DE Kamelota na Silesian Master
DE Kamelota na Silesian Master
Taką oto rospą mam zamiar pogrywać na turnieju 11.09 ( pre Silesian Master ) oraz na samym masterze:
1 * Dreadlord @ 575 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Crimson Death [25]
Black Dragon Egg [30]
Talisman of Preservation [45]
1 Black Dragon @ [320] Pts
1 Sorceress @ 160 Pts ( Shadow )
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 * Master @ 215 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Soulrender [15]
Pendant of Khaeleth [35]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
1 Master @ 194 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Cloak of Hag Graef [25]
Dawnstone [25]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
20 Black Guard @ 306 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Murder [25]
5 Shades @ 80 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
Total Army Cost: 2500
Rozpiska w miarę standardowa, ale uznałem, że 2 magiczki, na których grałem wcześniej nie są mi aż tak potrzebne i wolę drugiego pegazistę. Ta jedna czarodziejka bierze shadow i liczy na fartowne wyrzucanie 6 z shadowa jak najczęściej żeby black guardzi mogli wpadać w jakieś kloce elitarnej piechoty/monstery i zjadać je w turę, a jak się jej to nie uda to i tak jest kilka czarów fajnych na poszczególne armie ( pitka, kreska i testy inicjatywy albo hit S10 D3W ) albo najzwyklejsze obniżanie statystyk.
Shadów uznałem, że wrzucę dla eksperymentu między innymi dlatego żeby mieć motywację do malowania ich, a jak się przypadkowo sprawdzą to może będą gościć w każdej mojej rospie.
Cory i 2 hydry to chyba standard.
Więc jak? Daje rade?
1 * Dreadlord @ 575 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Crimson Death [25]
Black Dragon Egg [30]
Talisman of Preservation [45]
1 Black Dragon @ [320] Pts
1 Sorceress @ 160 Pts ( Shadow )
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 * Master @ 215 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Soulrender [15]
Pendant of Khaeleth [35]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
1 Master @ 194 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Cloak of Hag Graef [25]
Dawnstone [25]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
20 Black Guard @ 306 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Murder [25]
5 Shades @ 80 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
Total Army Cost: 2500
Rozpiska w miarę standardowa, ale uznałem, że 2 magiczki, na których grałem wcześniej nie są mi aż tak potrzebne i wolę drugiego pegazistę. Ta jedna czarodziejka bierze shadow i liczy na fartowne wyrzucanie 6 z shadowa jak najczęściej żeby black guardzi mogli wpadać w jakieś kloce elitarnej piechoty/monstery i zjadać je w turę, a jak się jej to nie uda to i tak jest kilka czarów fajnych na poszczególne armie ( pitka, kreska i testy inicjatywy albo hit S10 D3W ) albo najzwyklejsze obniżanie statystyk.
Shadów uznałem, że wrzucę dla eksperymentu między innymi dlatego żeby mieć motywację do malowania ich, a jak się przypadkowo sprawdzą to może będą gościć w każdej mojej rospie.
Cory i 2 hydry to chyba standard.
Więc jak? Daje rade?
Ostatnio zmieniony 6 wrz 2010, o 19:33 przez kamelot, łącznie zmieniany 1 raz.
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Całkiem spoko, myślę że to będzie taki standard DE. W cholere strzelania i mocne pierdolnięcie w postaci smoka i dwóch hydr. Połączyłbym tylko te 2x10 kuszników w jeden oddział i dał im sztandar.
Możesz dać jednym kusznikom flamingi? Jeśli tak, to jest to konieczna inwestycja.
Możesz dać jednym kusznikom flamingi? Jeśli tak, to jest to konieczna inwestycja.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Myślałem nad zrobieniem z kolejnych kuszników dużego oddziału ze sztandarem, ale uznałem , że na B&G 4 sztandary wystarczą, a takie 2 bardziej mobilne 10 też są fajne. A co do sztandaru z flamingami to wiele bym dał za możliwość dania go kusznikom ale niestety nie mogą go wziąć.
p.s. Źle kliknąłem coś w AB. Powinno być 2x19 fcg Już poprawione
p.s. Źle kliknąłem coś w AB. Powinno być 2x19 fcg Już poprawione
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Wczoraj Kudłaty próbował przekonać mnie, że w 8 edycji kawaleria nie jest taka zła. Średnio podobał mi się pomysł wystawienia wagonu 12 coldów zamiast 20bg i 5 shadów, ale uznałem, że można chociaż wrzucić na forum i zobaczyć jak oceni to większość graczy:
1 * Dreadlord @ 575 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Crimson Death [25]
Black Dragon Egg [30]
Talisman of Preservation [45]
1 Black Dragon @ [320] Pts
1 Sorceress @ 160 Pts ( Shadow )
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 * Master @ 215 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Soulrender [15]
Pendant of Khaeleth [35]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
1 Master @ 194 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Cloak of Hag Graef [25]
Dawnstone [25]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
10 Crossbowmen @ 105 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Musician
10 Crossbowmen @ 105 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Musician
19 Crossbowmen @ 220 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
11 Cold One Knights @ 379 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gleaming Pennant [5]
1 Dread Knight @ [16] Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
Total Army Cost: 2498
I jak?
