Ogry 8 edycja 2500 punktów
Ogry 8 edycja 2500 punktów
Witam
Wracam do ogrów po krótkiej przerwie, bo widze w tej edycji skuteczność MI, dlatego wykmniłem rozpę na dość dużę pierdolnięcie, bez gnoblarów i scrap.
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 300.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Bruiser @ 195.0 Pts
Ogre Club; Battle Standard
Mawseeker [10.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Butcher @ 185.0 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25.0]
Seeds of Rebirth [10.0]
Fistful of Laurels [15.0]
6 Ogre Bulls @ 282.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 282.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner [25.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
4 Leadbelchers @ 230.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2497.0
Wszystko w tej rozpie ma M6 więc nadąża za sobą. Olbrzymy mają ściągać na siebie ogień wroga, coby inne jednostki doszły w miare nienaruszonym stanie. Jeden klocek IG to w dzisiejszych czasach mus. Butcher idzie do Leadów, Tyrant i BSb do byków, zaś SM do IG.
Wracam do ogrów po krótkiej przerwie, bo widze w tej edycji skuteczność MI, dlatego wykmniłem rozpę na dość dużę pierdolnięcie, bez gnoblarów i scrap.
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 300.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Bruiser @ 195.0 Pts
Ogre Club; Battle Standard
Mawseeker [10.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Butcher @ 185.0 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25.0]
Seeds of Rebirth [10.0]
Fistful of Laurels [15.0]
6 Ogre Bulls @ 282.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 282.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
War Banner [25.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
4 Leadbelchers @ 230.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2497.0
Wszystko w tej rozpie ma M6 więc nadąża za sobą. Olbrzymy mają ściągać na siebie ogień wroga, coby inne jednostki doszły w miare nienaruszonym stanie. Jeden klocek IG to w dzisiejszych czasach mus. Butcher idzie do Leadów, Tyrant i BSb do byków, zaś SM do IG.
Tylko, że w czasach 8 edcyji 2 to malo (a dawanie im muzyka to strata punktów, a jest niestety potrzebny), zbyt szybko schodzą od wrogiego ostrzału. Pamiętaj, że nie ma już w tej edycji BP, więc ich strzelanie jest ograniczone do max 2 razy na grę (bo durnie z GW nie zmienili zasad ich strzelania). A jak sztrzele to przywale z dwóch szeregów. Myślałem również o scropie, ale nie jestem w tej edycji do niej przekonany, dlatego leadzy zajmą jej miejsce.tryton pisze:4 x Diody w oddziale to spora szansa na anihilacje tegoż po wybuchu armatki. szczególnie z butcherem w środku.
Kosmetyczne zmiany w rozpie. Mawseeker mimo dawania głupoty, jest jednak dobrym rozwiązaniem dla ogrzych bohaterów do combatu. Czempion wyleciał z IG. Zmieniły się również nieco układ przedmiotów.
1 Tyrant @ 295.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Fortune [35.0]
Mawseeker [10.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Sword of Might [20.0]
1 Bruiser @ 209.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
Wyrdstone Necklace [20.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Mawseeker [10.0]
1 Butcher @ 185.0 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25.0]
Seeds of Rebirth [10.0]
Fistful of Laurels [15.0]
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ironguts @ 338.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Standard of Disciple [15.0]
4 Leadbelchers @ 230.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Random Attack Explanation
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2491.0
Pierwsze testy w niedziele z krasiami na parku maszynowym.
1 Tyrant @ 295.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Fortune [35.0]
Mawseeker [10.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Sword of Might [20.0]
1 Bruiser @ 209.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
Wyrdstone Necklace [20.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Mawseeker [10.0]
1 Butcher @ 185.0 Pts
Tooth Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25.0]
Seeds of Rebirth [10.0]
Fistful of Laurels [15.0]
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ironguts @ 338.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Standard of Disciple [15.0]
4 Leadbelchers @ 230.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Random Attack Explanation
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2491.0
Pierwsze testy w niedziele z krasiami na parku maszynowym.
