Manuskrypt z Ferlangen: Początek (Wrocław 22.04.2011)
Manuskrypt z Ferlangen: Początek (Wrocław 22.04.2011)
Zachlapane krwią, ciężkie nordyckie topory połyskiwały w blasku wschodzącego nad horyzontem słońca. Kolejny dzień poszukiwań tajemniczego artefaktu dawał nadzieję na pomyślne zakończenie zleconej Wulfgarowi misji. Zadanie niezwykłej wagi powierzone przez samego Księcia Intryg i Pogardy spędzało od wielu nocy sen z powiek dzielnego wojownika. Kilka tygodni wcześniej, walcząc o zjednoczenie klanów północy, zaprawiony w bojach wódz nie przypuszczał nawet, że już niedługo przyjdzie mu stanąć na czele potężnej armii szukającej skrawka runicznego manuskryptu.
Nikt do końca nie wiedział jak wygląda Manuskrypt z Ferlangen oraz w jakich powstał okolicznościach. Jednakże, ludowe legendy o jego tajemniczej mocy można było usłyszeć w karczmach począwszy od zachodnich księstw Bretonii aż po bezkresne pustkowia będące we władaniu mrocznych bogów Chaosu. Od dawna ów pismo pozostawało zaginione, aż do czasu, gdy kilka miesięcy temu, młodziutki pasterz, Willy, w pogoni za uciekającym psem potknął się o gliniany słój w jednej z Ostlandzkich jaskiń. To, co ujrzał po rozgrzebaniu resztek naczynia wprawiło go w osłupienie. Lśniące napisy na kawałku czegoś, co przypominało ludzką skórę, składały się w niezrozumiałą treść, z której chłopak był w stanie zrozumieć tylko jeden jedyny znak, zapamiętany niegdyś z krasnoludzkiego pierścienia. Kilka lat wcześniej, w lokalnym szynku, niskiego wzrostu opój ledwo słaniający się na nogach powtarzał cięgle jeden zwrot wymachując przy tym dokoła swoim sygnetem. "EHVAZ" powtarzał głośno, "TYLKO EHVAZ WAS OCHRONI". Słowa te przypomniał sobie Willy trzymając skrawek runicznej skóry. Widziano go potem jeszcze przechwalającego się znaleziskiem w karczmie. Od tego czasu nikt już nie słyszał dźwięku fletu młodego pasterza radośnie prowadzącego owce na pastwisko. Podobnie ma się sytuacja z tajemniczym manuskryptem, który przepadł jak kamień w wodę. Chodzą jeno słuchy, że wielu władców Starego Świata chętnie weszło, by w jego posiadanie. Podobno oddziały z różnych stron świata od kilku dni przeczesują lasy Ostlandu w poszukiwaniu starej jaskini. Miejmy tylko nadzieję, że ów manuskrypt trafi w szlachetne ręce gdyż wiele istot może przypłacić życiem jego nierozważne wykorzystanie.
-Przed nami kolejna grota.. ale chyba nie my jedyni ją odnaleźliśmy!
-Szukajcie go, musi tu gdzieś być! Pamiętajcie też, że Pan nakazał nam zabić wszystkich którzy ośmielą się podnieść rękę na jego apostołów!
Wrocławski Klub "The Gamblers" zaprasza na mini kampanię składająca się z 4 niezależnych turniejów połączonych ze sobą jedną epicką historią.
