Wood Elves - 2400pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Wood Elves - 2400pkt

Post autor: Czopek »

Witam
Powracając do leśnych kombinuję nad rozpiską.
Wydaj mi się że ta armia ma nadal całkiem duży potencjał wbrew pozorom...

Do rzeczy:

2400pts

* Alter Highborn @ 292.0 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow; Light Armour; Shield
-Dragonhelm -wsv2+ od flejmów
-Stone of the Crystal Mere - wsv3+ do pierwszej rany
-Arcane Bodkins - no asv arrows
-Bow of Loren - ilość strzał=ilość ataków

Alter Noble @ 143.0 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow; Light Armour; Shield
-Amaranthine Brooch - wsv 3+ na niemagiczne
Alter Noble @ 158.0 Pts
Alter; 2ndWeapon; Longbow; Light Armour; Shield
-Stone of Rebirth - wsv2+ na ostatniej ranie
-Potion of Strength - +3 to Strenght

Spellweaver @ 280.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
-Dispel Scroll
-Ironcurse Icon

Noble @ 137.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
-Asyendi's Bane
- Hail of Doom Arrow - 3D6 strzał S4
- Dragonbane Gem - wsv 2+ na flejmy

10 Glade Guard @ 148.0 Pts
Standard; Musician
- Banner of Eternal Flame
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 126.0 Pts
Musician
10 Glade Guard @ 120.0 Pts

3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts
Spear; Longbow

6 Wardancers @ 108.0 Pts

Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts

Treeman @ 285.0 Pts

Models in Army: 69

Total Army Cost: 2395.0



Czekam na konstruktywne komentarze. ;)

Pozdrawiam
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Co to będzie jak trafisz na bretę, czy nawet lustrzankę na spamie driad i 3 treemanach? Rozpiska jest for fun, ma fajny klimat.
W domu można sobie zagrać z kolegą, który grał 2-3 razy w życiu.
Tak półżartem oczywiście.:wink:
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

nie wiem ja nie popieram w WE oparcia rozpy na herosach, bo w sumie to oni nic nie potrafią... A są miętcy, że aż strach.
Dalej, największym minusem rozpy jest brak driad. Co jak co, ale zamiast 1 oddziału łuków i wardancerów można by 2 oddziały wpakować. Może coś pociąć i weszły by 3, a to już spora zmiana. Jak napisał Jacek, for fun spoko, turniejowo imho nie jest to mocne, nawet jak na standardy WE.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Driady są niezbędne, co najmniej 2 oddziały
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

W sumie tego się spodziewałem - wrzucić driad do porzygu i będzie dobrze :|

Driad nie będzie, natomiast pewnie jeden alter wyleci, za te pkty wejdzie oddział tancerzy, albo jeden duży albo dwa średnie. :D

Na pewno mogę się bać wood elfów na 3 treemanach i morzu driad, natomiast breta jest do załatwienia jak najbardzej :wink:
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

No jasne, zwróć jedynie uwagę, że obie te armie są niszowe. Bez driad nie poradzisz sobie z większością armii. Nawet głupi screen i proximity na alterach gdyby poszło coś nie tak, jest potrzeby. Druga sprawą są bohaterowie, i choć darze alter kindred wręcz uwielbieniem to 3 na te warunki (8ed), zdecydowanie za dużo ( testowane) - 1 highborn ok, właściwie wystawiłbym go w podobnej do Ciebie konfiguracja z ta różnicą że nie miał by dragonhelma, który to byłby na kowboju na orle. El`Masakratorze oddziałów łuczników z flejmingami, i maszyn ( to taki obecny alter na te czasy). Brak BsB to poważny błąd, gdyż mimo wszytsko warto mieć przerzuty na wszystko co związane z psychologia Twych oddzialów, w wersji standardowej - HoDA + AB, bądź innej fikuśnej ( co osobiście sam preferuje). Co do wardancerów to jak najbardziej tak, w sumei musisz miec na co rzucać 0 z beasta, skoro driad nie ma. Imo brakuje wildów, ale to może jest i moje zboczenie, bo zawsze ich biorę ; )

Pozdrawiam
xYz

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Gremlin – BSB jest w rozpie

3 oddziały pegazów przejadą po tej armii – a jak się na nich skupisz to przejadą 3 lance – za mało kontry.
Jeżeli driad nie ma w rozpie z powodów ideowych/braku modeli to spoko, jeżeli natomiast nisko cenisz ich skuteczność to imo nie masz racji.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Marian
Chuck Norris
Posty: 488

Post autor: Marian »

ten lore to pomyłka przy tej rozpisce, life duzo lepiej by z nią grał.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Lore akurat jest dobry – przy bohaterach +3/+3 jest sycące, są też 2 czary damagowe i curse of anhair :)

dorzucić jeszcze te driady to i sygnaturka byłaby mocna.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Marian
Chuck Norris
Posty: 488

Post autor: Marian »

jak nie chce driadek to ten beast dla samego wzmocnienia biegaczy to troche mało a dwellersy które pakuje co ture z tym strzelaniem zrobią wiecej niż liczenie na to, że w decydującej turze wejdzie mu bonus do siły i ataków na herosów :)

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Bonus +3/+3 na biegaczy to nie wszystko i nie dlatego brałem beasta. (Oprócz wspomagania herosów w cc daje 8 strzał no asv Lordowi - moim zdaniem zajebiście - kasuje kowboji albo sprawia że są skitrani )
Do tego transformacja. Reszta czarów poza +3 do Tafa jest naprawdę spoko, a 0 konieczny dla wardancerów których wrzucę 2 paczki.

