Klub Gier Bitewnych "Ośmiornica Łódzka"
oraz Towarzystwo Budownictwa Społecznego
zaprasza na
Turniej Warhammera Fantasy Battle
"2010 po raz pierwszy"
Organizator: Voltar
Czas i miejsce:
31 stycznia 2010 roku (niedziela). Turniej odbędzie się tam gdzie zawsze czyli w "Kopalni" od blokiem TBS przy ulicy 1 Maja 50 (przy trasie nr 1, dojazd z Łodzi tramwajem). Dokładna mapa na stronie turnieju: TUTAJ
Format:
Zaliczony do Rankingu Ligi Ogólnopolskiej jako klasa lokal. Limit punktowy: 2010 (jak tytuł sugeruje).
W trakcie turnieju rozegrane zostaną 3 bitwy na stołach 72” x 48” z dodatkowymi zasadami opisanymi poniżej. Oprócz tego odbędzie się Ocena Malowania.
Obowiązują zasady 7 edycji Warhammer Fantasy Battle z uwzględnieniem Balancing Patch.
Rozpiski jawne. Turniej rozgrywany będzie systemem szwajcarskim.
Dopuszczone są listy z dodatku Storm of Chaos, z wyjątkiem armii, które otrzymały już 7-edycyjny podręcznik. Obowiązuje zakaz special characters oraz Dogs of War / Regiments of Renown branych jako slot rare. Wolno oczywiście wystawić armię Dogs of War wg listy ze strony GW.
Opłata wejściowa: 5 zł (na chleb, smalec)
Rozpiski proszę wysyłać na adres: mloin@neostrada.pl
Będą sprawdzane (mam nadzieję) przez Michała ze Zgierza. Rozpiski wysłane do 29.01. (piątek) premiowane będą 1 punktem do końcowego wyniku.
Plan czasowy:
9:00- 9:30 zapisy
9:30-11:45 pierwsza bitwa
12:00-14:15 druga bitwa
14:15-15:00 przerwa
15:00-17:15 trzecia bitwa
Punktacja:
000-200 10:10
201-400 11:9
401-600 12:8
601-800 13:7
801-1000 14:6
1001-1200 15:5
1201-1400 16:4
1401-1600 17:3
1601-1800 18:2
1801-2000 19:1
2001+ 20:0
Ocena modelarska
0-4 pomalowane modele(minimum 3 kolory)0%-0 25%-1 50%-2 75%-3 100%-4
0-4 wykończone podstawki 0%-0 25%-1 50%-2 75%-3 100%-4
0-1 konwersje na wysokim poziomie
0-1 spójnie wyglądająca w pełni pomalowana, zadbana armia
Dopuszczone są proxy, ale za każdy oddział lub pojedynczy duży model, uznany za proxa lub będący pustą podstawką: kara do -5 punktów do oceny końcowej turnieju!
Za proxa na pewno nie zostaną uznane:
- oddziały, w których maksymalnie 1/4 stanu będą stanowić zamienniki / puste podstawki
- dopracowane samoróbki
- przekonujące konwersje
- pasujące modele innych producentów
- modele nie do końca złożone (w tym dopuszczamy kawalerię bez jeżdźców, pod warunkiem, że wierzchowce będą prawidłowe)
W przypadku, gdy będzie problem z subiektywną oceną samoróbki czy konwersji, sędziowie mogą przyznać zmniejszoną karę.
Sceanariusze
Bo do tanga trzeba... C2H5OH
Armie Starego Świata dostały ważne zadanie. Lokalni książeta / władcy / kacykowie zlecili eskortę transportu alkoholi na swoje bankiety noworoczne. Popularność tej nowej świeckiej tradycji urosła tak bardzo, że doszło do kilku incydentów spotkania się takich konwojów eskortujących. Nie lada to gratka - wyżłopać zdobyty na wrogu trunek, a jednocześnie dowieźć swemu zleceniodawcy, co mu się należy. Nic więc dziwnego, że w każdym takim przypadku dochodziło do zaciętych bitew.
Przed rozpoczęciem bitwy, ale po zakończeniu rozstawiania, każdy z graczy stawia w swoim deployment zone znacznik. Znacznik ten symbolizuje jego tabor z cennym ładunkiem beczek, butelek i gąsiorów. Na koniec bitwy przysługują dodatkowe małe punkty zwycięstwa według poniższego:
- Kontrola własnego taboru +100 pkt. Jeżeli na koniec bitwy w odległości 6" od własnego znacznika znajduje się przynajmniej jeden Twój oddział (US>=5) i zero oddziałów wroga (US>=5).
- Kontrola wrogiego taboru +200 pkt. Jeżeli na konice bitwy w odległości 6" od znacznika przeciwnika znajduje się przynajmniej jeden Twój oddział (US>=5) i zero oddziałów wroga (US>=5).
W obu przypadkach wystarczy aby przynajmniej jeden model z oddziału był w odległości =<6" od znacznika.
Bal wszystkich ściętych
Noworoczne balangi trwają w najlepsze w całym Starym Świecie - zarówno w bogatych posiadłościach, jak i zapuszczonych ruinach a nawet w leśnych ostępach. Większość bankietowiczów osiągnęła już ten transcendentalny stan, w którym niewiele ze świata zewnętrznego do nich dociera.
Przed rzutem o wybór strona/zaczynanie gracze rzucają D6. Ten, kto wygra rzut wybiera jeden z terenów na polu bitwy (dom, las lub ruina). Na czas bitwy teren ten staje się terenem nieprzekraczalnym, blokującym LOS, z którego może w czasie bitwy wsykoczyć jeden z efektów ubocznych balangi tam się odbywającej. Na początku każdej fazy strzelania (przed deklaracjami zasięgów guess weaponów) aktywny gracz rzuca D6:
1-2 "To wino z grzybków trochę się odbija.. błeee!" W kierunku wyznaczonym przez scatter dice przykładamy wzornik łezki (wąskim końcem do krawędzi terenu najbardziej wystającej w kierunku wskazanym przez kość). Każdy model dotknięty wzornikiem dostaje hit z S3, armor piercing (wyroby lokalnego gorzelnictwa potrafią byc żrące)
3-4 "Niecierpię pustych naczyń!" W kierunku wyznaczonym przez scatter dice leci deszcz pustych flaszek na odległość 4D6". Pierwszy oddział na linii "strzału" zostaje trafiony - 3D6 autohitów z S2
5-6 "A na cholerę nam ten kredens!" W stanie upojenia różne pomysły przychodzą do głowy, a że sił nie brak, to w kierunku wyznaczonym przez scatter dice leci na odległość 3D6" jakiś ciężki obiekt. W miejscu upadku przykładamy mały okrągły wzornik i stosujemy podręcznikowe zasady trafienia z katapulty, ale z siłą 3 (6 za centralny punkt), no armor save, powodującą D3 ran.
Noworoczne postanowienia
Każdy chciałby być w Nowym Roku ważniejszy, silniejszy, mądrzejszy i lepszy. A jeżeli to nie możliwe, to chociaż chciałby na pocieszenie dokopać tym, którzy są ważniejsi, silniejsi, mądrzejsi i lepsi!
Obowiązują dodatkowe punkty zwycięstwa za zniszczenie całkowite oddziałów przeciwnika:
Special +50 pkt za oddział
Rare +100 pkt za oddział
Zapraszamy!!!!