałem tej zasady choć nie wiem czemu :?: ). bez dwóch run kamienia to +10pkt. Za to można dokupić runę szczęścia lub odparcia albo ochrony.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

dideroo pisze:jak tak to najmocniej przepraszam (nie doczytałem tej zasady choć nie wiem czemu :?: ). bez dwóch run kamienia to +10pkt. Za to można dokupić runę szczęścia lub odparcia albo ochrony.
Nie tak dideroo... ehh :D

Chodzi o to, że Runa Kamienia to bardzo fajna rzeczy i prawie zawsze przydatna na postaci (jeden wyjątek to krasnoldzki lord z shieldbearerami i tarczą). Zdecydowanie jest polecane dawanie tej każdemu bohaterowi krasnoludzkiemu, gdyż:
1. Gromril Armour + Rune of Stone = 3+AS przeciw wszystkim atakom wręcz i atakom z dystansu
2. Gromril Armour + Rune of Stone + shield + magical weapon = 2+AS przeciw wszystkim atakom wręcz i atakom z dystansu
3. Gromril Armour + Rune of Stone + shield + hand weapon = 1+AS przeciw atakom w walce wręcz od przodu i 2+AS przeciw atakom w walce wręcz z każdej innej strony i atakom z dystansu

Ponadto:
1. Gromril Armour + Rune of Stone + shieldbearers = 1+AS przeciw wszystkim atakom wręcz i atakom z dystansu
- co jest ważną właściwością, gdyż pozwala naszemu krasnoludzkiemu lordowi wziąć magiczną (orunowaną) wielką broń bez utraty na wytrzymałości pancerza. Oczywiście zamiast Rune of Stone można wziąć w tym wypadku tarczę, efekt będzie dokładnie ten sam, ale uwalnia się 5 punktów, które można wydać na inne runy. Oczywiście w związku z wzięciem tarczy zmniejsza się potencjał ofensywny takiego lorda, który przydałoby się uzupełnić za pomocą innych run, ale to już kwestia osobistych decyzji.

Jest jednak taka zasada, że gdy posiadasz zwykłą broń ręczną i tarczę, to zyskujesz dodatkowo w walce od przodu (poza +1AS z tarczy) +1AS, czego skutkiem najczęściej jest +2AS. Jednakże jeżeli posiadasz magiczną broń kombinacja hand weapon+tarcza traci tą swoją właściwość i zyskujesz z niej jedynie +1AS z tarczy.

Tak więc odpowiednia kombinacja runy kamienia z resztą ekwipunku może prowadzić do ciekawych rozwiązań. Oczywiście zawsze staramy się mieć jak największy możliwy AS, przy możliwie jak największych możliwościach ofensywnych :D
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Pomysł fajny, grałem razy czy dwa czyms podobnym w towarzyskiej bitwie.
Nawet się sprawdza, tyle ze po prostu tradycyjny król na tarczy jest lepszy, tańszy no i koronny argument: ma ładniejszą figurkę :mrgreen:
Problemem Runelorda jest to że ma tylko 2A i 9Ld (do obejscia ale problem jest)
Co z tego ze dasz mu megaturbowyczesanego weapona (dajmy Rune of Smiting) i przyzwoitą zbroję (tu juz mniejsza co) jak zawsze czegos zabraknie - albo siły do zatłuczenia gada (Rune of Might), albo ataków (duze prawdopodobienstwo ze nic tymi 2 A nie trafisz, tu albo Grudgerune albo Rune of Fury) albo nie przebijesz się przez regenkę (która ma wiekszosc potworów) bo zabraknie Rune of Burning..

Dla mnie optymalny build niezłego dwarfickiego siepacza o któym sagi i legendy będą tworzyc bardy to jednak Król na tarczy:

Topór: Flaming ataki, podwojona siła przeciwko T5+ i multiplikator 1W = d6 W
Zbroja: Przerzut save.
Do tego klasyczna tarcza i np kusza/pistol/handgun for fun.