Czy life dużo lepszy? Moim zdaniem nie b praktycznie ogranicza się do dwelersów i leczenia ( nie mam 3 treemanów tylko 1, dla 1 imo nie warto brać )

Driad nie będzie, nie mam modeli, nie lubię :wink:

Za to Gremlin przypomniał mi że istnieje taki ktoś jak kolo na orle i faktycznie patrząc na slot hero będzie to lepszy wybór niż alter.

pozdr
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Transformacja jest ripem, więc jest taka sobie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

poza tym mam 8 driad na sprzedarz jak bys chciał ; )
xYz

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@
Gremlin - na sprzedaż :wink:

@Czopek

Bow of Loren bierze ilość ataków z profilu, nie jestem pewien jak to wygląda z czarami ale raczej nie modyfikują one profilu.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, o 15:41 przez Laik, łącznie zmieniany 1 raz.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Gremlin
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Szczawnica/Kraków
Kontakt:

Post autor: Gremlin »

<shame> mój mózg, chyba już dzisiaj nie pracuje

Dodam że driady, tylko sklejone ( nie malowane, co mogę uczynić na życzenie).
xYz

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Ja bym pomyślał o zwiększeniu odziały GG do 14 a najlepiej 20, czasem statystyka może być straszną suką, a jak masz ok 20 strzał jest mniejsze prawdopodobieństwo że nie wbijesz W.

i może zastanów czy aż tylu bohaterów potrzebujesz, jeśli nie dodaj kolejne 10tki GG (ostatnio próbuje strzelające DE, trochę inne uwarunkowania, ale podobna strategia)

jeszcze pomyśl o zamianie np. tancerzy na way'ów, sama ich obecność na stole zmienia grę przeciwnika.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Nie dalej jak 3 miesiące temu sprzedałem ponad 30 driad.. :wink:

Właśnie ciekawa sprawa z bow of loren, w polskim ab pisze/jest napisane: "pozwala wystrzelić tyle razy, ile wynosi wartość współczynnika ataki"
Czy w momencie gdy czar jest na ziomku to jego wartość współczynnika A nie wynosi 8?
Kanadian pisze:Ja bym pomyślał o zwiększeniu odziały GG do 14 a najlepiej 20, czasem statystyka może być straszną suką, a jak masz ok 20 strzał jest mniejsze prawdopodobieństwo że nie wbijesz W.
Rozumiem że chodzi o tych z flamingami? Wole mieć więcej mniejszych oddziałów, na glade guardach dużo pkt w jednym miejscu to często łakomy punkt dla przeciwnika.
Kanadian pisze: jeszcze pomyśl o zamianie np. tancerzy na way'ów, sama ich obecność na stole zmienia grę przeciwnika.
Wtedy już totalnie nie miałbym kontry. Waye są bardzo fajni ale nie za te punkty.
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Czopek pisze:Kanadian napisał(a):
Ja bym pomyślał o zwiększeniu odziały GG do 14 a najlepiej 20, czasem statystyka może być straszną suką, a jak masz ok 20 strzał jest mniejsze prawdopodobieństwo że nie wbijesz W.


Rozumiem że chodzi o tych z flamingami? Wole mieć więcej mniejszych oddziałów, na glade guardach dużo pkt w jednym miejscu to często łakomy punkt dla przeciwnika.
Głównie chodzi o wbicie 1w na abomce czy hydrze, i aby wystrzelać z reszty. 10 może często okazać się o kilka strzał za mało, z drugiej strony jak do unitu wpakujesz kilku bohaterów to szanse poprawiasz. Jeśli w praktyce 10 wystarczy to spoko.
Dlaczego temat ciągnę, ja właśnie mam 3-4x10 kuszników i jedną 20'tkę, w niektórych bitwach dobrze wpakować się tym w flankę. Mi się coś takiego przydało w kilku grach. Pozwoliło mi przytrzymać odział na tyle by dać armii czas na zorganizowanie kontry, zazwyczaj wystrzelanie reszty armii, a jak kusznicy z 20 się skończą lub złamią, wystrzelanie oddziału który ich męczył :wink:.

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Twoi kusznicy mają armora całkiem niezłego, cośtam wytrzymają w combacie, w glade guardów raczej nie wierzę w większych ilościach.
Małe oddziały pozatym są bardziej poręczne, dadzą chętnie flee, i mogę rozdysponować strzelanie na wiele celów ( nie marnuje się 20 strzelców żeby ubić np. manglera )
No ale wiadomo - jak nie wbiją rany na abomce to różnie bywa :wink:
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

choć ja w Lublinie zabiłem abomkę w 1 turze, i to bez flamingów, choć miałem wither :roll:.

a co do flee, to przeciwnik robi re direct i tak 20 ucieka :wink:.
po za tym 10 są fajniejsze, zdecydowanie.

grałeś już tym z kimś?

ODPOWIEDZ