Przed nami pierwszy etap kampanii: Manuskrypt z Ferlangen - Początek
czyli turniej na 2000 punktów OPEN
>> MIEJSCE I CZAS PIERWSZEGO ETAPU
Bolter, Wrocław ul. Sokolnicza 7/17 pawilon 32
22.04.2012
start: godzina 9.00
koniec: godzina 18.00
>> KOSZT UDZIAŁU ARMII W PIERWSZYM ETAPIE
- Wstęp: 9zł od osoby do puli turniejowej oraz 1zł do puli hobbystycznej
- Nagrody turniejowe: Zebrana pula turniejowa + 50% od sklepu BOLTER po zakończeniu każdego z turniejów
- Nagroda hobbystyczna: zebrane pule hobbystyczne ze wszystkich 4 turniejów stworzą sumę przeznaczoną dla najlepszego hobbysty kampanii, która zostanie przyznana po jej zakończeniu
>> ZASADY
----------------------------------------------
I. KWESTIE DOTYCZĄCE TURNIEJU I ROZGRYWKI
----------------------------------------------
- Gramy 3 bitwy ( 6 tur lub 2,5h) na 2000 punktów
- Jako że zasady są open to MOŻNA brać specjalnych bohaterów zalecanych przez magazyn Młotkowy http://www.mlotkowy.webd.pl/Mlotkowy_nr3.pdf z drobnymi wyjątkami poniżej
- Dopuszczamy wszystkie armie które dostały podręczniki do 8 edycji + chadecja
- zasady 8 edycji + oficjalne FAQ + uściślenia LS + poniższe zasady dodatkowe
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystujących template
- Zakaz używania Folding Fortress
- Nie ma wymogu pomalowanej armii
- Dopuszczone proxy 20% punktów
- Gramy na Virtual Line of Sight
FAQ:
- Rozpiska nie musi być stała na wszystkie 4 turnieje, a nawet powinna podlegać zmianom wynikającym np. z innego formatu pozostałych etapów. Jak ktoś chce to może nawet za każdym razem przyjść inną armią
- Dany gracz może przyjść pierwszy raz na przykład na 2 lub 3 część kampanii, gdyż za każdym razem będzie osobna lista zgłoszonych itp. Poszczególne etapy połączone będą jedynie fluffem z którego wynikać będą np. zasady dodatkowe
----------------------------------------------
II. MAGIA
----------------------------------------------
- Możliwa ilość kości do wykorzystania w jednej turze magii - 12
- Możliwa ilość kości do wykorzystania podczas rzucania czaru - 6
- Bohaterowie dostają zasadę "look out sir" od czarów automatycznie zabijających całe oddziały: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 oraz wszystkich czarów obejmujących testowanie statystyk przez całe oddziały takich jak: Cloying Quagmire z Nurgla lub Ecstatic Seizure ze Slaanesha,
----------------------------------------------
III. SCENARIUSZE
----------------------------------------------
W poszukiwaniu legendarnej jaskini w której znaleziony został manuskrypt, armie zmuszone są do przeczesywania metr po metrze Ostwaldzkich lasów. Pytanie na co natkną się najpierw, na wroga czy na tajemną grotę?
1. Watch Tower ze wzgórzem zamiast budynku
Chodzą wieści, że manuskrypt został już odnaleziony i znajduje się w rękach jednego z władców armii błądzących po lesie
2. Blood'n'Glory
Siejąc zniszczenie na obrzeżach lasu, oddziały napotykają małego chłopca z trudem próbującego znaleźć schronienie w gąszczu jagód
3. Meeting Engagement z udziałem niezależnego bohatera, Williego, za pojmanie którego można dostać dodatkowo +2DP do głównej klasyfikacji (niezależnie od wyniku samej bitwy). W celu pojmania Williego należy go skutecznie zaszarżować i sprowadzić do 0 ran, a wtedy Willy dołączy do oddziału jako jeniec. Więzień może zostać odebrany jeśli dany oddział przegra walkę lub automatycznie wystąpi z oddziału (odzyskując 1 ranę) jeśli regiment zostanie zmuszony do ucieczki. Willy rozpoczyna grę równo na środku stołu i dopóki nie zostanie złapany lub ucieknie w wyniku spanikowania oddziału należy go skaterować o 2k6. Jeśli w wyniku ruchu Willy wpadnie w teren impassable to zatrzymuje się cal od niego, podobnie ma się sytuacja z oddziałami graczy. Willy nie może służyć jako odginaczka, jeżeli oddział nie chce na niego zaszarżować to może po prostu po nim przebiec. W takiej sytuacji chłopak chowa się skutecznie w trawie i modli o to aby pozostać niezauważonym - po przejściu przez niego pozostaje on dokładnie w tym samym miejscu natomiast w przypadku zatrzymania się na nim należy umieścić go cal poza danym oddziałem w miejscu możliwie bliskim ostatniej lokalizacji. Williego można zastrzelić z broni dalekiego zasięgu lub magii ale w ten sposób staje się on tylko ogłuszony po to aby na początku następnej tury wstać na nogi z 1 raną na koncie. Jeśli Willy zostanie zaszarżowany podczas gdy jest ogłuszony to automatycznie jest chwytany przez dany oddział. Statystyki pasterza będącego w posiadaniu artefaktu:
