Szczury vs reszta świata

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Szczury vs reszta świata

Post autor: Necromanter »

kamelot pisze:Jeśli abominacja widzi dyskowca bez robienia żadnych pivotów, to jeśli się nie mylę może wykonać szarżę...

Jeżeli nie widzi, to też może szarżować.


Czy coś mnie ominęło, przecież adominacja nie deklaruje szarży bo rusza się w compulsory movement.

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Shino można jaśniej? :>
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
kamelot
Kradziej
Posty: 945

Post autor: kamelot »

W takim razie jeśli musi zrobić pivota na początku ruchu to nie może dojść do maga, jeśli może zrobić jednego pivota w dowolnym momencie ruchu to jak najbardziej może, idzie prosto, skręca do maga i w niego "wpada", o ile ma zasięg...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

First, pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in which you wish it to travel and then roll 3D6; this is how many inches directly forward the creature will move.
Najpierw pivot, a potem ruch naprzód bez żadnych dodatkowych zmian kierunku, o 3D6 (lub 3D6 podzielone przez 2, przy ruchu przez trudny teren). Tak jak Spawn. Nie musi widzieć do szarży - wystarczy, że ruch o 3D6 (ewentualnie ruch 3D6 podzielony przez 2, przy ruchu przez trudny teren) doprowadzi do kontaktu z wrogiem. Nie deklaruje się tu szarż. Jedyne co może zablokować abomkę od wykonania jej ruchu w którąś stronę, to właśnie blokada pivot'a z flanki lub rear'a (w przypadku, gdyby przy obrocie abominacja miała zetknąć się z modelami przeciwnika, lub jeśli nie szarżuje, to podczas ruchu nie może zbliżyć się bardziej do przeciwnika niż na 1 cal).

Mnie zastanawia jednak, jaki efekt daje użycie Master Rune of Challenge na abominacji. Czy po prostu zmusza to abominacje, do wykonania swego losowego ruchu w stronę bohatera/oddziału z bohaterem, który posiada tą runę? Czy z racji sposobu w jaki porusza się abominacja, można użyć tej runy w przypadku, gdy abominacja nie widzi tego bohatera/oddziału z bohaterem? Jeśli mogę użyć tej run, to mogę to wykonać już w momencie gdy abominacja znajduje się w zasięgu 18 cali od bohatera/oddziału z bohaterem (gdyż taki jest maksymalny możliwy ruch abominacji, czyli szarża ewentualnie byłaby możliwa)?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

wklej zapisek MRoC, wydaje mi się jednak że na abominace to nie będzie działało

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Nie działa,bo przy MroC musisz deklarować szarże na posiadacza(bądź oddział w którym on siedzi), a adominacja nie deklaruje szarż.

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

To jak w końcu jest z tą szarża abominacji na dyskowca?
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Siwek
Falubaz
Posty: 1276
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Siwek »

A nie jest przypadkiem napisane że ruch musi się skończyć 1" cal od przeciwnika? To że jednostka nie może zakończyć swojego ruchu bliżej niż na 1" nie znaczy że nie może przeleźć tak blisko wroga. Abotek chyba może się spivotować bo dopiero zaczyna swój ruch a nie go kończy.

Latający dookoła naszych klocków skirmish chyba nie musi utrzymywać cały czas 1" odstępu.
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.

Xen
Chuck Norris
Posty: 411
Lokalizacja: Gryfino / Animosity Szczecin

Post autor: Xen »

Shino zasiał ziarno niepewności i nie chce nam nic powiedzieć :P
Only the strongest will survive
Lead me to heaven, when we die
I am the shadow on the wall
I'll be the one to save us all

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Gnatozuj pisze:
Latający dookoła naszych klocków skirmish chyba nie musi utrzymywać cały czas 1" odstępu.
Według zasad musi
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Xen pisze:Shino można jaśniej? :>
prosze:

Oddzial
.wroga

.........inny
.........oddzial
-----------------
.........twoj
.........oddzial


twoj oddzial znoszczyl oddzial wroga. Czy przy robienu overruna zatrzyma sie 1" od przeciwnika i nie bedzie mogl biec dalej?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shino pisze:twoj oddzial znoszczyl oddzial wroga. Czy przy robienu overruna zatrzyma sie 1" od przeciwnika i nie bedzie mogl biec dalej?
Q. Is a unit stopped the instant it comes to a distance of
1" from an enemy unit, or can it finish its move as long
as it stays 1" away from all enemies?
A. A unit can make its move freely as long as it stays 1"
away from all enemies during its entire move.
No cóż... na to wskazywałoby FAQ GW...

