Bestie i Wojownicy - propozycja zmian w BP

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Re: Bestie i Wojownicy - propozycja zmian w BP

Post autor: Crane »

Pomysł połączenia obu armii stosując zasade true core- bardzo dobry
brak rarow- do zastanowienia bo
nie ma sojuszowania rarów ( Jabbersyte z doom totemem choćby :wink: )
i tak da radę, wezmę armię bestii i Bsb z warriorow z totemem i do tego jabber

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

tak i Helka jeździ sobie swobodnie po lesie drakenfels, czytałeś kiedyś jakiś fluff chaosu ?

opcja z udzielaniem rarów pasuje mi tylko w jedną stronę - spawn jest w obu armiach , helka tylko w warriorach i nie wyobrażam sobie używania hellcannona w bestiach nie tylko bo to debilizm fluffowy ale też bo zablokuje to jakąkolwiek szanse na to że rary beastmenów się pojawia , cygor i gigant równie dobrze mogłyby żyć na pustkowiach ale gorgona już niezabardzo ": ]
tak i Helka jeździ sobie swobodnie po lesie drakenfels, czytałeś kiedyś jakiś fluff chaosu ?

opcja z udzielaniem rarów pasuje mi tylko w jedną stronę - spawn jest w obu armiach , helka tylko w warriorach i nie wyobrażam sobie używania hellcannona w bestiach nie tylko bo to debilizm fluffowy ale też bo zablokuje to jakąkolwiek szanse na to że rary beastmenów się pojawia , cygor i gigant równie dobrze mogłyby żyć na pustkowiach ale gorgona już niezabardzo ": ]
Zgadzam się. W większości przypadków Rary WoChu i Kóz są na tyle podobne, iż nie ma potrzeby transferu, który mógłby prowadzić do głupot.
Jedynie Cygor fluffowo mógłby pasować do WoChu ale co tam.

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Bardzo mi przykro, ale zawiodę Cię.
Mam taką przypadłość, że bardzo lubię czytać i zapoznałem się właściwie ze wszystkimi materiałami o chaosie. Włącznie z literaturą. I wiesz co?
Były tam historie o bestiach najeżdżających na wraże terytoria.
O ile w WE głosowałbym przeciw działom "jeżdżącym po Athel Loren" wszystkimi kończynami to w chaosie mam na odwrót.
Z resztą... Jakoś mnie nie przekonujesz z tym swoim walczącym fluffyzmem. "Wojownicy Chaosu"... Ilu tych "wojowników" masz w swojej armii?

Chaos to taka piękna armia. Siedzi sobie na pustkowiach/w lesie i się stamtąd nie rusza. Na pewno jakiś bydlak Lord nie chciałby mieć w swojej armii rozpierdalającej Ghorgony. Wziął ją zniewolił i tyle.

Skończcie z fluffem, bo nie o to w tej dyskusji chodzi.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

najeżdżających na wraże terytoria ?

helka jest pół demonem - pilnują ją chaos dwarfy , jest wykuwana w demonicznych piecach królestw ChD i używana przez armie chaosu w najeżdżaniu na ziemie południa - nigdy nie było przypadku użyczenia helki do puszczy ani jej używania przez beastmeńskiego generała , nigdy beastmeński generał nie przewodził armii z bohaterami chaosu . co najwyżej lord beastmeński jakiś herosów pomniejszych .

nie chce cie przekonywać chce tylko naświetlić że nie wiesz o czym mówisz żeby przypadkiem nikt Ci nie uwierzył : P


zasada true core byłaby ok żeby nie fakt że nic nie zmienia i nie jest praktycznie żadnym ograniczeniem prezd wystawiawieniem 15x scimisha do WoChu (za bagatela 450pkt -wchodzi i nagle masz ambushujący chaos co powinno być domeną besti) i w drugą stronę to samo - za 90pkt wykupujesz cory beastmenów i już bierzesz jak chcesz cory chcesz - true core to ŻADNE albo prawie żadne ograniczenie i dlatego się z tym nie zgadzam

jak łączyć to brać pod uwagę też to żeby te armie ciągle były różne od siebie i żeby to miało ręce i nogi a nie na pałe

fluff też jest ważny w dobrej armii - spójna kompozycja armii zwykle wymaga przemyślenia i pierwsze pomysły nie są przeważnie najlepsze

jeszcze mi powiedz czemu warriorzy nie mogą hydry złapać i używać ? : p
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Jakoś w 6ed nikt nie narzekał na brak fluffu, a wręcz przeciwnie ^^
Zasada true core to bardzo dobry pomysł. Przegięć nie będzie, bo to i tak kosztuje wszystko od cholery.
Jedyna różnica w porównaniu do 6ed jaką bym zaproponował to:
- herosi bestii tylko w oddziałach besti, u mortali to samo.
- przedmioty bestii tylko dla bestii, u mortali to samo.