1 * Dreadlord @ 575 Pts
General; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Crimson Death [25]
Black Dragon Egg [30]
Talisman of Preservation [45]
1 Black Dragon @ [320] Pts
1 Sorceress @ 160 Pts ( Shadow )
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
1 * Master @ 215 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Soulrender [15]
Pendant of Khaeleth [35]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
1 Master @ 194 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield
Cloak of Hag Graef [25]
Dawnstone [25]
1 Dark Pegasus @ [50] Pts
10 Crossbowmen @ 105 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Musician
10 Crossbowmen @ 105 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Musician
19 Crossbowmen @ 220 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
18 Crossbowmen @ 210 Pts
Repeating Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
1 Guardmaster @ [5] Pts
11 Cold One Knights @ 379 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gleaming Pennant [5]
1 Dread Knight @ [16] Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
1 War Hydra @ 175 Pts
Total Army Cost: 2498
I jak?
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Według mnie zamienianie 25 woundów na 12 nie wyjdzie na dobre
Pytanie, co właściwie miałaby robić ta kawa. Bo odgiąć jest to bardzo łatwo, w wielkich klocach piechoty ugrzęźniesz, a po dostaniu kontry na bok możesz się złamać. BG są o tyle dobrzy, że jak już w coś wejdą, to mielą to do końca dzięki ciągłym przerzutom.
Ale to tylko imo
Pytanie, co właściwie miałaby robić ta kawa. Bo odgiąć jest to bardzo łatwo, w wielkich klocach piechoty ugrzęźniesz, a po dostaniu kontry na bok możesz się złamać. BG są o tyle dobrzy, że jak już w coś wejdą, to mielą to do końca dzięki ciągłym przerzutom.
Ale to tylko imo
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
No to jest nas 2Andrzej pisze:Ale to tylko imo
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Chłopaki macie rację, ale muszę dorzucić kilka "ale"
1) Andrzej, napisałeś, że zamiana 25 na 12 woundów się nie opłaca. Nie dodałeś jednak, że te 25 woundów nie prawie żadnego save-a a to 12 woundów to jest 2+ AS. To akurat robi wielką różnicę.
2) Te coldy nie mają łamać wielkich kloców więc nie będą tam szarżować i utykać. Na większe kloce mam hydry i smoka z zionięciami oraz pegazy do wsparcia i ew. challenga ( w przypadku smoka ). Cold one-y są ro rozwalania mniejszych oddziałó jakiejś bardziej elitarne piechoty ( saurusy, grave guardzi, orki ) albo do nie za dużych hord ( koło 30 modeli ) jakiegoś śmiecia typu gobliny, ghule, gnoblary itd. Zawsze mogą też wpaść do jakiegoś combatu razem z hydrą albo którymś z pegazów.
3) Dmtrij, po co mi te FA? Przecież aż tak dużo stworków z regenką nie ma, a w starciu z częścią HE oraz tak często spotykanym wardem 2+ na FA ten sztandar jest jeszcze bardzie bez sensu. A tak mam przynajmniej przerzut jakiejś niezdanej głupoty gdybym nie był w zasięgu bsb albo przerzut ważnego breaka również w sytuacji, w której bsb będzie za daleko. Co do kotła/bsb z +1 atakiem to tak, są super tylko taki bsb nie robi nic poza wspieraniem jednego oddziału, a zamiast kotła wolę bardziej wszechstronnego pegaza.
4)Dodajmy jeszcze do tego fakt, że taka kawaleria aż tak szybko nie zostanie wystrzelana czego nie można powiedzieć o BG. Dodatkowo w bitwach z jakimś plutonem egzekucyjnym krasi/empire gdy zaczynam zawsze mam dodatkowy oddział, który razem z pegazami, smokiem i hydrami jedzie w 1 turze na maxa do przodu i robi się u krasi nie miło bo jak kowadło nie zatrzyma chociaż części z latających herosów to jest szarża w 2 turze, a te coldy też mają teoretyczną szansę na szarżę w drugiej turze, szczególnie w Blood & Glory. Tego nie można za to powiedziec o bg, którzy całą bitwę z krasiami/empire przesiedzą za jakimś terenem, a jak takiego nie będzie to po prostu z dala od reszty armii modląc się aby klopy znosiły na boki.
