manewry
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
manewry
witam wszystkich
czytam sobie wlasnie podrecznik do battla
i nie rozumiem pewnej sprawy - mianowicie manewrow
w podreczniku napisane jest ze w wyniku przeprowadzanych manewrow model moze wykonac swoj ruch maksymalnie na odleglosc ruch x2
o co tu chodzi. czy jesli mam kolesia ktory ma R4 i wykonuje odrot to ten obrot moge wykonac o 8 i koniec ? czy moge wykonac o osiem i dalej poruszac sie o 4?
a jak wyglada sprawa z reorganizacja - moge zrobic tak dlugi szereg jak tylko mi pozwala R modelu x2? i jak to zrobie moge isc 4 cale czy już nie?
a co jesli wykonam ruch na 6 a w charakterystyce mam 4 ? czy moge jeszcze przesunac o 2 bo wykonywalem manewry?
jak to dziala ?
1. ruch np. na 2 cale potem obrot na 4 cale i ruch na 2 ?- razem mamy 8 (RUCH x2)
2. ruch np na 2 cale potem obrot na max 8 i znowu ruch na 2 cale ?- czyli ruchu mamy 4 a obrotu 8
czytam sobie wlasnie podrecznik do battla
i nie rozumiem pewnej sprawy - mianowicie manewrow
w podreczniku napisane jest ze w wyniku przeprowadzanych manewrow model moze wykonac swoj ruch maksymalnie na odleglosc ruch x2
o co tu chodzi. czy jesli mam kolesia ktory ma R4 i wykonuje odrot to ten obrot moge wykonac o 8 i koniec ? czy moge wykonac o osiem i dalej poruszac sie o 4?
a jak wyglada sprawa z reorganizacja - moge zrobic tak dlugi szereg jak tylko mi pozwala R modelu x2? i jak to zrobie moge isc 4 cale czy już nie?
a co jesli wykonam ruch na 6 a w charakterystyce mam 4 ? czy moge jeszcze przesunac o 2 bo wykonywalem manewry?
jak to dziala ?
1. ruch np. na 2 cale potem obrot na 4 cale i ruch na 2 ?- razem mamy 8 (RUCH x2)
2. ruch np na 2 cale potem obrot na max 8 i znowu ruch na 2 cale ?- czyli ruchu mamy 4 a obrotu 8
Sprawa wygląda dwojako.
Wg zasad (tj. wg RAW - Rules As Written) możesz zrobić swift reform i potem ruch, w efekcie czego ruszyć się do 3x Mv.
W Polsce jednak na [zdecydowanej] większości turniejów gra się na uściślenia sędziowskie, a te obecnie mówią, że nie można przekroczyć 2xMv za pomocą kombinacji swift reform + move. Należy jednak mieć na uwadze, że niewykluczone, że się to w najbliższym czasie zmieni.
Oprócz lektury podręcznika polecam lekturę FAQ'ów (do pobrania ze strony GW) oraz polskich Uściśleń Sędziowskich http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html
pozdrawiam
Furion
Wg zasad (tj. wg RAW - Rules As Written) możesz zrobić swift reform i potem ruch, w efekcie czego ruszyć się do 3x Mv.
W Polsce jednak na [zdecydowanej] większości turniejów gra się na uściślenia sędziowskie, a te obecnie mówią, że nie można przekroczyć 2xMv za pomocą kombinacji swift reform + move. Należy jednak mieć na uwadze, że niewykluczone, że się to w najbliższym czasie zmieni.
Oprócz lektury podręcznika polecam lekturę FAQ'ów (do pobrania ze strony GW) oraz polskich Uściśleń Sędziowskich http://strony.aster.pl/barbaros/uscislenia.html
pozdrawiam
Furion
jak to x3??
jak liczyć cale przy obrocie?
czyli mogę tak - wykonać np ruch o 4 cale i wykonać obrót na kolejne 4 cale ?
a o co chodzi z obrotem do tyłu ? nie mogę sie obrócić o 180 stopni?
czy to nie jest trochę głupie że idąc na wprost mogę wykonać R4 a przy manewrach R8 ?????????????????????????
i jeszcze jedno pytanie - przy deklaracji szarży napisane jest że muszę widzieć model ( to zrozumiałe) A CEL SZARŻY MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ PRZYNAJMNIEJ CZĘŚCIOWO W PRZEDNIEJ STREFIE JEDNOSTKI SZARŻUJĄCEJ - o jaką strefę chodzi??????
jak liczyć cale przy obrocie?
czyli mogę tak - wykonać np ruch o 4 cale i wykonać obrót na kolejne 4 cale ?
a o co chodzi z obrotem do tyłu ? nie mogę sie obrócić o 180 stopni?
czy to nie jest trochę głupie że idąc na wprost mogę wykonać R4 a przy manewrach R8 ?????????????????????????
i jeszcze jedno pytanie - przy deklaracji szarży napisane jest że muszę widzieć model ( to zrozumiałe) A CEL SZARŻY MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ PRZYNAJMNIEJ CZĘŚCIOWO W PRZEDNIEJ STREFIE JEDNOSTKI SZARŻUJĄCEJ - o jaką strefę chodzi??????
oddział 5x4 rozwiń w 1 kreskę i policz ile ruchu zrobiły najdalej położone modele, na pewno więcej niż 2x parametr M
RAW mówi, że bohater wchodzący do oddziału stawiany jest w 1 szeregu bez względu na dystans, teraz wyobraź sobie, że z tyłu takiej kreski do oddziału chce dołączyć bohater, wg RB jest ustawiany w możliwie 1 szeregu czyli przeleciał milion cali
uscislenia sędziowskie kładą na to ograniczenia
przy wheelu np hordy licz ruch po zewnętrznym pierwszym szeregu,
nie ma czegoś takiego jak obrót w tył, możesz zrobić reform albo swift reform, nie starczy ci ruchu prawdopodobnie, żeby zrobić wheel o 180 stopni oddziałem
pojedyncze modele pivotują, więc możesz sobie w miejscu się obrócić herosem czy monsterem
nie możesz szarżować w bok ani w tył, cel szarży musi być w przedniej strefie szarżującego
bez spinania się, powoli przeczytaj jeszcze raz RB
PS1. pisanie CAPS LOCKIEM nie czyni cie bardziej fajnym, dżezi ani cool, możesz sobie darować
PS2. do pytań początkującego jest odpowiedni temat, tam zadawaj pytania a nie zakładaj nowego tematu bez sensu
RAW mówi, że bohater wchodzący do oddziału stawiany jest w 1 szeregu bez względu na dystans, teraz wyobraź sobie, że z tyłu takiej kreski do oddziału chce dołączyć bohater, wg RB jest ustawiany w możliwie 1 szeregu czyli przeleciał milion cali
uscislenia sędziowskie kładą na to ograniczenia
przy wheelu np hordy licz ruch po zewnętrznym pierwszym szeregu,
nie ma czegoś takiego jak obrót w tył, możesz zrobić reform albo swift reform, nie starczy ci ruchu prawdopodobnie, żeby zrobić wheel o 180 stopni oddziałem
pojedyncze modele pivotują, więc możesz sobie w miejscu się obrócić herosem czy monsterem
nie możesz szarżować w bok ani w tył, cel szarży musi być w przedniej strefie szarżującego
bez spinania się, powoli przeczytaj jeszcze raz RB

