Macki Wojny 2010 - Łódź - 2k+1k - 2010/12/11-12

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Re: Macki Wojny 2010 - Łódź - 2k+1k - 2010/12/11-12

Post autor: zembol »

IMHO, podkreślam, IMHO takie rzeczy psują balans. Jest dwellers - nie ma połówek i to tworzy jakąś tam równowagę.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Mam inna zdanie, ale nie bede sie klocil - przywilej organizatora.

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Ja się zastanawiałem czy by nie wpaść ale obowiązek zrobionych podstawek mnie rozwalił...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

też mi się wydaje że połówki to relkit 7 edycji, w 5 tego nie było i graliśmy, po prostu jest inna gra - połówki boostują porno shootingowe armie np...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Laik pisze:też mi się wydaje że połówki to relkit 7 edycji, w 5 tego nie było i graliśmy, po prostu jest inna gra - połówki boostują porno shootingowe armie np...
Tia... Walisz czym tylko masz w mega kloc Grejwów i na koniec zostaje 1. Co za to masz, że napieprzałeś, blokowałeś ile się da wskrzeszenia i poświęciłeś oddziały na nich?
Nic!
Bo nie ma połówek.

Zastanów się co piszesz Laik.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Bo to jest edycja CC :)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Co do połówek pragnę zwrócić uwagę że gramy w 8 edycję i tam nie ma takiej zasady, tak samo jak nie liczymy za 1/4 i 3/4, ani za każdy model osobno. Są czary niszczące pół oddziału, spoko, musisz mieć czym drugie pół dobić, jak nie masz to trudno.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Dobijasz drugim czarem. Na Kohortexie grałem z VC Dawa i na koniec gry zostało mi sporo rzeczy a Dawowi jeden gg i bsb... wynik wyszedł remis a na stricte 8 ed bym przegrał bo w jednych armiach da się zrobić niezabijalne kloce a w innych ie #-o
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8785
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

bigpasiak pisze:
Laik pisze:też mi się wydaje że połówki to relkit 7 edycji, w 5 tego nie było i graliśmy, po prostu jest inna gra - połówki boostują porno shootingowe armie np...
Tia... Walisz czym tylko masz w mega kloc Grejwów i na koniec zostaje 1. Co za to masz, że napieprzałeś, blokowałeś ile się da wskrzeszenia i poświęciłeś oddziały na nich?
Nic!
Bo nie ma połówek.

Zastanów się co piszesz Laik.

Wiem co piszę - armie muszą być zbalansowane czyli walisz w ten mega kloc Grejwów i jak już jest ich mniej to masz czym ich przyjąć i skasować, to że jakieś armie(w tym nasza:D ) mają z tym problem to nie powód żeby zmieniać zasady gry.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Najfajniejszy jest skitrany lord HE na ostatniej ranie, po tym jak padl mu smok - upps sorry nie masz punktow.
Magia magia, losowe szarze losowymi szarzami, ale to wlasnie brak polowek uwazam, ze najwieksza glupote tej edycji.
Nie ma co tu dyskutowac i zasmiecac.
Wszystko zalezy od organizatora.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5344

Post autor: Tutajec »

pomyśl jak ja się czułem zabijając około 50 modeli chaosu i nie dostałem za to nawet jednego punkta hie hie
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu).
Czy heros w oddziale jest traktowany osobno czy należy do połówki, do której należy oddział?
Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów)
Traktujecie to dosłownie(liczę każdy model w jednostce) czy całość/połówka jak w 7.? Co z herosami na <=50% W?
w jednej armii/sojuszu nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
Kombinacja np. Life + Life dozwolona?

:mrgreen: Jaki widzicie sprawę Black orc i Waagh! w sojuszniczym oddziale? wg. raw oddział np. warriorow chaosu rusza d6 do przodu.

a tak w kwestii komentarzy to uważam to
- dwarfy wybrane jako armia na 1000p nie generują dodatkowych dispel dice'ów (za Runesmithów, runy)
za niesprawiedliwe. Inne armie mają możliwość wypełnienia braków głównej poprzez (anty)magie, strzelanie czy typ gry. Czemu więc nie DF?