Oczywiście chętnie wysłucham kolejnych uwag na temat rospy/kawalerii, ale chciałem po prostu pokazać, że ten oddział może coś zrobić. Jeszcze wczoraj miałem podobne zdanie do was, ale teraz widzę, że ten oddział wcale nie jest taki turbo słaby.
1) Andrzej, napisałeś, że zamiana 25 na 12 woundów się nie opłaca. Nie dodałeś jednak, że te 25 woundów nie prawie żadnego save-a a to 12 woundów to jest 2+ AS. To akurat robi wielką różnicę.
2) Te coldy nie mają łamać wielkich kloców więc nie będą tam szarżować i utykać. Na większe kloce mam hydry i smoka z zionięciami oraz pegazy do wsparcia i ew. challenga ( w przypadku smoka ). Cold one-y są ro rozwalania mniejszych oddziałó jakiejś bardziej elitarne piechoty ( saurusy, grave guardzi, orki ) albo do nie za dużych hord ( koło 30 modeli ) jakiegoś śmiecia typu gobliny, ghule, gnoblary itd. Zawsze mogą też wpaść do jakiegoś combatu razem z hydrą albo którymś z pegazów.
3) Dmtrij, po co mi te FA? Przecież aż tak dużo stworków z regenką nie ma, a w starciu z częścią HE oraz tak często spotykanym wardem 2+ na FA ten sztandar jest jeszcze bardzie bez sensu. A tak mam przynajmniej przerzut jakiejś niezdanej głupoty gdybym nie był w zasięgu bsb albo przerzut ważnego breaka również w sytuacji, w której bsb będzie za daleko. Co do kotła/bsb z +1 atakiem to tak, są super tylko taki bsb nie robi nic poza wspieraniem jednego oddziału, a zamiast kotła wolę bardziej wszechstronnego pegaza.
4)Dodajmy jeszcze do tego fakt, że taka kawaleria aż tak szybko nie zostanie wystrzelana czego nie można powiedzieć o BG. Dodatkowo w bitwach z jakimś plutonem egzekucyjnym krasi/empire gdy zaczynam zawsze mam dodatkowy oddział, który razem z pegazami, smokiem i hydrami jedzie w 1 turze na maxa do przodu i robi się u krasi nie miło bo jak kowadło nie zatrzyma chociaż części z latających herosów to jest szarża w 2 turze, a te coldy też mają teoretyczną szansę na szarżę w drugiej turze, szczególnie w Blood & Glory. Tego nie można za to powiedziec o bg, którzy całą bitwę z krasiami/empire przesiedzą za jakimś terenem, a jak takiego nie będzie to po prostu z dala od reszty armii modląc się aby klopy znosiły na boki.
Oczywiście chętnie wysłucham kolejnych uwag na temat rospy/kawalerii, ale chciałem po prostu pokazać, że ten oddział może coś zrobić. Jeszcze wczoraj miałem podobne zdanie do was, ale teraz widzę, że ten oddział wcale nie jest taki turbo słaby.
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
1. W dobie miliona testów siły i To save jest drugorzędny.
2. Byle klocek z rzędami zatrzyma Cię na steadfaście
3. Strata każdego modelu zmniejsza wartość bojową tego oddziału podczas gdy BG przyjmą na klatę parę ciosów zanim zaczną słabnąć.
4. "Cold one-y są ro rozwalania mniejszych oddziałów jakiejś bardziej elitarne piechoty ( saurusy, grave guardzi, orki ) albo do nie za dużych hord ( koło 30 modeli ) jakiegoś śmiecia typu gobliny, ghule, gnoblary itd" Jak sam twierdzisz bierzesz oddział wyspecjalizowany w zabijaniu kosztem oddziału, który pokroi to wszystko co wymieniłeś i jeszcze więcej.
Imo tak jak Andrzej i GarG
2. Byle klocek z rzędami zatrzyma Cię na steadfaście
3. Strata każdego modelu zmniejsza wartość bojową tego oddziału podczas gdy BG przyjmą na klatę parę ciosów zanim zaczną słabnąć.
4. "Cold one-y są ro rozwalania mniejszych oddziałów jakiejś bardziej elitarne piechoty ( saurusy, grave guardzi, orki ) albo do nie za dużych hord ( koło 30 modeli ) jakiegoś śmiecia typu gobliny, ghule, gnoblary itd" Jak sam twierdzisz bierzesz oddział wyspecjalizowany w zabijaniu kosztem oddziału, który pokroi to wszystko co wymieniłeś i jeszcze więcej.