Będąc na tarczy jest z bazy odporny na KB (chyba ze cos sie zmieniło), ma sporą przezywalnosci (z T5 i rerollem save ciezko go zatluc) a sam statystycznie radzi sobie w jedną rundę z dowolnym potworem/smokiem.
Rune of Chonotu musi niestety już trzymac BSB - to juz klasycznie, do tego gromril i reroll.
Jezeli rozmawiamy o herosach - trzeci to runemiś, tarcza, trzy scrolle,
I ostatni - thane, rune of stone, tarcza, dwurak, ward 4+ - do wspomagania dowolnego klocka. Twardy i mocny.

Ten skład herosów spisuje mi sie bardzo dobrze w wiekszosci bitew (chociaz ostatnio grywam głównie towarzysko)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Fluffy pisze:Pomysł fajny, grałem razy czy dwa czyms podobnym w towarzyskiej bitwie.
Nawet się sprawdza, tyle ze po prostu tradycyjny król na tarczy jest lepszy, tańszy no i koronny argument: ma ładniejszą figurkę :mrgreen:
Problemem Runelorda jest to że ma tylko 2A i 9Ld (do obejscia ale problem jest)
Co z tego ze dasz mu megaturbowyczesanego weapona (dajmy Rune of Smiting) i przyzwoitą zbroję (tu juz mniejsza co) jak zawsze czegos zabraknie - albo siły do zatłuczenia gada (Rune of Might), albo ataków (duze prawdopodobienstwo ze nic tymi 2 A nie trafisz, tu albo Grudgerune albo Rune of Fury) albo nie przebijesz się przez regenkę (która ma wiekszosc potworów) bo zabraknie Rune of Burning..

Dla mnie optymalny build niezłego dwarfickiego siepacza o któym sagi i legendy będą tworzyc bardy to jednak Król na tarczy:

Topór: Flaming ataki, podwojona siła przeciwko T5+ i multiplikator 1W = d6 W
Zbroja: Przerzut save.
Do tego klasyczna tarcza i np kusza/pistol/handgun for fun.

Będąc na tarczy jest z bazy odporny na KB (chyba ze cos sie zmieniło), ma sporą przezywalnosci (z T5 i rerollem save ciezko go zatluc) a sam statystycznie radzi sobie w jedną rundę z dowolnym potworem/smokiem.
Rune of Chonotu musi niestety już trzymac BSB - to juz klasycznie, do tego gromril i reroll.
Jezeli rozmawiamy o herosach - trzeci to runemiś, tarcza, trzy scrolle,
I ostatni - thane, rune of stone, tarcza, dwurak, ward 4+ - do wspomagania dowolnego klocka. Twardy i mocny.

Ten skład herosów spisuje mi sie bardzo dobrze w wiekszosci bitew (chociaz ostatnio grywam głównie towarzysko)

Pozdrawiam
Wlasnie, wlasnie... glownym problemem Runelorda jest ilosc atakow... 2. Zupelnie nie rozumiem, czemu nie ma 3. Dlatego jest malo wykorzystywany. czesto lepiej wziac 2 RS-ow malych, niz RL. Szczegolnie jezeli tak jak ja, ktos nie lubi kowadla. Dlatego tez mamy male pole manewru jezeli chodzi o lordow. Krol jest dobry tylko na tarczy (wystawia ktos bez? nie? no pewnie ze nie! Bo to bez sensu...), RL tylko z kowadlem (powyzsze pomysly sa fajne, ale maja maly sens, chyba ze na prawde na bitwie towarzyskiej, ew jakiejs fabularyzowanej), a o deamon slayerze, to ja sie nawet nie bede wypowiadal...

