Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Szemkel »

Oni No Maćko pisze:chciałbym Ci tylko zwrócić uwagę...
Zwracam honor coś mi się zwaliło jak pisałem, że wziąłes w gdybaniu pod uwagę przedmioty również.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Dębek pisze:Wszystko co dobre kosztuje punkty. Dla porównania 8 grali FCG war banner + 4 Pegazy FCG kosztuje więcej niz te 4 rzeczy. Więc nie rozumiem za bardzo w czym tkwi problem.
Ledwie 100 pkt róznicy [ +/- kilka pkt ] co to jest, nie dębek? 8)

Swoją drogą to chyba jakiś czarny humor się Tobie włączył w odniesieniu do tych porównań...
To jest jak niebo i ziemia.
Zapytaj innych co by woleli mieć w armiach: pegazy i grale czy te ogrowe zabawki?



Zastanawia mnie też jedna sprawa w kwestii konkretnej ankiety http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 73#p522973
Skąd bierze się hipokryzja osób głosujących na TAK w kwestii słuszności wprowadzenia przedmiotów dla O&G a głosujących na NIE dla takich samych rozwiązań dla Ogrów?
Ktoś mi wyjaśni dlaczego?
Może orkom się należy bo są biedniejsze?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Dajta ogrom (tylko ogrom, nie gnoblarom) możliwość maszerowania gdy wróg jest blisko, jak mają krasnoludy. Dlaczego ogry miałyby się przejmować bliskością "chodzącego jedzenia" i się jej obawiać?

Hunter jako generał, IMO, przegięcie, Ld9 poniżej 2k to przesada, Bruiser by zniknął ze stołów.

Gorger, niech ma możliwość szarżowania po wyjściu z krawędzi.
Z takich propozycji na szybko.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Czy prace nad poprawkami do ogrów są wstrzymane do momentu rozpatrzenia ankiety czy też trwają nadal a przedmioty to tylko jedna z opcji branych pod uwagę? Bo znamy zdanie części LS i chętnie poznalibyśmy opinię reszty...
Szemkel pisze:Zwracam honor coś mi się zwaliło jak pisałem, że wziąłes w gdybaniu pod uwagę przedmioty również.
spoko, ja tego nie odbierałem w kategoriach "honorowych" tylko zwykłej, normalnej dyskusju ;)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jaka znowu hipokryzja, moze uważają, ze ogry należy boostować, ale nie koniecznie w taki sam sposób jak O&G, ze sloty i itemy moga w praktyce nie wystarczyć.
Co do nieba i ziemi to mow sobie co chcesz, jak dla mnie lanca grali i unit pedziów ma zblizona wartośc do tych 4 rzeczy, które wymienilem. Nazywaj to sobie jak chcesz, takie jest moje zdanie.
pozdr.
Obrazek
Obrazek

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

co do dyskusji o wartości oddziałow i ich mocy to panowie nie zapominajcie że nie sama jednostka się liczy ale tez wiele zależy od sytuacji na stole i od graczy bo jeśli chodzi o te unity ogrowe to oczywiście lanca grali przejedzie przez wszystkie bez problemu JEŚLI to ona zaszarżuje ale jesli miałaby dostać szarżę chociażby maneaterów to już sytuacja nie wyglądałaby tak rużowo

dlatego dyskusja czyja jednostka jest lepsza nie ma sensu bo fakt można mieć jakąś super jednostke ale jeśli nie współgra z resztą armii to nie ma ona mocy (weźmy przykład przegiętej abomki - bardzo mocna bestia ale jeśli nie było by na stole furmanek z monkami to ona by długo nie pożyła bo cały ostrzał i magia posżły by na nią a tak to przeciwnik ma problem w co strzelać i czarować) tak samo jest z tymi oddziałami bretoni- grale bardzo mocny oddział który moze przejechac przez wszystkie oddziały ogrów bez problemu ALE wystarczą dwie salwy z leadzi i tego oddziału może nie być i tu właśnie pegazy mogą się wykazać bo ze swoją 20 calową szarżą są w stanie bez problemu zdjąć takich leadów

