Czy coś mnie ominęło, przecież adominacja nie deklaruje szarży bo rusza się w compulsory movement.kamelot pisze:Jeśli abominacja widzi dyskowca bez robienia żadnych pivotów, to jeśli się nie mylę może wykonać szarżę...
Jeżeli nie widzi, to też może szarżować.
Szczury vs reszta świata
Moderator: Hoax
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Szczury vs reszta świata
W takim razie jeśli musi zrobić pivota na początku ruchu to nie może dojść do maga, jeśli może zrobić jednego pivota w dowolnym momencie ruchu to jak najbardziej może, idzie prosto, skręca do maga i w niego "wpada", o ile ma zasięg...
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Najpierw pivot, a potem ruch naprzód bez żadnych dodatkowych zmian kierunku, o 3D6 (lub 3D6 podzielone przez 2, przy ruchu przez trudny teren). Tak jak Spawn. Nie musi widzieć do szarży - wystarczy, że ruch o 3D6 (ewentualnie ruch 3D6 podzielony przez 2, przy ruchu przez trudny teren) doprowadzi do kontaktu z wrogiem. Nie deklaruje się tu szarż. Jedyne co może zablokować abomkę od wykonania jej ruchu w którąś stronę, to właśnie blokada pivot'a z flanki lub rear'a (w przypadku, gdyby przy obrocie abominacja miała zetknąć się z modelami przeciwnika, lub jeśli nie szarżuje, to podczas ruchu nie może zbliżyć się bardziej do przeciwnika niż na 1 cal).First, pivot the Hell Pit Abomination to face the direction in which you wish it to travel and then roll 3D6; this is how many inches directly forward the creature will move.
Mnie zastanawia jednak, jaki efekt daje użycie Master Rune of Challenge na abominacji. Czy po prostu zmusza to abominacje, do wykonania swego losowego ruchu w stronę bohatera/oddziału z bohaterem, który posiada tą runę? Czy z racji sposobu w jaki porusza się abominacja, można użyć tej runy w przypadku, gdy abominacja nie widzi tego bohatera/oddziału z bohaterem? Jeśli mogę użyć tej run, to mogę to wykonać już w momencie gdy abominacja znajduje się w zasięgu 18 cali od bohatera/oddziału z bohaterem (gdyż taki jest maksymalny możliwy ruch abominacji, czyli szarża ewentualnie byłaby możliwa)?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Necromanter
- Falubaz
- Posty: 1003
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Nie działa,bo przy MroC musisz deklarować szarże na posiadacza(bądź oddział w którym on siedzi), a adominacja nie deklaruje szarż.
A nie jest przypadkiem napisane że ruch musi się skończyć 1" cal od przeciwnika? To że jednostka nie może zakończyć swojego ruchu bliżej niż na 1" nie znaczy że nie może przeleźć tak blisko wroga. Abotek chyba może się spivotować bo dopiero zaczyna swój ruch a nie go kończy.
Latający dookoła naszych klocków skirmish chyba nie musi utrzymywać cały czas 1" odstępu.
Latający dookoła naszych klocków skirmish chyba nie musi utrzymywać cały czas 1" odstępu.
Naturalnym wrogiem skavenów są ludzie... i orki... i elfy... a także chaos... i oczywiście najgorszy wróg czyli inni skaveni.
prosze:Xen pisze:Shino można jaśniej? :>
Oddzial
.wroga
.........inny
.........oddzial
-----------------
.........twoj
.........oddzial
twoj oddzial znoszczyl oddzial wroga. Czy przy robienu overruna zatrzyma sie 1" od przeciwnika i nie bedzie mogl biec dalej?
Shino pisze:twoj oddzial znoszczyl oddzial wroga. Czy przy robienu overruna zatrzyma sie 1" od przeciwnika i nie bedzie mogl biec dalej?
No cóż... na to wskazywałoby FAQ GW...Q. Is a unit stopped the instant it comes to a distance of
1" from an enemy unit, or can it finish its move as long
as it stays 1" away from all enemies?
A. A unit can make its move freely as long as it stays 1"
away from all enemies during its entire move.
