Euro
Moderator: Ziemko
Euro
Co byście powiedzieli na taką rozpiskę? Trochę ograniczają mnie figurki. No i zasady euro, bo normalnie gram na pierdylionie skinków w skirmishu.
1 Slann Mage-Priest @ 555.0 Pts
General; 4 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
# Focus of Mystery [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
# Soul of Stone [0.0]
War Banner [25.0]
Divine Plaque of Protection [30.0]
Feedback Scroll [50.0]
1 Skink Priest @ 435.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Talisman of Preservation [45.0]
1 Ancient Stegadon with Engine of the Gods @ [290.0] Pts
1 Skink Priest @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Sivejir's Hex Scroll [50.0]
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
39 Skinks @ 216.0 Pts
Javelin; Shield; Standard
1 Skink Brave @ [8.0] Pts
39 Skinks @ 216.0 Pts
Javelin; Shield; Standard
1 Skink Brave @ [8.0] Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
1 Slann Mage-Priest @ 555.0 Pts
General; 4 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
# Focus of Mystery [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
# Becalming Cogitation [0.0]
# Soul of Stone [0.0]
War Banner [25.0]
Divine Plaque of Protection [30.0]
Feedback Scroll [50.0]
1 Skink Priest @ 435.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven
Talisman of Preservation [45.0]
1 Ancient Stegadon with Engine of the Gods @ [290.0] Pts
1 Skink Priest @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Heaven
Sivejir's Hex Scroll [50.0]
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
39 Skinks @ 216.0 Pts
Javelin; Shield; Standard
1 Skink Brave @ [8.0] Pts
39 Skinks @ 216.0 Pts
Javelin; Shield; Standard
1 Skink Brave @ [8.0] Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Terradon Riders @ 150.0 Pts
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
Slabe, ale kmin dalej.
Jak chcesz kohorty to wrzuc do nich kroxy ,w tej edycji po faqu nie mozna po nich bic dopoki skinki sa w pierwszym szeregu.
Sam gralem ostatnio na kohorcie 36 skinow + 4xkroxach i zle to az tak nie wypadalo.
Jesli bierzesz feedback scroll to bane head obowiazkowy.
Jak chcesz kohorty to wrzuc do nich kroxy ,w tej edycji po faqu nie mozna po nich bic dopoki skinki sa w pierwszym szeregu.
Sam gralem ostatnio na kohorcie 36 skinow + 4xkroxach i zle to az tak nie wypadalo.
Jesli bierzesz feedback scroll to bane head obowiazkowy.
Problem w tym że nie mam figurek kroksów. Wiem że to jest wtedy oddział z dużym pierdolnięciem. Co do bane head to chciałbym wziąć ale boję się slannem latać z wardem na 4+.
A tak w ogóle to czy slann może wchodzić do oddziału skinek?
A tak w ogóle to czy slann może wchodzić do oddziału skinek?
Do kohorty jak najbardziej.
Niech tam zdradze Ci sekret na slanna wolno biegajacego, najlepsza opcje do zlozenia na euro:
Bsb +1 czar, dorzucanie kosci, odrzucanie 6tek, eterycznosc, stubborn, MR 2, banner +1 ld.
Slann trzyma cale klocki z l10 z przerzutem, na magie ma 2+ warda.
Jedyne co go boli to czary testujace sile i inicjatywe, ale jesli ktos je rzuca to musi byc 24 od slanna, a wiec odrzucaj 6tki.
Druga rzecz, ktora go boli to magiczne strzelanie, ale maja ja 2 armie - krasie - wtedy slann siedzi w jakims klocku i ma Losa i flamery demonow, ale na nie mozna stac po prostu 3 cale od klocka bo: polowe hitow idzie z LOSa w oddzial, druga polowe wardujesz i wychodzi, ze nie zadal Ci rany albo max 1.
Na demony tez generalnie siedzi w klocku (zawsze mozna przeciez mu dac dodatkowy T
Niech tam zdradze Ci sekret na slanna wolno biegajacego, najlepsza opcje do zlozenia na euro:
Bsb +1 czar, dorzucanie kosci, odrzucanie 6tek, eterycznosc, stubborn, MR 2, banner +1 ld.
Slann trzyma cale klocki z l10 z przerzutem, na magie ma 2+ warda.
Jedyne co go boli to czary testujace sile i inicjatywe, ale jesli ktos je rzuca to musi byc 24 od slanna, a wiec odrzucaj 6tki.
Druga rzecz, ktora go boli to magiczne strzelanie, ale maja ja 2 armie - krasie - wtedy slann siedzi w jakims klocku i ma Losa i flamery demonow, ale na nie mozna stac po prostu 3 cale od klocka bo: polowe hitow idzie z LOSa w oddzial, druga polowe wardujesz i wychodzi, ze nie zadal Ci rany albo max 1.
Na demony tez generalnie siedzi w klocku (zawsze mozna przeciez mu dac dodatkowy T

