Format Limited
Moderator: Barbarossa
Format Limited
Format Limited
1. Bez bohaterów/czempionów imiennych.
2. Bohaterowie mogą korzystać z (2 systemy najlepiej wybrać jeden)
a. z "look out sir" przeciwko następującym czarom: Dwellers Below, Dreaded 13th
b. Dwellers Below oraz Dreaded 13th zabija bohatera na "6", niezależnie od siły lub ilości modeli w oddziale.
3. 50% VP za oddziały sprowadzone poniżej 25% liczebności oraz oddziały uciekające w ostatniej rundzie.
4. VLoS
5. max 12 PD na fazę.
Progi punktowe co 10%
Uwarunkowania armijne
Scaven: Inżynier 0-3
Vampire Counts: 0-3 jednostek eterycznych (w tym bohaterów).
Tomb Kings: Świnksy dowolnego rodzaju 0-3 na armię.
Wood Elves, Beastmen: +10% punktów (podczas obliczania wyniku bitwy zmniejszyć stracone punkty o 10%)
Dodatkowe opcje które można użyć.
- 0-1 dla rare large targets.
- max 5 kości na czar
- core units 0-4
- Oraz proponuje dodać look out sir od czarów (magic missle oraz direct dammage). Owy "look out sir" nie przysługuje jeśli bohater jest 3" od jednostki, w przypadku magii, zaś przysługuje w przypadku strzelania. Oczywiście nie wliczając snajperek.
- O&G, HE, TK +5% punktów (podczas obliczania wyniku bitwy zmniejszyć stracone punkty o 5%)
1. Bez bohaterów/czempionów imiennych.
2. Bohaterowie mogą korzystać z (2 systemy najlepiej wybrać jeden)
a. z "look out sir" przeciwko następującym czarom: Dwellers Below, Dreaded 13th
b. Dwellers Below oraz Dreaded 13th zabija bohatera na "6", niezależnie od siły lub ilości modeli w oddziale.
3. 50% VP za oddziały sprowadzone poniżej 25% liczebności oraz oddziały uciekające w ostatniej rundzie.
4. VLoS
5. max 12 PD na fazę.
Progi punktowe co 10%
Uwarunkowania armijne
Scaven: Inżynier 0-3
Vampire Counts: 0-3 jednostek eterycznych (w tym bohaterów).
Tomb Kings: Świnksy dowolnego rodzaju 0-3 na armię.
Wood Elves, Beastmen: +10% punktów (podczas obliczania wyniku bitwy zmniejszyć stracone punkty o 10%)
Dodatkowe opcje które można użyć.
- 0-1 dla rare large targets.
- max 5 kości na czar
- core units 0-4
- Oraz proponuje dodać look out sir od czarów (magic missle oraz direct dammage). Owy "look out sir" nie przysługuje jeśli bohater jest 3" od jednostki, w przypadku magii, zaś przysługuje w przypadku strzelania. Oczywiście nie wliczając snajperek.
- O&G, HE, TK +5% punktów (podczas obliczania wyniku bitwy zmniejszyć stracone punkty o 5%)
Ostatnio zmieniony 25 mar 2013, o 17:29 przez Kanadian, łącznie zmieniany 10 razy.
Po co kasować wszystkich bohaterów imiennych, w 40k i na turniejach można ich używać i żyją i mają się dobrze, a tutaj jakby wszyscy się bali. Należy zbanować konkretnych, tych najbardziej OP bohaterów czyli Teclisa, Tetto'Eko, Valkia w obecnej iteracji i być może Thoreka, tyle. Reszta i tak rzadko się będzie pojawiać na stołach, bo najcześciej samemu można sobie lepszego lorda/hero złożyć za te same punkty.
Jak już dodawać +10% punktów to albo wszystkim armiom, które te punkty dostają na euro, albo żadnej. Zapomniałeś o O&G .
Jak już dodawać +10% punktów to albo wszystkim armiom, które te punkty dostają na euro, albo żadnej. Zapomniałeś o O&G .
Skasowanie wszystkich jest prostsze. Zastanawiania się dlaczego ten a nie tamten. Osobiście bardzo nie lubię specjalnych bohaterów, chyba że w bitwach powyżej 5-6k, wtedy są w miarę.
Też na początku tak myślałem, ale po zastanowieniu się, te zostawić, w sumie OnG można było by dodać.
przydało by się parę turnieji by zobaczyć czy czegoś nie zmienić.
Też na początku tak myślałem, ale po zastanowieniu się, te zostawić, w sumie OnG można było by dodać.
przydało by się parę turnieji by zobaczyć czy czegoś nie zmienić.
