Drużyny wsparcia a magiczna ochrona na 4+

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Galron
Plewa
Posty: 8

Drużyny wsparcia a magiczna ochrona na 4+

Post autor: Galron »

Witam.
Z góry zaznaczam iż jestem nowicjuszem w sprawach warhammera wiec proszę o wyrozumiałość.
Sprawa wygląda tak. Posiadam nowa podstawkę do 8ed wfb, a mianowicie Wyspę Krwi. Pomijam fakt, ze armie skavenow i HE nie są wyważone, ponieważ według moich obliczeń to wyszło jakoś 900+ ptk dla HE (nie legalna armia - za mało corów) i 650+ dla skavenow. Totalna porażka ze strony games workshop. [-X

Zapoznałem się również z army bookami tych dwóch frakcji i w księdze skavenow zauważyłem, ze drużyny wsparcia mają magiczną ochronę na 4+ przeciwko atakom strzeleckim, jeśli znajdują się do 3" od swojej macierzystej jednostki. I tutaj nasuwa się moje pytanie.
Czy ten rzut na 4+ wykonuje się przed rzutem przeciwnika na zranienie czy po nim. Ma to ogromne znaczenie, gdyż ilość kostek jaka zostanie po rzucie na zranienie jest bardzo mała w stosunku do ilości kostek które są po rzucie na trafienie z broni strzeleckiej.
Nie wiem czy wyrażam się jasno wiec dla przykładu:
10 strażników morskich HE strzela do miotacza skavenow oddalonego od swojej macierzystej jednostki do 3".
Z rzutów na trafienie wyszło ze 5 trafiło, a z rzutów na zranienie zostały 2 kostki.
W którym wiec momencie działa ten ward save skaveńskich drużyn wsparcia. Przed rzutem na zranienie czy po nim.

Kolejne może głupie pytanie, ale dość istotne. Czy pojedyncze modele również maja swój LOS tak jak jednostki, czy widzą na 360 stopni. Np. czy mogę strzelać z miotacza lub moździerza jeśli jednostka przeciwnika jest z boku i nie mieści się w zasięgu widoczności.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4808
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

1. zamiast zakładać nowy temat mogłeś napisać swoje pytania w "Skaveńskie Q&A"