Wersja druga tym razem wylatuje z rozpy Butcher i leady, kosztem dwóch klocków gnoblarów i 2 scrop, mimo swoich wad mogą być zabójczo skuteczne szczegolnie przeciwko armiom z T3:
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 295.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Fortune [35.0]
Mawseeker [10.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Sword of Might [20.0]
1 Bruiser @ 209.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
Wyrdstone Necklace [20.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Mawseeker [10.0]
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ironguts @ 338.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Standard of Disciple [15.0]
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Random Attack Explanation
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
20 Gnoblars @ 40.0 Pts
Sharp Stuff
20 Gnoblars @ 40.0 Pts
Sharp Stuff
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 65
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 295.0 Pts
General; Ogre Club
Tenderiser [50.0]
Armour of Fortune [35.0]
Mawseeker [10.0]
1 Slaughtermaster @ 310.0 Pts
Tooth Gnoblar (x2)
Hellheart [50.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Sword of Might [20.0]
1 Bruiser @ 209.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Ogre Club; Heavy Armour; Battle Standard
Wyrdstone Necklace [20.0]
Golden Sigil Sword [15.0]
Mawseeker [10.0]
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ogre Bulls @ 287.0 Pts
Look-Out Gnoblar; 2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
6 Ironguts @ 338.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Standard of Disciple [15.0]
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
Random Attack Explanation
1 Slavegiant @ 175.0 Pts
20 Gnoblars @ 40.0 Pts
Sharp Stuff
20 Gnoblars @ 40.0 Pts
Sharp Stuff
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
Casting Pool: 2
Dispel Pool: 2
Models in Army: 65
Gnoblary złączyłbym w jeden klocek, w pobliżu generała i bsb mogą coś z łatwością utrzymać jak mają steadfasta (Ld 9 z przerzutem)
Jednego gigusia zamieniłbym na leadbelcherów, fajnie byłoby zmieścić gorgera również.
Jednego gigusia zamieniłbym na leadbelcherów, fajnie byłoby zmieścić gorgera również.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
My bad
Tak czy siak można ich zwiększyć liczebnie i dodać leadów lub gorga kosztem jednego gigusia.
Tak czy siak można ich zwiększyć liczebnie i dodać leadów lub gorga kosztem jednego gigusia.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Debelial będziesz na Silesianie?? Mam awersje do dzordżow od czasu mojej pierwszej walki na 8 edycje z zielonymi, gdy te pajace nie były w stanie zbyt wiele zdziałać, a jeden w czasach 8 to nic, spada za szybko. Slavy mogą okazać się nadzwyczaj skuteczne, jak będę niańczył je w pobliżu genia i BSB, mają przecież thundestomp, co jest teraz ogromnym atutem. Albo wezmę leadów albo scropy, bo 4 bohaterów to raczej teraz mus. Myślałem o 40 gnoblarów w tym drugim wariancie mojej rozpy, tylko boje się że nie nadąża za resztą amii, a trzymać ich dla hordy na tyłach, gdy większość moich ogrów będzie już w walce to marnowanie ich potencjału, no i strata punktów. Czeka mnie jeszcze sporo walk próbnych i testowania, więc na razie skupię się na tym pierwszym wariancie bez gnobów i scrap. Ponieważ walka z krasiami nie doszła do skutku, w czwartek przetestuje go w walce lizakami, a drugi będę testował w innym czasie może na HE/TK/Krasie i dam tu raport co ich skuteczności. A później inne armie, może wybiorę się do Was o Bielska Debelial , no ale się zobaczy.
Swoją drogą słyszeliście o Monstar (czyli bulle x16 plus tyran i slaghtermaster)? Bo to jest ciekawa opcja, tyle że nie ma punktów na coś innego.
