Strzelanie z maszyn do maszyn itp

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Strzelanie z maszyn do maszyn itp

Post autor: SiersciucH »

Witam gram od niedawna i mam parę rożnych pytań (gram na zasadach z 7 ed bo taką mam akurat księgę) :

1. Strzelam działem do balisty wysokich elfów tor odbicia kuli przecina balistę i jednego obsługanta, teraz czy liczy się to jako trafienie w maszynę i rozpatruję kto dostanie (balista czy obsługa) rzucając k6 jak przy strzelaniu w oparciu o zs czy trafiona zostaje balista i model obsługanta na linii strzału ?

2. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem tekst z podręcznika więc: czy działo mogę odwrócić np o 180 stopni i w tej samej turze strzelić w nadlatującego z tyłu orła ? i czy to samo dotyczy balisty ?

3. Czy balistą można się przedstrzelać przed szarżą?

4. Czy maszyny takie jak działo lub balista zasłaniają widok,

5. czy latające jednostki jak np. wielki orzeł zasłania widok,

6. czy jeżeli przeciwnik szarżuje pojedynczym modelem np. bohaterem musi go ustawić aby stykał się z jak największa liczbą moich modeli tj.3 czy może zdecydować że ustawi go tak aby jego podstawka stykała się tylko z dwoma moimi modelami, i czy ewentualnie w mojej turze walki wręcz mogę się przestawić tak aby moje 3 modele stykały się (brały udział w walce) z jego bohaterem


To narazie tyle pytań które mam pewnie będzie więcej (:

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

1. To działo, dostaje to co stoi na linii, w tym wypadku i bolec i obsługant.

2. Tak.

3. Nie rozumiem pytania ;p jeśli chodzi Ci o to, czy maszyny mogą robić stand&shoot, to nie, nie mogą.

4. Tak.

5. Tak.

6. Musi maksymalizować ilość modeli, z którymi się styka.
Queek.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

SiersciucH pisze: 1. Strzelam działem do balisty wysokich elfów tor odbicia kuli przecina balistę i jednego obsługanta, teraz czy liczy się to jako trafienie w maszynę i rozpatruję kto dostanie (balista czy obsługa) rzucając k6 jak przy strzelaniu w oparciu o zs czy trafiona zostaje balista i model obsługanta na linii strzału ?
dostaje tylko maszyna, modele obsługantów służą tylko do zaznaczania ilości żyć maszyny

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

czytajmy ze zrozumieniem, napisal przeciez ze 7ed.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

fakt, sorry za zamieszanie

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

Kervyn pisze: 6. Musi maksymalizować ilość modeli, z którymi się styka.
Gdzie to jest napisane w RB bo kolega upiera się, że jeśli on szarżuje to ma prawo dostawić tak jak chce tj. tak aby bohater stykał się tylko z dwoma moimi modelami ?

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Str. 21 dużego rulebooka, akapit "manoeuvring during a charge".
When a unit charges an enemy, the player must endavour to bring the maximum number of models from both sides into combat. (...)
Queek.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to niech przeczyta dokładnie RB :P
7ed RB str 21ruchy szarżujących jest bezpośrednio napisane, że masz tak się ruszyć by włączyć do walki jak najwięcej modeli.
na 23 w kwestii wielu szarż naraz również jest to powtórzone, że szarża musi być tak zrobiona by maksymalizować liczbę walczących.

dobrze, że się nie kłóci, że mógłby rogiem się zetknąć z 1 modelem :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

albo ze rogiem sie ni liczy i stoja na remisie xD

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

Kervyn pisze:Str. 21 dużego rulebooka, akapit "manoeuvring during a charge".
W takim razie kolejne pytanie mam podręcznik 7 edycji taki mały wielkości zeszytu rozumiem że jest większa wersja czy w tej wersji większej jest więcej zasad czy jest to to samo ale po prostu wydane w większym formacie ? Ewentualnie jakie są różnice ?