90% wpada w jedną z 2 kategorii,
1. Absurdalnie drogie i nice nie wnoszące do gry
2. Przegięte, niewspółmiernie do swojego kosztu.
a tylko niektóre armie mają dostęp do drugiego gatunku. Do gier for fun, jak najbardziej, na turnieje nie za bardzo. No chyba że raz na jakiś czas.
1. Absurdalnie drogie i nice nie wnoszące do gry
2. Przegięte, niewspółmiernie do swojego kosztu.
a tylko niektóre armie mają dostęp do drugiego gatunku. Do gier for fun, jak najbardziej, na turnieje nie za bardzo. No chyba że raz na jakiś czas.
Musisz się bardziej zainteresować tematem, to zobaczysz jak bardzo się mylisz . Przegiętych jest naprawdę mało, a jak ktoś chce sobie zrobić fluffową armię to nie może, bo special characterów wszyscy banują. Absolutnie niepotrzebnie moim zdaniem.
No, ale tak sobie tu we dwóch rozmawiamy, pewnie przydałby się insight od kogoś innego.
No, ale tak sobie tu we dwóch rozmawiamy, pewnie przydałby się insight od kogoś innego.
na limited HE nie powinny mieć +10% pkt bo wtedy staja sie za mocne ( nie maja żadnych ograniczeń i jeszcze maja kolejne 240-260 pkt do rozpy ). Taka moja opinia na czystą ed. HE daja sobie bardzo dobrze radę moze nie wygrywaja turów ale mogą ku temu dążyć
” Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz ludzi, bez których ten świat byłby lepszy.”
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Death Note
Galeria :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=35349
Strona Malarska na Facebooku:
https://www.facebook.com/pages/Fallen-A ... 9393055688
Początkowo +10% miały mieć WE i BoC. Później dodałem resztę, ale też nie jestem przekonany że to dobry pomysł.
To nie żadne limited tylko popłuczyny po euro.
LOS od final transmutation to bzdura. Od gateway i 13 też dyskusyjne. Na limited nigdy nie było speciali
LOS od final transmutation to bzdura. Od gateway i 13 też dyskusyjne. Na limited nigdy nie było speciali
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Nie ma to jak konstruktywny post admina .Jankiel pisze:To nie żadne limited tylko popłuczyny po euro.
LOS od final transmutation to bzdura. Od gateway i 13 też dyskusyjne. Na limited nigdy nie było speciali
Kanadian zaproponował nowy format. Limited znaczy tyle, że istnieją ograniczenia, ale jakie to ograniczenia to już sobie sami możemy przecież zadecydować. LOS od dowolnych czarów nieznacznikowych to bzdura, ale bzdura w jakiś sposób potrzebna, żeby magia nie była aż tak niesamowicie zabójcza. "Na limited nigdy nie było speciali" - jakie limity stworzymy takie będą, naprawdę nie rozumiem tej całej nienawiści do speciali, większość z nich jest ok, tych którzy nie są ok zbanować i tyle.
Limited to był format turniejowy przez całą 6 i pół 7 edycji. Założenia: brak special characters, brak alternatywnych armii. Żadnego compa, turniejowy format dla prawdziwych twardzieli.Limited znaczy tyle, że istnieją ograniczenia
Co do LOS od głupich czarów:
Transmutacja z LOS jest do dupy. Ma 1/36 szans na ściągnięcie herosa. Dwellers - różnie, 1/12-1/24. Gateway - 1/72.
Bez LOS Transmutacja zabija herosów w 1/6, dwellers 1/2 lub 1/3, gateway 1/12, 13 zabija tylko wtedy, jak się trzyma herosów w małych oddziałach piechoty.
Podczas gdy pita, słońce, dwellers w samotnego herosa (w tym takiego na monsterze) ma przeważnie 1/6 szans na ściągnięcie modelu. Dlaczego?
Dla mnie tylko dwellers wymaga jakiejś korekty, bo jest trochę (zdecydowanie) za mocny. Reszta mieści się w granicach dopuszczalnego ryzyka. LOS od tych czarów sprawia, że dużo łatwiej sprzątnąć herosa w oddziale z cannona, niż z magii.
Dlaczego ma się premiować trzymanie pieszych herosów w oddziałach piechoty?
Copy and paste z Areny, która znowu miała okrojonego eurocompa. Gdzie tu nowość?Kanadian zaproponował nowy format.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Ale kto mówi o nowości, mi osobiście podobał się "Aren rulepack" , Był to też jedyne Master na którego pojechałem w zeszłym roku. (Dobra komunikacja, weekend miałem wolny, i fajny rulepack). Coś podobnego graliśmy w Radomiu, Mielcu, Lublinie, Kielcach przed Euro. Np. Radomiu używaliśmy dodatkowo specjalne tereny, (które były ustalone przed turniejem, i opisane). Bardzo fajnie sprawdzało, a ustawienie ich przed turniejem pozwalało eliminować idiotyzmy/przegięcia (w większości), do tego dodawało to bitwom klimatu.