M:2d6, WS:3, BS:0, S:3, T:4, W:3, In:3, At:1, Sv:3 (Scaly skin), Regeneracja 4+, Zawsze w hard Coverze
----------------------------------------------
IV. SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE ARMII
----------------------------------------------
Beastmen: narazie brak
Bretonnia: narazie brak
Chaos Dwarves: narazie brak
Dark Elves: Hydra 0-1, Shadowblade zakazany
Dwarves: narazie brak
Daemons of Chaos: narazie brak
Empire: narazie brak
High Elves: Teclis zakazany
Lizardmen: Salamandry 0-1, Tetto'eko zakazany
Ogre Kingdoms: narazie brak
Orcs & Goblins: Night Goblin Shamans 0-3
Skaven: elektrycy 0-3, abominacja 0-1
Vampire Counts: Eteryki 0-3 (do limitu wliczani są bohaterowie)
Tomb Kings: narazie brak
Wood Elves: narazie brak
Warriors of Chaos: Hellcannon 0-1, Valikia zakazana
----------------------------------------------
V. PUNKTACJA TURNIEJOWA
----------------------------------------------
- 25% lub mniej oddziału: 50% punktów
- uciekające oddziały po zakończeniu gry : 50% punktów
- progi co 150 punktów
- warunkiem dopuszczenia do turnieju jest wysłanie rozpiski w dowolnej formie zawierającej koszt poszczególnych oddziałów przed turniejem LUB przyniesienie wydruku jako eksportu z ArmyBuidera!
- do punktacji turniejowej nie jest liczona poniższa hobbystyka! podium turnieju zostanie wyłonione wyłącznie na podstawie zdobytych punktów z bitew
----------------------------------------------
VI. PUNKTACJA HOBBYSTYCZNA
----------------------------------------------
Podczas każdego z 4 turniejów uczestnicy będą zdobywać osobne punkty za hobbystykę do ogólnej klasyfikacji hobbystycznej kampanii. Po zakończeniu czwartego etapu wszystkie punkty z poszczególnych etapów zostaną podliczone, a osobie która ich zdobędzie najwięcej przyznana zostanie nagroda Najlepszego Hobbysty Ostlandu.
Punkty za hobbystykę (PH) w każdym etapie można zdobyć w następujący sposób:
+1 PH za wysłanie rozpiski do godziny 15:00 dnia poprzedzającego turniej
+1 PH za posiadanie oryginalnego army booka oraz miarki i kostek
+0-3 PH za malowanie armii (przyznawane przez pracownika sklepu Bolter)
+1 PH za wystawienie Special Charactera (z uwagi na termin ogłoszenia, PH liczone będą dopiero od 2 etapu)
+1 PH za 0% proxów w armii (rzetelne konwersje nie są liczone jako proxy)
+1 PH za kompletny WYSIWYG
+10 PH za napisanie krótkiej historii opisującej okoliczności w jakich dany władca armii dowiedział się o Manuskrypcie z Ferlangen, podróży z ojczyzny do krainy Ostlandu lub/i planach jakie wódz snuje w kontekście znaleziska (jednorazowy bonus dla każdego uczestnika za napisanie tekstu oraz opublikowanie go na forum przed rozpoczęciem ostatniego etapu kampanii)
+ 5 PH za napisanie oraz opublikowanie krótkiego raportu fluffowego z poczynań armii podczas każdego z etapów oraz przemyśleń władców armii na temat rozgrywających się w kampanii wydarzeń (na raporty czekam do 7 dni od każdego etapu, po upływie tego czasu punkty nie zostaną przyznane; punkty za ostatni, czwarty etap a zarazem wyłonienie najlepszego hobbysty będzie miało miejsce po upływie 7 dni od jego zakończenia tak aby wszyscy chętni zdążyli zamieścić swoje dzieła)
(opowiadania można również wysyłać na adres thomas_best@o2.pl)
rozpiski proszę wysyłać na adres: thomas_best@o2.pl
Lista zgłoszonych:
1. Xyxel - Tomb Kings
2. Thomas - Bretonnia
3. Omadan - O'm'g
4. Dymitr - WoCh
5. Maryś - Ogres
6. Miechu - Dark Elves
7. Grazbird - Dwarves
8. Gerwaz - O'm'g
9. Tandor92 - O'm'g
10. Marcins - Skaven
11. Uadzia - Wood Elves
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, o 17:44 przez Thomas, łącznie zmieniany 15 razy.
no właśnie zatem co lepiej, ograniczyć blastery czy zdjąć 0-1 z cannona, bo jest to raczej transakcja wiązana?
btw: na pewno jeszcze pojawi się kilka aktualizacji regulaminu (możliwe że wypadnie kilku special hero) więc spokojnie
btw: na pewno jeszcze pojawi się kilka aktualizacji regulaminu (możliwe że wypadnie kilku special hero) więc spokojnie
widocznie Setra także usłyszał o Ostwaldzkich poszukiwaniach drżyjcie nieszczęśnicy!Xyxel pisze:- Barbarzyńcy z północy nie mają pojęcia co odnaleźli.
