Doom Diver wzornik/podstawka

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Doom Diver wzornik/podstawka

Post autor: swieta_barbara »

Na jakiej podstawce umieszcza sie goblina z DD (tego latajacego, ktory potem sie scatteruje)?

W boksie jest podstawka okragla. Czy mozna goblina umiescic na jakiejs innej podstawce (np. od pajaka)?

katerek
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Dopóki nie pojawią się jakieś oficjalne FAQ to chyba trzeba przyjąć tę z blisterka czyli przeźroczystą, małą okrągłą
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Na oficjalny FAQ w tej sprawie zapewne sie nikt nie doczeka. Dla mnie oczywiste bylo, ze chodzi podstawke spod tego modelu po prawej:
Obrazek
ale Debek mi jojczy, ze Szyndler na turnieju ostatnio wyciagnal 40x40.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Również na jakichś tam warseerach piszą o tej okrągłej, co zresztą wydaje się absolutnie logiczne.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

No to jeszcze jedno pytanie odnosnie DD.

Czy trafia wszystkie oddzialy, po ktorych przejedzie te ostatnie D6 cali z domiarki?

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Moim zdaniem nowy zapis jest jednoznaczny - trafia we wszystko po czym przeleci manewrując d6"
Mam nadzieję, że dla LS też tak to wygląda...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Moim zdaniem 40x40 jest za duża, ja osobiście jestem zwolennikiem 1 calowego kółka (chyba że to sprzedawane jest większe,to jednak pakowane powinno obowiązywać), w kwestii linii to na dzień dzisiejszy trafia wszystko i gwałci bretkę aż miło.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9578
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Fire the DD as a stone thrower. However no template is used. Instead, place the flying DD Goblin model on the target point, and then roll for scatter as you would for a stone thrower. After doing this, you may roll a d6 and move the DD Goblin model by that many inches in any direction. If any units are touched by the DD's base, then each must take D6 S5 hits with no armour saves allowed.
Ktoś z LS może się jeszcze wypowiedzieć jak mamy grać? Bo z tego zdania nic nie wynika. Czy DD wali w punkcie (templatem ze szklanej podstawki) czy może ten template robi d6-calową kreskę i dostaje wszystko na tej kresce?

EDIT: link do dyskusji na twf, może coś komuś da, zwłaszcza 1szy post. Chyba..
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=84062

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Kołata jak dla mnie zapis jest jasny - po rzucie scatterką kładziesz wzornik i następnie możesz go przesunąć w linii o d6". Wszystko co dotknięte po drodze dostaje hity.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Yahoo82 pisze:Kołata jak dla mnie zapis jest jasny - po rzucie scatterką kładziesz wzornik i następnie możesz go przesunąć w linii o d6". Wszystko co dotknięte po drodze dostaje hity.
czyli pit of shades tez bedzie dzialalo na takiej zasadzie jak mowisz? tak z ciekawosci...

pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

To przeczytaj jeszcze raz uważnie opis działania DD i pitki. Tak słówko po słówku...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Yahoo82 pisze:To przeczytaj jeszcze raz uważnie opis działania DD i pitki. Tak słówko po słówku...
to dopiero w domu bo w pracy mam lory magii by zembol ;)
chyba ze ktos przytoczy, pit oof shades czy szóstke z fire
pozdrawiam
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

katerek
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Yahoo82 taka interpretacja jest trochę mocno naciągana bo w tej sytuacji czy Ci zniesie czy będzie HIT i tak będziesz się zawsze na coś naprowadzał z nadzieją że przeorasz coś dodatkowego.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Czyli jak na mortarze znosi mi o 10 cali to dostają wszyscy po drodze? Fajnie 8)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

katerek pisze:@Yahoo82 taka interpretacja jest trochę mocno naciągana bo w tej sytuacji czy Ci zniesie czy będzie HIT i tak będziesz się zawsze na coś naprowadzał z nadzieją że przeorasz coś dodatkowego.
Zauważ, że w kwestii DD trochę się zmieniło. Inny zapis co do znoszenia, inne missfire. I moim zdaniem (zresztą nie tylko moim) taki właśnie wniosek należy z opisu wyciągnąć.

Tego co pisze Karli nie komentuję nawet, bo w końcu myli ruch po scatterze z przelotem DD...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

katerek
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Yahoo82 spoko ja wszystko rozumiem ale nawet w czasach 4 edycji kiedy DD walił z siłą 10 i D6 ran zadawał nie było takich cudów :). Ogólnie rzecz biorą teraz to będzie prze zabawnie kiedy rzucisz HIT ale i tak będziesz się naprowadzał :P
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

"you may roll a d6 and move the DD Goblin model by that many inches in any direction" - możesz więc czemu nie?
W dodatku teraz trzeba o dokładną ilość cali się przenieść. Nawet opis jednostki wskazuje jak Vetock widzi działanie DD - goblina znosi nad jakiś punkt, a następnie on lotem koszącym "bauncuje" przez wrogów.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Ja natomiast jestem całkowicie przekonany, że jest trafione tylko to, co znajdzie się pod podstawkę na końcu jego ruchu. Nie naciągajcie chłopaki, DD i tak jest niezły.

katerek
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

@Yahoo a co jak po drodze będzie budynek albo teren niedostępny? Dlatego też wydaje mi się że ta interpretacja jest mocno naciągana i wielce jest dziurawa. Gdyby szorował po glebie było by opisane co się w takiej sytuacji dzieje. Osobiście uważam że DD działa po starem i hity dostaje tylko to co na końcu znajdzie się pod podstawką latacza.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Też bym tak powiedział. Angielski opis mówi wyraźnie: strzał jak katapa: deklaracja -> scatter -> korekta o D6 cali z zasady doomka -> hity od znacznika upadku goblina.

Wiadomo, zasada nie jest mega precyzyjna, ale lepiej ją odczytać tak zdanie po zdaniu, a nie doszukiwać się kruczków "nie ma zapisu że nie mogę, to mogę". Z tego co wiem, to nigdy się tak nie interpretowało zasad (w sensie że nie było takiej wykładni zasad przez sędziów na turniejach czy w LS).

Dokładnie na tej samej zasadzie jak wyszły nowe skaveny ludzie kombinowali ze sztormówą (brakowało jej "one use only" w zasadach), osobiście grałem tak, że dopóki nie wyszło FAQ, do głowy by mi nie przyszło zagrać tą naciąganą wersją, w której mogę aktywować sztormówę co turę, i to nawet w tej samej, w której się wyczerpała (a przecież dało się tak odczytać jej opis).
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

ODPOWIEDZ