Skaveny 2400 euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Skaveny 2400 euro

Post autor: Virgo »

Heroes:
Grey Seer; General; Skalm; Dispel Scroll; Screaming Bell 495
Chieftain, Halberd, Battle Standard 72
Plague Priest; Flail; Plague Furnace 254
Warlock Engineer; Doom Rocket 95

Core:
20 Stormvermin; Shields; Standard; Musician; Fangleader; Storm Banner 235
24 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 128
40 Skavenslaves; Slave Musician 82
40 Skavenslaves; Slave Musician 82
40 Skavenslaves; Slave Musician 22

Special:
35 Plague Monks Standard; Musician, Bringer-of-the-Word; Plague Banner 300

Rare:
Hellpit Abomination 235
Doomwheel 150
Plague Claw Catapult 100
Warp-lightning Warp Cannon 90

Nie podoba mi się ograniczenie corów u szczurów na euro, ale wygląda na to, że się ten format na razie przyjął i nie wiadomo czy się nie zadomowi nawet po samym ETC, więc rozpiskę trzeba mieć. Modyfikacja mojej rozpiski na czystą 8ed 2500, żeby ewentualnie nie trzeba było wszystkiego rozklejać :P

Rary chce takie, special przetestowany i daje radę, w corach slavów maksymalnie. Stormy być muszą, bo sztormówa jest na nich najbezpieczniejsza i zapycha szybciej slot core. Tylko 20, bo punktów brakuje, a chciałem oddział 24 clanratów do trzymania elektryka. Night runnerów nie chcę, a jedyną alternatywą są clany out i stormy do 35, wtedy ewentualnie horda z dzwonem jak monki, ale na oddziale z seerem to chyba nie jest dobry pomysł...
Bohaterów tych czterech, ekwipunek złożony ekonomicznie.

Bardziej niż porad wywal to wsadź tamto oczekiwałbym komentarzy, da się tym coś ugrać :)

Awatar użytkownika
krusk
Chuck Norris
Posty: 545
Lokalizacja: Nikt się nie spodziewa...

Post autor: krusk »

Zbyt PG [-X
A poza tym weź większy klocek pod dzwon.
Taki ci wystrzelają i jest problem.
Infernal Puppet pisze:Skavenom udaje się 100%, nieudane projekty to sabotaże konkurencji więc się nie liczą :wink: .

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Te clanraty i stormy za małe, jak napisał krusk wystrzelają to Ci w jedną fazę, jakiś lepszy czar w te cele też będzie pożyteczny.

Ugrać trochę tym ugrasz, ale brakuje mi tutaj jakichś śmieciowych wystawień w stylu małych giant ratów. Sprawdza Ci się to kółko?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

krusk pisze:Zbyt PG [-X
\:D/
Myth pisze:Ugrać trochę tym ugrasz, ale brakuje mi tutaj jakichś śmieciowych wystawień w stylu małych giant ratów. Sprawdza Ci się to kółko?
Giant Raty? To ten oddział, który nic nie robi i nie zajmuje slotu core? :P
Kółko zawsze się sprawdzało, przynajmniej na 7ed :mrgreen:
Teraz podejrzewam, że będzie słabsze, ale zawsze to jest pewien straszak, a kosztuje "tylko" 150 punktów. Poza tym wypraszam sobie granie na tylko dwóch rarach, abomce i latarce [-(
Myth pisze:Te clanraty i stormy za małe, jak napisał krusk wystrzelają to Ci w jedną fazę, jakiś lepszy czar w te cele też będzie pożyteczny.
Też o tym myślałem, ale jedyne co widzę do ucięcia to katapka, bo wydaję mi się, że to właśnie ona będzie najmniej robiła. Więc może tak:

Heroes:
Grey Seer; General; Skalm; Dispel Scroll; Screaming Bell 495
Chieftain, Battle Standard 70
Plague Priest; Flail; Plague Furnace; Scrying Stone 269
Warlock Engineer; Doom Rocket; Warp-Energy Condenser 115

Core:
25 Stormvermin; Shields; Standard; Musician; Fangleader; Storm Banner 275
20 Clanrats; Shields; Standard; Musician; Clawleader 155
40 Skavenslaves; Slave Musician 82
40 Skavenslaves; Slave Musician 82
40 Skavenslaves; Slave Musician 22

Special:
35 Plague Monks Standard; Musician, Bringer-of-the-Word; Plague Banner 300