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Lidder pisze:
Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów)


Według mnie to jest niekonsekwencja. Jeżeli nie gracie na punkty za połówki oddziałów to moim zdaniem nawet jeden model w strefie przeciwnika powinien się liczyć tak jak liczyłby się cały oddział bo właśnie tyle punktów ten model jest wart.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kod: Zaznacz cały

- w jednej armii/sojuszu nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
Jak rozumiem chodzi wam o to że nie mogą się te lory łączyć, bo ten zapis zabranie mi jednego maga z life'm. Mam wtedy jednocześnie magię life lub shadow lub death.

W kwestii B&G nie wydaje wam się że lepiej przy remisie liczyć małe punkty, problemem tego sposobu jest to że premiuje on małą ilość banerów, co będzie powodowało że scenariusz będzie wbrew pozorom dość mocno losowy gdyż nie będą się opłacały sztandary na oddziałach które łatwo stracić bo się przez to będzie przegrywać remisy. A mała ilość breakpointów to znowu bitwy wygrywane dwellersem zabijającym generała i bsb.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

kudłaty pisze:W kwestii B&G nie wydaje wam się że lepiej przy remisie liczyć małe punkty, problemem tego sposobu jest to że premiuje on małą ilość banerów, co będzie powodowało że scenariusz będzie wbrew pozorom dość mocno losowy gdyż nie będą się opłacały sztandary na oddziałach które łatwo stracić bo się przez to będzie przegrywać remisy. A mała ilość breakpointów to znowu bitwy wygrywane dwellersem zabijającym generała i bsb.
Czy ja wiem... mamy 3 rodzaje zlozenia armii:
-masa bp, w tzw "smieciach". ta rozpa w scenariuszu b&g kupuje Ci czas, bo przeciwnik moze sie nabrac i polowac na teoretycznie proste do zniszczenia oddzialy
-wywazona ilosc bp, tu skladajac to uwazasz, ze masz zloty srodek.
-malo bp, silne oddzialy, ten rodzaj rozpiski sprawia, ze wiesz co jest celem przeciwnika i odpowiednio sie do tego przygotowujesz - idziesz na remis lub zasatawiasz pulapki.
Kazdy matchup tych 3 typow inaczej wyglada. Gra jest ciekawsza. Szkoda wiec ograniczac pole do manewru w skladaniu rozpy.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2010, o 09:29 przez Lidder, łącznie zmieniany 1 raz.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

zembol pisze:IMHO, podkreślam, IMHO takie rzeczy psują balans. Jest dwellers - nie ma połówek i to tworzy jakąś tam równowagę.
Ja się z tym mocno zgadzam. Dodając punkty za połówki należy jednocześnie wywalić czary koszące za jednym razem połowę oddziału i laserowo naprowadzane moździerze. Inaczej to jakaś lewa kombinacja 7/8 powstaje. Co od argumentu, że się człowiek stara i stara i zostaje jeden GG albo coś podobnego - słabo się starałeś widocznie :twisted: . Lepiej było już odpuścić i zająć się innymi oddziałami albo jeszcze większe środki na to przeznaczyć... 8ed i tyle.

Maciek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

mlepkows pisze:
zembol pisze:IMHO, podkreślam, IMHO takie rzeczy psują balans. Jest dwellers - nie ma połówek i to tworzy jakąś tam równowagę.
Ja się z tym mocno zgadzam. Dodając punkty za połówki należy jednocześnie wywalić czary koszące za jednym razem połowę oddziału i laserowo naprowadzane moździerze. Inaczej to jakaś lewa kombinacja 7/8 powstaje. Co od argumentu, że się człowiek stara i stara i zostaje jeden GG albo coś podobnego - słabo się starałeś widocznie :twisted: . Lepiej było już odpuścić i zająć się innymi oddziałami albo jeszcze większe środki na to przeznaczyć... 8ed i tyle.