natomiast od strony ogrów maneaterzy to praktycznie najsilniejsza combatowo piechota ale co z tego jak ma tylko 3 woondy na T 4 i save 5+ są rozstrzelani przez praktycznie wszystko i tu w kolei pomaga magia ogrowa (dająca + 1 do T lub regenke- czyli znowu współgranie armii z jednostką)

ogry były bardzo fajną armią dającą sobie rade w realiach 6 ed ale teraz w 7 ed powychodziło tyle potworków że szkoda gadać

kiedyś wychodzący na plecach gorger był nie lada problemem a teraz wywołuje śmiech bo byle łucznicy się odwrócą i po salwie(czy dwóch) nie ma gorgera

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

To ja bym niesmiało zaproponował danie Shadow Warriorom 2 ataki albo druga broń reczną bo za te pk. mogli by miec te 2 ataki :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Niestety błędem jest ocenianie mocy okreslonych jednostek z perspektywy swojej wlasnej armii. Najlepszy przykład.
Bless kontra Fisch (WE przeciw DoW) i meneaterzy są niemilosiernie mieleni przez gladeguardów i Hodę. Nie dochodzą nawet do kombatu - wniosek: słabi są.
Ten sam Bless konrta ten sam Fisch (tym razem VC przeciw DoW) i 4 meneaterzy 20stoma atakami z siłą 5 przy WS 4 biorą na klatę klocek grave guardów i mielą ich do nogi w dwie tury - wniosek: dobrzy są.
Więc Pasiak mordo ty moja ;* zanim do końca zdyskredytujesz potencjał np meneaterów zapomnij, ze masz pierdylion łuczników i przekonaj się jak ciężko ich rozwalić w HtH.
Więc pozwolę sobie podtrzymać teorę, że:
wymienione jednostki maja zblizony potencjał.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ależ w życiu nie twierdzę że są słabi.
Jednak w porównaniu do Grali i pegazów wypadają znacznie słabiej z powodów taktycznych.
Dalsza szarża, większa manewrowość, odporność właśnie na ostrzał/magię, ogólną przeżywalność.
Grali ma prawo obawiać się każda armia bez wyjątków a meneaterów tylko niektóre...
Ja osobiście wolę pegazy niż meneaterów z powodów które wymieniłem.
Analizując tak powoli dojdziemy do tego jaką zajebistą jednostką są treekiny mordeczko moja :wink:

Analizując sytuację ogrów i orków to chyba lekkie nieporozumienie twierdząc że tym pierwszym starczą sloty a te drugie już powinny mieć itemy i im się akurat należało.
No litości proszę.
Chyba nie chcemy porównywać armii z minimalnym strzelaniem [ a właściwie żadnym bo leadzi i śmieciarka jakby się nie liczyli ] i kulawą magią do napakowanego parku maszynowego i magii na full wypasie? Oczywiście ma swoje plusy jak t4 prawie wszędzie i 3w ale praktycznie zero pancerza
Niech głosujący dwa razy się zastanowią i porównają obie armie wtedy można dojść do wniosku że to właśnie ogrom nie orkom należały się itemy a dopiero teraz kwestia orków powinna być podnoszona.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Pasiak, ja w ankiecie odpowiedzialem "dobrze" i "tak", a co za tym idzie chyba jasno wyraziłem sie odnosnie zmian dla ogrów. W związku z tym nie wiem kto jest przeciwny daniu itemów dla ogrow bo napewno nie ja.
Puki co BP daje im 3 ważne rzeczy:
1) Mag lord może być gienkiem
2) nie muszą stawiać buli by miec dostęp do gnoblarów
3) ledbechersi nie tracą tury na ładowanie armat
Jeśli do tego dojda boosty takie jak orkowe czyli dodatkowe sloty i itemy, które mają nbyć receptą na najwieksze ogrze bolączki powinno być dobrze.
Z tego co czytałam ogry mają główny problem z ostrzałem, brakiem pancerza na herosach i lataczami.
Można więc (zupełnie przykladowo) dać itemik, który w 12 calach daje - do hita na strzelanie, albo sztandar co daje 5+ warda na ataki zasięgowe 6 calach. Zbroję 1+ save i odpowiednik bretońskiego falcon horna.
Wszystko razem powinno dać efekt podobny do orkowego, a zatem pozytywny.
Gracze orkowi są ze zmian bardzo zadowoleni. Czemu więc gracze ogrów przy dostosowaniu itemów konkretnie do ich potrzeb nie mieli by też odzyskać chęć do grania grubasami.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Moje wrażenia po przedmiotachdla o&g są takie. Mozna polemizować czy taka metoda w BP jest dobra. Kwestia gustu, nie będe tu zajmował zdania bo obie strony maja jak dla mnie swoje racje. Jednak myślę, że można smiało stwierdzić, że osiągnięto zamierzony efekt -> ugrywalnienie orków (tak tak każdy chce coś dostać, tez ma wady w armi, kijowe jednostki itp. itd. itp. itd. tylko że nie każdy przy wiadrze potu przegrywa 5:15 zbyle ułomem)