Reszta jak w 6ed czyli:
generał bestii, core'y bestii, speciale i rary normalnie, core'y drugiej armii w specialu.
To daje ogromne plusy - dla bestii:
- boost w postaci knightów (jakiś unit z as'em) i w końcu dobrej magii
Dla mortali:
- boost w postaci lataczy
- większa różnorodność wyboru

Pomysł bardzo dobry i zamiast kłócić się o jego kształt zgódzcie się na jednyną właściwą i nieskoplikowaną opcję (ta o której wspominam :D) zacznijmy go lobbować :D
Marek Hłasko pisze: ... rzecz działa się na Pradze, gdzie - jak wiadomo - jedyną atrakcją są niedźwiedzie i pijacy. Praga wciąż jest jeszcze innym miastem i często człowiek ze śródmieścia przystaje tu zdziwiony.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Pomysl ciekawy , biorac pod uwage powyzsze posty ja bym proponowal cos takiego:
To co w nawiasie to tzw druga armia , biorac za podstawowa bestie w nawiasie beda woch-y(to co w nawiasie wlicza sie w podstawe , czyli na mniej jak 2000 nie moze byc wiecej jak 3 specialy z czego max 1 drugiej armii)

less than 2000 :
herosi: 0-3(0-1)
core : 2+ (0-1)
special : 0-3(0-1)
rare: 0-1

2000 or more:
lord : 0-1
herosi : 0-4(0-2)
core : 3+(0-2)
special : 0-4(0-2)
rare : 0-2(0-1)

3000 or more:
lord : 0-2(0-1)
herosi : 0-6(0-3)
core : 4+(0-3)
special : 0-5(0-3)
rare : 0-3(0-2)

itd , algorytm widac ;)
Herosi/Lordzi biora mag przedmioty ,gifty itp wg wlasnego army booka , dany heros/lord moze wejsc tylko w "swoja" armie , magowie moga rzucac czary na wszystkie jednostki .
Wydaje mi sie ,ze takie cos byloby optymalne i w miare nie przegiete ;)
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Jasiuuu: Nie chce pisać, że się mylisz bo możemy sobie do woli prowadzić dyskusję. Ja będę przedstawiał argumenty, Ty będziesz przedstawiał swoje. Pasuję!
Zabawne tylko, że nie odpowiedziałeś na mój żartobliwy zarzut, o obrońco klimatu.
Koniec tematu z mojej strony, wracajmy do poważniejszych kwestii.

Pomyślmy...
Generał Lord na smoku, 2 szamanów bestii, 15 skirmisha, 3x10 maruderów slaanesha to jakieś... 1600p? Może nawet troszkę więcej, nie wiem dokładnie. Dodajmy do tego oddział knightów (nawet czysty), 2x harpie i mamy już niecałe 2k. Jeszcze do tego Helka/Jabber i mamy armię.
Naprawdę uważasz taką rozpiskę za mocną?
Bo ja widzę zajebisty spadek mocy w porównianiu do wojowników, którymi ponoć Ty grasz :)


P.S. Izo: W sumie dobry pomysł :P Niweluje te "uberprzegięte" 15 skirmishy w core XD
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, o 18:57 przez Torres, łącznie zmieniany 1 raz.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Zasada true core to bardzo dobry pomysł. Przegięć nie będzie, bo to i tak kosztuje wszystko od cholery.
Jedyna różnica w porównaniu do 6ed jaką bym zaproponował to:
- herosi bestii tylko w oddziałach besti, u mortali to samo.
- przedmioty bestii tylko dla bestii, u mortali to samo.

Reszta jak w 6ed czyli:
generał bestii, core'y bestii, speciale i rary normalnie, core'y drugiej armii w specialu.
To daje ogromne plusy - dla bestii:
- boost w postaci knightów (jakiś unit z as'em) i w końcu dobrej magii
Dla mortali:
- boost w postaci lataczy
- większa różnorodność wyboru
+
Pomysł bardzo dobry i zamiast kłócić się o jego kształt zgódzcie się na jednyną właściwą i nieskoplikowaną opcję (ta o której wspominam :D) zacznijmy go lobbować :D
Dodam, iż chyba 3 osoby proponowały już true-core.
Jestem za. Ktoś ma tutaj skilla w lobbingu?
:wink:

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Po przeczytaniu tego wszystkiego a uwierzcie sporo tego i było ciężko ufff.. dobra to ja wam przedstawie swój pomysł.