Swoją drogą słyszeliście o Monstar (czyli bulle x16 plus tyran i slaghtermaster)? Bo to jest ciekawa opcja, tyle że nie ma punktów na coś innego.
wkleiłem coś podobnego w sierpniu ale mnie obśmiali
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=25435
ja teraz myślę o 6 ironach z gutlorderm + 3 bohów z przodu:
tyran + 2x bruiser ( jeden bsb) wszyscy z wardami albo
tyran ,bsb, slaughter tez z wardami - pierwszy szereg wytrzymuje ture/dwie a ironi oddaja sobie te 9 supportów z siła 6 i rewelacyjnym ws 3
ps: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=36&t=25516
ps': http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=25337
wypowiedzcie sie grubasy
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=25&t=25435
ja teraz myślę o 6 ironach z gutlorderm + 3 bohów z przodu:
tyran + 2x bruiser ( jeden bsb) wszyscy z wardami albo
tyran ,bsb, slaughter tez z wardami - pierwszy szereg wytrzymuje ture/dwie a ironi oddaja sobie te 9 supportów z siła 6 i rewelacyjnym ws 3
ps: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=36&t=25516
ps': http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=25337
wypowiedzcie sie grubasy
Na Silesianie będę ale nie ogrami tylko Wojownikami lub Demonami.
Do Bielska zapraszam ;]
Do Bielska zapraszam ;]
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Rozegrałem dzisiaj dwie bitwy w HMS w Opolu, z kolegą Tomkiem który grał Lizakami. Pułap to 2500 punktów. Graliśmy dwa scenariusze Dawn Attack i Blood and Glory.
Grałem na armi składjacej się z 28 modeli 2x6 byków, 1 x 6 Ironów, 4 Ledy , 2 slavygiganty , Butcher, BSB, Tyrant i Slaughtermaster. Niewielka ta armia, ale potrafi być skuteczna.
Kolega miał 2 cowboyi na Coldonach, skink priesta na piechote, 2x9 CO, 2x20 Saursusów, 2x10 skinków skirmisherów, 4 razordony, 3 terradony i jeden zwykły stedagon. Jak widać proporcje ilościowe nie wygladały dla mnie zbyt korzystnie.
Losowaliśmy scenariusze. Padło na początku na BaG. On rozpoczynał. Jak się okazało, moje giganty splewiły szarże (jeden nawet nie weszedł do walki), więc cięzar walki spadł na moje byki, bowiem kolega wystwił jako podpuche skinki, które zagoniłem i wpadłem wprost w objęcia stedagona, ktorego sprowadziłem do jednej rany, no ale zanim dobiłem gadzine okazało się że mam w plecach jeden klocek jazdy. Zaś drugi zablokował moją drugą jednostkę Buli z BSB. Te dwa combaty zadecydowały o wyniku walki bowiem, razordony przytrzymały na jednym skrzydle moich IG z tytanem i Ledów. Więc w czwartej turze było już po mnie (straciłem trzy sztanadry). Wynik duże zwyciestwo dla niego.
W drugiej walce losowe wystawienie jednostek pomogło mi. Prowadziłem do tury 5, gdy na środku stołu utworzył się mega combat z kilkoma jednostkami. Nie udało mi się zabić jego gienia, który uciekł za jego jednostki i zebral się w tej turze. Miałem w następnej pecha bo spadł mi gigant, później dwa oddziały bulli zwialy bo nie zdały LD (mimo przerzutów z BSB) i poszło się pieprzyć kilkaset punktów. Na domiar złego Leady przegrały walkę z razordonami. Wynik 12:8 dla niego, a mogło być tak dla mnie.