- Artefakt musi trafić do rąk prawowitych władców tego świata!
To już Wy się bawcie w ustanawianie swoich draftów, ja tylko będę starał się komentować i porównywać poprzez analogię, które rzeczy wyszły Wam ok, a które nieThomas pisze:no właśnie zatem co lepiej, ograniczyć blastery czy zdjąć 0-1 z cannona, bo jest to raczej transakcja wiązana?
Jeśli odpoczywamy od Euro, to zagrajmy bez ograniczeń. Zobaczmy czy to będzie takie straszne. Przynajmniej 1 turniej. I może większe punkty: 2600 może.
Tak czy siak moje ogry już ostrzą widelce i ruszają ku przygodzie podśpiewując:
Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda,
Świat jest piękny, czy to znasz?
Otwórz oczy, patrz, otwórz oczy, patrz!
La, la, la... otwórz oczy, patrz.
Tak czy siak moje ogry już ostrzą widelce i ruszają ku przygodzie podśpiewując:
Przygoda, przygoda, każdej chwili szkoda,
Świat jest piękny, czy to znasz?
Otwórz oczy, patrz, otwórz oczy, patrz!
La, la, la... otwórz oczy, patrz.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.
mroczni wyznawcy khaine'a oraz dzielne krasnoludy z gór krańca świata... widać tam również dotarły plotki o legendarnym artefakcie
btw: w kampanii najbardziej liczy się epicka historia której sami staniecie się częścią. Liczę, że każdy uczestnik weźmie to sobie do serca oraz uwzględni podczas robienia rozpisek tworząc fluffową armię zarówno na ten jak i kolejne etapy
do zobaczenia w Ostlandziej puszczy
btw: w kampanii najbardziej liczy się epicka historia której sami staniecie się częścią. Liczę, że każdy uczestnik weźmie to sobie do serca oraz uwzględni podczas robienia rozpisek tworząc fluffową armię zarówno na ten jak i kolejne etapy
do zobaczenia w Ostlandziej puszczy
Teremun, Wielki Licz Kapłan miasta Numas podczas swej medytacji w zaświatach ujrzał na dalekiej północy pulsujący niczym gwiazda punkt.
Skupił swoją świadomość na duszach niedawno zmarłych z tego rejonu, które tworzyły sieć całej krainy, zwanej w języku mieszkanców Ostland.
- Barbarzyńcy z północy nie mają pojęcia co odnaleźli. Artefakt musi trafić do rąk prawowitych władców tego świata!
Teremun przywrócił swoją świadomość zmumifikowanemu ciału w wielkiej komnacie głównej świątyni miasta Numas.
Puste oczodoły niższych kapłanów, przybocznych gwardzistów, sług i niewolników zwróciły się w jego stronę.
- Przystąpcie do przygotowań rytuału Bezkresnego Morza Piasków. Nie żałujcie ofiar dla Bezlicego Boga pustyni, Khsar-a.
- Odnajdźcie księcia Apophas-a. Nie będzie mógł mi odmówić, gdyż zdobycie tego artefaktu jest dla niego szansą na uwolnienie.
Po wielu dniach nieprzerwanych inkantacji Teremun wraz z otaczającym go kręgiem kapłanów zbliżał się do kulminacji rytuału.
Oddziały ekspedycyjne wojsk z miasta Numas stały niewzruszenie w bojowym szyku czekając na rozkazy. Apophas wśród nich.
Wzmagająca się burza piaskowa zaczęła uderzać w wojowników coraz ciemniejszymi piaszczystymi falami. Niczym morze.
Wielki wir powoli zaczął unosić się w powietrze i skierował się w kierunku północnym. Coraz szybciej i szybciej.
Piaskowa wichura przemieściła się nad Mokradłami Szaleństwa, potem nad górami Smoczego Grzbietu.