Less 2k:
główna : dodana
hero: 3 : (0-1)
Core 2+: (0-3)
spec 3: (0-1)
rary : brak

2k+:
Hero 4 : (0-2)
core 3+: (0-4)
spec 4: (0-2)
rary : brak

-True Core
-Generał z Main armii
- BSB dowolny
-Przedmioty z swoich booków
-Możliwość wchodzenia bohaterów do jednostek kontyngentu

Teraz tak, nie ma przegieć, wszystkie sloty są pod kontrolą. Daje sporego kopa jednej i drugiej armii, o których chyba pisać nie musze.

Torres przedstawie Ci rozpe wochu:

Duży mag
mały mag
szaman
BSB

3 true cory
chariot, 2 oddziały w ambusu

2x Knights
2x Harpie

+ rary

I uwierz mi że śmiecia wochowi najbardziej brakuje.

Boch:

Doombull
BSB wochu
szaman
mały mag

śmietnik ungorów
2 fasty
2 oddziały maruderów
charioty

Najci
Minosy
2xHarpie

+ Rary

Całkiem spoko to wygląda i według mnie to jest dobra opcja dająca wiecej możlowości ale nie robiąca przegięć.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Po prostu ja nie widzę przegięć w prostym połączeniu booków, takim jak przedstawił to Izo (nieco okroił moje zapędy rewolucyjne mimo, że to on gra WoChem, nie ja :P).
W rozpiskach, które przedstawiłeś też żadnych przegięć nie widzę.
Prosiłem o podanie przykładów rozpisek przegiętych przy założeniach:

- herosi bestii tylko w oddziałach besti, u mortali to samo.
- przedmioty bestii tylko dla bestii, u mortali to samo.

Reszta jak w 6ed czyli:
generał bestii, core'y bestii, speciale i rary normalnie, core'y drugiej armii w specialu.

Nie przychodzi mi do głowy nic uber-przegiętego więc proszę jeszcze raz mi powiedzieć. Gdzie te przegięcia?

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Nie warto moim zdaniem ryzykować a Rare'ami.
Gdyby udało się połączyć WoCh i Kozy na zasadach, które już parokrotnie opisywaliśmy i tak dało by to dużo.
Tu nie chodzi o wzmacnianie Chaosu do poziomu, powiedzmy, De czy Liz.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Propozycja ciekawa... ale np. jako urozmaicenie jakiegoś turnieju. Nie chciałbym aby BP szło w tym kierunku. Zapewne krasnale też byłyby grywalniejsze gdyby pozwolono im brać kontyngenty Imperium (i na odwrót), bestie z demonami i tak dalej.

Zbyt polhammerowe.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

Nawet łączone rarey nie sprawią, że Chaos będzie na poziomie Top5 :)
Dlaczego optuję za prostym połączeniem armii na zasadach, które są już znane większości graczy z poprzedniej edycji?
Prostota!

Wymyślanie jakichś zasad dodatkowych, zastanawianie się ile kiedy można wystawić oddziałów z drugiej armii jest niepotrzebne.
Szczególnie, co ciągle powtarzam, takie proste połączenie nie doprowadzi do przegięć.


Karli: Nie zgadzam się. Nigdy nie było armii krasnalo-imperialnej. Połączenie WoCh-BoCh już mieliśmy. Dodatkowo Dwarfy czy Imperium nie są tak słabymi armiami jak Wojownicy czy Bestie.
Celowo nie wspominam o Demonach - z wiadomych przyczyn.

P.S. Armia krasnoludzko-imperialna. Krasnoludzki standard z imperialnymi działami? :)

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Krótkie podsumowanie:
Na nowe Ab gracze Bestii i Wojowników poczekają minimum 4-5 lat. Inne " nieco średniawe" Armie dostaną swoje dużo wcześniej. Dlatego też apeluję o zrozumienie problemu i nie umieszczanie na tym wątku niepotrzebnych narzekań przeciwników "Połączenia"
Proszę, zostawmy ten wątek wolny od takich postów, Karli.
Nie żebym zabierał komukolwiek prawo do wypowiedzi, po prostu tego typu opinie pasują do tematu o nazwie " Dyskusja o BP".
My tutaj staramy się nakreślić jakąkolwiek wizję zmian, dlatego m.in. ten temat został wydzielony.

