Mój pomysł zrodził się w moim umyślę by przeprowadzić arenę na naszym forum we wrzesniu 2007 roku. Byłem wówczas na 5 roku studiów i przyjechałem sobie na uczelnię bo miałem poprawkowy egzamin akurat a że do semestru było jeszcze kilka dni to już zostałem do semestru. Otóż nudząc się jednego dnia, zrodziła się we mnie koncepcja zasad ale inna niż różne areny z różnych np. zagranicznych stron gdzie ludzie dobierali przedmioty z własnych army booków tudzież army buildera kombinując jak najlepsze Comba. Przede wszystkim chciałem combosów uniknąć ale to byłoby tylko osiągalne w przypadku gdyby nikt nie znał dokładnych zasad co do przedmiotów magicznych. Ja podszedłem dalej, chciałem aby przeważnie z niemagicznym ekwipunkiem bohater był składany. Usiadłem wtedy i zacząłem kombinować z ogólnymi zarysami zasad i przedmiotów których bohaterowie będą mogli brać. Tak jak planowałem zrobiłem pełną tajność przedmiotów i w eksperymentalnej arenie nr 1 pomysł wypalił. Gracz musiał kierować się przeczuciem co jest ok. a co mniej chociaż starałem się balansować przedmioty. Dodatkowo co ważne chciałem by gracze kierowali się aspektem fluffowo-rpgowym swej postaci na arenę. Sama arena przechodziła sporo modyfikacji i usprawnień robionych na bieżąco z areny na arenę. Jak można też zauważyć ciągle rozszerzałem bukiet zasad, ekwipunku, dochodziły umiejętności potem mutacje w tym rzeczy wiadome dla graczy i te które pozostawały wiadome tylko dla mnie. W regulaminie tylko ogólne zasady podawałem by wiadomo było z grubsza jak działa szkielet systemu. Wtedy nie spodziewałem się że poprowadzonych zostanie więcej niż kilka aren zanim temat straci zainteresowanie lub się tym znudzę. Faktycznie były drobne przerwy w arenach i potknięcia ale wciąż się rozgrywają i mieliśmy obecnie arenę nr 20. Nie wszystkie ja przeprowadziłem. W czasie dwóch przestojów areną nr 6 zajął się Jasiuuu lecz ta nie została dokończona w finale, oraz areny 14,15,16 które przeprowadził Tullaris. Potem nabrałem nieco weny i prowadziłem dalej aż do dziś jednak zarówno Jasiuu jak i Tullaris prowadzili je opracowując swój system i mechanikę bowiem nikomu nigdy nie ujawniłem zawiłości tego co stworzyłem. Co do prowadzenia samych walk na arenie to piszę opisy z tury na tury na bieżąco dostosowując opis do tego co się dzieje w danej chwili. Nie opisuję walk po ich zakończeniu i nigdy nie wiem jak się potoczy dana walka. Sam proces jest dosyć czasochłonny i pewnie niektórzy się dziwili że teraz bywają walki 1 na dzień a nawet rzadziej a kiedyś było nawet po kilka dziennie. Otóż w czasie studiów zwłaszcza na 5 roku gdzie raczej tylko na głowie praca magisterska tylko potrafiłem mieć czas by je pisać. Raz w jednym dniu miałem chyba 7 walk rozpisanych. Były też to czasy gdy areny nie były aż tak rozwinięte pod względem zasad i opcji jak dziś i szybciej się je rozgrywało. Dzisiaj ze względu na pracę, obowiązki domowe, kobietę nie mam za dużo czasu i te pojawiają się średnio 1 na dzień. Oczywiście bywają dni gdy udaje się mi napisać 2. Bywają gdy albo nie mam czasu albo jestem zbyt zmęczony po przyjściu do domu by pisać jakąkolwiek. Proces opisu walki zajmuje mi ok. 45 minut w zależności od długości. Przede wszystkim muszę przygotować sobie personalia zawodników. W Excelu mam przygotowane tabelki-formularze z komórkami do wpisania broni, zbroi, statystyk, zdolności etc. Potem należy też statystyki pomodyfikować wybranym ekwipunkiem. Gdy postacie są gotowe przystępuję do opisywania walk. Zanim one same się rozpoczną pisany jest wstęp jak mogliście już zauważyć dla każdego zawodnika wieńczony wybiciem gongu oznajmującego rozpoczęcie pojedynku. Wprowadzenie jest oparte na historyjce postaci i interakcji jaką gracze przejawiają między sobą między walkami pisząc na forum dlatego im ta bogatsza i historyjka lepsza tym lepsze jestem w stanie napisać wprowadzenie. Kiedyś zdarzało się że gracze pisali że historyjki pojawią się później a potem okazywało się że ich nie było. W takich wypadkach sam musiałem coś wymyślać. Ukróciłem to nieco nie dopuszczając postaci bez chociaż krótkiego „backgroundu” a te lepsze nagrodziłem miksturkami. Mi naprawdę przyjemniej się piszę jak mam fajną postać z fajnym tłem natomiast prowadzenie postaci ze szczątkowym bluffem potrafi nawet męczyć.