Przebyła Czarną Zatokę i nadleciała nad lasy Księstw Granicznych, ku pierwszym górom na swej drodze.
Nad krasnoludzkim Karak Izor, w pobliżu skaveńskiego Putrid Stump i kolejnego krasnoludzkiego Karak Norn.
Niespotykana od kilkudziesięcioleci burza piaskowa została odnotowana w pobliżu miast : Nuln i Talabheim.
Po przebyciu Gór Środkowych wir zaczął zwalniać i obniżać swój lot.
Wśród wzgórz na południe od miasta Ferlangen wichura zaczęła słabnąć.
Wojska Tomb Kings wyłoniły się z opadających piasków...
Skupił swoją świadomość na duszach niedawno zmarłych z tego rejonu, które tworzyły sieć całej krainy, zwanej w języku mieszkanców Ostland.
- Barbarzyńcy z północy nie mają pojęcia co odnaleźli. Artefakt musi trafić do rąk prawowitych władców tego świata!
Teremun przywrócił swoją świadomość zmumifikowanemu ciału w wielkiej komnacie głównej świątyni miasta Numas.
Puste oczodoły niższych kapłanów, przybocznych gwardzistów, sług i niewolników zwróciły się w jego stronę.
- Przystąpcie do przygotowań rytuału Bezkresnego Morza Piasków. Nie żałujcie ofiar dla Bezlicego Boga pustyni, Khsar-a.
- Odnajdźcie księcia Apophas-a. Nie będzie mógł mi odmówić, gdyż zdobycie tego artefaktu jest dla niego szansą na uwolnienie.
Po wielu dniach nieprzerwanych inkantacji Teremun wraz z otaczającym go kręgiem kapłanów zbliżał się do kulminacji rytuału.
Oddziały ekspedycyjne wojsk z miasta Numas stały niewzruszenie w bojowym szyku czekając na rozkazy. Apophas wśród nich.
Wzmagająca się burza piaskowa zaczęła uderzać w wojowników coraz ciemniejszymi piaszczystymi falami. Niczym morze.
Wielki wir powoli zaczął unosić się w powietrze i skierował się w kierunku północnym. Coraz szybciej i szybciej.
Piaskowa wichura przemieściła się nad Mokradłami Szaleństwa, potem nad górami Smoczego Grzbietu.
Przebyła Czarną Zatokę i nadleciała nad lasy Księstw Granicznych, ku pierwszym górom na swej drodze.
Nad krasnoludzkim Karak Izor, w pobliżu skaveńskiego Putrid Stump i kolejnego krasnoludzkiego Karak Norn.
Niespotykana od kilkudziesięcioleci burza piaskowa została odnotowana w pobliżu miast : Nuln i Talabheim.
Po przebyciu Gór Środkowych wir zaczął zwalniać i obniżać swój lot.
Wśród wzgórz na południe od miasta Ferlangen wichura zaczęła słabnąć.
Wojska Tomb Kings wyłoniły się z opadających piasków...
Co powiesz na chellenge? Będzie bardzo klimatycznie: Armia Slayerów vs Klan Moulder z Throt'em Uncleane'emGrazbird pisze:też się zgłaszam .
z uwagina dłuższy odpoczynek od Battla wali mnie wynik turniejowy- jadę pograć.
czyli będzie pomarańczowo.
Magicznych przedmiotów nie zdradzę, powiem tylko, ze mam w armii 105 modeli, 0 magii, 0 strzelania i tylko jeden rare
Throt The Unclean 225
Warlord, general, Bonebreaker, shield 258
Chieftain, BSB, shield 122
Chieftain, Great Weapon 99
3xpack of Giant Rats 3x23
40x Stormvermin, FCG z pistoletem 368
20xclanrats, standard, musician 92
9xrat ogres, master bred, Skweel Gnawtooth 515
Hell Pit Abomination, Warpstone Spikes 250
Ja niestety odpadam, figurki mi się malują i nie będę ich miał do soboty.
Jankiel pisze: Allstars w ch... Cały jeden reprezentant, który nie umie zmierzyć 12" od bsb, specjalista od rzucania kostkami i kręcenia o tym filmów, człowiek, który próbował się wcisnąć do repy grając każdą armią po kolei (ale wszystkimi obsysał), kolejny, który cały rok nie grał i ostatni, który zamiast ćwiczyć skilla, to podbudowuje ego politykowaniem na LL. Nie da się wygrać.