Co do LOS od czarów, to faktycznie Transmutation można śmiało wywalić. Co do reszty IMHO, bitwa w większości przypadków polega an rzuceniu czarów na klocek z obcym magiem, by wygrać grę.
Dwellers jest masakryczny faktycznie, gate way zabija cały oddział, co i tak jest genialne, dodanie do tego bohaterów IMO robi z genialnego czaru, przegięciem.
Generalnie, jak dla mnie rzucenie czaru i zabicie obcego maga z dwellersów, pozostawia niesmak. Zgarniam dużo punktów bez żadnego wysiłku , Z look outem, muszę się postarać, co mi bardzie pasuje. Ale jak mówiłem to tylko moja opinia.
Pitka scateruje, ma się jakiś +- 50% na trafienie. Słoneczko, może nie dolecieć, ale z bliska jest dosyć niezawodne.
Do tego Cannon musi jeszcze poza hitem, Wounda wbić, i zadać wystarczająco dużo W by zabić, a wcześniej kula musi dolecieć, Co jest już zdecydowanie łatwiejsze ale nie powoduje to że 1/6 na zabicie. Z drugiej strony, czar musi wejść .
Po pojawieniu się Morn-ów i pseudo-gryfów, mocno zmieniło męta. Mi osobiści się wydaję że będziemy widzieć coraz mniej rozp. na piechocie.
Ale faktycznie Jankiel ma racje, dobrze było by policzyć jakie są faktyczne szanse na osiągnięcie rezultatu. Pomoże to zdecydowanie w ustalenie jakiegoś progu, lub czy look out jest faktycznie potrzebny.
Special Herosi ogolenie w niektórych bookach są debilnie złożeni, w innych genialnie zrobieni. Różnicę pomiędzy poszczególnymi armiami są strasznie słabo zrównoważone.
Co do LOS od czarów, to faktycznie Transmutation można śmiało wywalić. Co do reszty IMHO, bitwa w większości przypadków polega an rzuceniu czarów na klocek z obcym magiem, by wygrać grę.
Dwellers jest masakryczny faktycznie, gate way zabija cały oddział, co i tak jest genialne, dodanie do tego bohaterów IMO robi z genialnego czaru, przegięciem.
Generalnie, jak dla mnie rzucenie czaru i zabicie obcego maga z dwellersów, pozostawia niesmak. Zgarniam dużo punktów bez żadnego wysiłku , Z look outem, muszę się postarać, co mi bardzie pasuje. Ale jak mówiłem to tylko moja opinia.
Pitka scateruje, ma się jakiś +- 50% na trafienie. Słoneczko, może nie dolecieć, ale z bliska jest dosyć niezawodne.
Do tego Cannon musi jeszcze poza hitem, Wounda wbić, i zadać wystarczająco dużo W by zabić, a wcześniej kula musi dolecieć, Co jest już zdecydowanie łatwiejsze ale nie powoduje to że 1/6 na zabicie. Z drugiej strony, czar musi wejść .
Po pojawieniu się Morn-ów i pseudo-gryfów, mocno zmieniło męta. Mi osobiści się wydaję że będziemy widzieć coraz mniej rozp. na piechocie.
Ale faktycznie Jankiel ma racje, dobrze było by policzyć jakie są faktyczne szanse na osiągnięcie rezultatu. Pomoże to zdecydowanie w ustalenie jakiegoś progu, lub czy look out jest faktycznie potrzebny.
Special Herosi ogolenie w niektórych bookach są debilnie złożeni, w innych genialnie zrobieni. Różnicę pomiędzy poszczególnymi armiami są strasznie słabo zrównoważone.
lohost pisze:ktos madry kiedys podjal sie fajnego zadania, pozniej niestety euro to wyparlo, natomiast chyba zagralem najprzyjemnijsze gierki w zyciu bazujac na takim skladaniu rozpisek.