Wnioski
8 edycja dla ogrów to jest to. Klocki bulli z dodatkową bronią reczną młocą aż miło, jedynie trzeba trzymać zawsze blisko BSB albo genia. Giganty też niczego sobie. Thunder stompa robi swoje. Nie mogłem przetestować specjalnie antymagii bo przeciwnik nie miał nastawienia na magie tylko na combat. Gdyby nie jego farciarskie rzuty dziś, szczególnie na liderkę i w antymagii, oraz na poisonach, wynik byłby znacznie inny. Rozpa wymaga jeszcze zmierzenia z innymi armiami, ale daje rade ale trzeba szybko dojść do przeciwnika i choć trzeba się trzymać sie w kupie (choć może być to niebezpieczne w wypadku potężnej magi).
Grałem na armi składjacej się z 28 modeli 2x6 byków, 1 x 6 Ironów, 4 Ledy , 2 slavygiganty , Butcher, BSB, Tyrant i Slaughtermaster. Niewielka ta armia, ale potrafi być skuteczna.
Kolega miał 2 cowboyi na Coldonach, skink priesta na piechote, 2x9 CO, 2x20 Saursusów, 2x10 skinków skirmisherów, 4 razordony, 3 terradony i jeden zwykły stedagon. Jak widać proporcje ilościowe nie wygladały dla mnie zbyt korzystnie.
Losowaliśmy scenariusze. Padło na początku na BaG. On rozpoczynał. Jak się okazało, moje giganty splewiły szarże (jeden nawet nie weszedł do walki), więc cięzar walki spadł na moje byki, bowiem kolega wystwił jako podpuche skinki, które zagoniłem i wpadłem wprost w objęcia stedagona, ktorego sprowadziłem do jednej rany, no ale zanim dobiłem gadzine okazało się że mam w plecach jeden klocek jazdy. Zaś drugi zablokował moją drugą jednostkę Buli z BSB. Te dwa combaty zadecydowały o wyniku walki bowiem, razordony przytrzymały na jednym skrzydle moich IG z tytanem i Ledów. Więc w czwartej turze było już po mnie (straciłem trzy sztanadry). Wynik duże zwyciestwo dla niego.
W drugiej walce losowe wystawienie jednostek pomogło mi. Prowadziłem do tury 5, gdy na środku stołu utworzył się mega combat z kilkoma jednostkami. Nie udało mi się zabić jego gienia, który uciekł za jego jednostki i zebral się w tej turze. Miałem w następnej pecha bo spadł mi gigant, później dwa oddziały bulli zwialy bo nie zdały LD (mimo przerzutów z BSB) i poszło się pieprzyć kilkaset punktów. Na domiar złego Leady przegrały walkę z razordonami. Wynik 12:8 dla niego, a mogło być tak dla mnie.
Wnioski
8 edycja dla ogrów to jest to. Klocki bulli z dodatkową bronią reczną młocą aż miło, jedynie trzeba trzymać zawsze blisko BSB albo genia. Giganty też niczego sobie. Thunder stompa robi swoje. Nie mogłem przetestować specjalnie antymagii bo przeciwnik nie miał nastawienia na magie tylko na combat. Gdyby nie jego farciarskie rzuty dziś, szczególnie na liderkę i w antymagii, oraz na poisonach, wynik byłby znacznie inny. Rozpa wymaga jeszcze zmierzenia z innymi armiami, ale daje rade ale trzeba szybko dojść do przeciwnika i choć trzeba się trzymać sie w kupie (choć może być to niebezpieczne w wypadku potężnej magi).
Dziś rozegraliśmy sparing przedmasterowy w MOKu w Kędzierzynie-Koźlu. Ja miałem przyjemność grać z naszym kolegą z Klubu Schwarze Pferd z Pilichowic, Szmytem który pocinał HE.
Ponieważ ćwiczyliśmy na Mastera, graliśmy na 2500 punktów, na scenariusze turniejowe. Losowaliśmy je rzucając k6.
W pierwszym wypadło na Blood and Glory. Szmyt miał rozpę z Princem terrorystą, arcy magiem i małym magiem (shadow i death z lorów), BSB, 2x12 łuczników,5 DP, 20 LSG, 20 PG, 2 TCH, 4 orły, czyli rozpę nastawioną na strzelanie i magowanie.