Tylko w efekcie szarży możesz się zbliżyć bardziej do wroga niż na 1 cal (i niekoniecznie to musi być na którego szarżowałeś i z którym aktualnie walczysz).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
czyli chcesz powiedziec, ze abominacja nigdy nie moze zaszarzowac? bo zeby zlizyc sie do przeciwnika musi zaszarzowac. a deklaruje szarze jak juz sie zetknie z przeciwnikiem tak? Oo
p.s. sprawdz czy faq sie odnosci do compulsory czy remaining moves (taki hint)
p.s. sprawdz czy faq sie odnosci do compulsory czy remaining moves (taki hint)
Sprawdziłem.Shino pisze:czyli chcesz powiedziec, ze abominacja nigdy nie moze zaszarzowac? bo zeby zlizyc sie do przeciwnika musi zaszarzowac. a deklaruje szarze jak juz sie zetknie z przeciwnikiem tak? Oo
p.s. sprawdz czy faq sie odnosci do compulsory czy remaining moves (taki hint)
Nie było odniesienia do konkretnej fazy ruchu, odnośnie cytatu tego co podałem. To było jedynie ogólne odniesienie do fazy ruchu. Natomiast w części drugiej ogólnego FAQ znalazłem tylko taki cytat odnoszący się do szarż jednostek w compulsory movement:
Nie za bardzo pasuje to do problemu. Czyli abominacja nic sobie nie robi z bliskości do jednostek wroga i jej ruchu - czy to pivotu, czy przechodzenia obok - nie można zablokować? Czyli poza tym, że Abominacja nie może szarżować na flankę wroga, jeśli najpierw była na froncie, właściwie nie ma żadnych ograniczeń co do jej poruszania? Może uderzać w co zechce i właściwie będąc w strefie 10 cali od niej (jako połowa rzutu na 3 kostkach + 1) - czy to za, przed, czy obok niej nigdy nie wiesz czy jesteś bezpieczny, bo szarżuje w momencie kiedy się z Tobą zetknie (czyli nie musi widzieć) i zmiłuj się Sigmarze/Grugni/Khornie/Gork&Morku czy w kogo tam Twoja armia wierzy?Q. Does a unit that moves via compulsory
movement have to obey the normal charging
conventions regarding Front/Flank/Rear? Or may
such a unit (e.g. Chaos Spawn) hit a side of an
enemy unit different from the one where they
began their move?
A. They must obey the normal rules, and so if they
would hit a side of the enemy that they cannot
charge, they must stop 1" away from the enemy
Cóż nie ułatwia to gry przeciw temu bydlakowi klanu Moulder...
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
ummm....Mac pisze: Nie za bardzo pasuje to do problemu. Czyli abominacja nic sobie nie robi z bliskości do jednostek wroga i jej ruchu - czy to pivotu, czy przechodzenia obok - nie można zablokować? Czyli poza tym, że Abominacja nie może szarżować na flankę wroga, jeśli najpierw była na froncie, właściwie nie ma żadnych ograniczeń co do jej poruszania? Może uderzać w co zechce i właściwie będąc w strefie 10 cali od niej (jako połowa rzutu na 3 kostkach + 1) - czy to za, przed, czy obok niej nigdy nie wiesz czy jesteś bezpieczny, bo szarżuje w momencie kiedy się z Tobą zetknie (czyli nie musi widzieć) i zmiłuj się Sigmarze/Grugni/Khornie/Gork&Morku czy w kogo tam Twoja armia wierzy?
Cóż nie ułatwia to gry przeciw temu bydlakowi klanu Moulder...
tereny ja ograniczaja
Pivot jest ruchem. Jeżeli abominacja znajdzie się w wyniku ruchu w kontakcie z wrogiem następuje szarża. Eazy?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Skaveński standard wgniata w ziemie standard VC. Więc jeżeli nie spotkasz bloodknightów z banner of hellfire to abominacje wciągają nosem wszystko. Banshee może też nieco bruździć bo szczury mają słabe serduszka ale na brak ofensywnych czarów i broni zasilanej warpstonem nie musisz chyba narzekać.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"