Myśle, że śmiało można zaufać LS, że nie schrzanią bonusów dla ogrów. Może będa mniej lub bardziej równe, lubiane zgodne z poglądami. Może będą gwoździem do trumny dla jednych, źródłem nielubianego wysiłku umysłowego dla drugich. Ale sprawią, że ogrami wreszcie da się zagrać.(podobnie jak wyżej nie mam tu na mysli gier towarzyskich)

Powtarzam:
Można dyskutowac o metodzie. Ale idę o zakład, że zostanie spełniony cel jakim jest umozliwienie normalnej gry ogrami i nikt kto używa mózgu nie będzie miał przesrane, conajwyzej po prostu trudniej.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Dębek pisze:Pasiak, ja w ankiecie odpowiedzialem "dobrze" i "tak", a co za tym idzie chyba jasno wyraziłem sie odnosnie zmian dla ogrów. W związku z tym nie wiem kto jest przeciwny daniu itemów dla ogrow bo napewno nie ja.
Dębuś w życiu Cię nie oskarżam.
Pytam jedynie osób głosująceych na 1]TAK / 2]NIE o motywy takich głosów.
Nie ma sensu przecież personalnie pytać każdego dlaczego, a wolałbym już uczciwe zadeklarowanie się o co biega.
Dębek pisze:Puki co BP daje im 3 ważne rzeczy
Zgadzam się kolejny raz i dodam jeszcze swoje 3 grosze ;)
Parę zmian jeszcze by się należało [ hunter strzelający po ruchu, quell bikery ;) i jeszcze parę szczegółów ] jednak czy faktycznie itemy są nie zbędne?
Patrząc w stronę o&g to ogrom się należą takowe z samej racji bytu tej armii :?
Dębek pisze:Gracze orkowi są ze zmian bardzo zadowoleni. Czemu więc gracze ogrów przy dostosowaniu itemów konkretnie do ich potrzeb nie mieli by też odzyskać chęć do grania grubasami.
No właśnie. Dlaczego tylko gracze orkowi mają być uprzywilejowani? Sami dostali a inni już mają obejść się smakiem?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

a co myślicie jakby dać możliwość wykupywania imion nie tylko dla herosów ale też dla oddziałów??

np 3 irongatów kupuje +1 do T i supidity za 30 punktów łącznie albo +1 M za 45 itp



albo po prostu niech LS podniesie w statystykach S T i W o 1 i będzie dobrze :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Brzuchacz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Brzuchacz »

Doświadczenia ogromnego jako tyran nie mam. Ale w zgodzie z fluffowym pierdzeniem i moją wizją ogrów chciałbym zaproponować następujące rozwiązanie:
Stubborn dla wszystkich (ogrów i yetaczy) gnoblarom to niepotrzebne.
Uzasadnienie:
- główny problem armii czyli CR wyeliminowany

Co do podatności na ostrzał to nic bym nie zmieniał wszak ogry są duże i łatwo w nie strzelać:P
W kwestii przedmiotów: Fakt, że zbrojownia ogrów ubogą w sensowe itemy jest, ale nie podoba mi się pomysł tworzenia dziwacznych przedmiotów.

