Zielone 2200

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Zielone 2200

Post autor: TruePunk »

Format turnieju calkiem pro-zielony.
Rozwazalem dwie opcje - albo rozpiske w klimacie gogolowym (wyverna, giganty, kawaleria, rydwany i ogolnie 5 modeli na stole), albo jakas armie ciezko-piechotna.
No i tak sobie myslalem i myslalem - i powstalo to co ponizej.
Glowny zarys: ida squigi ulicami, przyjmuja na klate wszystko i wszystkich - do rzucania breaktestow uzywam ich LD (moge wybrac czy uzywam generalskiego.. nie planuje :]) - niestety znikaja ze stolu.
Wtedy ja kontruje oddzialami, rozwalam wszystko i wszystkich i ogolnie to fajny chlopak zemnie! No chyba ze jedyneczki beda na squigoanimozji. Wtedy smucimy mordki ;)

1 Black Orc Warboss @ 154 Pts
General; Choppa; Heavy Armour; Shield

1 Black Orc Big Boss @ 130 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Boar

1 Black Orc Big Boss @ 173 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield
1 Chariot @ [80] Pts

1 Black Orc Big Boss @ 173 Pts
Spear; Heavy Armour; Shield
1 Chariot @ [80] Pts

24 Orc Boyz @ 174 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

23 Orc Boyz @ 168 Pts
Choppa; Light Armour; Shield; FCG

12 Savage Boyz @ 140 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician, Boss

12 Savage Boyz @ 140 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Choppa; Warpaint; Musician, Boss

28 Night Goblins @ 181 Pts
Netters; Shortbow; Standard; Musician
2 Fanatic @ [50] Pts

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Wolf Riders @ 71 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
Spear; Shield

3 Squig Herd @ 90 Pts

3 Squig Herd @ 90 Pts

2 Spear Chukka @ 70 Pts

1 Rock Lobber @ 70 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

4 Trolls @ 160 Pts

Casting Pool: 2

Dispel Pool: 2

Models in Army: 142


Total Army Cost: 2200

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Niezla rozpa
a Lukasz mowil ze "sie nie da"

da sie :)
no wzialbym zamiast jednego herda - hoppersow (bez magii lepiej dzialaja)

cholewa - trolle beda rzadzc i dzielic na stole :(
nie mam pomyslu poza wystrzeleniem wszystkim co mam w nich :(

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Po co speary na czarnuchach na rydwanach? Zmarnowane 4 pts :) A jak spadną z desek, to i tak będą machać dwurakiem albo 2 choppami.

A tak ogólnie to ja sobie tego nawet na stole wyobrazić nie mogę :D Nieco inny styl gry mamy ;)

Ale oczywiście życzę sukcesów i zmiażdżenia przeciwników!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Hmm, moze faktycznie - poswiecimy je, jednego goblina i dojdzie muzyk na pajeczakach. ;) jak sa na deskach moga wlasciei z GW leciec - save na 3+ i tak i tak jest.
Hoppersi mi sie przejedli troche - wole nowy pomysl na uzycie herda przetestowac.

No nic, ide konczyc sie pakowac. A jutro napisze ile pieniadzorkow z nagrody zasililo moja kiese (wlasnie zauwazylerm ze mi sie walizka cytadeli rozwalila, wiec trzeba bedzie pozgrywac troche PG i jakas nowa wygrac..:P)

Awatar użytkownika
Misiek
Mudżahedin
Posty: 315
Lokalizacja: Gliwce ?

Post autor: Misiek »

Co do herdow to taki pewny nie jestem ze to zadziala. Bardzo latwo to ystrzelac i po wszystkim, a maly odzial zaszarzowany czymkolwiek odrazu sieprzelame albo zostanie zniszoczny calkowicie, przewzine z wieksza strata dla ciebie.

Jak juz uzywasz savage orkow to mzoe Dzikich na dzikach? naprawde ladnie sie to sprawdza. Takich 6 prawie na golo. nie kosztuje zaduzo a regiment jest w stanie przelamac. Sadze ze lepsza opcja od dzikiej piechoty ( od herda malego ale tez troche inne zastosowanie.)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja nie mowilem ze sie nie da tylko ze jest to glupie
zreszta nie istotne-o 16 i tak musze byc w domciu poogladac jak bijemy Chinczykow :twisted:

fajna rozpa...praktycznie zagralbym czyms bardzo podobnym,tyle ze hoppersi zamiast herdow
w tym formacie nie ma problemu z przyjmowaniem szarz...Ld i BSB masz a kafarow z malymi wyjatkami brak

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

moze i tak by bylo Misku ale
zawsze jest jakies ale

Herd jak juz zauwazylismy jest do zatrzymania przeciwnika i kontrszarzy

mnie brakuje tu giganta, ktory zamiast sqigow przyjmowalby ostrzal :)
(Jestem orczo 6ed :) )

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

mnie brakuje tu giganta, ktory zamiast sqigow przyjmowalby ostrzal
??