PS. Dla mnie Polhammer zaczął się z BP 1.5, poza tym Polhammer nie ma wydźwięku pejoratywnego.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Torres pisze:Nawet łączone rarey nie sprawią, że Chaos będzie na poziomie Top5 :)
Dlaczego optuję za prostym połączeniem armii na zasadach, które są już znane większości graczy z poprzedniej edycji?
Prostota!
Ja niestety tu widze słabość tego rozwiązania. Bo woch wtedy zyskuje tylko harpie, nic poza tym. Natomiast bestie zyskują dużo wiecej a ja jestem zwolennikiem aby te armie zystały równomiernie.
Varinastari pisze:PS. Dla mnie Polhammer zaczął się z BP 1.5, poza tym Polhammer nie ma wydźwięku pejoratywnego.
Polhammer zaczął się od początku 7ed. ;)
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Torres
Wodzirej
Posty: 675
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Torres »

GarG: Rozumiem, dlatego ja zaproponowałem inną opcję, bardziej rewolucyjną:

Wszystko połączone.
Jednostki True Core zależne od Generała, drugiej armii nie liczą się do minimum.
Brak możliwości brania przedmiotów woch przez bestie i na odwrót.
Koniec.

Proste, łatwe do zapamiętania a dalej, moim zdaniem, bez przegięć.

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Jak tak patrze do AB woch-u to bestia glownie przydalyby sie jednostki core i herosi z woch-u , pozatym gigant ma roznice 50pkt miedzy armiami ,wiec pewnie jakby ktos chcial brac to musialby go wziac wg "glownej" armii .
Pewne kombinacje moglyby spowodowac zbytnie podkrecenie takiej polaczonej armii . Moze lepiej nich kazda armia bedzie osobno i niech taktyka i umiejetnosci gracza decyduja a nie takie kombinacje :P
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Ogólnie pomysł połączenia jest boski i może sporo dać tym armiom.
Less 2k:
główna : dodana
hero: 3 : (0-1)
Core 2+: (0-3)
spec 3: (0-1)
rary : brak

2k+:
Hero 4 : (0-2)
core 3+: (0-4)
spec 4: (0-2)
rary : brak
Mi się podoba ten pomysł. Core w specjalach są trochę lipne. 5 ungor riders za slota special ? Bez przesady :lol2: Harpie w rare też wydają się dziwne. Jak już dawać core besti w special to może np kilka oddziałów ridersów za 1 slota ?

Rary mogły by dodać wiele możliwości ale jakoś mi się to nie widzi. Chyba że w naprawdę sporych armiach.

Przedmiotów też bym nie mieszał ale bohaterowie IMO powinni móc dołączać do sojuszniczych oddziałów. Czemu knighci mieliby by mieć coś przeciwko żeby gorebull pomógł im przelać trochę więcej krwi :twisted:

pzdr

Edit
@up
Pewne kombinacje moglyby spowodowac zbytnie podkrecenie takiej polaczonej armii . Moze lepiej nich kazda armia bedzie osobno i niech taktyka i umiejetnosci gracza decyduja a nie takie kombinacje :P
Jak ktoś je jakiś cudem znajdzie to możne je zbannować. Próbujemy to zrobić tak żeby tego unkinąć. Zresztą te armie jakoś nie emanują uber powerem i super kombinacjami.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, o 19:10 przez Whydak, łącznie zmieniany 2 razy.
Hordes of Chaos.... To było to....

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Jak tak patrze do AB woch-u to bestia glownie przydalyby sie jednostki core i herosi z woch-u , pozatym gigant ma roznice 50pkt miedzy armiami ,wiec pewnie jakby ktos chcial brac to musialby go wziac wg "glownej" armii .
Pewne kombinacje moglyby spowodowac zbytnie podkrecenie takiej polaczonej armii . Moze lepiej nich kazda armia bedzie osobno i niech taktyka i umiejetnosci gracza decyduja a nie takie kombinacje :P
Ile grasz WoChem/Bestiami?
Wydaje mi się, iż za krótko.
Te armie nawet połączone będą słabsze od top5. I to znacząco.

Edit. Poza tym prosiłem już parokrotnie. Nie pasuje Ci opcja połączenia- nie pisz, wyżal się na innym wątku.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Całkowite połączenie moim zdaniem było by za mocne poza tym na 95% nie przeszło by. Rozumiem że 6 odziałów ungorów + 2x maruderzy + Fast + 2x harpie + Najci + DO + helka/Ghorgona i cyber/Jaber + duży mały mag chaosu + szaman + BSB to cholernia słaba opcja...

Torres chyba faktycznie nie wyobrażasz sobie potęcjału takiej armii :O masz kontre na każdą armie i robisz cos ala Doch...
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

ODPOWIEDZ