kazdy zawodnik moze zakonczyc skladanie rozpiski z maksymalnym wynikiem klimatycznosci armii +2, moze z powodzeniem z nizszym a nawet ujemnym, za ujemne stanowi to dodatkowe pkt do wyniku.-tak mniej wiecej wygladal zapis
teraz za kazdy kosmiczny defstar przyznawane byly punkty dodatnie a za branie slabych i malo grywalnych jednostek ujemne:
przyklad na armii demonow:
mos +1
oddzial fiendow >3 +1
screamery -1
nurglingi -1
balesword +1
drugie i kolejne blade +1
drugi i kolejny herald khorna jesli masz drugie blade +1
efekt jest taki ze np w armii wampierzy szkielety bylyby na stolach itd, w demonach nie byloby identycznych rozpisek itd tylko nie wiem kto mialby sie tym bawic...tzn kto oznaczyc co na plus a co na minus. fajnie by bylo zobaczyc niektore jednostki na stole tylko dlatego zeby mozna wystawic dzieki nim inne a punkciki leca, kazdy by mial jakis smieciowy oddzial
Szwedzi grają chyba na coś podobnego:
http://forum.sverok.se/download/file.php?id=2959
Comp niby fajny czytałem go kilka miesięcy temu, ale jak org. turnieju nie ma takiej siły na tym świecie aby mnie zmusiło by turniej zorganizować, nie dość że sprawdzać rozpy trzeba to jeszcze słupki liczyć , i tylko tyle mam mu do zarzucenia.
hmmm... punkty za "klimatyczność" rozpiski wydaja się fajne
czasem będzie się opłacać wystawić mniej grywalny oddział
gra tylko zyska
czasem będzie się opłacać wystawić mniej grywalny oddział
gra tylko zyska
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg
"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Mnie też, ale wolałem ten z silesianaAle kto mówi o nowości, mi osobiście podobał się "Aren rulepack"
Wyliczenia to podstawa. Gateway jest masakryczny głównie przez to, że wchodzi zajebiście łatwo (bo szansa 1/12 na ściągnięcie oddziału to nie jest jakieś wyjątkowe przegięcie)
Na silesianie też to mieliśmy. W połączeniu ze scenariuszami z rulebooka dawało bardzo fajne efekty. Ja eurocompa i jego mutacji nie lubię, bo imo robi na siłę edycję 7,5. A czysta 8 edycja jest bardzo fajna.Np. Radomiu używaliśmy dodatkowo specjalne tereny, (które były ustalone przed turniejem, i opisane). Bardzo fajnie sprawdzało, a ustawienie ich przed turniejem pozwalało eliminować idiotyzmy/przegięcia (w większości), do tego dodawało to bitwom klimatu.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
.Jankiel pisze:Na silesianie też to mieliśmy. W połączeniu ze scenariuszami z rulebooka dawało bardzo fajne efekty. Ja eurocompa i jego mutacji nie lubię, bo imo robi na siłę edycję 7,5. A czysta 8 edycja jest bardzo fajna.
Na Siliesianie nie byłem .
Ale w scenariusze to obowiązkowo trzaskamy również u nas, w "pure 8th ed" to przyznam że nie podoba mi się true LOS (niektóre konwersje/modele oraz tereny się nie nadają). Oraz jak już wcześniej wspomniałem brak look out od dwelersów i podobnych. Rzucenie dwelersów na TG z slanem nie wymaga umiejętności a gre zazwyczaj wygrywa.
Ogólnie to 8 edycja jest o wiele ciekawsza od 7 lub 7,5 .
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No nie wiem. Mi sie jak do tej pory najlepeij gralo w szostej, a potem na BP. Kloc z Gholanem rzadzil :]
Punkty za klimat to absurd w skali kraju, gdzieś na lokalu ok, ale w skali kraju dojdziemy do efektów w stylu mam 5 slayerów w rozpie służą mi do niczego ale muszą być bo sie klimat nie domyka.
Co do zmiany formatu to jak chcesz turniej w tym formacie to pogadaj z organizatorem a nie limited zaśmiecaj. Są dwa "nasze" formaty:
-open, tu legalne są wszystkie publikacje GW odpowiednie dla danego momentu,
-limited, tu gramy tylko armybookami, publikacjami z dopiskiem official i bez specjalnych herosów,
Limity to już kwestia orga.
Po jakiego grzyba to ruszać to nie wiem. Limited jest po to by nie pisać "bez specjalnych characterów oraz dziwnych publikacji z dwarfa".
Co do zmiany formatu to jak chcesz turniej w tym formacie to pogadaj z organizatorem a nie limited zaśmiecaj. Są dwa "nasze" formaty:
-open, tu legalne są wszystkie publikacje GW odpowiednie dla danego momentu,
-limited, tu gramy tylko armybookami, publikacjami z dopiskiem official i bez specjalnych herosów,
Limity to już kwestia orga.
Po jakiego grzyba to ruszać to nie wiem. Limited jest po to by nie pisać "bez specjalnych characterów oraz dziwnych publikacji z dwarfa".