Nie rozumiem takiego podejścia. Wystawiać model za 205 pts po to by był poduszką dla strzał? To nie lepiej go olać, i wystawić coś lepszego by przeciwnik miał słabsze cele do ostrzału, a nie taki cenny i łatwy kąsek?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja tez nie rozumiem

przed wyjsciem podrecznika do WE jeszcze mozna sie bylo nim pobawic...ale od tego czasu troszke sie pozmienialo i gigant ma czerwona kartke-za te pkty mozna wziasc cokolwiek i bedzie sie lepiej sprawowalo

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

TruePunk pisze: - do rzucania breaktestow uzywam ich LD (moge wybrac czy uzywam generalskiego.. nie planuje :]) - niestety znikaja ze stolu.
Jak generał jest w zasięgu i ma wyższą liderke to musisz używac jego Ld, nie masz wyboru

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

tak samo jak trzeba skorzystac z bsb :wink:

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Nie prawda chlopaki.
Czy cokolwiek (chocby litera) zmienila sie w kwestii uzywania LD generala od 6 edycji?
Jesli nie, to polecam przeczytac w 6edycyjnym podreczniku do OnG czesci o taktykach dla squig herdu..

Ogolnie herdy sie nie sprawdzily, napisalbym cos wiecej ale sie wstydze. O. ; p

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Musisz ;]

polecam Punku poczytac RB, akapit o genrale i BSB

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

ok, zwracam honor.
nowa edycja, nowe zasady - co chwila sie czlek lapie ze czegos nie doczytal ;)

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

zbiera ostrzal/magie rowno fakt

jesli jednak wypada jedna rzecz czyli magia, przedmioty mag w walce, ktore moga bolec najmocniej wygladaja jak dwurak itp (czyli sa po gigancie itp)

Chlopaki jesli nie rozmumiecie filozofii wystepowania na stole giganta
prosze bardzo mnie wyzwac

2200 bez magii

wystawie sobie i mozecie mi udowaniac brak roli
grajcie plejada:

od empire, we, de, nawet lizakow
owszem balbym sie krasi z racji kowadla(ktorego defakto nie mozna wystawiac) i Chd z racji dziwnych maszyn.

Bogucice do uzgodnienia, moze(watpie) Bard Katowice, ewenualnie master w Wejcherowie(watpliwe)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Na turnieju bez magii to juz wogóle nie bałbym się giganta, z racji tego że wszystkie (lub bez jednego) sloty specjal poświęcam na bolce. Do tego nocniki z łukami i bohaterowie którzy bezproblemowo dobijają jakiegoś farciarza, który zdoła się zbliżyć. Sorry - gigant jest dobry tylko na armie do walki wręcz, do reszty zazwyczaj nie dochodzi.

Wg mnie gigant ma sens tylko w rozpach jakie prezentuje Gogol (czyli full mega fast hardkor elite offens ;)) lub można go wpakować do armi ofensywnej z full magią, gdzie da radę go popychać.

W innych rozpiskach inwestowałbym punkty w coś innego, bardziej uniwersalnego.

Pozdr! :)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Zafael ale gigant wtapia prawie kazdy HtH...szczegolnie jak walczy z kims kto ma 4I
np gory go zjadaja na sniadanko...
tak samo jak driady(tutaj z gigsona tylko strzepy zostaja)

fajnie sie sprawdza w zasadzie tylko na undeadow...i moze bretke(choc tutaj mam juz opory)

a teraz powiedz co robia z gigantem takie "plewne DE"?np twoja rozpa?
sorry nie przekonasz mnie do niego

skonczyles grac OnG zanim wyszlo pare armii...i zanim zmienily sie zasady
teraz jest po prostu kijowy,bardziej mozna polegac na trollach

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

ok byly juz wszystkie elfy jak konczylem, wiec obalamy teorie
z DE radzi sobie gigant, musi byc zagrany z glowa

wystarczy zeby byla odpowiednio zlozona rozpiska
Troche "Gogolowata"
aczkoliwk ja zrobilbym troszke szybsza

Kolata - jestes w stanie popchnac gigata ?
kurka tego nie wiedzialem.