Ponieważ wygrałem rozpoczynanie ruszyłem ostro do przodu. Dość szybko doszło do kombatu. Walka była dla mnie ciekawa i krótka, ponieważ w trzeciej turze mój klocek IG z tyrantem, nie zdał liderk po przegranym kombacie został zagoniony przez jego Princa z DP, ehh. Wynik to kolejna maska dla mnie w plecy.
W drugiej bitwie zagraliśmy scenariusz Wachtower. Wygrałem posiadanie tego punktu. Walka wyglądała równie ciekawie jak w bitwie pierwszej. Miałem szczęście i moje bulle w strażnicy wytrzymały aż do 5 tury. Inne jednostki nie miały tyle szczęścia. Choć jeden z olbrzymów po krótkiej walce z PG, upadł na nich i zabił mu sporą część tego oddziału. Po czym się sypnęły i walkę wygrał Szmyt.
Wnioski: Na magie HE , nasza anty magia jest słabiutka. Hellheart jest taki sobie na HE, tym bardziej jeśli przeciwnik będzie rzucał wszystkie zaklęcia na dwóch kościach prawdopodobieństwo jego miscasta się zmniejsza (choć raz HH wszedł i przeciwnik wylosował tylko szał nic więcej). Dwa olbrzymy są fajne, ale są łatwym celem i niestety nie mamy jak ich boostować i leczyć, co bardzo boli taki wariant kompozycyjny armii. Bulle o ile mamy szczęście (i dojdą) są w stanie wypłacić sporo ataków, tyle tylko że HE są zawsze szybsze i niestety robią nam z dupy jesień średniowiecza . Chyba będę musiał się jednak przeprosić z moimi gnoblarami i scropami, które wejdą do rozpy może kosztem drugiego maga, który jest nam praktycznie niepotrzebny, ale kosztuje tyle co ogromna horda gnoblarów. Leady też pewnie zostaną rozbite na dwa mniejsze unity, lub wylecą z rozpy.
Sprawdzę to wszystko w przyszły piątek ze szczurami.
Ponieważ ćwiczyliśmy na Mastera, graliśmy na 2500 punktów, na scenariusze turniejowe. Losowaliśmy je rzucając k6.
W pierwszym wypadło na Blood and Glory. Szmyt miał rozpę z Princem terrorystą, arcy magiem i małym magiem (shadow i death z lorów), BSB, 2x12 łuczników,5 DP, 20 LSG, 20 PG, 2 TCH, 4 orły, czyli rozpę nastawioną na strzelanie i magowanie.
Ponieważ wygrałem rozpoczynanie ruszyłem ostro do przodu. Dość szybko doszło do kombatu. Walka była dla mnie ciekawa i krótka, ponieważ w trzeciej turze mój klocek IG z tyrantem, nie zdał liderk po przegranym kombacie został zagoniony przez jego Princa z DP, ehh. Wynik to kolejna maska dla mnie w plecy.
W drugiej bitwie zagraliśmy scenariusz Wachtower. Wygrałem posiadanie tego punktu. Walka wyglądała równie ciekawie jak w bitwie pierwszej. Miałem szczęście i moje bulle w strażnicy wytrzymały aż do 5 tury. Inne jednostki nie miały tyle szczęścia. Choć jeden z olbrzymów po krótkiej walce z PG, upadł na nich i zabił mu sporą część tego oddziału. Po czym się sypnęły i walkę wygrał Szmyt.