Wymieniona przez ciebie kombinacja herakow jest dosc dobra... tylko mnie krucza fiks martwi coraz wieksza ilosc broni/odzialow/potworow, ktore albo ignoruja Armour Save, albo daja armour piercing przy wysokiej sile (patrz demony i nowe skaveny), przez co save, nawet przerzucany, nie jest juz taki fajny. Jakby styknelo, to zamienil bym ten flaming na dodatkowy atak. Ale to juz osobiste preferencje. No i z runa chonotu tez bywa ostatnio slabo, przy tych wszystkich odpornych na psyche modelach ostatnio. Aha... no i ten ostatni than do wpsomagania... ja tez go czesto wystawiam, albo jak daje magiczny sztandar na BSB, to Thanowi daje RoGromril, Przerzut, Odp. na KB i Poison i Flaing, GW, i tarcze. Tez daje rade. Udowodnione, ze potrafi nawet przytrzymac w challengu smoka, dzieki czemu klocek wygrywa CR-em ;].
No ale mam przewaznie dylemat... bo tez lubie ME jako wpsomagajacego bohatera... takie moje zboczenie :)

Mac-a pozwole sobie pochwalic, za podjecie proby stworzenia czegos odbiegajacego od standardow. Bo to zawsze milo :)

pzdr!
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Fluffy pisze:(...)Rune of Chonotu(...)
:shock: :lol:

Wracając do tematu - taka opcja (Runelord bez kowadła) pozwala na inny niż klasyczny układ bohaterów. Runelord + 3xThane to razem 11 ataków bazy + runy. W klasycznym układzie co prawda mamy więcej (4+2 ataki Lorda na tarczy, 2x3 ataki Thanów, 2 ataki Runesmitha, razem 14 ataków), ale de facto w walce liczyć się będzie tylko 3 bohaterów - Wodzu i Thanowie.

Klasyczny układ wzmacnia zatem 2-3 kloce piechoty bohaterami, podczas gdy granie na Runelordzie bez kowadła pozwala wzmocnić do 4 oddziałów bohaterami z porównywalnym potencjałem w close combat. W określonych okolicznościach taka różnica może mieć znaczenie.

Biorąc jednakże poprawkę na 7ed i nowe armie, Runelord bez kowadła wydaje się być opcją raczej for fun use only.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

a o deamon slayerze, to ja sie nawet nie bede wypowiadal...
wystawienie demon slejera jest 100x bardziej opłacalne niż granie runelordem bez kowadła i lordem na piechte. w zasadzie porównywanie ich jest pomyłką, bo zabójca jest wbrew pozorom grywalnym i mocnym wyborem, a nie "eksperymentem".
Wracając do tematu - taka opcja (Runelord bez kowadła) pozwala na inny niż klasyczny układ bohaterów. Runelord + 3xThane to razem 11 ataków bazy + runy. W klasycznym układzie co prawda mamy więcej (4+2 ataki Lorda na tarczy, 2x3 ataki Thanów, 2 ataki Runesmitha, razem 14 ataków), ale de facto w walce liczyć się będzie tylko 3 bohaterów - Wodzu i Thanowie.

Klasyczny układ wzmacnia zatem 2-3 kloce piechoty bohaterami, podczas gdy granie na Runelordzie bez kowadła pozwala wzmocnić do 4 oddziałów bohaterami z porównywalnym potencjałem w close combat. W określonych okolicznościach taka różnica może mieć znaczenie.

Biorąc jednakże poprawkę na 7ed i nowe armie, Runelord bez kowadła wydaje się być opcją raczej for fun use only.
paper-warhammer! nawet bez poprawki na 7ed tworzenie 4 oddziałów z mikrym potencjałem napierdlaczowym jest gorsze niż tworzenie 3 solidnych.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

Filup napisał:

" a o deamon slayerze, to ja sie nawet nie bede wypowiadal..."

masz rację, nie wypowiadaj się o rzeczach o których nie masz pojęcia...
to jest jeden z najlepszych herosów jakiego sobie można wyobrazić...
odporność na całą psychologię i 100ptsów na kosałkę..dla mnie zajebiste......

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Grazbird pisze:Filup napisał:
masz rację, nie wypowiadaj się o rzeczach o których nie masz pojęcia...
Dzieki ze cala swoja wypowiedz zamknales w jednym zdaniu, ktore mnie obraza...

No to ja ci zawturuje...


Nie wypowiadaj sie o rzeczach, na ktorych sie nie znasz, Demon Slayer ssie palke. No i co, milo tak?
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

ODPOWIEDZ