Tutaj każdy może sobie przeglądnąć każdą arenę od początku jeśli chce zobaczyć jak zmieniały się od 2007 do dzisiaj.
Arena nr 1
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 50&start=0
arena nr 2
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 06&start=0
arena nr 3
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 96&start=0
arena nr 4
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 27&start=0
arena nr 5
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 49&start=0
arena nr 6(Jasiowa)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 01&start=0
arena nr 7
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 12&start=0
arena nr 8
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 25&start=0
arena nr 9
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 55&start=0
arena nr 10
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 49&start=0
arena nr 11
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 57&start=0
arena nr 12
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 51&start=0
arena nr 13
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 19&start=0
arena nr 14 (Tullarisa)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 88&start=0
arena nr 15 (Tullarisa)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 82&start=0
arena nr 16 (Tullarisa)
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 74&start=0
arena nr 17
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 27&start=0
arena nr 18
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 40&start=0
arena nr 19
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 66&start=0
arena nr 20
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 33&start=0
Było tych aren jak widzicie całkiem sporo. Przeważnie robiłęm 16 osobowe by nie był za długi czas na czekanie na kolej swojej postaci i dlatego że czasami dłużej trzeba było czekać żeby lista się zapełniła która nagle ustawała na 28 zawodniku. 32 osobowe areny jednak są najbardziej kształtne bo mamy w przez to etapy: eliminacji, 1/8 finału, ¼ finału, ½ finału i sam finał podczas gdy podczas 16 osobowej jednak najwygodniejszej po eliminacjach od razu jest ćwierćfinał lub przyjmujemy że eliminacje były a zawodnicy występują już w 1/8 finału. Tak czy inaczej dobrze zrobić od czasu do czasu 32osobową dla odmiany. Dotychczas liczebność kształtowała się tak:
8 osobowa – 1 arena
16 osobowa – 14 aren
32 osobowa – 5 aren
Łącznie w arenach więc wystąpiło: 392 wojowników z najróżniejszych części świata. Przeprowadzono więc 286 walk-pojedynków.(226 - Ja, 45 - Tullaris, 6 - Jasiuu) Frekwencja w arenach przestawiała się następująco. Na wymienionych 392 wojowników wg armii frekwencja była następująca:
Więc jak widać rożnorodność arenowa była z całego świata warhammea. Ludzi oczywiście mamy najwięcej i nie mamy zasypu elfów i krasnoludów. Ludzie dominują i widać to co nie znaczy ze zawsze wygrywają areny. Oto Highscore z 20 turniejów:Imperium(50 wojowników)Empire Captain: 32, Empire Warrior Priest of Sigmar: 11 Empire Warrior Priest of Ulric: 3, Kieslev Boyar: 3, Enginier: 1
Bretonia(20 wojowników-paladynów)
Dogs of war(26 najemników)
Tomb Kings(9 wojowników) Tomb Prince: 9 Icon Bearer : 1
Beastman( 10 wojowników- wargory)
Chaos Dwarf (13 wojowników) Chaos Dwarf Hero: 6 Bull Centaur Hero: 4 Hobgoblin chief: 3
Lizardmen ( 14 wojowników) Skink Chief 5, Scar Veteran 9
Ogre Kingdoms( 10 wojowników) Gnobblar Honcho 2, Bruiser 5, Hunter 3
Skaven (32 wojowników) Skaven Assasin 16, chieftain 9, plague priest 7
Dwarf ( 32 wojowników ) Thane 17, Dragon Slayer 13, Master Enginier 2
Orcs & Gobl (27 wojowników) black orc big boss 9, orc big boss 2, Savage orc big boss 5, common goblin 4, night goblin 7
Wood Elves ( 13 wojowników) Branchwraith 2, wood elf noble 11
High Elves ( 25 wojowników)
Dark Elves ( 27 wojowników) Dark elf master 11, Assasin 14, Hag 2
Demons of Chaos (6 wojowników) Nurgle 2, Khorne 3, Slanesh 1
Warriors of Chaos (42 wojowników) Aspiring Champion 5, Exalted Champion 37 – khorne:9 Tzeench: 9 Slanesh :5 Nurgle: 4 Malal: 4 Undivided: 7
Vampire Counts ( 36 wojowników) Wight Kings 9, Vampires :27 – blood dragon 9 , von Carstein: 3 Strigoi: 4 Lhamia:3 Necrarch :1 niezależny: 7
Highscore(zwycięzcy aren) [/b]
Arena nr 1(Księstwa Graniczne 1):Skiririt zabójca klanu Eshin (skaven Assasin)
zabity w finale areny nr 2 przez Edwina Wszechwiedzacego wybrańca Tzeencha.