Wnioski: Na magie HE , nasza anty magia jest słabiutka. Hellheart jest taki sobie na HE, tym bardziej jeśli przeciwnik będzie rzucał wszystkie zaklęcia na dwóch kościach prawdopodobieństwo jego miscasta się zmniejsza (choć raz HH wszedł i przeciwnik wylosował tylko szał nic więcej). Dwa olbrzymy są fajne, ale są łatwym celem i niestety nie mamy jak ich boostować i leczyć, co bardzo boli taki wariant kompozycyjny armii. Bulle o ile mamy szczęście (i dojdą) są w stanie wypłacić sporo ataków, tyle tylko że HE są zawsze szybsze i niestety robią nam z dupy jesień średniowiecza . Chyba będę musiał się jednak przeprosić z moimi gnoblarami i scropami, które wejdą do rozpy może kosztem drugiego maga, który jest nam praktycznie niepotrzebny, ale kosztuje tyle co ogromna horda gnoblarów. Leady też pewnie zostaną rozbite na dwa mniejsze unity, lub wylecą z rozpy.
Sprawdzę to wszystko w przyszły piątek ze szczurami.
Witam
Dziś miałem kolejny treninig na Mastera tym razem z armią Skavenów.
Mój przeciwnik Hobbit miał następującą armie: seera na dzwonku w dużym klocku clanratów z weapon teamem , 3x40 slavóv, skavenskie działo, 35 stormverminów z miotaczem ognia, doomwheel, abonka, 3x 5 gutter runerów, plus paru małych bohaterów w tym małym BSB.
Graliśmy dwa scenariusze: battle line i battle of the pass.
W bitwie numer jeden miałem zmierzyć się z cała potegą szczurów i jak się okazało było to spotkanie bolesne. Magia nie zrobiła mi nic, lecz strzelanie miało zbierać swoje żniwo. Doomwheel zjadł mi strzelaniem giganta, co wywołało panike w klocku jednych bulli, który uciekł za plansze i plan taktyczny szlag trafił. Ehh, w czwartej turze dałem sobie spokój.
Zagraliśmy kolejny scenariusz, rozstawiłem się. Wszystkie szarże wyszly co ciekawe, lecz tym razem znów wykazać się mogła skaweńska technologia i magia , dzięki której nagle mój klocek z geniem i SM wydupił prosto w krawędź, został zatem zniszczony. Co ciekawe w tej walce gigant na jednej ranie wytrzymał całkiem sporo. Niestety inne jednostki nie.
Wnioski:
Gnoblary są tak cienkie że aż strach. W straciu ze slejwami wypadają niekorzystnie, przykład 40 versus 40, ja mu zabiłem 5 on mi 10, moje się łamią i wieja za plansze. Zatem duże klocki nie są takie znowu zajbiste, chyba więc wróce do typu 21 plus. Scropy są bardzo fajne, ale w starciu nawet z latającymi wokół nich skautami są free fragiem, Rownież nasi skauci są marni w starciu ze skautami przeciwnika (którzy mają lepszy zasięg i zdolności, a przede wszystkim można wystwiać ich w mniejszej ilości). Podobnie z butcherem, jest taki słaby, w obu bitwach nie rzucil ani razu zaklęcia które przeciwnik by nie zdispelował, więc się poważnie zastanawiam nad jego wzięciem. Jeden dispell scroll się przydaje, ale w wypadku dużej ilości kości magii u przeciwnika niestety na wiele się nam nie zda, a zamiast tego możemy wstawić więcej naszej piechoty.
Druga sprawa przewaga przecinika nas boli. Ogrów jest mało i dość szybko spadają , więc trzeba niestety wystawiać ich dużo. Wracam również do moich wykopek, x 2. Rozpa aby miała sens będzię musiała totalnie zmodyfikowana. Nie wiem co z drugą scropą (bo jedna raczej zostanie). Efekty moich prac umieszcze na forum jak wykmnie finalną wersję. Jak ktoś ma jakiś pomysł niech rzuci, więc będę wdzięczny.
Dziś miałem kolejny treninig na Mastera tym razem z armią Skavenów.
Mój przeciwnik Hobbit miał następującą armie: seera na dzwonku w dużym klocku clanratów z weapon teamem , 3x40 slavóv, skavenskie działo, 35 stormverminów z miotaczem ognia, doomwheel, abonka, 3x 5 gutter runerów, plus paru małych bohaterów w tym małym BSB.