Dziękuję Ci bardzo przede wszystkim za to że w Twojej wypowiedzi zauważyłem 2 zasady które myślałem że działają inaczej. Po pierwsze myślałem że sztandar +1Ld zabrania dawać Ld innym, a po drugie nie wiedziałem że od normalnego BSowego strzelania też jest look out w 3".
Slanna nie zerżnę od Ciebie, ale jak powiedziałeś o bane headzie to zacząłem rozważać MR(2). Pomyślę, pokombinuję, może pożyczę kroksy od kogoś
Slanna nie zerżnę od Ciebie, ale jak powiedziałeś o bane headzie to zacząłem rozważać MR(2). Pomyślę, pokombinuję, może pożyczę kroksy od kogoś

Jak chcesz to zerznij, nie obraze sie 

Kurcze strasznie drogi ten slann ci wyszedł.
Propozycja Ziemka jest naprawde niezla, ale ja tam wole slanna jesli juz ma latac to z arabian carpetem i uciekającego od walki.
Gralem kiedys na nim i na death całkiem nieźle wyszło.
Co do samej ropziski to prawie nic w niej nie ma, cohorty są w sumie drogie jak na oddział do poświęceń i w sumie nie są w stanie się spłacić, brakuje ci prawdziwego uderzenia. I jeszcze terradony są w sumie bezurzyteczne (czy bezużyteczne
)
więc przyznaję orginalna ale w sumie słaba.
Propozycja Ziemka jest naprawde niezla, ale ja tam wole slanna jesli juz ma latac to z arabian carpetem i uciekającego od walki.
Gralem kiedys na nim i na death całkiem nieźle wyszło.
Co do samej ropziski to prawie nic w niej nie ma, cohorty są w sumie drogie jak na oddział do poświęceń i w sumie nie są w stanie się spłacić, brakuje ci prawdziwego uderzenia. I jeszcze terradony są w sumie bezurzyteczne (czy bezużyteczne

więc przyznaję orginalna ale w sumie słaba.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
Dywanik jest zabnowany. Slann jest niezbędny w walce wręcz. Może sam zablokować bardzo duże kloce, jeśli nie mają magicznych ataków oczywiście
Taktyka taką rozpiską wygląda tak że klocki wytrzymują pierwszą turę a stegadony się dołączają do walki. Przeciw wielkim klocom jest magia. No a wszelkiego rodzaju potwory to giną od byle dmuchawki. Wymyślę coś jeszcze i pojadę wygrac mastera w Białymstoku
A 3-5 terków to jest bardzo taktyczna jednostka która dobrze użyta może wygrać bitwę. Chodzi tu zwłaszcza o skasowanie ochrony magom-lordom. Np. Wapmirek w 10 ghulach. Terki go przelecą i zostanie 5 ghuli. Potem faza magii, strzelania. I taki wampir musi potem kombinować żeby przeżyć. Przy rozpisce się nie upieram bo bardzo mnie bolą ograniczenia Euro. Brakuje mi tu co najmniej 100 skinek w skirmishu i jeszcze 3 salek. Ale czasem warto zagrać mniej liczną ekipą bo rzucanie poisonów robi się nudne


A 3-5 terków to jest bardzo taktyczna jednostka która dobrze użyta może wygrać bitwę. Chodzi tu zwłaszcza o skasowanie ochrony magom-lordom. Np. Wapmirek w 10 ghulach. Terki go przelecą i zostanie 5 ghuli. Potem faza magii, strzelania. I taki wampir musi potem kombinować żeby przeżyć. Przy rozpisce się nie upieram bo bardzo mnie bolą ograniczenia Euro. Brakuje mi tu co najmniej 100 skinek w skirmishu i jeszcze 3 salek. Ale czasem warto zagrać mniej liczną ekipą bo rzucanie poisonów robi się nudne

Golonka pisze:Nie mam zielonego pojęcia, to chyba pytanie do Ziemka, ktory w dziedzinie wszelkich faków jest tutaj guru.
No wlasnie wyszedl faq, ze nie moze na nim latac i troche to udupilo kilka koncepcji gry.
Wiesz co podziwiam twój światopogląd.
Też chciałbym wierzyć że wampirzygenerałowie latają w oddziałach 10 ghuli bez ochrony na 3+, do tego oddział 40 skinków wytrzymuje szarże powiedzmy gwardi wampirzej i następnie twoje stegadony kompletnie nie niepokojone przez np eteryki bądź ghule wbijają się od boku w oddział i rozsypują go w ture. Podoba mi się ta wizja, nawet bardzo. A le kurcze tak naprawde to chyba tylko slannn działa w ten sposób a stegadony jakby na nie nie patrzec są bardzo niepewne, nawet z warrdem na 5 plus przy jakimkolwiek gunlinie są zwarzywione. Naprawde proponuje ci dwa oddział skinkow kameleonów, kosztują tyle co 5 terków (nawet mniej) a robią dużo więcej. Ito wlaśnie one pięknie potrafią zmiękczać oddziały z wampirami (ostatni turniej DMŚ, dwukrotnie najpierw z Solem a potem z Janiszkiem te dwa oddziały razem z 2 cohortami i jednym oddziałem skirmisherów wybiły w ture do nogi oddział szkieletów zostawiając wampira na 1 ranie
, co prawda uciekał on potem do gwardi, ale i tak było śmiesznie)
Też chciałbym wierzyć że wampirzygenerałowie latają w oddziałach 10 ghuli bez ochrony na 3+, do tego oddział 40 skinków wytrzymuje szarże powiedzmy gwardi wampirzej i następnie twoje stegadony kompletnie nie niepokojone przez np eteryki bądź ghule wbijają się od boku w oddział i rozsypują go w ture. Podoba mi się ta wizja, nawet bardzo. A le kurcze tak naprawde to chyba tylko slannn działa w ten sposób a stegadony jakby na nie nie patrzec są bardzo niepewne, nawet z warrdem na 5 plus przy jakimkolwiek gunlinie są zwarzywione. Naprawde proponuje ci dwa oddział skinkow kameleonów, kosztują tyle co 5 terków (nawet mniej) a robią dużo więcej. Ito wlaśnie one pięknie potrafią zmiękczać oddziały z wampirami (ostatni turniej DMŚ, dwukrotnie najpierw z Solem a potem z Janiszkiem te dwa oddziały razem z 2 cohortami i jednym oddziałem skirmisherów wybiły w ture do nogi oddział szkieletów zostawiając wampira na 1 ranie

Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
To tylko założenia taktyczne. Może się sprawdzą a może nie. Zresztą pierwszy raz będę grał takimi lizakami. Nie myśl sobie że jestem plewą, która nie umie grać i nie wie co robi w rozpisce. Po prostu rzadko jeżdżę po Polsce. A jak do tej pory od 6 edycji włącznie przegrałem lizardami tylko 2 bitwy.
Pierwsza na DMP w Zielonej Górze. Grałem 6 edycyjnymi lizakami na nowe demony i nie zauważyłem w rozpisce Sztandaru magicznego na demonetkach który zabraniał uciekać. Przez to niedopatrzenie wszystko mi sie załamało i Keeper wyleczył 4 rany. Przegrałem 12:8
Druga była na Koziołku w 2010 roku. Grałem z Cosmem na małe punkty więc bez slanna. Źle rozstawiłem enginy, ale muszę przyznać że po prostu mnie rozpierdolił taktycznie i dostałem maskę. Poza tym najczęściej grywałem z demonami, vctami i chaosem które prawie zawsze masakruję, często też na masterach, chociaż od roku na żadnym nie byłem chyba.
Przed bitwą zawsze robię jakieś założenia taktyczne, w trakcie bitwy je zmieniam wraz z przebiegiem akcji na stole. Nie można oceniać "w powietrzu" że to albo tamto się zdarzy. Skąd wiesz że nie trafię idealnie salkami i nie zdejmę 20 GG. Zresztą gra lizakami nie polega na wbijaniu się w najmocniejszy oddział wroga tylko na jego unikaniu i osłabianiu. A wampir albo wskrzesza albo popycha, wszystkiego naraz nie zrobi, zwłaszcza w tej edycji. A zresztą nie sztuką jest wygrać pornosem, sztuką jest wygrać każdą rozpiską
Ziemko muszę Ci przyznać, że skonstruowałeś naprawdę świetnego slanna. Siedzę od rana i nie mogę nic lepszego wymyślić
Pierwsza na DMP w Zielonej Górze. Grałem 6 edycyjnymi lizakami na nowe demony i nie zauważyłem w rozpisce Sztandaru magicznego na demonetkach który zabraniał uciekać. Przez to niedopatrzenie wszystko mi sie załamało i Keeper wyleczył 4 rany. Przegrałem 12:8
Druga była na Koziołku w 2010 roku. Grałem z Cosmem na małe punkty więc bez slanna. Źle rozstawiłem enginy, ale muszę przyznać że po prostu mnie rozpierdolił taktycznie i dostałem maskę. Poza tym najczęściej grywałem z demonami, vctami i chaosem które prawie zawsze masakruję, często też na masterach, chociaż od roku na żadnym nie byłem chyba.
Przed bitwą zawsze robię jakieś założenia taktyczne, w trakcie bitwy je zmieniam wraz z przebiegiem akcji na stole. Nie można oceniać "w powietrzu" że to albo tamto się zdarzy. Skąd wiesz że nie trafię idealnie salkami i nie zdejmę 20 GG. Zresztą gra lizakami nie polega na wbijaniu się w najmocniejszy oddział wroga tylko na jego unikaniu i osłabianiu. A wampir albo wskrzesza albo popycha, wszystkiego naraz nie zrobi, zwłaszcza w tej edycji. A zresztą nie sztuką jest wygrać pornosem, sztuką jest wygrać każdą rozpiską

Ziemko muszę Ci przyznać, że skonstruowałeś naprawdę świetnego slanna. Siedzę od rana i nie mogę nic lepszego wymyślić

Razem z Crusem go kminilismy.
Kijowo, ze divine plaque jest enchentedem a nie talizmanem, bo wtedy byloby juz w ogole idealnie.
Kijowo, ze divine plaque jest enchentedem a nie talizmanem, bo wtedy byloby juz w ogole idealnie.