Maciek
+1

Lidder: behold da mighty orkz! Jest dokladnie jak piszesz. A raczej niedokladnie, bo to musi byc general, zeby oddzial sie ruszyl, nie dowolny ork.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

A mi się to nie podoba i cieszę się że we Wrocławiu będą połówki. Najbardziej przeszkadza to już w przypadku smoka i jeźdzca. Brak połówek premiuje też deathstary i inne badziewie, którego nawet społowić nie idzie często (STanki np ;p).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 790
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Lidder pisze:
Cel: przekroczenie swoimi oddziałami połowy pola bitwy i utrzymanie swoich oddziałów w tej strefie.
Wynik bitwy: określa się licząc wyłącznie wartość punktową nieuciekających oddziałów własnych, które na koniec bitwy są na połowie stołu należącej do przeciwnika (oddział stoi na tej połowie gdzie jest większa część oddziału/modelu).
Czy heros w oddziale jest traktowany osobno czy należy do połówki, do której należy oddział?
Do połówki, którą zajmował oddział.
Lidder pisze:
Liczy się finalną wartość oddziału (więc jeśli na koniec bitwy oddział jest społowiony, to liczy się za niego tylko połowę punktów)
Traktujecie to dosłownie(liczę każdy model w jednostce) czy całość/połówka jak w 7.? Co z herosami na <=50% W?
Jak w 7ed. Połowa lub mniej modeli, rany na herosach też ich połowią.
Lidder pisze:
w jednej armii/sojuszu nie mogą jednocześnie wystąpić lory Life i/lub Shadow i/lub Death
Kombinacja np. Life + Life dozwolona?
Jak najbardziej lory mogą być powtarzane. Chodzi tylko o łączenie tych trzech (lub dwóch z tych trzech) lorów.
Lidder pisze: :mrgreen: Jaki widzicie sprawę Black orc i Waagh! w sojuszniczym oddziale? wg. raw oddział np. warriorow chaosu rusza d6 do przodu.
To jeszcze musimy przedyskutować i pojawi się na dniach w Q&A
Lidder pisze:a tak w kwestii komentarzy to uważam to
- dwarfy wybrane jako armia na 1000p nie generują dodatkowych dispel dice'ów (za Runesmithów, runy)
za niesprawiedliwe. Inne armie mają możliwość wypełnienia braków głównej poprzez (anty)magie, strzelanie czy typ gry. Czemu więc nie DF?
Każdy na tym forum ma trochę inne spojrzenie na battla, więc stworzenie dobrego regulaminu to sprawa z góry skazana na porażkę :D
Intencją autora było uniknięcie dwarfów jako ultra-korzystnego dostawienia do każdej armii w wersji super-dispel+artyleria. Dwarfy i tak mają dobry dispell w swoich pseudo-scrolli.
Kudłaty pisze:Jak rozumiem chodzi wam o to że nie mogą się te lory łączyć, bo ten zapis zabranie mi jednego maga z life'm. Mam wtedy jednocześnie magię life lub shadow lub death.
Jasne, jak już pisałem wyżej chodzi o łączenie lorów. Spróbuję to jeszcze napisać jaśniej w Q&A.
kudłaty pisze:W kwestii B&G nie wydaje wam się że lepiej przy remisie liczyć małe punkty, problemem tego sposobu jest to że premiuje on małą ilość banerów, co będzie powodowało że scenariusz będzie wbrew pozorom dość mocno losowy gdyż nie będą się opłacały sztandary na oddziałach które łatwo stracić bo się przez to będzie przegrywać remisy. A mała ilość breakpointów to znowu bitwy wygrywane dwellersem zabijającym generała i bsb.
Z drugiej strony oszczędzanie na łatwych do stracenia sztandarach może skończyć się szybką masakrą. Zdecydowaliśmy się dać ten scenariusz w wersji zmodyfikowanej przez Blessa i Barbarossę, bo wtedy rzeczywiście stawia się tylko na łapanie break pointów, bez względu na własne straty. W praktyce działa to całkiem fajnie ;)
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Może zaczekajcie na Wrocław i wtedy ew. wrzućcie lub nie połówki za oddziały.
Obrazek

ODPOWIEDZ