PS1. pisanie CAPS LOCKIEM nie czyni cie bardziej fajnym, dżezi ani cool, możesz sobie darować
PS2. do pytań początkującego jest odpowiedni temat, tam zadawaj pytania a nie zakładaj nowego tematu bez sensu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Możesz robić kombinację ruchów do przodu i skrętów (ang. wheel) do wartości 2x ruch.
masz parametr M
możesz zrobić zwykły ruch do wartości M
możesz zrobić marsz do wartości 2xM
ruchy w bok i do tyłu są opisane również w RB
możesz zrobić swift reform i/lub ruch do wartości M
możesz zreformować w pełni jednostkę poświęcając cały ruch na tę czynność.
w trakcie ruchu i marszu możesz wheel'ować/skręcać oddziałem dowolnie do dozwolonej wartości ruchu, tak jak napisał Furion
nie musisz iść koniecznie tylko do przodu w linii prostej, idź jak chcesz
jest to wystarczająco jasno opisane w RB wraz z przykładami, przeczytaj jeszcze raz
PS. wystarczy naprawdę jeden "?" ludzie na forum umieją czytać i rozpoznawać konstrukcje zdań pytających od oznajmiających i fajniejszy od tego nie będziesz, że linijkę znaków zapytania postawisz, chill out
możesz zrobić zwykły ruch do wartości M
możesz zrobić marsz do wartości 2xM
ruchy w bok i do tyłu są opisane również w RB
możesz zrobić swift reform i/lub ruch do wartości M
możesz zreformować w pełni jednostkę poświęcając cały ruch na tę czynność.
w trakcie ruchu i marszu możesz wheel'ować/skręcać oddziałem dowolnie do dozwolonej wartości ruchu, tak jak napisał Furion
nie musisz iść koniecznie tylko do przodu w linii prostej, idź jak chcesz
jest to wystarczająco jasno opisane w RB wraz z przykładami, przeczytaj jeszcze raz
PS. wystarczy naprawdę jeden "?" ludzie na forum umieją czytać i rozpoznawać konstrukcje zdań pytających od oznajmiających i fajniejszy od tego nie będziesz, że linijkę znaków zapytania postawisz, chill out

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
dostałeś już chyba z 5 razy odpowiedźkkarol pisze:moje proste pytanie brzmi - czy przy zwykłym ruchu (nie marszu) i wheelowaniu mam do wykorzystania R4 czy Rx2 czyli 8 ?

W ramach R bądź Rx2 możesz zrobić ruch / manewry.