Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kruszyna
Mudżahedin
Posty: 264
Lokalizacja: Racibórz

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Kruszyna »

Ok dzięki , chodziło mi głównie o to czy zatrzymuje to kulę czy nie :)
Krasnoludy, krzaty, Dorfy (znani też jako ważniacy ze złotem) – jedna z ras humanoidalnych, są to praktycznie niscy Żydzi zrobieni z mięśni, alkoholu, bród i zarąbistości.

Awatar użytkownika
KERSZUR
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: KERSZUR »

Witam, ostatnio bardzo korci mnie o zakupienie armii krasi, ale szybkie pytanie jak waszym zdaniem powinno wyglądać złożenie defensywne w sojuszu z Empire? Mam kilka kmin, kapłani w hammersach, w corach 3 10 strzelców, a reszta pkt na działa klopy działa wielolufowe. Tylko co warto wystawiać a co nie, bo ograniczają mnie fundusze a moja dusza bez krasi cierpi katusze:). Zamysł jest głównie na 1200 pkt a później dalej w nieznane...

Kolas111
Chuck Norris
Posty: 407

Post autor: Kolas111 »

Idąc w defense to 2x10 quarrelersów z GW i muzykiem w core, hammerersi w specialach, gyrocoptery, organ gun, cannon, w Heroes BSB z Master Rune of grungni, runesmith i inżynier. To IMO taka podstawa armii krasi obecnie

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

KERSZUR pisze:Witam, ostatnio bardzo korci mnie o zakupienie armii krasi, ale szybkie pytanie jak waszym zdaniem powinno wyglądać złożenie defensywne w sojuszu z Empire? Mam kilka kmin, kapłani w hammersach, w corach 3 10 strzelców, a reszta pkt na działa klopy działa wielolufowe. Tylko co warto wystawiać a co nie, bo ograniczają mnie fundusze a moja dusza bez krasi cierpi katusze:). Zamysł jest głównie na 1200 pkt a później dalej w nieznane...
W 33% przypadków kapłani w hammerersach to będzie strata punktów - chyba, że mowa tutaj o kowalach runów, ja z automatu pomyślałem o Imperialnych kapłanach Sigmara ;)
Według mnie na 1200 punktów to Runesmith z tarczą + rune of stone oraz rune of spellbreaking, Thane z dwuręcznym toporem + master rune of Grungni, Master Engineer z dwuręcznym młotem oraz rune of stone, 22 Kuszników z dwuręczną bronią FCG, 3 żyrokoptery, działo z rune of forging i organki z rune of accuracy.
Garland the Ironfart pisze:Możesz wybrać albo broń dwuręczną, albo dwie bronie. Cokolwiek nie wybierzesz ranisz na 4+ niezależnie od twardości celu (chyba że bez tej zasady raniłbyś na mniej). +1 do siły w szarży działa normalnie. Tę zasadę mają wszyscy slayerzy, lecz tracą ją jak wybiorą jakąkolwiek runę magiczną.

Pozdrawiam

Garland
Małe sprostowanie, nawet po wybraniu magicznej broni slayerzy dalej ranią minimum na 4+, jedyne co to po wyborze magicznej broni nie można wybrać pomiędzy 2 toporami a toporem dwuręcznym :)
Obrazek

Garland the Ironfart
Chuck Norris
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Garland the Ironfart »

no tak. Byłem nieprecyzyjny. Chodziło że wybór broni tracą jak nałożą jakąś runę - Zasada "Slayer axes". Na 4+ co najmniej ranią zawsze - zasada "Slayer".

Theo
Falubaz
Posty: 1155

Post autor: Theo »

szybkie pytanie: czy drakegun z irondrakes jest traktowany jako handgun? chodzi o to, czy imienny inzynier może im zwiekszyć zasięg

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Theo pisze:szybkie pytanie: czy drakegun z irondrakes jest traktowany jako handgun? chodzi o to, czy imienny inzynier może im zwiekszyć zasięg
Nie może, w armybooku jest zapisek, że zwiększenie zasięgu dotyczy tylko Dwarf crossbow oraz Dwarf handgun.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

W 33% przypadków kapłani w hammerersach to będzie strata punktów
Złe myślenie. W 33% przypadków + dwie armie i nie wykorzystujesz hate dawanego przez niego. A tak ma jeszcze bound spelle, które fajnie wspierają każdy krasnoludzki oddział w CC :)
Tak więc sie opłaca :)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Grichalk pisze:
W 33% przypadków kapłani w hammerersach to będzie strata punktów
Złe myślenie. W 33% przypadków + dwie armie i nie wykorzystujesz hate dawanego przez niego. A tak ma jeszcze bound spelle, które fajnie wspierają każdy krasnoludzki oddział w CC :)
Tak więc sie opłaca :)
Nie opłaca sIę, według mnie na gry mniejsze niż 2000 lepiej mieć klocek kuszników niż hammerersów, a zamiast kapłana wziąć więcej demigryfów lub machin.
Obrazek

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Czy atak z FRoT jest atakiem magicznym?

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Chyba nie było konsensusu w tej kwestii.
Przeszukaj forum, było to juz obszernie omawiane.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Bearded Unclean 'Un pisze:Chyba nie było konsensusu w tej kwestii.
Przeszukaj forum, było to juz obszernie omawiane.
No właśnie przeszukałem i nie znalazłem konsensusu. Konsensusem będzie zatem rzut na 4+.

Inne pytanie: czy MRoGrungni działa przeciw krzykom banshee?