Ps. Dzięki za szybkie odpowiedzi na wcześniejsze tematy

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Na oczy nie widziałem małego rulebooka :P Duży rulebook jest tylko po angielsku, ma ok. 300 stron i zawiera pełne zasady. W małym rulebooku pewnie jest wszystko, ale w znacznie skróconej wersji.
Jeśli chcesz znaleźć w nim to o maksymalizacji to poszukaj przy dostawianiu szarżujących do walki.

EDIT: No i za Kudłatym, 8. edycja jest popularna wśród ludzi i w ogóle cool.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, o 00:38 przez Kervyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Queek.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Mały rulebook to wycięte wszystkie zasady z dużego, nie ma w nim historii świata, malowania, porad modelarskich etc.

Pomijam fakt że lepiej chłopaki zainwestujcie w podręcznik do 8 edycji, nie jest to super wydatek a jak będziecie chcieli zagrać z kimś z zewnątrz to więcej osób gra jednak w nowsze edycje.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

Witam kolejne pytanie dalej 7ed

kolega ma shadow wariorsów schowanych w lesie tj. 2" od krawędzi lasu, ja go widzę on mnie widzi, przy normalnym strzelaniu mam karę -1 trafienia
1. czy kolega też ma jakieś minusy do strzelania z lasu
2. czy strzelając do niego z katapulty lub organek lub działa strzelam normalnie czy tez mam jakieś minusy
3. to samo co wyżej tylko z zasłona ciężka (działo niszczy chyba taka zasłonę)

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

1. Nie.
2. Nie, osłona działa tylko na strzelanie używające BS, czyli na balistę tak ale na katapultę i działo akurat nie.
3. Nie ma różnicy w zasadach między miękką a twardą osłoną, poza tym -1 do trafienia. Działo niczego nie niszczy na polu bitwy.

Maciek

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Działo niszczy murki. Murek zostaje zniszczony i zatrzymuje pierwszą kule. Nie dotyczy to organek, ani katapulty
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

mowisz o 8 edycji, a pytanie bylo o 7ed.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 328

Post autor: Gremli »

Sorry za dezinformację. Nie doczytałem pierwszego zdania.
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
SiersciucH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 173

Post autor: SiersciucH »

Dalej 7 ed

kolega szarżuje na armatę wielkim orłem tj:może walczyć maksymalnie z 3 modelami, w do armaty mam dołączonego tana i inż.
muszę wystawić te modele przed armatą do walki wręcz jak je wystawiam czy muszę je wystawić tak że tan i inż pośrodku a obsługa po bokach czy mogę ustawić ich w dowolnej konfiguracji, tj od lewej np :tan:obsługa:obsługa:obsługa:inż?

ta sama załoga to samo działo czy modele obsługi i dołaczone są traktowane jak harcownicy tj gdy chciałbym strzelić tanem z muszkietu czy reszta obsługi i działo przesłania mu to samo z inż czy może strzelać mimo że obsługa mu zasłania

i pytanie o katapultę
mam runę celności i mistrza inż, wykonuje rzut kościami rozrzutu i artyleryjską, jest rozrzut i np 10" czy teraz mogę najpierw przerzucić kostkę rozrzutu z runy celności i jeżeli to dalej nie będzie mi pasować wykonać rzut kostką artyleryjską z mistrza inż, czy muszę te rzuty przerzucić jednocześnie ?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

co do pierwszego nie jestem pewny, ale chyba jest tak:
ty najpierw wystawiasz obslugantow i hero dolaczonych do dziala w lini przed war maszyna a nastepnie jest wykonywana szraza. i to przeciwnik sie dostawia do ciebie.
jednak jak powiedzialem na wstepie, nie jestem w 100% pewny.

mozesz strzelic thanem normalnie. pamietaj, ze to ty ustawiasz gdzie kto stoi :)

z tego co pamietam takie pytanie gdzies juz padlo.
skonczylo sie na tym, ze mozna przerzucac kosci jedna po drugiej.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
woolfik
Chuck Norris
Posty: 498

Post autor: woolfik »

Ja mam pytania jak teraz działa kombinacja Hw+Sh?
W rulebooku pisze, że kombinacja daje save na 6+. Tarcze dolicza sie jeszcze do tego czy tylko 6+ jest?
EDIT: przepraszam za zamieszanie, zły post.

ODPOWIEDZ