Arena nr 2 (Księstwa Graniczne 2):Edwin Wszechwiedzący wybraniec Tzeentcha (Exalted champion)
zabity w arenie nr 4 przez Gurthanga Żelaznobrodego(dwarf thane).
Arena nr 3(Księstwa Graniczne 3):Cossalion mistrz miecza z Hoeth (High elf commander)
zabity w arenie 4 przez Chi Ich Yu aspiring championa
Arena nr 4(Księstwa Graniczne 4)::Otto Kalman Blond Dragon (Vampire Thrall)
powrócił w rodzinne strony
Arena nr 5(Księstwa Graniczne 5)::Axelheart Strigoi (Vampire Thrall)
los nieznany-zbiegł
Arena nr 6(Norsca)( arena Jasiowa niedokończona w finale)
Abdul Al-Raqish ibn Hassan miał walczyc z Ghruu bestią lecz pojedynek się nie odbył.
Arena nr 7: (Karak Vlag 1 )Karol Wallenstein (Empire Captain)
( powrócił w chwale do domu po zwycięstwie) zabity w arenie nr 10 przez
przez bezimiennego upiora, rycerza czarnego Graala..
Arena nr 8: (Karak Vlag 2 )Judasz Przeklęty (Wight King)
Zdjąwszy klątwe nieżycia po zwycięstwie areny połączył się z ukochaną.
Arena nr 9: (Karak Vlag 3)Karol Wallenstein(Empire Captain)
(obroniwszy tytuł mistrza przez drugie zwycięstwo turnieju powrócił w chwale do domu) lecz zabity w Arenie nr 10 przez bezimiennego upiora, rycerza czarnego Graala..
Arena nr 10: (Karak Vlag 4): Khaert Abaleth (Dark elf assasin)
Zwycięzca areny oddalił się w nieznanym kierunku. Powrócił w arenie nr 11 lecz został w niej zabity przez Beorda Drwala z Hochlandu.
Arena nr 11: (Karak Vlag 5):Beored Drwal (Empire Captain)
Powrócił do rodzinnego Hochlandu by nabrać chęci do życia
Arena nr 12: (Karak Vlag 6):Loq'Qua'Chaq (Saurus Scar-Veteran)
Wygrawszy na arenie odzyskał swą wolność.
Arena nr 13: (Karak Vlag 7):Kaelos(Dark Elf assasin)
Oddalił się w nieznane.
Arena nr 14 (Sartosa 1): Aethis Mistrz Miecza z Hoeth (High Elf Noble)
Odzyzkawszy swój honor powrócił w szeregii Mistrzów Miecza
Arena nr 15 (Sartosa 2): Ragnar Rycerz Białych Wilków (empire Captain)
Powrocił na północ dalej walczyć z chaosem
Arena nr 16 (Sartosa 3): Tullhir "Matkobójca" (Dark elf Assasin)
oddalił się w nieznane.
Arena nr 17: ( Karak Vlag:8 ) Korr Wildhammer (Dwarf Thane)
Został nowym królem odzyskanej twierdzy Karak Vlag znanej teraz jako Karak Gorax
Dzięki odzyskaniu insygniów koronnych przez zwycięstwo na Arenie.
Arena nr 18: ( Sylvania:1 ) Fjowarl Alrickson (Dwarf Dragon Slayer)
Po zwycięstwie na Arenie w jako część nagrody poznał upragnione miejsce snu smoka którego poszukiwał by go ubić czego dokonał.
Zabity przez Myphylomemnona pierwszego (Tomb Prince) w arenie nr 20.
Arena nr 18: ( Sylvania:1 ) Fjowarl Alrickson (Dwarf Dragon Slayer)
Po zwycięstwie na Arenie w jako część nagrody poznał upragnione miejsce snu smoka którego poszukiwał dokąd się udał.Powrócił w arenie nr 20 lecz został zabity przez Myphylomemnon(Tomb Prince)
Arena nr 20: (Sylvania: 3) Caragana Arborescencs (Wood elf Branchwraith)
Jej zwycięstwo pozwoliło właścicielowi Jakubowi Wiadrowyczowi i Igorowi dzięki wygranej sporej ilości złota zakupić sporą gorzelnię o której marzyli.
Spośród tych zawodników zwycięzców aren kilku z nich nie powróciło na arenę już, kilku wróciło i polegli w kolejnym turnieju z wyjątkiem małego ewenementu Karola Wallenteina który jest jak dotąd jedynym zwycięzcą dwóch aren(niestety poległ w swoim trzecim turnieju dosyć wysoko).
Obecnie po przeprowadzeniu 20 areny zrobię zobie chyba trochęprzerwy. Może Tullaris poprowadzi swoją arenę w Saratosie w tym czasie ale ja na pewno powrócę do swoich Sylvańskich.