Rare:
Hellpit Abomination 235
Doomwheel 150
Warp-lightning Warp Cannon 90

Wchodzi jako taki wardzik na priesta, stary dobry condenser, stormy do 25 i clany do 30. Od razu zaznaczam, że stormów nigdy nie brałem więcej niż 25 i nigdy mi ich nie zabrakło :P
Clanratów chyba nie ma sensu pakować do 40, bo skoro ma tam stać elektryk to nie chcemy go za szybko stracić w combacie.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Mnie jakoś ta rozpiska nie przekonuje (sam grałem czymś praktycznie identycznym na początku :D ) Nie masz śmiecia, a poza tym gdzie są gutter runnersi :!: To jest oddział od którego zaczynam robienie rozpiski - zawsze się sprawdza. IMO clanratów jest i tak za mało jak na pchanie dzwonka.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Virgo, sam chyba nie wierzysz w to co mówisz ;-) O zaletach gratów pisałem gdzie indziej, a że nie chce mi się przepisywać, to wklejam link, powinno przenieść do mojej wypowiedzi:
http://s6.zetaboards.com/The_UnderEmpir ... 295/1/#new

EDIT: przenosi do końca tematu, poczytaj cały.

Polecam cały temat, można znaleźć tam trochę natchnienia. Mi giant rats sprawdzają się genialnie, bo to nieprawda, że ta edycja to tylko hordy piechoty, tym bardziej, że nasze hordy nie radzą sobie z jakimikolwiek hordami przeciwnika (nie licząc monków z PB).

Pozostaje pytanie po co Ci tak naprawdę ci stormvermini? 25 chłopa to nawet nie horda, więc pewnie trzymasz ich w klocku 5x5 dla szeregów, liderki i tego typu bzdur. Albo inaczej - nie napisałeś który oddział pcha dzwon. Jeśli clanraty, to dzwon za długo nie pojeździ. Jeśli stormy, to clanraty są tak naprawdę niepotrzebne, bo płacisz 155 punktów za niańczenie inżyniera, który równie dobrze mógłby siedzieć w slavach, a potem biegać w 3 calach od jakiejś piechoty, żeby korzystać z LoS.

A doomwheel... Testowałem go trochę. Boli niesamowicie, że jeździ już tylko w linii prostej, bo da się go zablokować śmieciem tak, żeby wrogie LT na niego gwizdały. Jakikolwiek poważniejszy przeciwnik nie da Ci zrobić nim czegokolwiek poważniejszego, jeśli będzie miał cokolwiek do poświęcenia. Z plusów można ewentualnie przyznać, że nie można zrobić flee na jego szarżę.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Goglem pisze:Nie masz śmiecia, a poza tym gdzie są gutter runnersi :!: To jest oddział od którego zaczynam robienie rozpiski - zawsze się sprawdza. IMO clanratów jest i tak za mało jak na pchanie dzwonka.
Guttersów nie ma, bo nie mają nowych, ładnych plastikowych modeli :mrgreen:
A dzwonek zawsze pcham stormverminami z bsb w 2 szeregu...
Myth pisze:Mi giant rats sprawdzają się genialnie, bo to nieprawda, że ta edycja to tylko hordy piechoty, tym bardziej, że nasze hordy nie radzą sobie z jakimikolwiek hordami przeciwnika (nie licząc monków z PB).
Nie no Giant Raty jako odział za 23 punkty są zajebiste. Problem w tym, że to 23 punkty, które się nie liczą do slotu core, a ten staram się zapełnić minimalnie.
Myth pisze:Jeśli stormy, to clanraty są tak naprawdę niepotrzebne, bo płacisz 155 punktów za niańczenie inżyniera, który równie dobrze mógłby siedzieć w slavach, a potem biegać w 3 calach od jakiejś piechoty, żeby korzystać z LoS.
No tak, na 2500 8ed to inżyniera chowałem w jednostce 21 slavów. Problem w tym, że na euro mogę wystawić maksymalnie te trzy 40-tki. Napisałem wcześniej, że slot core dopchać można tylko clanratami albo większą ilością stormverminów. A to bieganie w 3 calach od piechoty brzmi jak samobójstwo :P
Myth pisze:A doomwheel... Testowałem go trochę. Boli niesamowicie, że jeździ już tylko w linii prostej, bo da się go zablokować śmieciem tak, żeby wrogie LT na niego gwizdały. Jakikolwiek poważniejszy przeciwnik nie da Ci zrobić nim czegokolwiek poważniejszego, jeśli będzie miał cokolwiek do poświęcenia. Z plusów można ewentualnie przyznać, że nie można zrobić flee na jego szarżę.
Ja mam do niego sentyment. Może rzeczywiście rozpiska byłaby lepsza, jeśli by zamiast niego wrzucić guttersów i giant raty, ale chcę grać tym co mi się podoba.
Ewentualnie kółko za katakpę i 2xgraty, ale templata z siłą 2 no as jakoś mnie nie przekonuje...