Imo tak jak Andrzej i GarG
Aha, to jak zabijasz hydry/abomki?? poważnym problemem są dla Twoich oddzialów
Klocek COK bez ustawiania rozpy pod nich bedzie tylko wiekim i zajmującym mase miejsca łatwo złamywalnym oddziałem który zamiast sztandaru ma tabliczke tu strzelaj ze wszystkich katapult...
Klocek COK bez ustawiania rozpy pod nich bedzie tylko wiekim i zajmującym mase miejsca łatwo złamywalnym oddziałem który zamiast sztandaru ma tabliczke tu strzelaj ze wszystkich katapult...
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
W sumie wole, jak ktos strzela z klop do cokow w linii niz do smoka, 2 hydr i 2 mantikor !
Na turniej na 2900 wezme i coki, i charioty i shadow. Zobacze co mi sie najbardziej przyda i to wezme na silesiana!
Narazie mam pewny jedynie slot: lord, hero i rare. Nawet w core sie zastanawiam (3*DR + 2*male kusze czy 5*DR)
Na turniej na 2900 wezme i coki, i charioty i shadow. Zobacze co mi sie najbardziej przyda i to wezme na silesiana!
Narazie mam pewny jedynie slot: lord, hero i rare. Nawet w core sie zastanawiam (3*DR + 2*male kusze czy 5*DR)
mówimy tu o zupełnie różnych sposobach i pomysłach na granie!
Pedros w temacie Silesian Master to powiem Ci, że powinieneś przemyśleć czy aby na pewno chcesz na mantykorach zagrac...
Pedros w temacie Silesian Master to powiem Ci, że powinieneś przemyśleć czy aby na pewno chcesz na mantykorach zagrac...
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.
Przy takiej ilości strzelania takie potworki na 100% dostaną chociaż 2 rany, a wtedy to wpadam cokami/smokiem albo nawet od biedy jakimś pegazem skoro już nie ma F&O i dobijam te kilka pozostałych ran ( jak pegaz to tylko pendantowiec ).Aha, to jak zabijasz hydry/abomki??
Poza tym gwardia na pewno nie poradzi sobie lepiej z hydrami/abomkami od coków bo mimo, że sobi postoi to będzie dostawać więcej ran.
Jakiego miliona testów siły i To? Siły mam 4 czyli więcej niż bg i testy siły mnie aż tak nie bolą, a testy To bolą wszystkie elfy bez znaczenia czy to witchki, czy bg czy coldy.1. W dobie miliona testów siły i To save jest drugorzędny.
Poprawcie mnie jeśli się pomyliłem, ale:2. Byle klocek z rzędami zatrzyma Cię na steadfaście
Jak wpadam w hordę 30/ klocek 20 to na luzie wbijam z 11 ran ( oczywiście zależy jeszcze z czym walczę ) i wtedy ani horda ani horda ani mniejszy klocek nie maja więcej szeregów niż ja ( ja mam 1 ). Oczywiście ten szereg może mi spaść i wtedy się robi lekka chu*nia.
To akurat jest na pewno dobrym argumentem przeciw coldom i o tym też wrzucając ich do rospy zapomniałem.
Kataplty mają S3, ew polepszoną do 4 i nie zdejmują armour save-a więc aż takiego gnoju z tym oddziałem nie robią.tu strzelaj ze wszystkich katapult...
______________________________________________________
Dobra, turniej już za 3 dni, a ja nie mam rospy. Zagram sobie tą gwardią i najwyżej potem kiedyś przetestuję coldy.
Mimo wszystko dzięki za rady odnośnie coldów.
Cosmo pisze:Tak sie kurwa hartuje komandosow. Tak sie hartuje zwyciezcow. Wchodzi i ma 6 tur zeby rozpierdolic. A jak przy okazji wygra rzut na zaczynanie, to po prostu rozpierdoli ture wczesniej.
Prawie ja YodaDmtrij pisze: poważnym problemem są dla Twoich oddzialów
Jasne, że nie jest słaby. Dobrze wykorzystany może fajnie działać. Po prostu uważam, że można lepiej wydać 400 punktówkamelot pisze:...ale teraz widzę, że ten oddział wcale nie jest taki turbo słaby.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
a co to bretonia że udeżasz z 2 szeregów?kamelot pisze:Jak wpadam w hordę 30/ klocek 20 to na luzie wbijam z 11 ran
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ?
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...
Niemniej z tylnego wypłacasz tylko jeden i konie nie biją. Więc kocioł nie działa na nich tak dobrze.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.