Graliśmy dwa scenariusze: battle line i battle of the pass.
W bitwie numer jeden miałem zmierzyć się z cała potegą szczurów i jak się okazało było to spotkanie bolesne. Magia nie zrobiła mi nic, lecz strzelanie miało zbierać swoje żniwo. Doomwheel zjadł mi strzelaniem giganta, co wywołało panike w klocku jednych bulli, który uciekł za plansze i plan taktyczny szlag trafił. Ehh, w czwartej turze dałem sobie spokój.
Zagraliśmy kolejny scenariusz, rozstawiłem się. Wszystkie szarże wyszly co ciekawe, lecz tym razem znów wykazać się mogła skaweńska technologia i magia , dzięki której nagle mój klocek z geniem i SM wydupił prosto w krawędź, został zatem zniszczony. Co ciekawe w tej walce gigant na jednej ranie wytrzymał całkiem sporo. Niestety inne jednostki nie.
Wnioski:
Gnoblary są tak cienkie że aż strach. W straciu ze slejwami wypadają niekorzystnie, przykład 40 versus 40, ja mu zabiłem 5 on mi 10, moje się łamią i wieja za plansze. Zatem duże klocki nie są takie znowu zajbiste, chyba więc wróce do typu 21 plus. Scropy są bardzo fajne, ale w starciu nawet z latającymi wokół nich skautami są free fragiem, Rownież nasi skauci są marni w starciu ze skautami przeciwnika (którzy mają lepszy zasięg i zdolności, a przede wszystkim można wystwiać ich w mniejszej ilości). Podobnie z butcherem, jest taki słaby, w obu bitwach nie rzucil ani razu zaklęcia które przeciwnik by nie zdispelował, więc się poważnie zastanawiam nad jego wzięciem. Jeden dispell scroll się przydaje, ale w wypadku dużej ilości kości magii u przeciwnika niestety na wiele się nam nie zda, a zamiast tego możemy wstawić więcej naszej piechoty.
Druga sprawa przewaga przecinika nas boli. Ogrów jest mało i dość szybko spadają , więc trzeba niestety wystawiać ich dużo. Wracam również do moich wykopek, x 2. Rozpa aby miała sens będzię musiała totalnie zmodyfikowana. Nie wiem co z drugą scropą (bo jedna raczej zostanie). Efekty moich prac umieszcze na forum jak wykmnie finalną wersję. Jak ktoś ma jakiś pomysł niech rzuci, więc będę wdzięczny.
A nie jest tak że iron fisty działają jak tarcze ? a w combacie jak 2nd weapon ? Bo wtedy bulle z "tarczami" miały by sejva i warda na 6+ - niby niewiele a może pomoc w dojściu do przeciwnika. Nie mam ogrania w Ograch ale wydaje mi sie że w obecnej edycji 3x śmieciara to mus.
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 317.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Brace of Handguns
Glittering Scales [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Mawseeker [10.0]
Talisman of Endurance [30.0]
1 Bruiser @ 235.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of
Handguns; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 205.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of Handguns
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Slaughtermaster @ 305.0 Pts
Gastromancy Miscast Table; Luck Gnoblar (x1); Tooth Gnoblar (x2); Full
Spell List
Hellheart [50.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Potion of Toughness [20.0]
6 Ogre Bulls @ 316.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
6 Ogre Bulls @ 316.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
26 Gnoblars @ 56.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
26 Gnoblars @ 56.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2499.0
i alternatywa
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 317.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Brace of Handguns
Fencer's Blades [35.0]
Mawseeker [10.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Glittering Scales [25.0]
1 Bruiser @ 235.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of
Handguns; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 205.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of Handguns
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Slaughtermaster @ 305.0 Pts
Gastromancy Miscast Table; Luck Gnoblar (x1); Tooth Gnoblar (x2); Full
Spell List
Hellheart [50.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Potion of Toughness [20.0]
2 Ogre Bulls @ 134.0 Pts
Ogre Club; Light Armour
1 Crusher @ [20.0] Pts
2 Ogre Bulls @ 134.0 Pts
Ogre Club; Light Armour
1 Crusher @ [20.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
24 Gnoblars @ 52.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
24 Gnoblars @ 52.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
1 Rhinox Riders @ 185.0 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Iron Fist; Standard
1 Bull Rhinox @ [45.0] Pts
1 Rhinox Riders @ 185.0 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Iron Fist; Standard
1 Bull Rhinox @ [45.0] Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 70
Total Army Cost: 2497.0
coś takiego?