Tylko w efekcie szarży możesz się zbliżyć bardziej do wroga niż na 1 cal (i niekoniecznie to musi być na którego szarżowałeś i z którym aktualnie walczysz).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

czyli chcesz powiedziec, ze abominacja nigdy nie moze zaszarzowac? bo zeby zlizyc sie do przeciwnika musi zaszarzowac. a deklaruje szarze jak juz sie zetknie z przeciwnikiem tak? Oo

p.s. sprawdz czy faq sie odnosci do compulsory czy remaining moves (taki hint)

kanister
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: kanister »

Abominacja moze szarżować, bo jak już po pivocie wystarzcy jej ruchu na wpadnięcie w przeciwnika to jest to liczone jako szarża.
kanister pisze:Fajnie jest cytować siebie.
jawora pisze:Ja tam w lidze online nie startuję, bo za daleko od mojego miasta.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Shino pisze:czyli chcesz powiedziec, ze abominacja nigdy nie moze zaszarzowac? bo zeby zlizyc sie do przeciwnika musi zaszarzowac. a deklaruje szarze jak juz sie zetknie z przeciwnikiem tak? Oo

p.s. sprawdz czy faq sie odnosci do compulsory czy remaining moves (taki hint)
Sprawdziłem.

Nie było odniesienia do konkretnej fazy ruchu, odnośnie cytatu tego co podałem. To było jedynie ogólne odniesienie do fazy ruchu. Natomiast w części drugiej ogólnego FAQ znalazłem tylko taki cytat odnoszący się do szarż jednostek w compulsory movement:
Q. Does a unit that moves via compulsory
movement have to obey the normal charging
conventions regarding Front/Flank/Rear? Or may
such a unit (e.g. Chaos Spawn) hit a side of an
enemy unit different from the one where they
began their move?
A. They must obey the normal rules, and so if they
would hit a side of the enemy that they cannot
charge, they must stop 1" away from the enemy
Nie za bardzo pasuje to do problemu. Czyli abominacja nic sobie nie robi z bliskości do jednostek wroga i jej ruchu - czy to pivotu, czy przechodzenia obok - nie można zablokować? Czyli poza tym, że Abominacja nie może szarżować na flankę wroga, jeśli najpierw była na froncie, właściwie nie ma żadnych ograniczeń co do jej poruszania? Może uderzać w co zechce i właściwie będąc w strefie 10 cali od niej (jako połowa rzutu na 3 kostkach + 1) - czy to za, przed, czy obok niej nigdy nie wiesz czy jesteś bezpieczny, bo szarżuje w momencie kiedy się z Tobą zetknie (czyli nie musi widzieć) i zmiłuj się Sigmarze/Grugni/Khornie/Gork&Morku czy w kogo tam Twoja armia wierzy?

Cóż nie ułatwia to gry przeciw temu bydlakowi klanu Moulder...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Mac pisze: Nie za bardzo pasuje to do problemu. Czyli abominacja nic sobie nie robi z bliskości do jednostek wroga i jej ruchu - czy to pivotu, czy przechodzenia obok - nie można zablokować? Czyli poza tym, że Abominacja nie może szarżować na flankę wroga, jeśli najpierw była na froncie, właściwie nie ma żadnych ograniczeń co do jej poruszania? Może uderzać w co zechce i właściwie będąc w strefie 10 cali od niej (jako połowa rzutu na 3 kostkach + 1) - czy to za, przed, czy obok niej nigdy nie wiesz czy jesteś bezpieczny, bo szarżuje w momencie kiedy się z Tobą zetknie (czyli nie musi widzieć) i zmiłuj się Sigmarze/Grugni/Khornie/Gork&Morku czy w kogo tam Twoja armia wierzy?

Cóż nie ułatwia to gry przeciw temu bydlakowi klanu Moulder...
ummm....

tereny ja ograniczaja :oops:


;)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Pivot jest ruchem. Jeżeli abominacja znajdzie się w wyniku ruchu w kontakcie z wrogiem następuje szarża. Eazy?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Luciu
Mudżahedin
Posty: 235

Post autor: Luciu »

Jakieś ogólne propozycje i zarysy rozpisek, taktyki dla Skavenów na Vampirki? Jak roznieść tych truposzy? Domyślam się że to już było, ale nie znalazłem, więc jak wiecie gdzie to proszę o linki:)

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

spróbuj w 'Szczurze Rozpiski' ;)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Skaveński standard wgniata w ziemie standard VC. Więc jeżeli nie spotkasz bloodknightów z banner of hellfire to abominacje wciągają nosem wszystko. Banshee może też nieco bruździć bo szczury mają słabe serduszka ale na brak ofensywnych czarów i broni zasilanej warpstonem nie musisz chyba narzekać.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

ODPOWIEDZ