Lukaszu
Trolle zrobili lepsze i owszem, jednak polemizowalbym ze slowem "Kijowy". Gory tnie na nowa ed Gigant jak chce - tylko na jednym rzucie maja szanse ustac herd - chwytanie giganta

na innych wynikach, bezrankowe gory maja duzy problem nazywajacy sie:
skakanie
krzyk,
czy nawet walniecie z paly jest w stanie wbic te 3/4 rany i sorry ale przegrywasz walke majac odpowienio minusy do Ld

To imo nietrafiony pomysl

Najweksza wada giganta to rzut po walce/skakaniu itp, czy sie nie przewroci i ta nieszczesna rana
wtedy bylby calkiem niezla jedn.

Ja wygrywalem kilka bitew tylko dzieki niemu i nietuzinkowym rozwiazaniom jakie stosowal by przebic sie przez jednostki

Slawetna walka o Mistrza Slaska gdzie to 2 giganty staranowaly biedne klocki VC w 2 tury(szkieletow ok 37 oraz zombie ponad 40 z 2ma wapirami w tym generalem)

raz wygralem mniej dzieki pechowi gdy zabil generalowi wyverne spod generala (przewracajac sie na nia)

nie zmienilo to faktu, ze z Olem wtedy wygralem (pomimo straty wyverny, giganta oraz Lorda-generala)
zgadnijcie kto uratowal mi dupsko w tej bitwie.

Mysle, ze bylbym w stanie poprowadzic O&G z gigantami w 7ed. z rownym skutkiem jak w 6ed.
Poprostu lubie wyzwania.
Armia na 60modeli w armii - quasi Monster Truck i waaagh
Nie chce mi sie tylko pompowac kase w 2ie armie


Nad czym my jednak polemizujemy - trzeba sprawdzic samemu jak to dziala, nie dziury szukac w calym - od czeg sa lokale :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Zafael, Ty chyba zarzucasz nam, ze nie potrafimy grac gigantem z glowa. Zaskocze Cie. Wiem co to jest uksztaltowanie terenu, nieprzyjacielski ostrzal i statystyka. I ona wypada dla giganta strasznie negatywnie:
-chaos: igsona zjadaja chaos knights, srednio w 2 tury, jesli sa bez bohaterow; smok w 1
- he: bolce, magia
- de: jw
- we: regiment driad z reguly starcza, jak nie ma pod reka to zawsze mozna mu sieknac 2 razy na bliskim lucznikami (2+, 5+)
- bretonnia: dowolna lanca, general drwal
- skaven: warp cannon, ratling gun, zapy
- imperium: wszystko (teogonista, dziala, stank, pistoliers, itd)
- dwarfy: kowadlo, szczelcy, bolce, dziala
To tak przykladowo. To prawda, ze gigson przydaje sie na vc i tk, ale prosze, z tymi armiami to akurat zieloni i tak maja z gorki.

Awatar użytkownika
zaf
Masakrator
Posty: 2653
Lokalizacja: bedzin/k-ce

Post autor: zaf »

Niczego wam nie imputuje
na marginesie tylko powiem: uwielbiam grac jednostkami, ktore ludzie nazywaja plew.
juz w szostej ed gralem na 12/16 savege, gdzie ludzie smial sie co to za oddzial
mialem kupe orkow w armii (w zasadzie trzon)
gralem orczymi rydwanami, gdzie wiekszosc urzywala goblinskich
Wyverna, choc w tylu bitwach mnie zawiodla
mialem arrer boyzow, zwykle gobliny, nieraz pumpe, zwykle snoty

i szczerze mowiac narzekalem tylko na wyverne ;) i lorda u gory
a wiele razy jakies z "dupy" jednostki ratowaly bitwe i pozwalaly je wygrywac.
Sa rozne metody wygrywania
Ja czesto gralem na niepozrnych rozpiskach i mi sie sprawdzaly

grajac De gralem na
4odzialach po 10 witchek z kumplami- taki quasi turniej (ogolnie na turnieju odwarzylem sie 3x grac 12stka z assasinem
w turniejach 10 Black guard'ami, couldron

Giganta moze i jest plewny dla was :) ja widze dla niego kupe zastosowan i dopiero kilka masakr pod rzad zmieni moje zdanie.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, o 11:05 przez zaf, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