DoW 2000p

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

DoW 2000p

Post autor: Husiat »

Hireling Wizard Lord 310p
General; 4lv
3 Scrolle
Staff of Lightings

Hireling Wizard 140p
2lv
Scroll
Book of Mage

Paymaster 79p
Lance; Barded Warhorse, Heavy Armour, Shield.
Bright helm of Myrmidia

Asarnil the Dragonlord 460p

20 Pikemen 250p
Heavy Armour, FCG

3x10 Crossbowmen 3x80p

5 Light Cavalery 80p
Bows, Spears

2x3 Ironguts 2x144p

2 Ledbelchers 110p

Giant 205

PD: 8 + jeden BS
DD: 5 + cztery scrolle
Total: 1995p

Co o tym myślicie?

Niby to defens, tani ostrzał (8 punktów za kuszę to jak dla mnie strasznie mało :roll: ) który naprawde dużo może zrobić, a jak dochodzi wróg, to mam i czym uderzyć. Smok jak smok się bawi. A magowie - dużo mam kości więc mogę jakieś abra-kadabra robić... :roll:

Jutro prawdopodobnie tym zagram dla przetestowania... :roll: Z chaosem na smoczku, na oddziałach Knightów, będą pewnie też Minosy, Dragon Ogry, Slanesh na wężu, dużo psów, marduerzy. No i pewnie tylko jeden caddy, więc może nawet poczaruję :D
Bum...!

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

na pewno wywal HA na pikinierach, chybaze nie masz kompletnie co innego dac, no i powaznie zastanowil bym sie nad braniem maga lorda nadal generujesz tylko 8 kostek, to jakos nie powala
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Staff of Lightings
Book of Mage
Bright helm of Myrmidia

dalbym jakiejs jednostce war banner
Przydaje sie w walce

Ogolnie fajnie,
przyjemnie tez widziec, ze gra ktos tak klimatyczna armia jak Psy Wojny.
pozro

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Zafael: zrobiłem błędy ortograficzne w nazwach, że wymieniasz przedmioty których użyłem? :wink:
Warbanner co najwyżej pikmenom, a oni i tak mają tam paymastera (BSB) i pełno innych rzeczy, więc im niepotrzebny ten jeden punkcik... Który kosztuje aż 25p :?

Mag Lord to test. Myślę nad wystawianiem magów w takiej konfiguracji, bo jakoś nie widzi mi się inna, albo caddy. A co do Heavy Armourów, to je już z przyzywczajenia dałem... :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

cholewka nie
zapomnialem spytac co to za przedmioty

cholewka, tak to jest jak sie maluje do pozna, niewysypia, bo zapierdzielalem z olowkiem po 20godzin i siedzi sie w czasie wolnym na forum.

co nie potrzebny, ?
wlasnie niezbedzny

kazda jednostka chcialaby statycny CR, na +5/+6

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

a może jakiegoś emisariusza :wink: zamiast maga i gignata ?

Awatar użytkownika
Asarnil
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: "Oko Terroru" Toruń
Kontakt:

Post autor: Asarnil »

Husiat pisze:Warbanner co najwyżej pikmenom, a oni i tak mają tam paymastera (BSB) i pełno innych rzeczy, więc im niepotrzebny ten jeden punkcik... Który kosztuje aż 25p :?
Niestety warbannera pikinierom nie można dać, chyba że generalem jest jeden ze special characterów (zdajsie Borgio lub Lorenzo). Jedynym właściwie oddziałem, który może nosi warbanner bez dodatkowych ograniczeń są ironguci.
Rozpiska ogólnie podoba mi się. Brakuje mi cannonów, ale rozumiem, że to opcja bardziej ofensywna :) Lord mag też wydaje mi się może dać radę. Jeśli nie, zawsze można zniżyć mu poziom, dać cztery scrolle i wrzucić jeszcze kapitana na pegazie.
Ja osobiście nie ruszam się z domu bez riccosów, uważam, że są o niebo lepsi od zwyklych pikemenów - lepszy WS (z hełmem woundowanie na 3+ nawet przeciwko elitarnym jednostkom), lepsza liderka (co naprawdę robi różnicę), a koszt tylko o 50 pkt wiecej.

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

Husiat, Ty masz smoka czy tylko tak piszesz? :wink:
i kiedy wyleczysz sie z tych trójek Irongutów? toż to słabe jest...
ogólnie słabo i do zjedzenia, najlepiej w sobote za tydzień jak Ci pasuje :wink:
TruePunk pisze: Kazdy gra jak lubi; ale czesc pomyslow nawet matka statystyka powinna z glowy wybijac;p

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Smoka nie mam i tylko on mi brakuje w tej rozpie... 8)
Ironguci w trójkach są bardzo dobrzy, za 144p takie coś może dać niezłego kopa. Jeszcze ani razu sie nia nich nie zawiodłem, chociaż często ciężko jest mielić te klocki piechoty nimi... :roll:
Emisariusz nie, bo na większosi turnieji jest niedozwolony. Zresztą - wolę małego maga i gigsona. Może dlatego że boję się miscastów... :wink:

Grałem z chaosem, ale tylko na 1500 (zniknął gigant i arcymag) a to z powodu tego, że przez 2 godziny krążyliśmy po wawie w poszukiwaniu stołów (w morionie turniej w mech warriora, w cytadeli turniej w WH40, w końcu u Faberów wolny stół, ale mieliśmy tylko godzine czasu gry, bo o 14 zamykali... :evil:
No i grało się przecudnie, 10 kuszników są bardzo dobre, mag ładnie się kitra, ale były dwie rzeczy że aż się załamałem:
- jak zawsze przeciwnik chciał mi złapać smoka furiami, a potem wpaść w niego wężem. No to ja lece nim, zione w furie, trzy są pod, na 3+... 2, 2 i 1. :evil: Wpadł mi w smoka, zadał jedną rane w góre, a ja oddaje i z pięciu furri zostaje jedna. Przegrywa na -4. I USTAŁ. rzucił 3 i 1. Potem wpadł mi w smoka slaneshem na wężu, zabił jeźdźca i pogonił smoka.
Porażka :evil:
Druga sytuacja, to 3 Irongutów frontowo wpada w trzech Dragon Ogrów (co za walka :D ) i się cieli przez chyba 3 tury (przeciwnik zawsze przegrywał CR i zawsze ustawał :evil: ). Na koniec mój Irongut stojąc na jednej ranie dobił Dragon Ogra.
Victory... :evil: :?

Ogółem dostałem, chyba coś pomiędzy małym a dużym zwycięstwem.
Zastanawiam się czy nie wystawiać Riccosów... Asarnil: skoro tobie się sprawdzają, to w następnej bitwie ich wystawie... Na próbę... :wink:

Zafael:

Bright Helm of Myrmidia, 20 points (Magic Armour)
The Helm gives a 6+ armour save, and may be worn in addition to normal armour. Enemies in base to base contact suffer -2 WS. Wearer hates all models in a Tomb King army.

Book of the Mage, 20 points (Arcane Item)
The mage knows another spell, randomly generated from one of the remaining 7 lores. The lore is chosen by the bearer.

Staff of Lightnings, 25 points (Arcane Item)
Bound Spell, Power Level 5. Contains a spell that, if not dispelled, generates a magic missile with a 24" range, that causes D3+1 Strenght 6 hits, and a single Strenght 4 hit to the bearer. After every use roll a die. With a result of 1, the staff loses temporarily his powers, and may not be used for the rest of the battle.

:wink:

Astragoth:
za tydzień w sobote, to będzie Wielka Sobota, a nazajutrz Wielkanoc. Więc nie bardzo. Po Wielkanocy, tydzień po niej, mogę chyba zagrać. Ale to raczej jak zagram z Chaosem Pawła najpierw te obiecane 2000p :wink: A potem, czemu nie... Jeżeli zdążymy... :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Mobi
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa Bastion

Post autor: Mobi »

moim skromnym zdaniem (grajac juz DoW pare razy) wolal bym wystawic cos takiego na ta wstretna najgorsza z mozliwych sume pkt (rowne 2k to szalenstwo):

1 Hireling Wizard Lord @ 360 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Pegasus @ [50] Pts

1 Truthsayer @ 265 Pts
Magic Level 3

1 Paymaster @ 71 Pts
Morningstar; Heavy Armour
Enchanted Shield [10]

1 Asarnil the Dragonlord @ 460 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield
#Amulet of Dragonheart [0]

1 Deathfang @ [330] Pts

6 Voland's Venators @ 243 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

1 Voland @ [0] Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield

7 Warhorse @ [0] Pts

11 Crossbowmen @ 88 Pts
Crossbow

9 Duellists @ 81 Pts
Pistol

19 * Norse Marauders @ 230 Pts
Frenzy; Great Weapon; Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Beserker @ [10] Pts

4 Ironguts @ 202 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Musician

Casting Pool: 9

Dispel Pool: 6

Models in Army: 57


Total Army Cost: 2000

--- zwarzywszy ze nie dopuszczone sa przedmioty z miragliano

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

1.nie twórz swoich rozp w innych tematach, zrób nowy i wklej tutaj link najwyzej.
2.rozpa jest nie obrobiona
3.opatrz krótkim komentarzem czemu ta rozpa a nie ta, która podał Husiat.
4. myśleć myśleć ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Mobi: twoja rozpa jest... dziwna:
- generał, mag z jednym atakiem, jest na pegazie. Ten koleś kosztuje wtedy 360 punktów i jest miodzio celem dla łuków. Niby szybciej ucieka, ale może porządnie dostać przy każdym błędzie... :roll:
Liczba Volandów (7) jest jakaś... Nieuniwersalna :wink:
Zamiast Truthsayera Dark Emissary jak już :wink:
Dziwna. Nie ma Pik do krycia Paymastera, niby jest klocek Maruderów, ale oni łatwo się łamią od każdej większej kawy... Naprawdę dziwna... :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Bania
Falubaz
Posty: 1328
Lokalizacja: Twierdza Toruń - Fort Rogowo
Kontakt:

Post autor: Bania »

asarnil, volandzi, ironguci - szybkie 3 jednostki, realnie zadna bez wiekszej sily przebicia, jedyna rankowana czyli norsemeni wlecze sie z tylu i do tego ma frenzy... 11 crossbowmanow to chyba troche za malo - przewaznie gram przeciw 30-40 kusznikom i dopiero wtedy mozna sie bac strzelania.. i jak wyzej mag na pegazie i dziwna liczba 7 volandow :?:
Obrazek

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Jagal:
hey to moja robota, choc zgadzam sie z wszystkim co napisales

Husiat:
mag dla pegaza to swietny pomysl, jednak przyznam, ze musza byc spelnione kika warunkow:

armia musi wspolgrac
trzeba miec dobrego warda od 5+ w gore
trzeba miec niezla antymagie

tu spelniony jest tylko 3 postulat i 1 w polowie
czego brakuje tej rozpie?
dzial, 2gich kusznikow
kompletnie bez sensu sa norsmeni, bo nijak nie wspolgraja w armii
w zasadzie masz podzial na ci w ta a reszta w druga strone.
1) mag z asarnilem i kawaleria i kusznikiami to pierwszy oboz
2) norsmeni, irongutsi (ktorym defakto najblizej do 1 zespolu) to 2ga armia w armii
3) to truthseyer, ktory pasuje tylko do duelistow

co wywalic:
irongutow, norsmenow i truth seyera
wstawic:
2x dziala, maga, herosa na pegazie/bsb, 2x piechoty jedna wsparcia cos taniego druga jakis specjalny odzial pikinierow (taki co ma 4WS).

Husiat daj 4lv magowi konia !
4mv, a 8mv to przepasc, ktora moze pochlonac maga.
zamienilbym tez zelazne jaja na 4ke, trojka nie jest efektywna
dodal dziala jako, ze to defence, na rydwany, maszyny, potwory i kawalerie
przy wystawieniu koniec stolu I, x dzialo
Ix................armia................xI, masz calkiem dobre, pole do ostrzalu i kawaleria musi lawirowac (podobno wiekszosc graczy w Polsce gra na kawie ;) )
jesli zostana z czegos pkt to 2ga lekka (jedna to za malo.
wszystko powyzsze za giganta, ktory w nowej ed za szybko schodzi

Awatar użytkownika
Mobi
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Warszawa Bastion

Post autor: Mobi »

bez urazy ale jak dlugo gram na DoW a czesto mi sie zdarzalo i towarzysko i na turniejach to nie dalem sobie zabic maga na pegazie.
2. irongutsi - osobiscie ich nie wystawiam bo nie uwazam za bardzo przydatnych (wole 3 zwykle ogry z great weponami - sa tansi i dobrze flankuja)
3. emisary jest cienki a truthsayer moze i poczarowac (a ma dobre czary do combatow i przydatne wskrzeszanie -np na ogry) oraz powalczyc bo posiadajac 2 ataki z 5 sily i 4+ warda moze przyjmowac chalenge i to z niezlym rezultatem
4. nie oplaca sie robic armi uniwersalnych gdyz czesto sie one nie spisuja (np za malo strzelania i magii na defens i za malo na offens)
5.pikmeni tylko ladnie wygladaja a combaty znosza tak samo jak norsmeni tyle ze ci 2 sa tansi, maja 2 ataki z ew 5 sily co jest poprostu rzeznickie jak za takie pkt
6.dzialo by sie zdalo ale nie kosztem smoka czy trutha
7. 7 volandow to jest tak naprawde najbardziej oplacalna liczba, gdyz:
a) 5 to malo bo maja tylko 10us i za malo moga zadac ran (oczywiscie to zalezy na co) a 10 to za duzo bo drogo wychodza i 1 do combata za rank latwo stracic a tych 5 w pierwszym szeregu prawie niczym sie nie rozni od normalnej 5
b) tak jak juz napomnialem sa tani bo za 4 sily i 2+ save 24 pkt to bardzo malo a dochodzi przeciez jeszcze do tego voland co czyni wg mnie ta jednostke jedna z najepszych kaw.
c) gdy ma sie taka 7 to nie zajmoje ona jeszcze tak wiele miejsca na polu a mam juz wliczone w koszt ze kogos strace ze strzelania. tzn przy 7 jezdzcach srednio styka sie 6 z czego wychodzi 8 atakow z 6 sily + 6 koni
czyli de facto liczba 6-7 jest swietna liczba dla kaw. i nie jest przy tym taka droga
8. kusznikow jest fakt malo ale oni maja jedynie zdejmowac ew rzad jakiejs rank and file jednostce a nie siac ogolne spustoszenie a liczba 11 to akurat mi tak wyszla by dorownac do 2k:P <osobiscie wole dawac zawsze muzyka niz dodatkowy strzal

ODPOWIEDZ