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

lividus pisze:Czy atak z FRoT jest atakiem magicznym?
FRoT daje możliwość skorzystania z zasady specjalnej opisanej w RB jaką jest "Breathe Weapon" co nie znaczy, że ten atak ten jest magiczny.

Identycznie jak Silver Horn of Vengeance dodaje dzięki swojej magicznej mocy zasadę "Devastating charge" czyli +1 atak w szarży to nie znaczy, że ten akurat atak jest magiczny bo pochodzi z magicznego przedmiotu...

Więc nie, nie jest.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

lividus pisze:Czy atak z FRoT jest atakiem magicznym?
Zależy, jeżeli grasz z kumplem przy piwku i nie gracie w zasady tylko w warhammera, to jak najbardziej jest magiczny, wystarczy przeczytać jego opis.
Obrazek

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Slayer Zabójców pisze:
lividus pisze:Czy atak z FRoT jest atakiem magicznym?
Zależy, jeżeli grasz z kumplem przy piwku i nie gracie w zasady tylko w warhammera, to jak najbardziej jest magiczny, wystarczy przeczytać jego opis.
Nie wiem dlaczego, ale całość skojarzyła mi się z kultowym pytaniem o to czy magiczna lanca jest lancą ;)

Awatar użytkownika
King Thorgrim
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: King Thorgrim »

Witam,
pytanie może banalne, ale jestem zupełnie nowy i zielony, więc proszę o wytłumaczenie zamiast krytyki i odsyłania po forum.

Czym różni się "Armor Save" od "Ward Save". Dla przykładu Ironbreakers posiada AS na 3+ (Gromrilowa zbroja 4+ i gromrilowa tarcza +1), oraz WS na 5+. Jaka jest różnica i kiedy się je stosuje?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

King Thorgrim pisze:Witam,
pytanie może banalne, ale jestem zupełnie nowy i zielony, więc proszę o wytłumaczenie zamiast krytyki i odsyłania po forum.

Czym różni się "Armor Save" od "Ward Save". Dla przykładu Ironbreakers posiada AS na 3+ (Gromrilowa zbroja 4+ i gromrilowa tarcza +1), oraz WS na 5+. Jaka jest różnica i kiedy się je stosuje?
Magiczna ochrona(Ward save) to taki sam rzut ochronny jak ochrona pancerza(armor save), z tą różnicą, że ochronę pancerza można zredukować wysoką siłą (w przypadku gdy Ironbreaker zostaje uderzony ciosem z siłą 5(-2 do asv) rzucasz kostką i na 5+ wybrania się armor savem, jeżeli mu się nie uda to jeszcze zostaje mu ward save 5+).
Obrazek

Awatar użytkownika
King Thorgrim
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: King Thorgrim »

Slayer Zabójców pisze:
King Thorgrim pisze:Witam,
pytanie może banalne, ale jestem zupełnie nowy i zielony, więc proszę o wytłumaczenie zamiast krytyki i odsyłania po forum.

Czym różni się "Armor Save" od "Ward Save". Dla przykładu Ironbreakers posiada AS na 3+ (Gromrilowa zbroja 4+ i gromrilowa tarcza +1), oraz WS na 5+. Jaka jest różnica i kiedy się je stosuje?
Magiczna ochrona(Ward save) to taki sam rzut ochronny jak ochrona pancerza(armor save), z tą różnicą, że ochronę pancerza można zredukować wysoką siłą (w przypadku gdy Ironbreaker zostaje uderzony ciosem z siłą 5(-2 do asv) rzucasz kostką i na 5+ wybrania się armor savem, jeżeli mu się nie uda to jeszcze zostaje mu ward save 5+).
Serdecznie dziękuje za wyczerpująca odpowiedź. Teraz wszystko jest dla mnie jasne.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

FRoT daje możliwość skorzystania z zasady specjalnej opisanej w RB jaką jest "Breathe Weapon" co nie znaczy, że ten atak ten jest magiczny.

Identycznie jak Silver Horn of Vengeance dodaje dzięki swojej magicznej mocy zasadę "Devastating charge" czyli +1 atak w szarży to nie znaczy, że ten akurat atak jest magiczny bo pochodzi z magicznego przedmiotu...

Więc nie, nie jest.
ja też tak to rozumiem, natomiast autorytety z listy sędziowskiej niekoniecznie, dlatego najpierw sprawdź, a potem pisz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

King Thorgrim pisze:
Slayer Zabójców pisze:
King Thorgrim pisze:Witam,
pytanie może banalne, ale jestem zupełnie nowy i zielony, więc proszę o wytłumaczenie zamiast krytyki i odsyłania po forum.

Czym różni się "Armor Save" od "Ward Save". Dla przykładu Ironbreakers posiada AS na 3+ (Gromrilowa zbroja 4+ i gromrilowa tarcza +1), oraz WS na 5+. Jaka jest różnica i kiedy się je stosuje?
Magiczna ochrona(Ward save) to taki sam rzut ochronny jak ochrona pancerza(armor save), z tą różnicą, że ochronę pancerza można zredukować wysoką siłą (w przypadku gdy Ironbreaker zostaje uderzony ciosem z siłą 5(-2 do asv) rzucasz kostką i na 5+ wybrania się armor savem, jeżeli mu się nie uda to jeszcze zostaje mu ward save 5+).
Serdecznie dziękuje za wyczerpująca odpowiedź. Teraz wszystko jest dla mnie jasne.
dodam, ze ten WSv ironbreakerow to jest specjalny ward - parry save. nie dziala na wszystkie ataki i dziala tylko przy atakach od przodu.
normalny WSv dziala na wszystko.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

ODPOWIEDZ