1 Tyrant @ 317.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Brace of Handguns
Glittering Scales [25.0]
Fencer's Blades [35.0]
Mawseeker [10.0]
Talisman of Endurance [30.0]
1 Bruiser @ 235.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of
Handguns; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 205.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of Handguns
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Slaughtermaster @ 305.0 Pts
Gastromancy Miscast Table; Luck Gnoblar (x1); Tooth Gnoblar (x2); Full
Spell List
Hellheart [50.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Potion of Toughness [20.0]
6 Ogre Bulls @ 316.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
6 Ogre Bulls @ 316.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
26 Gnoblars @ 56.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
26 Gnoblars @ 56.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2499.0
i alternatywa
Unnamed2500 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 317.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Brace of Handguns
Fencer's Blades [35.0]
Mawseeker [10.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Glittering Scales [25.0]
1 Bruiser @ 235.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of
Handguns; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Bruiser @ 205.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Cathayan longsword ; Brace of Handguns
Talisman of Preservation [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
5 Ironguts @ 363.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Slaughtermaster @ 305.0 Pts
Gastromancy Miscast Table; Luck Gnoblar (x1); Tooth Gnoblar (x2); Full
Spell List
Hellheart [50.0]
Wyrdstone Necklace [20.0]
Potion of Toughness [20.0]
2 Ogre Bulls @ 134.0 Pts
Ogre Club; Light Armour
1 Crusher @ [20.0] Pts
2 Ogre Bulls @ 134.0 Pts
Ogre Club; Light Armour
1 Crusher @ [20.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
1 Scraplauncha @ 165.0 Pts
6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
24 Gnoblars @ 52.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
24 Gnoblars @ 52.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
1 Rhinox Riders @ 185.0 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Iron Fist; Standard
1 Bull Rhinox @ [45.0] Pts
1 Rhinox Riders @ 185.0 Pts
Ogre Club; Heavy Armour; Iron Fist; Standard
1 Bull Rhinox @ [45.0] Pts
Additional Casting Dice: 0
Additional Dispel Dice: 0
Models in Army: 70
Total Army Cost: 2497.0
coś takiego?
Niestety Dibo, kiedyś IF miała sens, ale w dobie tysiąca ataków wroga, każdy nasz atak jest na wagę złota. Trzy scrapy imho to słaby pomysł. Dwie to max, tym bardziej że padają dośc szybko, stając się ofiarą lekkich jednostek przeciwnika i większość naszych planów strategicznych bierze w łeb. 8 edycja dała nam potężnego boosta ale wymusiła również niestandarowe rozpiski i warianty które innym wydawać się śmieszne. Tryton podoba mi się że kombinujesz, ale po kilkunastu grach ogrami na 8 edycje dochodze do wniosku, że musimy wystawiać jednak duże jednostki w sile 8-12, które następnie trzeba rzucać w kupie na wroga, trzymając blisko gienia i BSB, boostując jednocześnie magią, do której się po dzisiejszych grach na mniejsze punkty przeciwko imperium przekonałem. Gnoblary są fajne ale ich wadą jest to że nie możemy ich boostnąc z magii. ehh, czeka nas jeszcze sporo pracy nad wymysleniem najbardziej powergamerskich rozp