Pozdrawiam
Brzuchacz
Wisnia pisze:Mamy w Chodzieży jednego Tyranida, więc widziałem na żywo :)
Na Imperatora tyranidzi w Polsce - boltery w dłoń panowie

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Stubborn, nie.
Ignorowanie outnumber'a i/lub redukcja rank bonusów przeciwnika (np. o 1) wydaje się mniejszą ingerencją.
Albo np., skoro prawdopodobnie będą przedmioty - dać właśnie item, jeden z dwojga:
- sztandar - za X punktów, który spowoduje, że jednostka go nosząca ignoruje outnumber wroga i/lub traktuje jego rank bonus jakby był o 1 mniejszy w trakcie walki.
- enchanted item - działanie analogiczne, tyle, że dotyczyłoby wrogów w zasięgu X cali od postaci.

Ewentualnie mógłby to być Big Name.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Wracając do pomysłu umożliwienia ogrom dołączania do oddziałów gnoblarów widzę jeszcze jeden niezły plus tego pomysłu - nasz nieużywany przedmiot zadający ranę w zamian za 1PD byłby dużo bardziej grywalny.
Byro pisze:- sztandar - za X punktów, który spowoduje, że jednostka go nosząca ignoruje outnumber wroga i/lub traktuje jego rank bonus jakby był o 1 mniejszy w trakcie walki.
taki pojedyńczy sztandar wiele nie zmieni
Byro pisze:- enchanted item - działanie analogiczne, tyle, że dotyczyłoby wrogów w zasięgu X cali od postaci.
to już prędzej, ale nadal uważam, że CR u przeciwnika to nie jest nasz największy problem. Jeśli się nie uporamy z lataczami czy blokowaczkami marszu, które to jednostki odginają nam bezproblemowo szarże i blokują marsz (bez manewrowości nas nie ma) to nawet nie dojdziemy w bitwie do etapy w którym CR ma znaczenie. Nie na turnieju w każdym bądź razie.
Dębek pisze:Czemu więc gracze ogrów przy dostosowaniu itemów konkretnie do ich potrzeb nie mieli by też odzyskać chęć do grania grubasami.
Odzyskaliby na pewno :)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

No blokowanie marszu przez lataczy to problem wszystkich armii, dlatego parę postów wcześniej pisałem, że ogry mają podstawy fabularne by ignorować bliskość wrogów równie mocne jak krasnoludy, czemu maja być czujne? Czego mają się bać? Same są straszne i wszystkich jedzą :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Byro pisze:No blokowanie marszu przez lataczy to problem wszystkich armii, dlatego parę postów wcześniej pisałem, że ogry mają podstawy fabularne by ignorować bliskość wrogów równie mocne jak krasnoludy, czemu maja być czujne? Czego mają się bać? Same są straszne i wszystkich jedzą
I to by była sensowna zasada. Ale im dłużej myśle o potencjalnych zmianach, tym bardziej przekonany jestem, że najlepiej byśmy wyszli na zmianach związanych z ruchem - brak obcinania marszu, poruszanie się jak normalna piechota a nie monster itp.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

symek
Chuck Norris
Posty: 524

Post autor: symek »

czy ktoś się orientuje może kiedy LS ma wydać kolejny BP bo jestem bardzo ciekaw zmian dla naszych grubasków (mam tylko nadzieje że nie będą przesadzone z kolei)

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

2/3 tygodnie

ODPOWIEDZ