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3167
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Myth pisze:Mi giant rats sprawdzają się genialnie, bo to nieprawda, że ta edycja to tylko hordy piechoty, tym bardziej, że nasze hordy nie radzą sobie z jakimikolwiek hordami przeciwnika (nie licząc monków z PB).
Nie no Giant Raty jako odział za 23 punkty są zajebiste. Problem w tym, że to 23 punkty, które się nie liczą do slotu core, a ten staram się zapełnić minimalnie.
Tam narzekasz, miejsce im można spokojnie zrobić, jeśli bedą Ci potrzebni, chociażby za paru mnichów czy doomwheela ;-)
Myth pisze:Jeśli stormy, to clanraty są tak naprawdę niepotrzebne, bo płacisz 155 punktów za niańczenie inżyniera, który równie dobrze mógłby siedzieć w slavach, a potem biegać w 3 calach od jakiejś piechoty, żeby korzystać z LoS.
No tak, na 2500 8ed to inżyniera chowałem w jednostce 21 slavów. Problem w tym, że na euro mogę wystawić maksymalnie te trzy 40-tki. Napisałem wcześniej, że slot core dopchać można tylko clanratami albo większą ilością stormverminów. A to bieganie w 3 calach od piechoty brzmi jak samobójstwo :P
Samobójstwo to to nie jest, w poprzednich edycjach ludzie tak robili i się dało. Masz efektywnego warda na 4+ na całe strzelanie, a do tego gościa, którego w ostateczności można poświęcić do odgięcia czegoś, wcale nie taki zły deal. Zacznie grę w slavach, rzuci i strzeli co ma rzucić i strzelić, a potem ucieka w cień większych oddziałów. Magic missli nie ma już za dużo w grze, czary direct damage to zazwyczaj te najsilniejsze, więc jeśli przeciwnik bije np. dwellersami po samotnym inżynierze, który na 4+ przekazuje tego hita w jednego chłopka z oddziału obok, to należy się śmiać mu w twarz ;-) Strzelanie - tak samo, działo czy katapa na 4+ wchodzi w powiedzmy slava, a spora ilość coverów prawie gwarantuje, że to oparte na BS będzie miało mizerny skutek.

Alternatywą jest siedzieć nim w oddziale z dzwonem, tam też poczaruje, rakietę strzeli, a jak wpadnie jakiś kozak-bloker, to masz dodatkowego chłopka do challenge po championie oddziału (mi to uratowało dupsko jak przeciwnik wysadził mi dwellersami dzwon, a cal przed oddziałem miałem lorda na smoku gotowego do szarży w kolejnej turze - szarża, challenge, złamany statikiem :lol2: ).

A punkty za clanratów też mogą pójść na dopakowanie stormów i wrzucenie gratów. W ogóle to mogę podpowiedzieć, że 40 stormów ze sztormówą (bez tarcz) i 3x40 slavów daje w sumie 601 pkt, warto to wziąć pod uwagę w ramach dywagacji o limicie core ;-)
Myth pisze:A doomwheel... Testowałem go trochę. Boli niesamowicie, że jeździ już tylko w linii prostej, bo da się go zablokować śmieciem tak, żeby wrogie LT na niego gwizdały. Jakikolwiek poważniejszy przeciwnik nie da Ci zrobić nim czegokolwiek poważniejszego, jeśli będzie miał cokolwiek do poświęcenia. Z plusów można ewentualnie przyznać, że nie można zrobić flee na jego szarżę.
Ja mam do niego sentyment. Może rzeczywiście rozpiska byłaby lepsza, jeśli by zamiast niego wrzucić guttersów i giant raty, ale chcę grać tym co mi się podoba.
Ewentualnie kółko za katakpę i 2xgraty, ale templata z siłą 2 no as jakoś mnie nie przekonuje...
Nie mówię, że rozpa byłaby lepsza, bardziej pytam jak nim grasz i co robisz właśnie ze śmieciami u przeciwnika, bo ogólnie to masz mało jednostek, więc ruchliwa armia u wroga może Ci łatwo wymanewrować oddziały.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ja z kolei bym nie brał skalma. nie potrzebowałem go nigdy, albo zabijają seera z KB, albo w turę i nie zdązy się poleczyć, baardzo rzadko się to przyda więc imo szkoda marnować punkty:) za to można mieć 2 tokeny..:P

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

vocal pisze:ja z kolei bym nie brał skalma. nie potrzebowałem go nigdy, albo zabijają seera z KB, albo w turę i nie zdązy się poleczyć, baardzo rzadko się to przyda więc imo szkoda marnować punkty:) za to można mieć 2 tokeny..:P
Ostatnio też tak zacząłem myśleć, ale z drugiej strony tokeny to większa szansa na ranę :lol2: i seer jest mniej odporny na lekkie strzelanie

Awatar użytkownika
vocal
Masakrator
Posty: 2096
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: vocal »

ma warda 2+ praktycznie za jazdę na dzwonku do tego 4+warda dzwonkowego, do tego 4T.. i jeszcze ograniczenie do 40 łuczników na armię w euro... szansa na zadanie 1W seerowi z trafieniem 4+ i S3 to 1/72... A jak będziesz miał miec pecha to i skalm nie uchroni:D

ODPOWIEDZ